Strona 1 z 1
jesli ktos zdazy dzis na 7-ma do portu w Gdyni.. (warto ;)
: 2006-02-20, 06:21
autor: polsteam
- niech idzie z aparatem fotograficznym na Ostroge Pilotów (pod kapitanat portu) w Gdyni...
po 7:00 (przypuszczalnie kilkanascie minut po 7-mej) bedzie tam niezly widok do uwiecznienia albo przynajmniej obejrzenia...
: 2006-02-20, 21:53
autor: Toff
Co takiego było tam do obejrzenia?
: 2006-02-20, 22:20
autor: Gość
no właśnie co tam było
: 2006-02-21, 07:44
autor: Gość
Anonymous pisze:no właśnie co tam było
udostepnie chyba dzis wieczorem fotki - 300-tysiecznik - rzadki widok w Gdyni
fotki
: 2006-02-21, 16:49
autor: polsteam
czas obecnosci / dostepnosci galerii na serwerze bedzie ograniczony...
http://www.greenet.pl/piosta/front/
: 2006-02-21, 18:26
autor: Piotr S.
a może ktoś ma fotki innych statków rekordzistów z naszych portów i stoczni
: 2006-02-21, 18:27
autor: Piotr S.
a może ktoś ma fotki innych statków rekordzistów z naszych portów i stoczni
: 2006-02-22, 07:36
autor: Stettiner
Piotr S. pisze:a może ktoś ma fotki innych statków rekordzistów z naszych portów i stoczni
Prosze bardzo.
http://www.maritime.com.pl/galeria_arch ... wod_bowsea
Wodowanie "Bow Sea" - jeden z serii największych na świecie chemikaliowców ze stali duplex-owej - oczywiście ze Szczecina

.
[/code]
: 2006-02-22, 21:47
autor: Jarbla
A po co ten 300-stutysięcznik do nas przypłynął? Sądząc po zanurzeniu przybył bez ładunku, a eksporterem ropy (chyba

) nie jesteśmy. Czyżby więc na remont??
Pozdrawiam
: 2006-02-22, 22:45
autor: Gość
Jarbla pisze:A po co ten 300-stutysięcznik do nas przypłynął? Sądząc po zanurzeniu przybył bez ładunku, a eksporterem ropy (chyba

) nie jesteśmy. Czyżby więc na remont??
Pozdrawiam
remont...
podobno tylko tego wygietego / nadlamanego masztu na dziobie...
: 2006-02-23, 07:03
autor: Adam
Anonymous pisze:
remont...
podobno tylko tego wygietego / nadlamanego masztu na dziobie...
Tak, ale po remoncie idzie do Portu Północnego gdzie bedzie ładował ropę. Wbrew pozorom sporo rosyjskiej ropy płynie w eksporcie przez PP. I to idzie tak duzymi tankowcami - głownie do Chin.
Co ciekawe - tak duży tankowiec może załadować tylko do połowy, bo nie wejdzie w cieś. duńskie, więc drugi mniejszy ładuje drugą część i w jakimś fiordzie przeładowuje na dużego.
: 2006-02-23, 07:48
autor: RyszardL
Adam pisze:Anonymous pisze:
remont...
podobno tylko tego wygietego / nadlamanego masztu na dziobie...
Tak, ale po remoncie idzie do Portu Północnego gdzie bedzie ładował ropę. Wbrew pozorom sporo rosyjskiej ropy płynie w eksporcie przez PP. I to idzie tak duzymi tankowcami - głownie do Chin.
Co ciekawe - tak duży tankowiec może załadować tylko do połowy, bo nie wejdzie w cieś. duńskie, więc drugi mniejszy ładuje drugą część i w jakimś fiordzie przeładowuje na dużego.
To jest ciekawa opracja z tym przeładunkiem i problem nie jest oczywiście nowy, ale intersujące jest też czy są jakieś plany pogłębienia toru wodnego, żeby wreszcie skończyć z prowizorką.

: 2006-02-23, 08:58
autor: Adam
To nie kwestia portu. Nasze "Zawraty" były określane jako balti-maxy, a miały o połowę mniejszą nośność niż Front Page. Po prostu statek o większym zanurzeniu nie przejdzie przez cieśniny duńskie, a każdy który przejdzie wejdzie i do PP. Dodatkowo jest chyba przepis określający maksymalną ilość ładunku ropy na tankowcu wpływającym na Bałtyk - to jest chyba coś koło 140 tys ton, czyli tyle ile może przewieźć balti-max.
Dlatego normalnie używa się maksymalnie tylko takich tankowców. 300 tys używa się tylko do eksportu na tak dalekie odległości jak do Chin i wówczas opłacalny jest dolichtunek poza Bałtykiem. Robi się to chyba tylko w Gdańsku i robi to spółka J&S. Tak czy inaczej trzystutysięczniki w Porcie Północnym to chyba największe statki ładujące na Bałtyku.