Strona 50 z 118

Re: Z życia flot.

: 2015-09-23, 14:37
autor: Majestro
http://www.foxnews.com/world/2015/09/23 ... -derailed/

Obydwa 'rosyjskie' Mistrale idą do Egiptu.

Re: Z życia flot.

: 2015-09-23, 19:25
autor: Grzechu
...który "za chwilę" opchnie je Rosjanom... :x

Re: Z życia flot.

: 2015-09-23, 19:40
autor: szafran
Idealne do przerzutu sprzętu dla Assada :)

Re: Z życia flot.

: 2015-09-24, 00:12
autor: polsteam

Re: Z życia flot.

: 2015-10-01, 14:51
autor: Darth Stalin
Grzechu pisze:...który "za chwilę" opchnie je Rosjanom... :x
Wcale bym się nie zdziwił. :D
Ponoć początkowo jeden miały wziąć ZEA, ale ostatecznie oba weźmie Egipt.
Tylko na grzyba one Egiptowi...? :P

Re: Z życia flot.

: 2015-10-01, 17:20
autor: Peperon
Darth Stalin pisze:...Tylko na grzyba one Egiptowi...? :P
Będzie woził uchodźców na Rodos :lol:
Dwa takie "lajnery" idealnie pasują "do potrzeb".

Re: Z życia flot.

: 2015-10-04, 20:25
autor: Janusz Kluska
Pytanie dlaczego Indie nie były zainteresowane kupnem. Mają dobre "dojścia" do Rosji jak i Francji, zakupy mogą robić u jednych, jak też tych drugich.
Stworzenie jakieś grupy uderzeniowej to dla nich tzw. "pikuś", możliwy straszak dla Chin jak i Pakistanu.

Re: Z życia flot.

: 2015-10-04, 23:00
autor: AvM
Mozliwe ze USA kazalo

Rzad Egispski utrzymuje sie bo USA placa 2 miliardy $$ rocznie na armie egipska.
Taka jest cena za pokoj i spokoj.

Re: Z życia flot.

: 2015-11-30, 21:25
autor: Peperon
Jak to mawiają górale.
Skończyło sie babce sr..ie.
http://www.defence24.pl/275312,tureckie ... nik-moskwa

Innymi słowy beczka czeka na odważnego, który podpali lont.

Re: Z życia flot.

: 2015-12-17, 13:43
autor: oskarm
Program LCS skończy się na tylko 40 sztukach. LCSóW i SSC. O ile dobrze pamiętam do tej pory było zamówionych 32 LCSów. Oznacza to że będzie tylko 8 SSC i to ograniczonych do jednego typu. W późniejszym terminie mają się pojawić lepiej uzbrojone okręty. http://news.usni.org/2015/12/16/secdef- ... hipbuilder

Re: Z życia flot.

: 2016-01-13, 11:56
autor: Piotr S.
znalazłem coś takiego ceny okrętów

SUBMARINES (SSBN, SSN, SSK)
Astute SSN (UK)-$2,410 milion
Barracuda SSN (France)-$1.35 billion
Dolphin SSK (German/Israeli)-$635 million
Gotland SSK (Sweden)-$365 million
Improved Kilo SSK (Russia)-$350 million
Le Terrible SSBN (France)-$3.8 billion
Ohio SSBN Replacement-$7 billion (est.)
Scorpene SSK (Spain)-$825 million
Type 209 SSK (German/Portugal)-$550 million
Type 212 SSK (Germany)-$525 million
Type 214 SSK (Germany)-$500 million
Virginia SSN-$2.4 billion

AIRCRAFT CARRIERS (VSTOL, CTOL)
Cavour CVH (Italy)-$2 billion
Charles de Gaulle (France)-$3.7 billion
CVN-78 Gerald R Ford-$13.5 billion
Queen Elizabeth (UK)-$3.7 billion
George HW Bush-$6.26 billion
Hyuga DDH (Japan)-$1.06 billion
Vikrant (India)-$762 million

CRUISERS/DESTROYERS
DDG 51 Arleigh Burke-$1.8 billion
Daring Type 45 (UK)-$976 million
DDG 1000 Zumwalt-$6 billion

FRIGATES
Absalon (Denmark)-$269 million
Bertholf National Security Cutter-$641 million
F100 Bazan (Spain)-$600 million
F105 Cristobal Colon (Spain)-$954 million
De Zeven Provincien (Netherlands)-$532 million
FREMM (Franco/Italian)-$745 million
LCS Freedom-$637 million
Holland (Netherlands)-$169 million
LCS Independence-$704 million
Iver Huitfeldt (Denmark)-$332 millon
Nansen (Norway)-$557 million
Sachsen Type 124 (Germany)-$1.06 billion
Valour MEKO A200 (South Africa)-$327 million
F-22P Zulfiquar (China/Pakistan)-$200 million

CORVETTES/OPVs/CUTTERS
Baynunah (UAE)-$137 million
Braunschweig K-130 (Germany)-$309 million
Clyde (Britain)-$47,000,000
Falaj 2 (UAE)-$136 million
Khareef (Oman)-$262 million
Kedah (Malaysia)-$300 million
Knud Rasmussen (Denmark)-$50 million
BAM Maritime Action Ship (Spain)-$116 million
MILGEM corvettes (Turkey)-$250 million
Otago (New Zealand)-$62.6 million
Port of Spain (Trinidad and Tobago)-$76 million
River (Britain)-$31,400,000
Sarah Baartman/ Damen 8313 OPV (South Africa)-$20 million
Sentinel-$47 million
Sigma (Indonesian/Moroccan)-$222 million
Visby (Sweden)-$184 milion

FAST ATTACK CRAFT
Ambassador MK III (Egypt/USA)-$325 million
Cyclone patrol craft-$31 million
Hamina (Finland)-$101 million
Rotoiti (New Zealand)-$25 million
Skjold (Norway)-$133.5 million
M80 Stiletto-$6 million
AMPHIBIOUS SHIPS
America LHA-$3.05 billion
Bay LSD (Britain)-$228 million
Canberra LHD (Australia)-$1.3 billion
General Frank S. Besson LSV-$32 million
KRI Dr. Soeharso LPD (Indonesia)-$50 million
Endurance LST (Singapore)-$142 million
Johan de Witt LPD (Netherlands)-$370 million
Juan Carlos (Spain)-$490 million
Kunlan Shan LPD (China)-$300 million
Makin Island LHD-$2.2 billion
San Antonio LHD-$1.76 billion
Mistral (France)-$529.8 million

AUXILIARIES
Type 702 Berlin AOR (Germany)-$445 million
MRV Canterbury (New Zealand)-$124 million
Joint High Speed Vessel (JHSV)-$160 million
Lewis and Clark (T-AKE)-$538 million
USNS Howard O. Lorenzen (T-AGM-25)-$199 million
Patino AOR (Spain)-$288 million
Sea Fighter FSF 1-$200 million
Wave Knight Auxiliary Oiler(Britain)–$172 million
źródło
https://newwars.wordpress.com/warship-costs/
ciekawe gdzie się ulokuje nasz Gawron po zakończeniu budowy

Re: Z życia flot.

: 2016-01-13, 12:32
autor: Darth Stalin
Z tego porównania widać, jak przerażająco drogie są LCS-y w stosunku do ich możliwości bojowych, w porównaniu do innych fregat.

Re: Z życia flot.

: 2016-01-14, 00:20
autor: oskarm
Po pierwsze trzeba woedziec co tak naprawde na tej liscie jest porownywane. I tak dla Portugalski przykladu U-209 to tak naprawde U-214 (zostala stara nazwa by Niemcy nie wypadli z przetargu). Cena za Visby to cena golego okretu bez wiekszosci systemow, ktore dzis na nich mozna zobaczyc. Ceny LCSow to ceny prototypowych okretow przy kontrakcie na pojedyncze sztuki (casus drogosci Gawrona) obecnie o ile pamiec mnie nie myli to kosztuja cos okolo 440 mln za okret... Takze bardzo ostroznie z ta lista.

Re: Z życia flot.

: 2016-01-22, 09:02
autor: oskarm
Najwyraźniej LCSy Lockheed Martina typu Freedom mają poważne problemy z przekładniami. Już drugi okręt z uszkodzeniem w ciągu 1 miesiąca. http://news.usni.org/2016/01/21/littora ... tem-damage

Re: Z życia flot.

: 2016-01-25, 17:48
autor: Piotr S.
Według agencji Reuters, powołującej się na liczne źródła w sektorze zbrojeniowym, władze w Canberze nie dają dużych szans niemieckiej grupie stoczniowej TKMS (ThysseKrupp Marine Systems) w walce o zlecenie na dostawę serii nowych australijskich okrętów podwodnych (program SEA 1000).
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=18519

Re: Z życia flot.

: 2016-01-27, 12:38
autor: Piotr S.
Marynarka wojenna Peru przyjmie do służby nowy okręt szkoleniowy, BAP Unión.
BAP Unión to czteromasztowy okręt szkoleniowy o wyporności 3200 t. Jednostka ma 115,5 m długości (z bukszprytem) i 13,5 m szerokości. Okręt rozwija 12 w. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla 257 członków załogi i kadetów. Po wejściu do służby BAP Unión będzie największym żaglowcem szkoleniowym wśród marynarek wojennych państw Ameryki Łacińskiej.
Okręt powstał w rodzimej stoczni SIMA
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=18533
http://peru21.pe/politica/marina-guerra ... -2237553/4
To chyba zaskoczenie ,że już Peru buduje żaglowce ? i to tej wielkości. :brawo: