Jakie są postępy przy budowie Gawrona?

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4126
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Post autor: crolick »

Piotr S. pisze:Redaktor Naczelny Raportu Grzegorz Hołdanowicz na stronie NFoW
http://www.nfow.pl/viewtopic.php?t=2984 ... c&start=75
podał ,że wodowanie techniczne Gawrona ma sie odbyć 10 września.
O rany o tym tydzień wcześniej pisał już TG - http://fow.pl/forum/viewtopic.php?p=103496#103496
Ruch statków w porcie Gdynia
Dzień Godzina Nazwa Dlugość Skąd dokąd
2009-09-10 0800 KADŁUB 621/1 95,50 NNNN NNNN
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Piotr S.
Posty: 2405
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Ale jesteś uszczypliwy? no dobrze niech tak będzie w tym linku co podał Tomasz Grotnik jest jeszcze coś co wpada w oko Gawron nam sie wydłużył o 30 cm w stosunku do tego co podano w MSiO z No 1 2008 . :P
Dziadek
Posty: 646
Rejestracja: 2005-10-23, 17:52

Post autor: Dziadek »

Piotr S. pisze:Gawron nam sie wydłużył o 30 cm w stosunku do tego co podano w MSiO z No 1 2008 .
Hmmm...Jakby dodać grubość odbijaczy na rufie to by się zgadzało ;)
navy(robo)
Posty: 16
Rejestracja: 2009-07-08, 12:02
Lokalizacja: jelcz-laskowice

Post autor: navy(robo) »

...z racji tego co sie dzieje w SMW ,chyba tak rozowo nie bedzie...
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 1253
Rejestracja: 2006-06-12, 04:33
Lokalizacja: UK

Post autor: Wicher »

Gazeta Trójmiasto
Oto okręt, któremu na morze niespieszno
Sławomir Sowula

Wraz ze Stocznią Marynarki Wojennej w Gdyni tonie projekt budowy nowoczesnej korwety typu "Gawron". Kadłub budowanego od ośmiu lat okrętu ma być we wrześniu zwodowany. Ale pieniędzy na jego wykończenie brak.

Ciągnąca się od 2001 r. budowa korwety typu "Gawron" - nowoczesnej, trudno wykrywalnej przez radary jednostki uderzeniowej wyposażonej w rakiety - była jednym z głównych źródeł utrzymania gdyńskiej Stoczni Marynarki Wojennej. Zaliczki na jej budowę płynące z Ministerstwa Obrony Narodowej podtrzymywały płynność finansową zakładu - pozwalały płacić pensje, spłacać dostawców materiałów.

Teraz te pieniądze już nie płyną, a stocznia stoi na skraju upadku. W sądzie leży wniosek o układ z wierzycielami, pojawił się plan zwolnienia jednej trzeciej spośród liczącej 1300 osób załogi. W poniedziałek związkowcy ze stoczni protestowali przeciwko temu w Warszawie.

- Korweta była kroplówką dająca na jakiś czas spokój - przyznaje Roman Kraiński, prezes SMW.

Budowa samego kadłuba, która w innych stoczniach zajmuje często tylko kilka miesięcy, w Gdyni trwa już niemal osiem lat. Przyczyną były głównie kolejne cięcia w budżecie MON, które systematycznie dotykały projekt.

- Planujemy zwodować kadłub 16 września - informuje prezes SMW.

Co dalej? MON wydał na korwetę ok. 400 mln zł. 600 mln zł miało się pojawić w tym roku. Tyle kosztować miał zintegrowany system walki. To - mówiąc w uproszczeniu - elektronika, którą trzeba zamontować na okręcie, by mógł skutecznie używać swojego uzbrojenia. Pod koniec ubiegłego roku MON wybrał dostawcę systemu. Ale z powodu oszczędności do podpisania umowy nie doszło.

- Nie wiem, czy wstrzymał, czy zrezygnował zupełnie z zakupu, a przez to i z budowy korwety. Nie mamy od wojska deklaracji - mówi prezes Kraiński.

O plany resortu wobec korwety próbowaliśmy wczoraj zapytać w biurze prasowym MON. Odpowiedź nie przyszła.

Jedna korweta w sumie może kosztować nawet 1,5 mld zł (choć początkowo wyceniano ją raptem na 300 mln zł!). To więcej niż roczny koszt udziału polskiego wojska w misji NATO w Afganistanie.

Wśród specjalistów pojawiają się głosy, że warto się zastanowić nad rezygnacją z jej budowy. Tym bardziej że małe są szanse na budowę kolejnych okrętów z tej serii - korwet miało być siedem, teraz wojsko ograniczyło się do jednej.

"W przypadku "klasycznego" konfliktu na Bałtyku przewaga potencjalnego przeciwnika będzie tak duża, że jedna korweta w żaden sposób jej nie zrównoważy." - czytamy w ostatnim artykule ekspertów związanych z Marynarki Wojennej, zamieszczonym w "Przeglądzie Morskim" wydawanym przez samą armię.

W ostatnich miesiącach coraz częściej - w mediach oraz od polityków opozycji - pojawiają się głosy o tym, że Marynarka Wojenna pilnie potrzebuje inwestycji, bo w przeciwnym wypadku nie będzie w stanie realizować swoich zadań.
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35 ... eszno.html
Za dzień, za dwa, za noc, za trzy choć nie dziś...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...
Awatar użytkownika
Marek-1969
Posty: 429
Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Marek-1969 »

może zamiast uganiac sie za talibami zamawiec jeden sredniej wielkości okret dla PMW rocznie ?
Piotr S.
Posty: 2405
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Korweta spłynie na wodę
Stocznia Marynarki Wojennej planuje zwodowanie kadłuba korwety wielozadaniowej projektu 621 Gawron jeszcze we wrześniu. Ma być to jedynie wodowanie techniczne, ale jednak będzie miało historyczne znaczenie.


Kadłub korwety projektu 621 bez nadbudówki jest mało efektowny i nie rzuca się w oczy. Tym bardziej, że stoczniowcy ustawili go w taki sposób, by nie można było dojrzeć szczegółów. Okręt powinien spłynąć na wodę 10 września, ale tylko na chwilę...

Na 10 września planowane jest zwodowanie scalonego kadłuba korwety, który zostanie niemal od razu ponownie przeniesiony przy pomocy podnośnika mechanicznego na stanowisko lądowe, a później ponownie do hali. Na wodzie kadłub zostanie obrócony o 180o tak, by do hali wprowadzany był rufą. Cały projekt ma zapewnić możliwość pracy przy rufowych elementach wyposażenia okrętu w hali. Cały kadłub nie zmieści się w hangarze, więc dwie sekcje dziobowe, numer 9 i 10, będą wystawały. Również scalanie sekcji dziobowych odbywało się już po wyprowadzeniu kadłuba poza halę, gdzie okręt był budowany. Obecnie kadłub stoi na stanowisku lądowym i pod dołączeniu dwusekcyjnego elementu dziobowego trwają na nim prace przygotowujące do spuszczenia kadłuba na wodę.

Nie będzie to jednak klasyczne wodowanie okrętu. Przede wszystkim kadłub wygląda jeszcze mało efektownie. Bez bryły nadbudówek jest niepozorny, i mimo, że już od jakiegoś czasu stoi na otwartych terenach stoczni nie wzbudza większej sensacji. A powinien, bo dotychczas wszelkie szczegóły budowy, w tym również zdjęcia kadłuba, były pilnie strzeżoną tajemnicą.

Nie wiadomo, jak potoczą się dalsze losy okrętu. ORP Ślązak miał wejść do służby w 2012. Projekt nie jest jednak finansowany zgodnie z pierwotnym programem. W 2009 na realizację projektu platformy planowano ponad 42 mln zł. W budżecie pozostawiono jednak... jedynie niespełna 700 tys. zł!.

Pod koniec ubiegłego roku powinna też być podpisana umowa na Zintegrowany System Walki. Umowy jednak nie podpisano do dzisiaj, przez co opóźniony jest także etap wyposażania okrętu w elektronikę, uzbrojenie i systemy obserwacyjne. To bardzo źle wróży projektowi. Same koszty konserwacji już zakupionych urządzeń, jak silniki, turbina, elektrownia, elementy ruchowe i innego wyposażenia, to prawie 20 mln zł rocznie.

Tymczasem zbliżają się terminy wycofywania ze służby kolejnych okrętów Marynarki Wojennych. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie czym zapełnić pustki operacyjnej po kasowanych jednostkach.

http://www.altair.com.pl/start-3351
Tajemnica tajemnica , specjalnie tak ustawiony aby był tajeminicą nic głupszego już dawno nie czytałem.
Panowie kto może? idzcie zróbcie zdjecia i udowodnijcie im ,że ich tajemnica to głupota jakich mało.
Ciekawostką jest to,że Gawron pożera sam siebie na konserwacje kupionych podzespołów wydano jak podają juz 20 mln złoty do tego są już urządzenia które tracą gwarancje producenta bo przeleżały wiele lat w magazynach .
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 5085
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Post autor: Marmik »

Po pierwsze, wystarczy wkleić link.

Po drugie:
Piotr S. pisze:Tajemnica tajemnica , specjalnie tak ustawiony aby był tajeminicą nic głupszego już dawno nie czytałem. Panowie kto może? idzcie zróbcie zdjecia i udowodnijcie im ,że ich tajemnica to głupota jakich mało.
Rozwiń te błyskotliwą uwagę, bo nijak nie wiem o co Ci chodzi.
Piotr S. pisze:Ciekawostką jest to,że Gawron pożera sam siebie na konserwacje kupionych podzespołów wydano jak podają juz 20 mln złoty do tego są już urządzenia które tracą gwarancje producenta bo przeleżały wiele lat w magazynach .
Jaką ciekawostką? Myślałem, że to dość logiczny fakt, do uzmysłowienia którego nie potrzeba wchodzić do wanny. BTW skąd masz taką informacje o tych 20 mln? Pytam, bom ciekaw jak to policzono.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Adis
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-02, 15:48
Lokalizacja: Wolin (Zachodniopomorskie)

Post autor: Adis »

Marmik pisze:BTW skąd masz taką informacje o tych 20 mln? Pytam, bom ciekaw jak to policzono.
O to chyba należy spytać redakcje altair. :wink:
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 5085
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Post autor: Marmik »

Też prawda :oops: . Reszta pytań i watpliwości nadal aktualna i dobrze by było aby Autor się ustosunkował przed następną porcją przedruków z portali informacyjnych.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Awatar użytkownika
Orlik
Posty: 874
Rejestracja: 2008-12-15, 18:14

Post autor: Orlik »

No kiedy to "uroczyste" wodowanie - 10 czy 16 września, bo już się pogubiłem. :kreci:
Dziadek
Posty: 646
Rejestracja: 2005-10-23, 17:52

Post autor: Dziadek »

Ooo...I znowu padła nazwa ORP Ślązak. Ciekawe skąd to wiedzą?
Frankiewicz
Posty: 33
Rejestracja: 2007-09-22, 13:16

Post autor: Frankiewicz »

Wrześniowy numer NTW potwierdza "uroczyste?" wodowanie na 10 września, na wodzie kadłub ma być 7-10 dni.
jkrzew
Posty: 164
Rejestracja: 2004-01-07, 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

re

Post autor: jkrzew »

Podobno Panu Ministrowi nie pasuje 10 września, więc byc może wodowanie przesunięte będzie na 16-go. Kadłub jest już scalony i w trakcie malowania.
Pozdrawiam
jkrzew
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 5085
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Post autor: Marmik »

Panie w Niebiesiech!
Przecież to zwykłe wodowanie techniczne, a nie TO WODOWANIE. Spuszczają kadłub by odwrócić o 180 stopni i tyle. A gawiedź już chce robić fetę? :roll:
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Awatar użytkownika
ALF
Posty: 1015
Rejestracja: 2006-12-29, 17:22
Lokalizacja: Karkonosze
Kontakt:

Post autor: ALF »

Wypinać pierś do orderów, to u nas modne...zwłaszcza wśród tych, co nie walczą ;)
Pozdrawiam
Jacek Pawłowski
IKOW 1885-1945
ODPOWIEDZ