Strona 57 z 104

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-01-16, 11:47
autor: Miner
Grzechu pisze:To znaczy, czy rzeczywiście tego rodzaju układy zabezpieczające w przypadku wypłynięcia były stosowane w konstrukcjach min?
Może stosowano je w czasie pokoju, a podczas działań wojennych je zdejmowano?
Doświadczenia wojny rosyjsko-japońskiej z 1905 roku pokazały, że miny pływające zagrażają nie tylko stronom wojującym, ale również żegludze neutralnej. Dlatego w VIII konwencji haskiej z 1907 roku zawarto odpowiedni przepis:
Artykuł 1
Zabrania się:
1) zakładania min automatycznych wybuchających za dotknięciem, które nie byłyby uwiązane, chyba że są tak zbudowane, iż stają się nieszkodliwe najdalej w godzinę od chwili, gdy zakładający utracili kontrolę nad nimi;
2) zakładania min automatycznych wybuchających za dotknięciem i uwiązanych, które nie stają się nieszkodliwe z chwilą zerwania uwięzi;
3) używania torped, które nie stają się nieszkodliwe, gdy chybią celu.
Raczej wszystkie miny kotwiczne posiadały różnego rodzaju urządzenia zabezpieczające, które powodowały rozłączenie obwodów zapalających po wypłynięciu na powierzchnię. Natomiast specjalne miny dryfujące, jak też powierzchniowe, miały urządzenia czasowe, które miały zabezpieczać/neutralizować miny po określonym czasie. Trzeba pamiętać, że miny pływające, w tym miny kotwiczne, które zerwały się z kotwicy, zagrażały nie tylko siłom przeciwnika, ale również siłom własnym, czy też neutralnym. Niemniej urządzenia zabezpieczające można było dezaktywować, np. przy ofensywnym stawianiu min przy wybrzeżu przeciwnika. Dla przykładu w minach wz. 08 stosowano wtedy specjalne gwinty zabezpieczające, które po uzbrojeniu się miny uniemożliwiały jej rozbrojenie w wyniku zmiany głębokości zanurzenia. Do tego dochodziła możliwość usterki mechanizmów. Dlatego wszystkie miny pływające uznawano za niebezpieczne i w dużej mierze takie były.

I jeszcze autokorekta odnośnie baterii w minach kontaktowych - istniały zapalniki elektryczno-uderzeniowe, które posiadały baterie jako źródło zasilania, lecz były one stosunkowio rzadko stosowane w porównaniu do innych zapalników kontaktowych, szczególnie zapalników galwaniczno-uderzeniowych (tzw. rogi Hertza).

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-01-18, 20:07
autor: ramm
ramm pisze:Hulk Bałtyk sierpień 1930 rok

Obrazek
Ujęcie z prawej burty
Obrazek

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-01-19, 23:19
autor: ramm
ORP Wicher 29 marca 1931 r

Obrazek

Józef Piłsudski i Walery Sławek schodzą z niszczyciela po powrocie z Madery.

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-01-25, 01:30
autor: ramm
ORP Orzeł 7 listopada 1998 r

Obrazek

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-02-05, 15:06
autor: ramm
ORP Jastrząb 4 listopada 1941 r

Obrazek

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-02-12, 21:49
autor: ramm
Ćwiczenia MW sierpień 1930, widok na ORP Wicher i dwa torpedowce.

Obrazek

Z pokładu jakiego statku zrobiono zdjęcie?

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-02-13, 00:22
autor: Grzechu
Zapewne to fotka z podróży Prezydenta Mościckiego do/z Tallina na Polonii.
Polonii towarzyszył Wicher i cztery torpedowce.

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-02-17, 19:01
autor: ramm
ORP Ślązak data??

Obrazek

Wizyta kontradmirała Unruga na niszczycielu 1945-1946

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-02-23, 21:28
autor: ramm
ORP Błyskawica 27 września 1963 r

Obrazek

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-03-06, 20:40
autor: ramm
ORP Conrad listopad 1944

Obrazek

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-03-07, 16:19
autor: dessire_62
Slazak

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-03-07, 18:51
autor: ramm
1 zdjęcie Ślązaka zrobiono w maju 1942 roku.
2 zdjęcie przedstawia HMS Bedale w 1951 roku.

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-03-09, 14:51
autor: szafran

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-03-14, 16:07
autor: ramm
ORP Orkan lipiec 1943 r

Obrazek

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-03-15, 16:48
autor: ramm
ORP Błyskawica październik 1937 r

Obrazek

(Dwa lata trwała budowa tego okrętu!)

Re: Zdjęcia okrętów PMW

: 2015-03-15, 17:18
autor: Peperon
Mnie się zdaje, czy kadłub jest ciemniejszy od nadbudówek i osłon armat 120 mm ?