Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Takie samo uzbrojenie ma też np. okręt desantowy.
Problem w tym, że system klasyfikacyjny nie opisuje okrętu na podstawie jednej cechy. Jest ich co najmniej kilka.
Nazwanie klasy okrętu zgodnie z tym jak powinno być nie jest żadnym wciskaniem kitu. Tym bardziej, że nie przypominam sobie, by z tej klasy wynikało, że okręt kogokolwiek obroni przed wszystkim (akurat coś takiego to w sumie nie wynika z żadnej klasy okrętów).
No i co tu dużo kryć, czy tego chcesz, czy nie to jest najnowocześniejszy okręt MW (co nie jest tożsame z najlepiej uzbrojony, największy, najbardziej użyteczny etc, etc). A co do reszty to wydaje mi się, że naturalną jest propaganda, a nie samobiczowanie. Nie trzeba jej wierzyć.
Etap epopei stoczniowej okrętu dobiegł kresu. Pewien rozdział jest już zamknięty. Teraz pozostaje zobaczyć co będzie dalej. O ORP Czernickim pisano, że niepotrzebny itp, ale jak się dostosowało go do nowych zadań to okazał się jednym z najpożyteczniejszych okrętów MW.
Problem w tym, że system klasyfikacyjny nie opisuje okrętu na podstawie jednej cechy. Jest ich co najmniej kilka.
Nazwanie klasy okrętu zgodnie z tym jak powinno być nie jest żadnym wciskaniem kitu. Tym bardziej, że nie przypominam sobie, by z tej klasy wynikało, że okręt kogokolwiek obroni przed wszystkim (akurat coś takiego to w sumie nie wynika z żadnej klasy okrętów).
No i co tu dużo kryć, czy tego chcesz, czy nie to jest najnowocześniejszy okręt MW (co nie jest tożsame z najlepiej uzbrojony, największy, najbardziej użyteczny etc, etc). A co do reszty to wydaje mi się, że naturalną jest propaganda, a nie samobiczowanie. Nie trzeba jej wierzyć.
Etap epopei stoczniowej okrętu dobiegł kresu. Pewien rozdział jest już zamknięty. Teraz pozostaje zobaczyć co będzie dalej. O ORP Czernickim pisano, że niepotrzebny itp, ale jak się dostosowało go do nowych zadań to okazał się jednym z najpożyteczniejszych okrętów MW.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Myślę, że klasyfikacja "korweta patrolowa" wynika także z faktu, że okręt od początku projektowano jako korwetę, tyle że wielozadaniową. Po odcięciu jej "wielozadaniowości", a przyklejeniu "patrolowania" stała się tym czym jest. Od klasycznego OPV odróżnia ją przede wszystkim wielgachna maszynownia i rozbudowane systemy elektroniczne włącznie z ZSW. Od biedy, możnaby Ślązaka jeszcze sklasyfikować jako kanonierkę ale nie wiem, czy jeszcze taka klasa funkcjonuje
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
– Carl Gustaf Mannerheim
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Ma canony więc jest kanonierką. Co więcej ma rakiety więc jest kanonierką rakietową. Pierwsza na świecie ( chyba).
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Nie ma co dywagować. Klasa kanonierka nie jest dziś ujęta w systematyce.
Ślązak to korweta patrolowa zgodnie z obecnie funkcjonującym systemem klasyfikacyjnym, choć podejrzewam, że etat dywizjonu może za nią jeszcze nie nadążyć.
https://www.wojsko-polskie.pl/3fo/artic ... rp-slazak/
Co ciekawe, nas tronie 3.FO już chyba nie ma problemów z określaniem typu Orkan jako typ Orkan
Ślązak to korweta patrolowa zgodnie z obecnie funkcjonującym systemem klasyfikacyjnym, choć podejrzewam, że etat dywizjonu może za nią jeszcze nie nadążyć.
https://www.wojsko-polskie.pl/3fo/artic ... rp-slazak/
Oczywiście błędem jest określenie typu jako Gawron. Tu wciąż pokutuje wpisywanie typu metodą z poprzedniej epoki. Typ najczęściej, zwyczajowo określa się od pierwszego okrętu w serii, więc jest to typ Ślązak. Gawron to kryptonim programu, a nie nazwa typu.ORP Ślązak to polski okręt klasy korweta patrolowa zaprojektowany według koncepcji MEKO A-100 z niemieckiej stoczni Blohm und Voss w Hamburgu. Jednostka wchodzi w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów.
Podstawowe dane taktyczno-techniczne:
Numer burtowy: 241;
Klasa: Korweta patrolowa;
Typ: Gawron;
Projekt: 621;
Wyporność: 2200 t;
Długość: 95,37 m;
Szerokość: 13,3 m;
Zanurzenie: 4,4 m;
Prędkość: 30 w;
Zasięg: 4500 Mm.
Co ciekawe, nas tronie 3.FO już chyba nie ma problemów z określaniem typu Orkan jako typ Orkan
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
ORP Ślązak to polski okręt klasy korweta patrolowa zaprojektowany według koncepcji MEKO A-100 , a kto jest głównym konstruktorem ? końcowej wersji ORP Ślązak jak dobrze pamiętam to takie nazwiska na forum się nie pojawiły ?. inną sprawą jest to na ile Ślązak jest procentowo polską konstrukcją ?
Projekt bazowy to MEKO A-100 niektóre publikacje podawały ,że projekt Gawrona to 100 % Polska konstrukcja oparta o licencyjny projekt MEKO A-100 .
jeżeli tak by było to można powiedzieć ,że uczniowie przerośli mistrza , ponieważ chyba każdy by się zgodził ,że projekt Gawrona zdecydowanie lepiej się prezentuje niż wersja bazowa . Zachodzi jeszcze jedno pytanie czy ORP Ślązak jako już oddzielna konstrukcja wyodrębniona z bazowego niemieckiego projektu podlega licencji w przypadku budowy następnych już jednostek opartych o okręt ORP Ślązak .
Projekt bazowy to MEKO A-100 niektóre publikacje podawały ,że projekt Gawrona to 100 % Polska konstrukcja oparta o licencyjny projekt MEKO A-100 .
jeżeli tak by było to można powiedzieć ,że uczniowie przerośli mistrza , ponieważ chyba każdy by się zgodził ,że projekt Gawrona zdecydowanie lepiej się prezentuje niż wersja bazowa . Zachodzi jeszcze jedno pytanie czy ORP Ślązak jako już oddzielna konstrukcja wyodrębniona z bazowego niemieckiego projektu podlega licencji w przypadku budowy następnych już jednostek opartych o okręt ORP Ślązak .
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Jeśli Ślązak nie jest polskim okrętem to jakim? Jak na mój gust to uwzględniając czytanie ze zrozumieniem chyba można nie odpowiadać.
To poważne forum, więc innymi pierdołami na poziomie brukowców nie ma się co zajmować.
To poważne forum, więc innymi pierdołami na poziomie brukowców nie ma się co zajmować.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
jeżeli pierdołą ma być np. takie pytanie kto jest głównym konstruktorem Gawrona? i jak wyglądają sprawy licencyjne to faktycznie forum jest niepoważne .Marmik pisze:Jeśli Ślązak nie jest polskim okrętem to jakim? Jak na mój gust to uwzględniając czytanie ze zrozumieniem chyba można nie odpowiadać.
To poważne forum, więc innymi pierdołami na poziomie brukowców nie ma się co zajmować.
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
A jakie to ma znaczenie? Na eksport nie będziemy produkować nawet jakbyśmy chcieli. Drugiego nie zrobimy. Po cholerę marnować czas na pierdoły, że gdzieś w jakiejś publikacji ktoś coś napisał.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Kapitan Falka z TT zdementował rozpowszechniane informacje na temat betonu na Ślązak (są podobno żeliwne kostki).
Zastanawia mnie tylko w jakim celu pewne osoby rozprzestrzeniały kłamstwa na ten temat. Smutne
Zastanawia mnie tylko w jakim celu pewne osoby rozprzestrzeniały kłamstwa na ten temat. Smutne
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Dobrze, że zlikwidowałem konto na TT bo co tam się odpierdalało wywoływało odruch wymiotny u myślącego człowieka. Znając życie oskarżą o to złych lobbystów.
O doposażeniu należy zapomnieć bo:
a) zabraknie pieniążków,
b) nie będzie takiej potrzeby jak Ślązaka wyślą na Morze Śródziemne
c) żadna stocznia w Polsce nie będzie w stanie tego zrobić
d) okręty bez rakiet to u nas ciągłość i tradycja
O doposażeniu należy zapomnieć bo:
a) zabraknie pieniążków,
b) nie będzie takiej potrzeby jak Ślązaka wyślą na Morze Śródziemne
c) żadna stocznia w Polsce nie będzie w stanie tego zrobić
d) okręty bez rakiet to u nas ciągłość i tradycja
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Może niekiedy ma się dosyć rodzimego "pompowania" ciągłych sukcesów, których nie było i nie ma ale głosić je należy i wręcz czeba? Może warto byłoby ich poszukać tam gdzie są a nie tam gdzie się dekretowo znaleźc powinny?
To może trochę tak jak z przedwojennym COP-em, który by nie ruszył bez niemieckich kredytów kompensacyjnych czy dostaw konkretnych maszyn lub chlubienie się jedyną brygadą pancerno-motorową, której gross cieżąrówek także pochodził z tego samego wrażego źródła...
W tym przypadku projekt był stricte niemiecki, co najwyżej z uwględnieniem wymagań rodzimego zamawiającego a linia produkcyjna nabyta pod klucz u zagranicznych podmiotów... Czyli tak naprawdę nabyliśmy gotowe rozwiązanie a do tego abyśmy mogli traktować je jako krajowy element czegokolwiek jakby daleka droga i wprowadzamy tylko szeregowego obywatela w błąd... Do tego ponad rok temu żeśmy linię produkcyjną wystawili na sprzedaż więc pewnie już tego też nie posiadamy. Czy więc mozna mówić o sukcesie gdy tak naprawdę ewentualna chętka budowy nr 2 oznaczałaby rodzime tak przecież ukochane rozpoczynanie wszystkiego od początku?
To może trochę tak jak z przedwojennym COP-em, który by nie ruszył bez niemieckich kredytów kompensacyjnych czy dostaw konkretnych maszyn lub chlubienie się jedyną brygadą pancerno-motorową, której gross cieżąrówek także pochodził z tego samego wrażego źródła...
W tym przypadku projekt był stricte niemiecki, co najwyżej z uwględnieniem wymagań rodzimego zamawiającego a linia produkcyjna nabyta pod klucz u zagranicznych podmiotów... Czyli tak naprawdę nabyliśmy gotowe rozwiązanie a do tego abyśmy mogli traktować je jako krajowy element czegokolwiek jakby daleka droga i wprowadzamy tylko szeregowego obywatela w błąd... Do tego ponad rok temu żeśmy linię produkcyjną wystawili na sprzedaż więc pewnie już tego też nie posiadamy. Czy więc mozna mówić o sukcesie gdy tak naprawdę ewentualna chętka budowy nr 2 oznaczałaby rodzime tak przecież ukochane rozpoczynanie wszystkiego od początku?
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Biorąc pod uwagę prosty fakt, że nasza flota w ciągu kilku następnych lat zwinie się do Kaszuba i Ślązaka to raczej nie mam wątpliwości, że jego uzbrojenie będzie postępować. A opinie tłiciaków mają moje najgłębsze politowaniem. Smuci ten hejt jaki wylał się na Ślązaka. Kiedyś myślałam że to może nowe pokolenie jakieś innym być. Myliłem się. Wygląda to raczej na pochodną dysfunkcji systemu edukacji nastawionego pod "rycie na blachę". W ten sposób można zasadniczo zabić zdolności poznawcze dowolnej jednostki.
Co do linii produkcyjnej to wszelkie sygnały mówią, że nawet w wypadku cudu to Meko-100 produkowane więcej nie będziemy
Co do linii produkcyjnej to wszelkie sygnały mówią, że nawet w wypadku cudu to Meko-100 produkowane więcej nie będziemy
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Na rufie umieścić dwa AK-176 a na dachu hangaru dwa razy AK-630
Jeżeli Wielka Modernizacja 660M dojdzie do skutku to pozostaną nadmiarowe RBS-15. Choć osobiście wolałbym je umieścić na ciężarówkach, uciułać jakieś radary i sklecić to w drugą MJR.
Jeżeli Wielka Modernizacja 660M dojdzie do skutku to pozostaną nadmiarowe RBS-15. Choć osobiście wolałbym je umieścić na ciężarówkach, uciułać jakieś radary i sklecić to w drugą MJR.
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Bardziej byłbym za reformą systemu edukacji. A wtedy... kto wie... może już za 20 lat będą pierwsze wyniki
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Jeszcze obecna się nie skończyła
Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
I jak znam życie, to prędko efektów pozytywnych nie przyniesie...szafran pisze:Jeszcze obecna się nie skończyła
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.