Tfu, racja. Tak to jest, jak się czasem pisze z głowy, między jednym a drugim zajęciem. "Chorwackie" góry to 
Velebit i
 Lika. 
Tátra, 
Uzsok i 
Dukla to nazwy węgierskie (owe szczyty leżały wówczas na obszarze Korony św. Stefana). Kontrtorpedowce typu Huszár/Ulan nosiły nazwy różnych rodzajów konnicy w dziejach monarchii, więc konotacja narodowa była pośrednia - 
Ulan upamiętnia raczej formacje ułańskie w wojsku austriackim, oczywiście skopiowane z Polski (a sama nazwa przecież pochodzenie ma tatarskie). Podobnie 
Uskoke czy
 Pandur to konnica z pochodzenia chorwacka, a 
Huszár czy 
Csikós - węgierska. 
Warto tutaj wspomnieć, że w opracowanym w 1898 roku przez wiceadmirała von Spauna wykazie do wykorzystania przy nazywaniu przyszłych okrętów pojawia się akcent polski, który ostatecznie pozostał na papierze - pancernik SMS 
Sobieski (w parze z 
Ludwig von Baden).
Ale okręt noszący imię Polaka istniał naprawdę: otóż w sierpniu 1915 r. c.k. MW przejęła od Straży Celnej (K.u.K. Finanzdienst) mały parowiec patrolowy 
Zara-Zadar (zbud. 1899), nadając mu imię ówczesnego ministra finansów monarchii (bo byli również oddzielni, dla Przed- i Zalitawii) oraz zarazem gubernatora Bośni i Hercegowiny, Leona Bilińskiego - 
Ritter von Bilinski. Po wojnie ów okręcik trafił w ręce włoskiej Guardia di Finanza pod nazwą 
Carnaro, a od 1933 
Maggiore Macchi. Po przystąpieniu Włoch do wojny w Regia Marina jako pomocniczy ścigacz o.p. 
AS.1, zatopiony przez alianckie lotnictwo 18.8.1941 koło Lampedusy.
 
Żeby było zabawniej, nie była to jedyna jednostka o tej nazwie. Otóż jeszcze w 1897 roku Finanzdienst sprawił sobie żaglowiec z pomocniczym motorem, nadając mu imię ówczesnego austriackiego ministra finansów... czyli Bilińskiego właśnie! W związku z tym podczas IWŚ istniały dwie jednostki o tej samej nazwie (jeden w MW, drugi w straży celnej). Ów "Biliński" również został przejęty przez GdF, któa wykorzystywała go jako jednostkę szkolną 
Generale Turba, i skreśliła na przełomie lat 20. i 30.
Do tego wśród wykorzystywanych przez K.u.K Seetransportleitung statków był parowiec o nazwie 
Leopolis (łac. Lwów).