Trałowce francuskie

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Gość

Post autor: Gość »

C.d.Pimodan byl ukonczony w 1947 roku.
Postaram sie pozbierac troche o tych okretach.
AvM
Awatar użytkownika
mcwatt
Posty: 929
Rejestracja: 2004-01-16, 09:32
Lokalizacja: St Helens

Post autor: mcwatt »

Dzięki
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6377
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Sprawa wyglada gorzej niz myslalem:
1) Conway 22-46 "olwea!" te okrety. Pisze o 12 zamowiaonych w 1939, i podaje ze 4 byly po wojnie ukonczone wg nowych planow
"Conway 47-96" podaje w liscie istniejacyach w 1947 roku juz jako zbudowane z nowysmi nazwami.
2) Labayle Couchat nie podaje nazw okreztow zamowionych. Nic o nich
3) Le Masson podaje cale szczescie nazwy i co sie z nimi stalo po WW II. Cale szczescie to mial TWYP i II Wojna swwiatowa na morzu ma nazwy zamowionych okretow.

Lorient
(A) L'Ambitieuse (5.3.46) 9.47 ukonczony jako BISSON
(B) La Genereuse (-) nie ukonczony
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6377
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

(C) L'Heureuse (-) nie ukonczony
(D) La Maliceuse (-) nie ukonczony

Forg. et Cantiers de la Gironde, Bordeux
(E) La Preneuse (8.6.48) bud. przerwana 1940-5 , w 1946 wznowiona jako Commandant Ducuing , ostateznie przerwana 1948
(F) La Rieuse (-) nie ukonczony
(G) LA Serieuse (-) nie ukonczony

Ateleiers et Chantiers de la Loire, Nantes
(H) La Victorieuse (1941) bud. przerwana 1940-5 , w 1946 wznowiona jako Commandant D'Inville , ukonczony 12.1947
(I) Alfred de Courcy (1941) bud. przerwana 1940-5 , w 1946 wznowiona jako Commandant Pimodan , ukonczony 10.1947
(J) Ensigne Bisson(-) nie ukonczony
(K) Amiral Duperre (-) nie ukonczony

Forgesmet Chantiers de la Mediterrane, La Seyne
(L) Amiral Duperre (-) nie ukonczony

Okrety nie ukonczone=budowa zostala przerwana w 1940 roku.
name->1947->1950->1952
Bisson A51->A05->F737
D'Inville A53->A07->F738
Ct Pimodan ??->A06->F739

Nie mam zadnych numerow stoczniowych :-(
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6377
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

La Masson podaje ze ww seria zostala autoryzowana 11.11.39
tylko 5 zostaly polozone stepki , A,E,H,I,oraz B - ktory w czerwcu 1945 okazal sie byc w b.zlym stanie i byl pociety na pochylni.
Awatar użytkownika
mcwatt
Posty: 929
Rejestracja: 2004-01-16, 09:32
Lokalizacja: St Helens

Post autor: mcwatt »

Wciąż mało wiadomo. Dzięki AvM za wysiłek. Dziwne że w uznanych publikacjach jest tak mało na temat tych przaecież nie małych okrętów (Francja w necie się kłania niestety)...
Gość

Post autor: Gość »

Mialem wpisana cala dla FOW cala serie ELAN i wszysko poszlo gdzies sie "kapac".

mcwatt, nie jestem zadnym francofilem, ale rzeczywiscie na dzisiejsze czasy nie ma nic porzadnegomo okretach francuskich z I i II WS.

Sam tez zaczalem zbierac historie parowcow baltyckich z poczatku XIX wieku, bo nic madrego nie wyszlo w ostatnim czasie :-(

AvM, zawsze pamietajaca niewinne czasy koszalinskie ,gore chelmska i KS Baltyk.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Sam w dzieciństiwe wielokrotnie zjeżdżałem na sankach z Góry Chełmskiej :D A Francuzi mieli jednak wyjątkowo ciekawe konstrukcje. Nowatorskie, często slepe uliczki w rozwoju, a prawie zawsze słabo wykorzystane.
Fax et tuba
nowakkr@xl.wp.pl

trałowce francuskie

Post autor: nowakkr@xl.wp.pl »

Patrolowce pomocnicze Air France I, II i III zostały zbudowane dla obsługi połączenia pocztowego między Dakarem i Bahia (wtedy samoloty nie mogły jeszcze latać przez płd. Atlantyk). Później, gdy pocztę zaczęły przewozić samoloty, jednostki te używano jako statki ratownicze. W 1939 roku zostały zarekwirowane jako patrolowce pomocnicze. Miały numery burtowe odpowiednio P.126, P.128 i P.129. W 1943 roku numery zmieniono na W.72, W.73 i W74. Zwrócone właścicielowi cywilnemu w październiku 1946 roku.
W czasie służby wojennej miały charakterystykę: 480 t wyp. mp. 59.60 x 7.20 x 2.50 m, 1350 KM, 2 silniki wspr., 2 śruby, 15.0 w, uzbr: 1-100, 1-75 pl, 6 km 7.9 mm, od 1943 roku uzbrojenie zredukowano do 1-75 pl, 2km 12.7 pl (2xI).
Powyższe dane pochodzą z książeczki Henri le Massona, Navies of the Second World War, The French Navy 2, Macdonald, London 1969.
Znajdują się w niej także prawdopodobnie wszystkie zarekwirowane podczas II w.św. statki cywilne, w tym trałowce pomocnicze. Gdyby ktoś potrzebował tych danych służę pomocą
Krzysztof Nowak
Awatar użytkownika
mcwatt
Posty: 929
Rejestracja: 2004-01-16, 09:32
Lokalizacja: St Helens

Post autor: mcwatt »

Flota we Francji zawsze była w cieniu armii. Wydaje mi się że niestety procentuje to też zainteresowaniem tym tematem samych Francuzów. Czy we Francji są jakieś okręty muzea z II wś? W necie totalna klapa. Jeżeli chodzi o publikacje to chyba trzeba by się do Francji przejechać...
Chciałem zrobić sobie zestawienie okrętów pomocniczych Marine Nationale w II wś, ale niestety zbieranie informacji o okrętach zarekwirowanych idzie jak po grudzie :-(
Awatar użytkownika
mcwatt
Posty: 929
Rejestracja: 2004-01-16, 09:32
Lokalizacja: St Helens

Post autor: mcwatt »

A z Góry Chełmskiej zjeżdżam co roku - co prawda nie na sankach (ale też się zdarza :D ), ale raczej na nartach. :)
Do Krzysztofa Nowaka - zbawco :) Czy można się uśmiechnąć o te materiały dot. zarekwirowanych statków?
Gość

Post autor: Gość »

Le Masson mylis sie podajac Air France I,II,III . por moje poprzednie maile.

AvM
Gość

Post autor: Gość »

Krzysztof Nowak!

Jesli masz czas wklepac te jednostki pomocnicze (por takze moje poprzedniemaile), moge uzupelnic dane z Lloyda ,Labayle Couchat itd.

AvM
Andrzej J.
Posty: 1094
Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andrzej J. »

McWatt wrote:
Czy we Francji są jakieś okręty muzea z II wś?

Z II w.ś. chyba nie nie - ale z powojnia kilka - krążownik rakietowy Colbert, o.p. 400-tonowy typu Arethuse w Paryżu, i chyba cos jeszcze. Przejrzę papiery, to dopiszę.
Niemniej zarzut jest słuszny, wielkie piękne okręty lat 30. i pocz. 40. poszły się "paść". A francuska szkoła budownictwa okrętowego ww. okresu była w światowej czołówce. Myśleli przy opracowywaniu (co nie zawsze zdarzało się innym narodom) - vide Normandie, Algerie, Georges Leygues, Richelieu, Le Fantasque, Le Hardi, ...
Andrzej J.
Andrzej J.
Posty: 1094
Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andrzej J. »

McWatt pisze też:
ale niestety zbieranie informacji o okrętach zarekwirowanych idzie jak po grudzie

Może nie na temat, ale okręty zarekwirowane z kolei przez Niemców, ex-fr. licznie wystepują w Gronerze - są tylko rozproszone po kilku tomach.
Może przywoływany przez mnie Lecalve i Roche (www.netmarine.net) rozjaśni mrok.
Andrzej J.
Gość

Post autor: Gość »

Andrzej J.

Sa listy w Le Masson i Labayle Couchat.
Jak toprzeslac. Ja moge zrobic x'ro.

alezy nie zapoinac ze na morzu Srodziemnym
duzo okretow przejeli wlosi. W bibliotece PAN
w Gdansku jest prawie kompletna historia WW II
Uffico Storico della Marina.

AvM
ODPOWIEDZ