Strona 1 z 7

PZL 38 WILK

: 2004-05-26, 13:40
autor: Chłopiec z Placu Broni
w Nowej edycji Lotnictwa w artykule o przedwojennym dowodzeniu Polskim lotnictwem jest krótka wzmianka o tym że PZL 38 Wilk to była całkowita porażka.

poproszeę o więcej szczegółów na ten temat.

: 2004-05-26, 13:59
autor: Mitoko
Wpisz w Google PZL i Wilk - potem odpowiem na pytania (bo w necie jest trochę przekłamań)

: 2004-05-26, 17:20
autor: SmokEustachy
Poszperaj tez na drugawojnaswiatowa.prv.pl

2. Moge wystawic monografie.
Jak czytalem monografie Wilka i P24 to wpadlem w depresje.

P24 rozwijal sie jak po masle a tamten...

3. Jakby Wilk byl robiony pod Merkurego VIII to moze by cos z niego bylo.

: 2004-05-27, 13:20
autor: Mitoko
O rany - gdyby Wilka robiono pod Mercurego to nie byłby Wilkiem a zdecydowanie większą maszyną.

A poza tym - P.24 był wersją P.7/11, a Wilk nową konstrukcją - więc co Ty tu porównujesz ??? :(

: 2004-05-27, 15:04
autor: SmokEustachy
Mitoko pisze:O rany - gdyby Wilka robiono pod Mercurego to nie byłby Wilkiem a zdecydowanie większą maszyną.

A poza tym - P.24 był wersją P.7/11, a Wilk nową konstrukcją - więc co Ty tu porównujesz ??? :(
Tamte tez sie rozwijaly jak po masle.
Pulawszczaki jak po masle - Wilk jak po grudzie.

2. Wilk bylby wiekszy z szansa na realizacje.

: 2004-05-27, 16:22
autor: Mitoko
Tylko, że zupełnie niezgodny z tym co chciano zrobić

: 2004-05-28, 11:18
autor: Chłopiec z Placu Broni
Dzięki za info.

Chyba już kojarzę. :-D

W latach trzydziestych już bezpowrotnie minęła era pionierska lotnictwa.!

do dalszego rozwoju samolotów konieczne były duuże pieniądze. Dokładnie chodzi o tunele aerodynamiczne do dmuchania profili, opływu kadłubów, rozwój silników.
Bo Nowoczesnych silników nikt chętnie nie sprzeda.


czyli szlaban na high technology--to już wtedy też? :shock:

: 2004-05-28, 12:18
autor: karol
a dlaczego nie? Angole nas zwalczali od momentu odzyskania niepodległości, bo naruszyliśmy ich odwieczne status quo :?

: 2004-05-28, 14:46
autor: Mitoko
W tym czasie jedyne nowoczesne motory (do licencji) możnaby pozyskać jedynie ze stanów.

Inna sprawa, że Wilk był robiony pod Fokę - a ta była przedstawicielką I generacji tego typu silników (rzędówka chłodzona POWIETRZEM, o bardzo dużej mocy z litra) - próbowaliśmy być w czołówce - niestety nie wyszło

: 2004-05-29, 21:40
autor: Gość
Chłopiec z Placu Broni pisze:Dzięki za info.

Chyba już kojarzę. :-D

W latach trzydziestych już bezpowrotnie minęła era pionierska lotnictwa.!

do dalszego rozwoju samolotów konieczne były duuże pieniądze. Dokładnie chodzi o tunele aerodynamiczne do dmuchania profili, opływu kadłubów, rozwój silników.
Bo Nowoczesnych silników nikt chętnie nie sprzeda.


czyli szlaban na high technology--to już wtedy też? :shock:
Aerodynamicznie dawlaismy sobie rade - Los


Silniki do mysliwca to tez by byly do kupienia...

Podpisywać się jak się nie chcecie logować

: 2004-05-30, 02:06
autor: mcwatt
Nie znam się na samolotach specjalnie, ale czy nasze silniki wcześniejsze nie były oparte na tzw eksporcie??

: 2004-05-30, 18:41
autor: Mitoko
Akurat Foki to było nasze totalne nowum oparte na informacjach o superwydajnych motorach wyczynowych

: 2004-05-31, 16:24
autor: SmokEustachy
mcwatt pisze:Nie znam się na samolotach specjalnie, ale czy nasze silniki wcześniejsze nie były oparte na tzw eksporcie??
Na imporcie, nie na exporcie...
Wczesniej to ja bylem...

: 2004-05-31, 16:24
autor: SmokEustachy
Mitoko pisze:Akurat Foki to było nasze totalne nowum oparte na informacjach o superwydajnych motorach wyczynowych

....ktore po wyczynie rozsypywaly sie w proch...

: 2004-05-31, 16:59
autor: Mitoko
Ale na jakiś koncepcjach trzeba było bazować

: 2004-05-31, 17:31
autor: mcwatt
SmokEustachy pisze:
mcwatt pisze:Nie znam się na samolotach specjalnie, ale czy nasze silniki wcześniejsze nie były oparte na tzw eksporcie??
Na imporcie, nie na exporcie...
Wczesniej to ja bylem...
słusznie :oops: