RyszardL pisze:Taki link znalazłem dzisiaj w GW.
http://wyborcza.biz/Firma/1,101618,1446 ... on23695558
W artykule nie wszystko mi pasuje, ale jest kilka rzeczy, które mnie szczególnie zainteresowały.
Po pierwsze, gdzie się dokładnie znajduje ten terminal. W artykule piszą, że kontenerowiec wpłynął do portu, ale przecież to nie jest możliwe. Dalej piszą, że Gdańsk jest najgłębszym portem na Bałtyku, a ja wiem, że Gdynia miała najgłębszy port.
No i się trochę pogubiłem, bo tak na moje oko, to ten terminal leży obok portu, chyba
.
nie chcę bronić Wybiórczej, bo bardzo często (zbyt często, permanentnie) zdarzają się tam poważne błędy w materiałach o tematyce morskiej, ale
uważam, że jeśli statek wchodzi do Portu Północnego (portu zewnętrznego Gdańska), to "wchodzi do portu" - po prostu... (tak, jakby wchodził do wewnętrznego)...
natomiast to, że z takim dużym zanurzeniem i takimi rozmiarami nie wszedłby do wewnętrznego, to już oddzielna kwestia... nie zmieniająca jednak faktu, że cumując przy DCT zawija do portu Gdańsk...
myślę, że w pełni uprawnione jest określenie "wszedł do portu" (gdańskiego), jeśli wszedł do Północnego...
terminal jest w porcie Gdańsk
Port Północny, a w nim DCT, należą "geograficznie" i organizacyjnie do Portu Gdańsk
Port Północny jest "w jurysdykcji" Kapitanatu Portu Gdańsk, a opłaty tonażowe od statków wchodzących do Północnego pobiera ZMPG (Zarząd Morskiego Portu Gdańsk)...
umowy (w imieniu Skarbu Państwa) na wiueloletnie dzierżawy terenów pod budowę DCT czy innych terminali podpisuje prezes ZMPG...