Strona 1 z 7

polskie torpedowce 1939

: 2004-05-15, 21:53
autor: wader
Czy w 1939 oprócz torpedowca Mazur wykorzystywano inne torpedowce
poniemieckie w czynnej służbie

: 2004-05-15, 23:14
autor: Marek T
KRAKOWIAK (o ile jeszcze istniał) był tylko kadłubem w trakcie złomowania.
PODHALANIN, ŚLĄZAK i KUJAWIAK były zbiornikami ropy.

Polskie torpedowce 1939

: 2004-05-15, 23:44
autor: wader
Dzięki za tą informacje,tak podejrzewałem.
A może, ktoś ma zdjęcie lub rysunek
Podhalanina, Ślązaka lub Kujawiaka gdy były już zbiornikami ropy.

: 2004-05-17, 08:22
autor: karol
tylko zbiornikowce? zdaje się, że któryś służył do jakiś celów w MDLOT

: 2004-05-17, 08:50
autor: jareksk
Kujawiak pełnił służbę w charakterze wyłąwiacza torped, a następnie był pływajacym zbiornikiem ropy. Podhalanin był okretem - celem lotnictwa. Tyle pamiętam. Musze zajrzeć do madrych książek :oops:

polskie torpedowce 1939

: 2004-05-17, 15:05
autor: wader
Ślązak był wykorzystywany jako okręt cel w Morskim Dywizjonie Lotniczym w 1939.Pytanie mam następujące;
Czy był on sprawny pod względem samodzielnego poruszania się.
Czy prócz Mazur był jakiś torpedowiec na chodzie-dotyczy to tych zbiornikowców?

: 2004-05-17, 23:10
autor: Gość
Marek T pisze:KRAKOWIAK (o ile jeszcze istniał) był tylko kadłubem w trakcie złomowania.
PODHALANIN, ŚLĄZAK i KUJAWIAK były zbiornikami ropy.
W których przedziałach - poza pierw. zbiornikami paliwa - była ta ropa" Jaka była ogólna pojemność i jak wypompowywano tę ropę? Czy były extra dodane pompy?
Andrzej J.

: 2004-05-18, 08:39
autor: jareksk
Nigdzie dotąd nie natknąłem się na jakiekolwiek wzmianki o większych przebudowach. Nie robiono tego na pewno w Gdyni. Gdańsk jest mało prawdopodobny.
Logika wskazuje, iż były to wyłącznie pierwotne zbiorniki i pierwotne pompy.

: 2004-05-18, 11:37
autor: Mitoko
No właśnie - logika - na logikę to przerobić kotły na zbiorniki

A tak na marginesie - czy ktoś ma może ich przekroje ??

: 2004-05-18, 11:43
autor: Marek T
Być może kotły wymontowano - mam zdjęcie kotła z torpedowca na nabrzeżu, ale nie znam okoliczności, w jakich tam się znalazł.

: 2004-05-18, 12:20
autor: Mitoko
no właśnie - czy zupełnie je unieruchomiono, czy też zostawiono np. 1 kocioł aby zachować możliwości poruszania się ??

: 2004-05-18, 12:34
autor: Marek T
Być może gdzieś w literaturze będzie jakaś przypadkowa wzmianka, ale można wnioskować pośrednio.
Są relacje załóg kryp minowych = krypy miały załogi.
Nie ma relacji załogi torpedowca (ani wzmianki o takiej załodze) = załóg mogło nie być. Gdyby były załogi, to chyba jakieś słówko by się znalazło - np. w relacji ludzi z kryp.
A może takie było, ale przeoczyłem??

Polskie torpedowce 1939

: 2004-05-18, 13:23
autor: wader
Czyli niewiadomo czy te zbiornikowce miały możliwość pływania o własnych siłach,a co z torpedowcem celem Ślązak ,który był na stanie PMW w 1939,brzecież niebył on zbiornikowcem.

: 2004-05-18, 13:42
autor: Marek T
Co prawda nie ma tutaj jednoznacznych opinii (mże jest coś w Rembertowie?), ale szczerze wątpię w ich możliwość samodzielnego poruszania się w 1939 roku, ze ŚLĄZAKIEM włącznie.

: 2004-05-18, 14:13
autor: karol
dlaczego? wiadomo, że Łomidze przed przyjściem na Gryfa pływał po Bałtyku jakimś torpedowcem w charakterze DO

polskie torpedowce

: 2004-05-19, 11:43
autor: wader
Czy w okresie międzywojennym PMW oprócz planów prowadziła jakieś
konkretne działania zmierzające do pozyskania lub budowy nowych
torpedowców?