Strona 53 z 167

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-19, 07:31
autor: AdrianM
Sprecyzowane? Doprawdy? :czytaj:
Ale to nie wszystko. Wczesna faza nawet nie prze­targu, a led­wie przy­mia­rek do roz­po­czę­cia pro­ce­dury wyboru spra­wiają, że można puścić wodze fan­ta­zji. Zwłaszcza przy poja­wia­ją­cych się infor­ma­cjach o zmie­nia­ją­cej się pre­fe­ren­cji co do napędu maszyn. Nie wyklu­cza się już dla nich napędu odrzu­to­wego. To znacz­nie roz­sze­rza pole wyboru. A gdy dodamy do tego jesz­cze, dopi­sany w tym roku, wymóg zwal­cza­nia rów­nież okrę­tów nawod­nych, jawi nam się maszyna wiel­ko­ści Airbusa A319MPA czy Boeinga P‑8A Poseidon. Mniejsze samo­loty, takie jak: Embraer EMB-145MP, Dassault Falcon-900MPA czy ELI-3360MPA z Elta Group na bazie Global 5000 z Bombardier Aerospace, także nie są bez szans w przy­szłej rywa­li­za­cji o pol­skie zamó­wie­nie. Wszystko będzie oczy­wi­ście zale­żeć od zało­żo­nych para­me­trów tak­tyczno-tech­nicz­nych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a przede wszyst­kim dłu­go­trwa­ło­ści lotu (tan­ko­wa­nie w powie­trzu lub nie), czy masy zabie­ra­nego uzbro­je­nia. Jedno jest pewne, nie będą to już samo­loty wiel­ko­ści obec­nie uży­wa­nych M28 Bryza.
EOT

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-19, 08:01
autor: Grulgor
Rozszerzenie opcji napędu miało otworzyć drogę dla konstrukcji takich jak np Swordfish czy Falcon :-) Lepsze jest to że samoloty o tej wielkości też mogą mieć zdolności ASUW (nie tylko OTHT, mowa o uzbrojeniu), naprawdę myślisz że tutaj w rachubę wchodziłby P-8A lub P-1?? :mrgreen: serio?

Chcesz się znęcać nad tym programem? - go ahead. Ale raczej, że zmarł równie szybko jak powstał, nie nad tym czy SZ wiedziały co chcą pozyskać tylko dlatego że ktoś nieopacznie odniósł takie wrażenie :-) Tekst na czerwono jest równie sensacyjny -odkrycie :mrgreen:

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-19, 08:10
autor: AdrianM
To nie znęcanie. Podtrzymuje tylko moje zdanie na ten temat. Nie przekonałeś mnie do twojego :3majsie:

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-20, 11:11
autor: Mitoko
Waldek K pisze:Zarząd Świdnika twierdzi, że wszystko jet OK :lol:
A poważniej, to Leonardo straszy, że nie będą zajmowali się Sokołem w dłuższej perspektywie, żeby zmusić MON do zakupu ich nowych maszyn. Moim zdaniem, na otrzeźwienie dla Leonardo wystarczy, że MON zamówi kolejną partię S70i w Mielcu i Leonardo/Świdnik szybko zapragną serwisować nasze Sokoły do samego końca. Sokołów lub Świdnika :x
Tu byłbym ostrożny z takimi wnioskami.
Oczywiście są bardzo popularne, ale .... popatrzmy prawdzie w oczy.
Sokół zawsze był trochę maszyną na zasadzie "ni w te, ni we wte" - zbudowany do dostępnych silników, wersja SW-5 nie weszła do realizacji, nigdy nie zdobył jakiejś szerszej popularności poza Polską.

I oceniając musimy o tym pamiętać.

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-20, 18:40
autor: Waldek K
Największą zaletą Sokoła jest to, że jest. Gdyby trzeba w ciągu kilku, kilkunastu lat go wymienić to byłby prawdziwy dramat finansowy.
Leonardo, moim zdaniem, więcej by ugrał przedstawiając kilka wariantów modernizacji z wykorzystaniem podzespołów ze swoich innych maszyn, niż strasząc, że nie będzie niczego... :roll:

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-24, 21:25
autor: SiSi
Troche odbiegajac od tematu wiroplatow.

Niemiecka fregata do wziecia do zaraz: https://www.vebeg.de/web/en/verkauf/suc ... SHOW_LOS=1

:lol:

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-24, 22:53
autor: szafran
Niestety

Kod: Zaznacz cały

The  ship  has  to  be  scrappedand  will  be  sold  only  to  capable  wrecking companies with the required permissions
Niemcy nie są debilami i wolą zapewnić pracę swojemu przemysłowi.

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-24, 23:07
autor: AdrianM
A tu z innej beczki dla zainteresowanych co tam w szwedzkiej kuchni:
https://www.forbes.com/sites/hisutton/2 ... 8b722f67c0

Szkoda, że my specjalnie zza wysp nie możemy strzelać, ale jak upolujemy jednego za winklem na Helu to będzie dopiero frajda ;)

Miejmy nadzieję, że rezurekcja Ratownika oznacza, że jednak poważnie chcą się zabrać za te A17ste

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-24, 23:34
autor: SiSi
szafran pisze:Niestety

Kod: Zaznacz cały

The  ship  has  to  be  scrappedand  will  be  sold  only  to  capable  wrecking companies with the required permissions
Niemcy nie są debilami i wolą zapewnić pracę swojemu przemysłowi.
Chinczycy swego czasu tez sciagneli Variaga w celu zlomowania...i jak pieknie teraz chodzi. ;)

Powazniej, jedyna nadzieja to juz tylko LCS.

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-25, 21:07
autor: Grulgor
Niemieckie fregaty są niewiele młodsze od naszych Perry-ch, na pozyskiwanie trochę za późno

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-25, 21:36
autor: szafran
Oj tam. Przecież będą na góra 10 lat ;) Nie potrzebują nawet śmigłowca.

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-25, 22:32
autor: Grulgor
temat rzekomej opcji pozyskania fregat t 122 kiedyś był bardzo aktywny (stare czasy). Kolega z okrętów nawodnych rzucił na to spojrzenie od strony systemów bojowych, okazało się że transfer byłby bardziej zbliżony do naszych fregat niż się wydawało.
Opcja pozyskania okrętu czy samolotu z drugiej ręki moim zdaniem nie jest zła

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-25, 22:57
autor: AdrianM
Ale co miałby mieć taki okręt by spełniać nasze potrzeby. Bremenom daleko do Adeleide. Przecież tak nie można skakać z pomysłu na pomysł jak po drzewach :co:

Przy OP jeszcze było widać, że musieli przetrzepać cały rynek i możliwości. Niby tych możliwości niewiele lub praktycznie w ogóle. Teraz niestety jeśli myśleć o okręcie przejściowym to takim, który pokryje nam lukę po 2 OHP, Kaszubie i schodzących Orkanach. Jak dla mnie Doorman się nada, a czym głębiej w las to już zmyślanie. Miałoby to sens jak chcemy kupić z 5 lat na budowę nowych okrętów i między czasie załatwić tego Ratowinka oraz koszta modernizacji 2xA17. Takiego ciosu w gospodarke to raczej nikt nie zakładał. Tylko poważnie pomyśleć co z tego będą miały nasze stocznie przyswoić choćby jakie zdolności remontowo-serwisowe.

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-25, 23:16
autor: Grulgor
AdrianM pisze:Ale co miałby mieć taki okręt by spełniać nasze potrzeby. Bremenom daleko do Adeleide
nie chodziło o Adelaide

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-25, 23:23
autor: AdrianM
Chodziło mi o to, że uzasadnienie dla każdego pomysłu się pewnie znajdzie. Raz gorsze raz lepsze, ale niemal bezwzględne 100/100.

Jak pisałem akurat A17 rozwiązuje problemy dOP. Jeśli myślimy o przejściówkach dla floty nawodnej to jaki powinien być okręt który połata to wszystko co idzie obecnie na złom, bo na poważną modernizacje nic się nie nadaje. Nie ma używanych korwet w Szwecji lub u Niemca? ;)

Re: Przyszłość MW

: 2020-05-26, 08:05
autor: szafran
A co jeżeli stan A17 nie jest zadowalający? Też brać? Żeby coś było?