Strona 32 z 124

Re: Z życia flot.

: 2014-01-10, 13:21
autor: Piotr S.
W stoczni koncernu Fincantieri w miejscowości Riva Trigoso leżącej między Genuą a La Spacją na barkę został przetoczony kadłub budowanego dla marynarki wojennej Algierii śmigłowcowca desantowego Kalaat Beni-Abbes (474).
Kontrakt na budowę tej jednostki opiewający na kwotę 400 mln euro został podpisany pomiędzy algierskim ministerstwem obrony, a konsorcjum Orizzonte Sistemi Navali, w którym udziały ma Fincantieri i Finmeccanica 27 lipca 2011 r. Uroczystość rozpoczęcia cięcia pierwszych blach miała miejsce 11 stycznia 2012 r., zaś zakończenie szkolenia załogi ma nastąpić w 2015 r. Podpisana w 2011 r. umowa zawiera opcję umożliwiającą zamówienie kolejnego okrętu tego typu.
http://www.defence24.pl/news_wodowanie- ... esantowego
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=12417
zdjęcie
http://www.naviearmatori.net/albums/use ... 198270.jpg
Szlag już mnie trafia gdy widzę ,że państwa ,które jeszcze nie dawno miały floty niewiele znaczące są w stanie dokonywać tak znaczących inwestycji i nie mówiąc tylko o Algierii w naszym przypadku widzimy ,że nasi politycy to zwykli oszuści mając w Polsce budżet MON przez ostatnie lata na poziomie 10 mld $ spokojnie można by było zbudować nie zbędne okręty , jeżeli tak nie jest ? to wniosek jest jeden władze w Polsce rezyduje obca agentura ,która systematycznie z roku na rok pozbawia nas zdolności obronnych.

Re: Z życia flot.

: 2014-01-10, 19:36
autor: Peperon
Nie ma to jak najnowsza zachodnia technologia... :o
http://www.defence24.pl/news_okrety-prz ... lemy-z-lcs

Ruskie jednak trwalsze. :diabel:

Re: Z życia flot.

: 2014-01-11, 00:05
autor: oskarm
Jakoś nie słychać, by komercyjne konstrukcje Incata czy Austala, wykonane z aluminium, miały problem z korozją w okolicach pędników strugo-wodnych...

Re: Z życia flot.

: 2014-01-11, 00:22
autor: Majestro
To są błędy na poziomie liceum. Nie wiem kto próbuje ująć okrętom US Navy ale zakwalifikowałbym to jako tzw *opłacany* "czarny PR".

Wszystkie okręty "obawiają się" wody morskiej, ale najmniej bym podejrzewał US Navy i Japońskie SDF....

Re: Z życia flot.

: 2014-01-11, 10:15
autor: Peperon
oskarm pisze:Jakoś nie słychać, by komercyjne konstrukcje Incata czy Austala, wykonane z aluminium, miały problem z korozją w okolicach pędników strugo-wodnych...
Tylko, że M. Dura pisze o poszyciu w rejonie silników, a nie pędników. Poza tym jeśli zaczęli oszczędzać "w polskim stylu", to i korozja może zżerać kadłuby.
Opis M. Dury jest taki po łebkach, ale obejmuje większy zakres niż tylko korozja, bo faktycznie o modułach coś cicho, a są ważnym elementem systemu LCS.

Re: Z życia flot.

: 2014-01-12, 21:02
autor: oskarm
W raportach z przed 1-1,5 roku wyraznie byla mowa o rejonie pednikow. Sadze, ze Max sie pomylil. Jak inaczej wytlumaczysz styk dwoch metali w otoczeniu wody? Chyba takie rzeczy nie zdazaja sie w maszynowni?

Re: Z życia flot.

: 2014-01-13, 11:27
autor: Piotr S.
Indonezja buduje okręty – doki dla Filipin
Kontrakt został zawarty pod koniec grudnia 2013 r., jednak informację o tym przekazał wiceminister obrony Filipin dopiero 9 stycznia br. Nowe jednostki zostały zamówione w ramach programu budowy okrętów transportu strategicznego SSV (Strategic Sealift Vessel) i mają zostać wprowadzone do filipińskich sił morskich w 2016 r.
Wcześniej, w 2009 r. siły morskie Filipin planowały zakup jednego większego (MRV) i dwóch mniejszych okrętów desantowych (SSV), ale kryzys finansowy zweryfikował te plany w 2011 r. do dwóch jednostek SSV.
Oba okręty mają kosztować 3,864 mld filipińskich peso (około 87 mln dolarów). Mają to być jednostki o wyporności ok. 7000 ton, długości 123 m i szerokości 21,8 m. Dwa silniki diesla B&W 9L38/32A o mocy po 3000 KM pozwolą im na poruszanie się z maksymalną prędkością 16 w.
Każdy okręt może przewozić do 520 żołnierzy i 2800 t ładunku. Wielkość doku pozwala na bazowanie w nim dwóch kutrów desantowych typu LCU-23M. Lądowisko ma mieć miejsce na płaszczyzny startowe dla dwóch śmigłowców klasy Sikorsky UH-60, natomiast w hangarze miejsce dla jednego z nich. Okręty będą posiadały tylko uzbrojenie artyleryjskie: jedną armatę średniego kalibru i dwie - kalibru 30 mm.
http://www.defence24.pl/news_indonezja- ... la-filipin
Najciekawsza w tym jest cena 87 mln $ za dwa okręty to bardzo mało, za takiego gawrona to było by chyba z 6 sztuk niesamowite .
Zastanawia mnie to czy nie warto wybrać drogą tanich okrętów gdzie za sumę powiedzmy 1 mld $ można by było zbudować kilkanaście tańszych okrętów, nie są to duże pieniądze a dało by to szybki efekt odbudowy floty RP .
W grę mogły by wchodzić patrolowce ,kutry rakietowe, i okręty pomocnicze na pewno za 1 mld $ można by tego dokonać.

Re: Z życia flot.

: 2014-01-13, 11:56
autor: Peperon
oskarm pisze:W raportach z przed 1-1,5 roku wyraznie byla mowa o rejonie pednikow. Sadze, ze Max sie pomylil. Jak inaczej wytlumaczysz styk dwoch metali w otoczeniu wody? Chyba takie rzeczy nie zdazaja sie w maszynowni?
Możliwe, że faktycznie jest tak jak piszesz.
Twoja uwaga dotycząca produktów Austala, czy Incata daje do myślenia, bo jakoś cicho o nich. Może jest to kwestia użytych stopów ? Inne dla konstrukcji cywilnych, a inne na LCS-y. Oczywiście to tylko dywagacje, ale z chemią różnie bywa. :lol:

Re: Z życia flot.

: 2014-01-19, 17:04
autor: Piotr S.
ChRL rozpoczęła budowę drugiego lotniskowca. Powstaje on w stoczni Dalian i ma wejść do służby za 6 lat.
Według szefa chińskiej partii komunistycznej, Wang Mina, trwają przygotowania do budowy dwóch kolejnych lotniskowców. Łącznie będą więc co najmniej 4 lotniskowce pod banderą ChRL. Według nieoficjalnych informacji, co najmniej jeden z nich będzie budowany w Szanghaju.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=12498
Ostatnio na różnych forach pojawiały się zdjęcia jednej z sekcji kadłuba co miało wskazywać na budowę lotniskowca ,teraz mamy potwierdzenie ,ze w budowie jest jeden lotniskowiec i trwają przygotowania do budowy dwóch następnych .

Re: Z życia flot.

: 2014-01-21, 17:10
autor: Peperon
Coś hinduskie U-booty nie mają farta...
http://www.defence24.pl/news_kolejny-wy ... podwodnego

Re: Z życia flot.

: 2014-01-21, 17:59
autor: Kpt.G
Akurat czytając ten artykuł leciał u mnie ten kawałek:

cóż.. Czarny humor?
źle się dzieje we flocie Hinduskiej!

Re: Z życia flot.

: 2014-01-26, 19:26
autor: crolick

Mniam :)

Re: Z życia flot.

: 2014-01-29, 08:34
autor: Adam

Re: Z życia flot.

: 2014-01-31, 10:25
autor: RyszardL
crolick pisze:
Mniam :)
Całkiem fajny mają ten sprzęt. Widziałem w podobnym tonie zrobiony film o T-90. Też było mniam. :)

Re: Z życia flot.

: 2014-02-03, 19:51
autor: Piotr S.
Birma buduje fregatę stealth we własnej stoczni w Rangoon Naval shipyard, okręt będzie miał wyposażenie z Chin i Rosji nazywać się będzie UMS Kyansittha.
zdjęcia z wodowania
http://www.thaifighterclub.org/webboard ... B8%B2.html
oraz zdjęcie przy nabrzeżu wyposażeniowym
http://bangladeshdefence.blogspot.com/2 ... igate.html
Dziwne to ,że Birma jest w stanie zbudować okręt tej klasy we własnej stoczni a dla przykładu Wietnam ,który co by nie mówić mając tak znaczący przemysł okrętowy nie podejmuje się budowy okrętów tej klasy .

Re: Z życia flot.

: 2014-02-04, 12:18
autor: Darth Stalin
Może dlatego, że Wietnamczycy mają stocznie zajęte inną produkcją. Chociaż gdzieś widziałem info, że po dwóch gepardach zbudowanych w Rosji mają kolejne dwa zrobić u siebie (plus resztę serii Tarantuli 1241.8).