Nowe czasopisma
: 2005-11-11, 02:49
ukazywac sie bedzie prawdopodobnie od stycznia
objetosc - poczatkowo ok. 80, docelowo do ok. 100 stron
nie podaje nazwy, zeby nie zapeszac, bo proces rejestracji / przejecia tytulu jeszcze nie zakonczony, ale jednym z czlonów nazwy bedzie slowo od dawna funkcjonujace w naszej swiadomosci jako tytul czasopisma z tego kregu tematycznego
ma byc troszke (nie za bardzo) podobne do "Morza"
profil czasopisma i docelowa grupa czytelnicza - SZEROKIE
od tematyki popularnej i okolomorskiej / hobbystycznej (shiploverstwo jako takie - samo w sobie, tematy shiploverskie, latarnie morskie, malarstwo morskie, "statki na znaczkach pocztowych" i tego typu rzeczy, etc.) przez publicystyke dot. gospodarki morskiej po teksty fachowe (np. opisy techniczne statkow) i tematy branzowe - niusy i publicystyka techniczna i ekonomiczna zwiazane glownie z przemyslem okretowym i szerzej - z gospodarka morska..
bedzie w tym czasopismie miejsce dla tematów shiploverskich i tekstow powaznych, ale nie bedzie miejsca na az tak dlugie artykuly jak w "MSiO"
czyli bedzie to czasopismo niszowe, ale nie az tak bardzo niszowe, jak "MSiO"
nie bedzie w nim tak mocnego przechylu w strone marynarki wojennej i okretow wojennych.. jesli bedzie jakis przechyl, to (na szczescie) w strone spraw floty handlowej
bedzie to kontynuacja czasopisma ukazujacego sie obecnie na rynku (pod zmienionym tytulem i z nowym layout'em)
tytul, obecnie funkcjonujacy, z ktorego wywodzi sie nowe czasopismo bedzie wlaczany do nowego jako bezplatna wkladka.. ale chyba nie od pierwszego, a dopiero od drugiego n-ru
dystrybucja - "popularna" (kioski, "empiki", salony prasowe innych sieci, prenumerata)
nie wszystko wiem (a wlasciwie dos malo wiem), ale NAJPRAWDOPODOBNIEJ w jakims sensie, do pewnego stopnia, "czesciowo" bedzie to konkurencja dla "MSiO" - nie wiem, w jakim stopniu, ale chyba w niezbyt wielkim - raczej bedzie to proba "zagospodarowania" czytelnika, dla ktorego:
1) w "MSiO" jest za mało tematów "cywilnych"
2) "MSiO" jest troche "za powazne" (za dlugie artykuly)
i do pewnego stopnia bedzie to wypelnienie luki po "Morzu"
w zalozeniach ma to NIE BYC podobne do "Morza" Tołwińskiego (forma i tresc miesiecznika przed ostatnim upadkiem), bo redakcja zgadza sie, ze "Morze" Tołwińskiego to była pomyłka..
prawdopodobnie beda kontynuowane pewne watki / pomysly / czesciowo charakter czasopisma (oczywiscie z dostosowaniem do wspolczesnych realiow rynku prasowego) z "Morza" przed Tołwińskim, który skompromitował / zmarnował tytuł "Morze"
- - - - -
drugie czasopismo - typowo handlowo-ekonomiczne / branzowe / fachowe
po polsku, ale prawdopodobnie bedzie sie nazywalo "Ship News"
malo o nim wiem
dystrybucja prawdopodobnie "branzowa" / tylko w prenumeracie (chyba)
- - - - -
obu wspomnianych czasopism NIC nie laczy (takze wydawca)
objetosc - poczatkowo ok. 80, docelowo do ok. 100 stron
nie podaje nazwy, zeby nie zapeszac, bo proces rejestracji / przejecia tytulu jeszcze nie zakonczony, ale jednym z czlonów nazwy bedzie slowo od dawna funkcjonujace w naszej swiadomosci jako tytul czasopisma z tego kregu tematycznego
ma byc troszke (nie za bardzo) podobne do "Morza"
profil czasopisma i docelowa grupa czytelnicza - SZEROKIE
od tematyki popularnej i okolomorskiej / hobbystycznej (shiploverstwo jako takie - samo w sobie, tematy shiploverskie, latarnie morskie, malarstwo morskie, "statki na znaczkach pocztowych" i tego typu rzeczy, etc.) przez publicystyke dot. gospodarki morskiej po teksty fachowe (np. opisy techniczne statkow) i tematy branzowe - niusy i publicystyka techniczna i ekonomiczna zwiazane glownie z przemyslem okretowym i szerzej - z gospodarka morska..
bedzie w tym czasopismie miejsce dla tematów shiploverskich i tekstow powaznych, ale nie bedzie miejsca na az tak dlugie artykuly jak w "MSiO"
czyli bedzie to czasopismo niszowe, ale nie az tak bardzo niszowe, jak "MSiO"
nie bedzie w nim tak mocnego przechylu w strone marynarki wojennej i okretow wojennych.. jesli bedzie jakis przechyl, to (na szczescie) w strone spraw floty handlowej
bedzie to kontynuacja czasopisma ukazujacego sie obecnie na rynku (pod zmienionym tytulem i z nowym layout'em)
tytul, obecnie funkcjonujacy, z ktorego wywodzi sie nowe czasopismo bedzie wlaczany do nowego jako bezplatna wkladka.. ale chyba nie od pierwszego, a dopiero od drugiego n-ru
dystrybucja - "popularna" (kioski, "empiki", salony prasowe innych sieci, prenumerata)
nie wszystko wiem (a wlasciwie dos malo wiem), ale NAJPRAWDOPODOBNIEJ w jakims sensie, do pewnego stopnia, "czesciowo" bedzie to konkurencja dla "MSiO" - nie wiem, w jakim stopniu, ale chyba w niezbyt wielkim - raczej bedzie to proba "zagospodarowania" czytelnika, dla ktorego:
1) w "MSiO" jest za mało tematów "cywilnych"
2) "MSiO" jest troche "za powazne" (za dlugie artykuly)
i do pewnego stopnia bedzie to wypelnienie luki po "Morzu"
w zalozeniach ma to NIE BYC podobne do "Morza" Tołwińskiego (forma i tresc miesiecznika przed ostatnim upadkiem), bo redakcja zgadza sie, ze "Morze" Tołwińskiego to była pomyłka..
prawdopodobnie beda kontynuowane pewne watki / pomysly / czesciowo charakter czasopisma (oczywiscie z dostosowaniem do wspolczesnych realiow rynku prasowego) z "Morza" przed Tołwińskim, który skompromitował / zmarnował tytuł "Morze"
- - - - -
drugie czasopismo - typowo handlowo-ekonomiczne / branzowe / fachowe
po polsku, ale prawdopodobnie bedzie sie nazywalo "Ship News"
malo o nim wiem
dystrybucja prawdopodobnie "branzowa" / tylko w prenumeracie (chyba)
- - - - -
obu wspomnianych czasopism NIC nie laczy (takze wydawca)