: 2009-03-14, 10:06
Jak koncepcja jedno a wykonanie drugie? Wyobraź sobie że zakładasz że turbina 40000 KM da 80 000 i na tym opiera się przewaga Twojego projektu. Ma to sens?
Warship Discussion Board
https://fow.pl/forum/
Jest i analogia w myśliwcach...japońskie leciutkie i zwrotniutkie "Zera" też wybuchały i nie tylko trójkamiMaciej3 pisze: A co do prędkości dającej życie samolocikowi - przypomina mi się takie stwierdzenie jednego wizjonera okrętowego
"speed is the best protection". W praktyce jakoś te speedy wybuchały i to trójkami
Jak wiem, że samolot to co innego, ale idę o zakład że liczą się inne rzeczy.
Angielskie studium z 1944 idealnego bombowca do działań dziennych jako uzbrojenie wskazywało 2 działa 3,7 cala strzelające amunicją z zapalnikami zbliżeniowymi - czyli coś w tym było![]()
Pozdrowienia.
1944 a 1930 to spora różnica. Np. w zapalnikach zbliżeniowych.arturo1 pisze: Angielskie studium z 1944 idealnego bombowca do działań dziennych jako uzbrojenie wskazywało 2 działa 3,7 cala strzelające amunicją z zapalnikami zbliżeniowymi - czyli coś w tym było![]()
Pozdrowienia.
Nie padną, bo Szanowny Autor musiałby się przyznać do - co najmniej - bylejakości.Obawiam się, że na pewne pytania pod adresem Autora wzmiankowanego artykułu odpowiedzi raczej już nie padną
X użył kiedyś tego określenia na DWS.SmokEustachy pisze:?
Skąd to ten kalafior?
Pomijając obawy przed pożarem (gdzie Szanowny Autor znalazł tę informację? Źródło poproszę.)...dr Tymoteusz Pawłowski pisze:Jedną z przyczyn, dla której RAF nie chciał działek w skrzydłach pierwszych myśliwców Hawker Hurricane, była obawa o to, że płócienne pokrycie skrzydeł może się zająć ogniem od płomienia wylotowego.
Tu mamy problem podwójny. Po pierwsze, jakie myśliwce brytyjskie miał Szanowny Autor na myśli.dr Tymoteusz Pawłowski pisze:Ograniczone miejsce w płacie sprawiało, że ilość amunicji w brytyjskich myśliwcach była dwa-trzy razy mniejsza niż w innych, ale - zgodnie z przewidywaniami teoretyków RAF - nie miało to większego znaczenia dla walk powietrznych.)
ilość amunicji w brytyjskich myśliwcach była dwa-trzy razy mniejsza niż w innych
W zasadzie dobrze.dr Tymoteusz Pawłowski pisze:Typowe miejsce [zamontowania działka] - tuż przed pilotem nad silnikiem - nie było dobre, gdyż wymuszało stosowanie synchronizatorów, które zmniejszały szybkostrzelność działek [...]
Jak wynika z tego, co wyżej, problem działka rozwiązali również Niemcy i Sowieci. W inny sposób, ale rozwiązali. Może nawet lepiej, gdyż ich rozwiązanie pozwalało na zastosowanie również przy silnikach gwiazdowych, a nie tylko rzędowych.dr Tymoteusz Pawłowski pisze:Problem działka samolotowego rozwiązali Francuzi - montując je pomiędzy blokami cylindrów silnika rzędowego, lufę ustawiając w osi śmigła. Nie był to ideał: ilość amunicji była ograniczona, konstrukcja silnika była skomplikowana, jego użytkowanie trudne.
O ile Beau miał rzeczywiście miał obszerny kadłub, To Whirl - nie.dr Tymoteusz Pawłowski pisze: [...]obszerny kadłub umożliwiał przewożenie na pokładzie ładowniczego zmieniającego magazynki (w ten sposób zaprojektowano brytyjski dwumiejscowy, dwusilnikowy myśliwiec Beaufighter)