Strona 43 z 124

Re: Z życia flot.

: 2014-09-23, 08:50
autor: oskarm
Sa'ar 5 dostaly nowy radar MF- STAR ze skanowaniem fazowym:
http://www.navyrecognition.com/index.ph ... radar.html
Tym samym usunieto jedna z ich najwiekszych slabosci.

Re: Z życia flot.

: 2014-09-23, 15:24
autor: Piotr S.
Rogozin do Hollande'a: nie chcecie przekazać okrętu? Oderwiemy jego rufę
Wicepremier Rosji Dmitrij Rogozin przestrzegł Francję przed anulowaniem kontraktu na budowę okrętów klasy Mistral i przekazaniem pierwszej jednostki komu innemu. Stały przedstawiciel Rosji przy NATO zagroził wysoką karą i odebraniem jednej trzeciej okrętu
Rufowa część [okrętu klasy] Mistral została zbudowana w Stoczni Bałtyckiej w Petersburgu, więc jeśli chcą zachować okręt, będziemy musieli oderwać jego rufę i dostać z powrotem, aby wykorzystać w innych okrętach – powiedział w niedzielę Rogozin cytowany przez agencję ITAR-TASS.
Słowa rosyjskiego wicepremiera odpowiedzialnego za przemysł obronny i kosmiczny padły w reakcji na oświadczenie François Hollande'a z 18 września, w którym ponownie stwierdził, że realizacja kontraktu jest uzależniona od postępu stabilizacji politycznej na Ukrainie.
http://www.biztok.pl/gospodarka/Rogozin ... ufe_a17767
Niemcy uziemili 21 spośród posiadanych 22 śmigłowców morskich Sea Lynx ze względu na wykryte pęknięcia poszycia belki ogonowej. Skutkiem tej decyzji fregata Lübeck biorąca udział w europejskiej operacji antypirackiej w "rogu Afryki" została pozbawiona komponentu lotniczego.
http://www.defence24.pl/news_niemiecka- ... okladowych
Władze Australii zwróciły się do hiszpańskiej Navantii z prośbą o pomoc w kontynuacji budowy serii niszczycieli przeciwlotniczych typu Hobart.
Opóźniony o co najmniej kilkanaście miesięcy program budowy Hobartów, koordynują wchodzące w skład Air Warfare Destroyer Alliance (AWD): Australian Submarine Corporation (ASC), rządowa Defence Materiel Organisation (DMO) i Raytheon Australia. Według Canberry, zła organizacja pracy oraz brak odpowiedniego nadzoru nad budową niszczycieli, doprowadziły do przekroczenia ustalonego na poziomie 8,6 mld AUD (25 mld zł) budżetu przedsięwzięcia o 500 mln AUD (1,4 mld zł) (AWD w opałach, 2014-08-18).
Próbując ratować sytuację, władze Australii zwróciły się do Navantii z prośbą o wysłanie do Adelaide grupy 15 kierowników i inżynierów. Ich zadaniem będzie nadzór nad integracją systemów pokładowych oraz próbami morskimi pierwszego z niszczycieli, przyszłego HMAS Hobart. Okręt powinien wejść do służby wiosną 2016, dwa lata później niż pierwotnie zakładano.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14442
Admirał Witko: W Noworosyjsku powstaje baza okrętów podwodnych
W Noworosyjsku nad Morzem Czarnym, stacjonować będzie siedem okrętów podwodnych uzbrojonych w pociski manewrujące o zasięgu ponad 1,5 tys. km - poinformował we wtorek dowódca Floty Czarnomorskiej Federacji Rosyjskiej admirał Aleksandr Witko.
Admirał przypomniał, że obecnie Flota Czarnomorska FR liczy 173 okrętów i statków wspomagających. - Do 2020 roku planuje się wprowadzenie do służby ponad 80 okrętów i statków. Z uwzględnieniem spisywanych jednostek w 2020 roku Flota Czarnomorska liczyć będzie 206 okrętów i statków - przekazał.
http://fakty.interia.pl/swiat/news-admi ... hash=18370

Re: Z życia flot.

: 2014-09-26, 16:08
autor: AvM

Re: Z życia flot.

: 2014-10-02, 15:50
autor: wojtek.uk
Japonczycy zdecydowali sie zastapic AIP na nastepnych 4 Soryu bateriami Li-ion
http://www.defensenews.com/article/2014 ... Propulsion

Fakt sam w sobie ciekawy ale tez i 'pikantny' - dostawca ogniw ma byc ta sama firma ktora dostarczyla baterie do Boeingow B787 ktore sie 'przypalily' jakis czas temu

Re: Z życia flot.

: 2014-10-02, 15:58
autor: Peperon
Ciekawe jaka będzie żywotność tych baterii.

Re: Z życia flot.

: 2014-10-02, 17:14
autor: wojtek.uk
Peperon pisze:Ciekawe jaka będzie żywotność tych baterii.
Oby wieksza niz tych w Boeingach :D

Re: Z życia flot.

: 2014-10-02, 18:49
autor: Peperon
Nie znam szczegółów, ale pytam całkiem serio. Tak się czasem zastanawiam, czy te awarie baterii w Dreamlinerach to faktycznie tylko wina ich producenta. Może w Boeingu ktoś źle obliczył obciążenie baterii i stąd cała afera. Tym bardziej, że awarii na tych linerach nie brakuje.
Z drugiej strony mam w telefonie baterię litowo-polimerową (Li-Polymer), która po siedmiu latach trzyma jeszcze 24 h. Co ciekawe jest cały czas intensywnie wykorzystywana, bo komórka służbowa. Jeszcze dwa lata temu trzymała 4 dni. Wiem, że trudno porównywać ze względu m.in. na skalę. W tym miejscu rodzi się pytanie; Czy faktycznie baterie litowo-jonowe są lepszym rozwiązaniem niż napęd AIP ? Czy wytrzymają (przykładowo) dwa tygodnie bez ładowania ? A przecież to nie jest zwykły telefon. :clever:

Re: Z życia flot.

: 2014-10-02, 21:35
autor: oskarm
W artykule jest wzmianka, ze ta zmiana wydluzy zasieg i pozwoli operowanie z wieksza predkoscia. Byc moze to koniec ery AIP na okretach podwodnych. Przy KSS-500A to i tak umiarkowanie rewolucyjne podejscie.

Re: Z życia flot.

: 2014-10-05, 14:38
autor: oskarm
I jest już odpowiedź:
http://www.defence24.pl/analiza_euronav ... podwodnych
Dla Scorpene Francuzi też zaproponowali nam moduł z Li-ion. Oferta francuska w zakresie OP zaczyna sie robić coraz ciekawsza.

Re: Z życia flot.

: 2014-10-10, 18:51
autor: Peperon
Wychodzi na to, że Hindusi nie żartują i stawiają flotę oceaniczną w oparciu o lotniskowce.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14592
Jak dostaną Vikramadityę, to będą mieli więcej okrętów tej klasy niż Rosja, czy Chiny.
Pytanie tylko na jak długo.

Re: Z życia flot.

: 2014-10-11, 22:22
autor: wojtek.uk
Dobrze zeby sie i za sily ZOP wzieli bo im chinczycy co raz bardziej charcuja po Oceanie Indyjskim. Przegladalem dzis newsy z Afryki i trafilem ten artykul:
http://www.aafonline.co.za/news/chinese ... -questions

Jak dla mnie to spora sprawa ze Songi sie tak daleko wyprawiaja - to sporo logistyki, planowania, itp. A jeszcze kilka-kilkanascie lat temu uwazalo sie ze chinskie OP (konwencjonalne i nuklearne) ledwie dziob za rede wystawiaja a i to zadko. Numery w stylu wynurzenie w srodku amerykanskiej grupy lotniskowcowej uwazano raczej za odstepstwo potwierdzajace regule. Wypadek z 361 tylko umacnil te opinie.
Teraz - jesli wierzyc w teorie 'String of Pearls' - chinczycy 'maja' baze w Birmie, Sri Lance i Pakistanie. Do tego na wschodnim wybrzezu Afryki tez pewnie cos - chodz coraz mniej ich sie tam lubi w niektorych rejonach.

Re: Z życia flot.

: 2014-10-11, 23:09
autor: Peperon
A to ciekawe, bo ostatnio czytałem - na Defence 24 lub altair - że Chińczycy chcą założyć bazy w tych rejonach.

Re: Z życia flot.

: 2014-10-12, 00:03
autor: wojtek.uk
Chodzi ci o Seszele czy moze baza w Zimbabwe w rejonie kopalni diamentow?

Re: Z życia flot.

: 2014-10-12, 10:23
autor: Peperon
To raczej o kopalniach nie traktuje ;)
http://www.defence24.pl/news_chiny-chca ... -indyjskim

Re: Z życia flot.

: 2014-10-12, 11:30
autor: wojtek.uk
Hmm, w sumie nic nowego/waznego/konkretnego w tym tekscie nie widze.

Baza w Zimbabwe to oczywiscie ladowa ale nie zdziwie sie jak i morska w Mozambiku lub Tanzani z czasem dolaczy.

Zawsze mozna sie sprobowac przebic przez te dane:
http://www.lowyinterpreter.org/post/201 ... 400257921&
Link do pliku Excel w pierwszym zdaniu. Nie jest to doskonale zestawienie ale daje sporo sladow co do planow chinskich w Afryce.

Re: Z życia flot.

: 2014-10-12, 13:57
autor: Peperon
Uważam, że najważniejszym wnioskiem - który jednak nie został napisany - jest sondowanie regionu przez Chińczyków. Pewnie za jakiś czas dowiemy się o chińskich inwestycjach w tym lub innym kraju oraz ich pomocy przy rozbudowie infrastruktury (w tym któregoś z portów). Na koniec przyznają się do używania bazy albo będą kluczyć z wizytami kurtuazyjnymi i wzajemną współpracą. Ale stanie się to pewnie dopiero po rozbudowie floty i jej możliwości bojowych.