Z życia flot.

Okręty Wojenne po 1945 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Piotr S.
Posty: 2331
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Z życia flot.

Post autor: Piotr S. »

W Republice Korei zwodowano 6. konwencjonalny okręt podwodny typu Son Won-Il (U214), ROKS Yu Gwan-sun (SS 078).
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16451
Cochin Shipyard podało termin ponownego wodowania pierwszego rodzimego lotniskowca, INS Vikrant. Okręt opuści dok 28 maja.Pierwszy rodzimy indyjski lotniskowiec, wypierający 40 tys. t. INS Vikrant, opuści pod koniec maja dok stoczni Cochin Shipyard Ltd. W 2017 okręt rozpocznie pierwsze .
Drugi z lotniskowców będzie wyraźnie odróżniał się od INS Vikrant. Obecnie, zakłada się, że nowa jednostka będzie wypierać 65 tys. t.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16444
Damen ujawnia koncepcję nowego okrętu patrolowego
http://www.defence24.pl/news_damen-ujaw ... atrolowego
Turcja buduje lotniskowiec. "Zachwiana regionalna równowaga"
Rząd Turcji podpisał umowę z turecką stocznią SEDEF na zaprojektowanie i zbudowanie okrętu śmigłowcowego-doku LPD (Landing Platform Dock). Decyzja Ankary automatycznie wzbudziła duże zaniepokojenie u sąsiadów (w tym w Izraelu), którzy wiedzą o możliwości przystosowania nowego okrętu amfibijnego do przyjmowania samolotów F-35B. Wtedy Turcja będzie miała do dyspozycji nie tylko okręt desantowy, ale również lotniskowiec.
Wstępne założenia taktyczno - techniczne tureckiego okrętu LPD: Wyporność - 13500 ton; Długość -171,66 m; Długość na linii wodnej - 154,52 m; Maksymalna szerokość - 27,00 m; Zanurzenie - 5,50 m; Prędkość maksymalna 20,5 w; Maksymalna prędkość marszowa - 18 w; Prędkość ekonomiczna - 14 w; Zasięg - ponad 6000 Mm przy prędkości 14 w.
http://nt.interia.pl/raport-wojna-przys ... Id,1733253
Trochę mały ma być ten niby lotniskowiec jeżeli Turcja poważnie myśli o budowie lotniskowca to według mnie na razie w eter wysłano sygnał aby przyswoić opinię publiczną a celem będzie zupełnie inny projekt.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6454
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze:...Trochę mały ma być ten niby lotniskowiec ...
Dodaj tylko, że ma sie opierać na hiszpańskim Carlosie
...W realizacji kontraktu podpisanego 7 maja br. będzie uczestniczyła hiszpańska stocznia Navantia - jako partner współpracujący przy projektowaniu, jako dostawca niezbędnych technologii i wyposażenia oraz jako techniczne wsparcie. Co więcej, projekt tureckiego okrętu będzie się opierał na śmigłowcowcu desantowym "Juan Carlos I" budowanym dla sił morskich Hiszpanii...
Można zastanawiać się jeszcze czy bliżej będzie mu do oryginału, czy do wersji australijskiej, która jednak się różniła.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2331
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Z życia flot.

Post autor: Piotr S. »

Ministerstwo obrony FR zdecydowało, że nowy rosyjski niszczyciel będzie miał napęd atomowy. Ma to pozwolić na uzyskanie nieograniczonego zasięgu okrętu.
Prace projektowe nad niszczycielem o napędzie atomowym o roboczej nazwie Lider prowadzi Północne biuro projektowo-konstrukcyjne. Rozpoczęto je na początku obecnej dekady i mają zakończyć się w 2016. Położenie stępki pod pierwszą jednostkę zaplanowano na 2017. Przekazanie okrętu WMF powinno nastąpić w 2023
Według nieoficjalnych źródeł w Ministerstwie obrony FR, nowy rosyjski niszczyciel będzie miał
napęd atomowy. Pierwotnie rozważano zastosowanie jako napędu także turbiny gazowej. Ostatecznie jednak zdecydowano się na rozwiązanie, które pozwala na uzyskanie praktycznie nieograniczonego zasięgu nowego okrętu. Niszczyciel będzie też większy niż klasyczne jednostki tej kategorii. Jego wyporność może sięgać 14-15 tys. ton.
Uzbrojenie niszczyciela Lider mają stanowić m.in. nowe kompleksy przeciwlotnicze i przeciwrakietowe S-500. Mogą one zwalczać cele w powietrzu i bliskim Kosmosie. Uzupełnią je m.in. zmodernizowane systemy uderzeniowe Onyks i Kalibr.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16478
Coraz większe te niszczyciele aż strach pomyśleć jak wielkie mogą być krążowniki :o
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6454
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze:...Coraz większe te niszczyciele aż strach pomyśleć jak wielkie mogą być krążowniki :o
Bismarcka raczej nie przeskoczą. :D

Ciekawostki z Singapuru - targi IMDEX Asia 2015.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16485
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16484
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16482
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16481

I jeszcze o A26
http://www.defence24.pl/news_nowe-fakty ... odnego-a26
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
ALF
Posty: 1015
Rejestracja: 2006-12-29, 17:22
Lokalizacja: Karkonosze
Kontakt:

Re: Z życia flot.

Post autor: ALF »

Piotr S. pisze:Coraz większe te niszczyciele aż strach pomyśleć jak wielkie mogą być krążowniki :o
Aż strach pomyśleć, że pierwsze miały po 200-300t. :)
Peperon pisze:Bismarcka raczej nie przeskoczą. :D
Żebyś nie był złym prorokiem. U nich wsjo bolsze ;)
Pozdrawiam
Jacek Pawłowski
IKOW 1885-1945
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6454
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

ALF pisze:...Żebyś nie był złym prorokiem. U nich wsjo bolsze ;)
Wiem, że bolsze...
Ale dla Kirowów (atomowych) podawana jest wyporność 25 000 t.
A przecież maleńkie nie były. ;)
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6454
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

I kolejne ciekawostki z targów w Singapurze.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16498
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16496
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16504
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16503
Zwłaszcza singapurski śmigłowcowiec wydaje się interesującą propozycją. :)
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Z życia flot.

Post autor: oskarm »

Broszura tego smiglowcowca wisi na stronie ST Marine od co najmniej 2 lat: www.stengg.com/download/pdf/1145a3iazembefv3e5ef.pdf
Piotr S.
Posty: 2331
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Z życia flot.

Post autor: Piotr S. »

Rosja ostatecznie rezygnuje z zakupu francuskich okrętów typu Mistral - informuje agencja prasowa TASS. Od tego momentu francusko-rosyjskie rozmowy będą dotyczyły jedynie wysokości odszkodowania za zerwany kontrakt.
Rosja nie odbierze tych okrętów. To już pewne. Teraz możemy jedynie rozmawiać o tym, jak wysokie będzie odszkodowanie za zerwanie przez Francuzów kontraktu - mówi cytowany przez TASS przewodniczący rosyjskiej Komisji Wojskowo-Przemysłowej Oleg Boczkariow.
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/rosja-o ... ral/sb27m2
W to ,że je zatopią to jakoś nie chce mi się wierzyć.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6454
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze:Rosja ostatecznie rezygnuje z zakupu francuskich okrętów typu Mistral...
Numer będzie jak Francuzi znajdą prawników, którzy przed sądem arbitrażowym udowodnią, że to Rosja zerwała kontrakt. Przecież oni tylko odmówili przekazania okrętów państwu zaangażowanemu w konflikt (na Ukrainie). ;)
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6454
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

I "przegląd prasy".

Filipiny utrzymują w czynnej służbie okręt pamiętający II wojnę światową.
http://www.defence24.pl/news_filipiny-n ... ie-w-linii

A Rosjanie wprowadzili do służby nowego "hydrografa".
http://www.defence24.pl/news_rosyjska-f ... ograficzny

Księciunio przemknął niezauważony...
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16526
...a w Navy brak ratowników
http://www.defence24.pl/news_wielka-bry ... podwodnych

Kanadyjczycy nazywają kolejny patrolowiec arktyczny
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16552

Europejskie stocznie prowadzą zamorską ekspansję.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16542
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16541

I kolejna Virginia
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16547

Uff, dzieje się na świecie. ;)
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Teller
Posty: 405
Rejestracja: 2004-07-31, 17:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Z życia flot.

Post autor: Teller »

Piotr S. pisze:Ministerstwo obrony FR zdecydowało, że nowy rosyjski niszczyciel będzie miał napęd atomowy. Ma to pozwolić na uzyskanie nieograniczonego zasięgu okrętu
Ja nie wiem, ile jest w tym rozumu...

US Navy po próbach z Bainbridge uznała, że nie ma sensu budowania większej serii niszczycieli z napędem atomowym. Na jednostce, zaliczanej do "zużywalnej" (i.e. regularnie wystawianej na ryzyko) części floty, to po prostu się nie opłaca.

A Francuzi, eksploatując Charlesa de Gaulle'a przekonali się, o ile droższa jest na przykład ochrona jednostki atomowej przed atakiem terrorystycznym.

No, ale ucz pan rusków. :lol:
Ostatnio zmieniony 2015-05-31, 23:30 przez Teller, łącznie zmieniany 1 raz.
Fear the Lord and Dreadnought
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6454
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Teller pisze:...No, ale ucz pan rusków. :lol:
Nie przejmuj się. Oni pływają tylko do "przyjaciół", a tam nie grożą im ataki terrorystyczne. :D
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Teller
Posty: 405
Rejestracja: 2004-07-31, 17:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Z życia flot.

Post autor: Teller »

Piotr S. pisze:Niszczyciel będzie też większy niż klasyczne jednostki tej kategorii. Jego wyporność może sięgać 14-15 tys. ton. Coraz większe te niszczyciele aż strach pomyśleć jak wielkie mogą być krążowniki :o
Skończy się tak, jak z bombowcami. LIcząc od roku 1940 do dzisiaj, Wuj Sam miał na podorędziu piętnaście tysięcy B-17 Fortress, trzy tysiące B-29 Superfortress, siedemset B-52 Stratofortress, sto B-1 Lancer i dwadzieścia B-2 Spirit. Na więcej 'spirytusów' po 2 mld $ za sztukę po prostu nie stać najbogatszego kraju świata. No to Rosja zbuduje trzy, albo cztery takie giganty (a swoją drogą, gdzie to będzie stacjonować -- port dostępny dla normalnego niszczyciela może być dla nich za mały), a potem okaże się że nie ma pieniędzy nawet na jeden dywizjon, a może nawet na ukończenie tego, co zamówiono.

Sprzęt wojskowy robi się tak drogi, że maluczko, a nawet zgubienie hipernowoczesnego hełmu LXVI generacji przez jednego szeregowca będzie poważnym ciosem dla budżetu państwa. :D
Fear the Lord and Dreadnought
Awatar użytkownika
Teller
Posty: 405
Rejestracja: 2004-07-31, 17:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Z życia flot.

Post autor: Teller »

Peperon pisze:I
Księciunio przemknął niezauważony...
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=16526
Ciekawym, czy łodzie pokładowe na HMS Prince of Wales będą się nazywać Diana i Camilla. :D :D :D
Fear the Lord and Dreadnought
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6454
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Teller pisze:Ciekawym, czy łodzie pokładowe na HMS Prince of Wales będą się nazywać Diana i Camilla. :D :D :D
Politycznie będą nazwane William i Harry. :diabel:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
ODPOWIEDZ