statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego forum
: 2005-11-14, 06:26
z UseNet-owej grupy dyskusyjnej pl.rec.zeglarstwo
padlo stwierdzenie, ze chyba juz wszystkie polskie statki plywaja pod obcymi banderami..
> Statki już pływają (wszystkie)
no, niezupelnie...
pod polska bandera jest m.in. ro-ro Inowroclaw szczecinskiego armatora
Euroafrica
jest kilka trawlerow dalekomorskich i to zarejestrowanych po raz pierwszy u
polskiego armatora w ostatnich latach i nie u "tradycyjnych" polskich
armatorów (Dalmory, etc.), tylko w nowych firmach prywatnych...
>>>>>
(wyłączając
Merliny, Ewy i inne takie wodoloty?)
<<<<<
...to z "wszystkie polskie statki plywaja juz pod obcymi banderami"
nalezaloby jeszcze wylaczyc m.in.:
statki SAR'u, holowniki portowe (z ktorych niektore dokonuja takze holowan
morskich po Morze Czarne) i wiele innych grup statków (m.in. jednostki
Urzedu Morskiego)...
ostatnio zdecydowano o zmianie bandery z maltanskiej z powrotem na polska na
trawlerze Dalmor II firmy Dalmor
pod polska bandera plywaja takze m.in. takie jednostki, jak:
- platformy samopodnosne firmy Petrobaltic
- przynajmniej niektore holowniki AHTS / serwisowce offshore firmy
Petrobaltic
- przynajmniej czesc bunkierek
- czesc poglebiarek PRCiP - np. Kostera
- dzwig plywajacy Maja
- chemikaliowiec Mamry prywatnego armatora z Gdyni
- stosunkowo niedawny nabytek Zeglugi Gdanskiej Lady Assa
zdarzaja sie tez statki rejestrowane pod polska bandera przez armatorów
ZAGRANICZNYCH, np.
- dalekomorskie statki rybackie
- poglebiarka Gylfe R (dawny Rozkolec) u armatora Rohde Nielsen z Danii
ciekawostka:
realia ekonomiczne (zmuszajace do rejestracji pod obcymi banderami) sa jakie
sa.. nic sie na to nie poradzi...
ale sa armatorzy, ktorzy w jakis sposob (mimo obcej bandery) manifestuja
przynaleznosc statku do polskiego kapitalu...
Unity Line - armator promowy ze Szczecina (nalezacy do Polskiej Zeglugi
Morskiej) nosi miniaturke polskiej bandery w rogu flagi armatorskiej
podnoszonej na jego statkach (Gryf, Polonia)
padlo stwierdzenie, ze chyba juz wszystkie polskie statki plywaja pod obcymi banderami..
> Statki już pływają (wszystkie)
no, niezupelnie...
pod polska bandera jest m.in. ro-ro Inowroclaw szczecinskiego armatora
Euroafrica
jest kilka trawlerow dalekomorskich i to zarejestrowanych po raz pierwszy u
polskiego armatora w ostatnich latach i nie u "tradycyjnych" polskich
armatorów (Dalmory, etc.), tylko w nowych firmach prywatnych...
>>>>>
(wyłączając
Merliny, Ewy i inne takie wodoloty?)
<<<<<
...to z "wszystkie polskie statki plywaja juz pod obcymi banderami"
nalezaloby jeszcze wylaczyc m.in.:
statki SAR'u, holowniki portowe (z ktorych niektore dokonuja takze holowan
morskich po Morze Czarne) i wiele innych grup statków (m.in. jednostki
Urzedu Morskiego)...
ostatnio zdecydowano o zmianie bandery z maltanskiej z powrotem na polska na
trawlerze Dalmor II firmy Dalmor
pod polska bandera plywaja takze m.in. takie jednostki, jak:
- platformy samopodnosne firmy Petrobaltic
- przynajmniej niektore holowniki AHTS / serwisowce offshore firmy
Petrobaltic
- przynajmniej czesc bunkierek
- czesc poglebiarek PRCiP - np. Kostera
- dzwig plywajacy Maja
- chemikaliowiec Mamry prywatnego armatora z Gdyni
- stosunkowo niedawny nabytek Zeglugi Gdanskiej Lady Assa
zdarzaja sie tez statki rejestrowane pod polska bandera przez armatorów
ZAGRANICZNYCH, np.
- dalekomorskie statki rybackie
- poglebiarka Gylfe R (dawny Rozkolec) u armatora Rohde Nielsen z Danii
ciekawostka:
realia ekonomiczne (zmuszajace do rejestracji pod obcymi banderami) sa jakie
sa.. nic sie na to nie poradzi...
ale sa armatorzy, ktorzy w jakis sposob (mimo obcej bandery) manifestuja
przynaleznosc statku do polskiego kapitalu...
Unity Line - armator promowy ze Szczecina (nalezacy do Polskiej Zeglugi
Morskiej) nosi miniaturke polskiej bandery w rogu flagi armatorskiej
podnoszonej na jego statkach (Gryf, Polonia)