Strona 4 z 4
: 2004-12-21, 13:41
autor: Grzechu
wolf359 pisze:
Przydałby się jakiś ekspert w dziedzinie armat kolejowych, ale na tym forum to chyba ze świecą takiego szukać
Co prawda nawet w snach nie aspiruję do miana eksperta, ale mam w domku Encyklopedię Artylerii Szirokorada i książeczkę o armatach morskich na łożach kolejowych. (Morskije puszki na żielieznoj dorogie - Amirchanow L. I.)
Spojrzę, może uda się tam coś ciekawego znaleźć na temat artylerii kolejowej i ogólnych zasad samej konstrukcji nośnika?
Dam znać jutro...
Acha, na pewno jest model kartonowy niemieckiego działa kolejowego 800 mm. Przy poziomie obecnych wycinanek na 100% można stwierdzić, czy odrzut przejmowało chociaż w części coś w stylu lemieszy, czy też wszystko odbywało się przy pomocy oporopowrotnikow i układu jezdnego. Niestety, nie mam do dyspozycji tej wycinanki

: 2004-12-21, 15:30
autor: Mitoko
Panowie
Lora kolejowa pod działo przenosi obciążenia dzięki układowi wieloosiowemu który przenosi obciążenia na ruch postępowy wstecz.
Nie ma szans na prowadzenie okna bocznego - bo kontrukcja oporopowrotnika musiałaby być wysuwana na stelażu w bok. Dla uzmysłowienia problemu proponuję zajrzeć do opisów naszego moździerza 220 mm wz. 32 - już tam instalacja stanowiska ogniowego wymagała solidnej roboty.
Przygotowanie do prowadzenia ognia ciężkich dział kolejowych potrafiło zająć tygodnie - i w tym kontekście szybciek było przygotować bocznicę kolejową specjalnie pod nie niż komplikować system amortyzacji odrzutu
: 2004-12-21, 18:46
autor: janik41
Tak jak Mitoko powiedział nie ma możliwości strzelania w bok.
http://www.fow.aplus.pl/album/displayim ... um=2&pos=3
: 2004-12-29, 22:27
autor: Gość
Jeszcze wzgledem japońskich kalibrów dział okrętowych. Japończycy swoje lekkie krążowniki i oop wyposażali w działa 140 mm. Zazwyczaj tłumaczy się to drobniejszą budową Japończyków i mniejszymi ciężarami do dźwigania - ergo utrzymywaniem duzej szybkostrzelności przy niewiele mniejszej sile rażącej pocisku 140 mm. Dziwi mnie jednak to, że pod koniec I wś (a może nawet wczesniej - nie wiem niestety) Brytyjczycy opracowali działa o identycznym kalibrze (bodajże dla Greków) , które trafiły min. na HOODA. Może więc mając dostęp do dokumentacji brytyjskiej Japsy po prostu wykorzystali angielską konstrukcję.
: 2004-12-29, 22:47
autor: jareksk
Działa te rozmieszczone były też na Fourious. Początkowo (o ile pamiętam) 20, a potem 18. Było to w okresie przed przebudową na pełny lotniskowiec,