Brazylia

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Brazylia

Post autor: jareksk »

Pancerniki
Minas Gerais (WBr.; 1908-09)
19281 t; 165.5x25.3x8.5 m; 2 MP, 18 Babcock & Wilcox; 23500KM=21w, 10000 Mm/10 w; 12x305/45, 12x120/50, 2x76/50 AA; pb 229, pag 305, pp 63, pgsd 305; 900 l;

MINAS GERAIS (17.4.07/10.9.08/6.1.10 )(mod. 1937: 6 k Thornycroft, 30000 KM=22 w; 12x305, 14x120, 4x102 AA, 4x40/40 AA; 1087 l)
SAO PAULO (30.4.07/19.4.09/19.7.10)

Krążowniki

Bahia (WBr; 1909)
3100 t; 122,4x11.8x4.4 m; 3 TP Brown-Curtis, 6 k Tornycroft, 23000KM=28 w, 6600 Mm/10 w, 2400 Mm/24 w; 10x120/50, 4x76AA, 4rt533; 1944→dod. x20 AA, 2 wbg; pp 19, psd 76; 350 – 368 l;

BAHIA (19.8.07/20.4.09/2.3.10 ) (k+04.07.45 rej. Wenedo de Sao Paulo, eksplozja bg, 294+)
RIO GRANDE DO SUL (30.8.07/20.4.09/14.5.10)


Niszczyciele i torpedowce


Niszczyciele

Acasta (Br. „K” 1913; 1920)
1072 t; 81,5x8,2x2,9 m; 2 TP Parsons, 4 k Thornycroft, 24500KM=28 w,; 3x102/45, 1x40AA, 4 rt 533; 73-100 l;

MARANHAO (7.7.13; ex br. „Porpoise”; zak. 23.2.20 )(OS; wyc. 1945)

Marcilio Dias (1940-41)
1500 t; 108,8x10,6x3 m; 2 TPm General Electric, 4 k Babcock & Wilcom, 42800KM=36,5w, 6000 Mm/15 w; 4x127/38, 4x40 AA, 4x20 AA, 4 rt 533, 4 wbg, jeż; 190 l;

GREENHALGH (M 3) (8.7.41)
MARCILIO DIAS (M 1) (20.7.40)
MARIZ E BARROS (M 2) (28.12.40)

Niszczyciele eskortowe

Ex am „Cannon - DET“(USA; 1943-44; 1944-45)
1253 t; 93,3x11,2x3,2 m; 4 SD General Motors, 6000KM=21w, 10000Mm/12 w; 3x76/50 AA Mk 21, 2x40AA Bofors, 4 x20 AA Oerlikon, 3rt533, 2wbg, 8mbg, 1 jeż; 186 - 216l;

BABITONGA
BAEPENDI

BAURU
BEBERIBE
BENEVENTE
BERTIOGA
BOCAINA
BRACUI

Torpedowce

Para (WBr.; 1908-10)
560 t; 73,2 (mp) x7,2x2,4 m; 2 MP, 2 k Yarrow, 8000KM=27 w, 3700Mm/14 w; 2x102/45, 4x47/50, 2rt457; 130 l;

PIAUI (wyc. 1944)
MATO GROSSO
RIO GRANDE DO NORTE (wyc.1944)
PARAIBA (wyc.1944)
SANTA CATHARINA (wyc.1944)
SERGIPE (wyc.1944)


Okręty podwodne

Wł „Balilla” (Wł; 1929)
1390/1884 t; 87x7,8x4 m; 2 SD Ansaldo/2 SE, 4900/900 KM; 18,5/9,5w, 4700Mm/8 w – 72Mm/4 w; 1x102, 6 rt 533, 16 min; 61 l;

HUMAITA (H) (11.6.27/25.3.29)

Wł. „Adua” (1936-37)
620/853 t; 60x6,4x4,6m; 2 SD Fiat, 2 SE Mirelli,1350/800KM; 14/7,5w, 5000Mm/8 w;, 2200Mm/14 w; 1x100/47 M27, 2x13,2/75,7 AA Breda M31, 6 rt 533; 42-44 l;

TAMOIO (23.6.36/14.2.37/14.3.38; ex wł. „Ascianghi”)
TIMBIRA (30.12.36/14.3.38; ex wł. „Gondar”)
TUPI (/28.11.36/14.3.38; ex wł. „Neghelli”) = 14.11.38 ekspl.wodoru, 1+;

Korwety

Henrique Dias (br. „Pampano“ 1942-43)
813 t, 53,8x8,5x4,9 m; 1 MP, 1000KM=12,5 w; 2x76AA, 4x20 AA, 4 mbg;

FELIPE CAMARAO
FERNANDES VIEIRA
HENRIQUE DIAS
MATHIAS DE ALBUQUERQUE
VIDAL DE NEGREIROS



Stawiacze min

Itapimirim (?)
340 t; 35,4x6,4x3,7 m; MP; 2x47, 30 min; 45 l;

ITAPIMIRIM
Itacurussa (WBr.; 1901)
210 t; 31,2x6x3,2 m; MP, 110KM=10 w; 1x37, miny; 45 l;

ITACURUSSA

Carioca (1938-39)
552 t; 57,5x7,6x2,44m; 2 MP, 3 k Thornycroft, 2200KM=14w, 2500 Mm; 2x102/40, 4x20 AA, 50 min; 67-97 l;

CABADELO
CAMAQUA (+k rej. Pernambuco 21.7.44 sztorm)
CAMOCIM
CANANELA
CARAVELAS
CARIOCA

Ścigacze

Rio Prado (1943)
132 t; 39x6,4x1,8 m; 3 SD, 1890KM=20w; 1x20AA, bg;

RIO PRADO

Ex am „PC 461”(1942-43)
414 t; 52,9x7,1x2,4 m; 2 SD General Motors, 2880KM=19w, 4800Mm/12 w; 1x76/50 AA, 1x40 AA Bofors, 5x20 AA Oerlikon,, 4 mbg, 2 jeż; 59-80 l;

GOIANA
GRAJAU
GRAUNA
GUAIBA
GUAJARA
GUAPORE
GURUPA
GURUPI

Ex am „S.C. 449”(USA, 1942-43)
121 t; 33,8x5,2x1,9 m; 2 SD General Motors, 2400KM=21 w, 1500 Mm/12 w;; 1x40AA, 3x20 AA, jeż, wbg, 2 mbg; 27 l;

JACUI
JAGUARAO
JAGUARIBE
JAVARI
JUDIAI
JURUA
JURUENA
JUTAI

Okręty rzeczne

Pernambuco (1910)
470 t; 44,5x7,4x1,6 m; MP, 800KM=11 w; 3x120/40, 10 MG; pb 168, pp 102, pag 152, psd 89; 60 l;

PERNAMBUCO

Parnaiba (1937)
595 t; 55x10,2x1,5 m; 2 MP thornycroft, 2 k Thornycroft, 1300KM=12 w, 1350 Mm/10 w; ; 1x152/50, 5x20AA; 90 l;

PARNAIBA

Paraguacu (1939)
430 t; 44,6x10,6x1,5 m; 2 MP, 1100KM=13 w, 2000Mm/8 w; 1x120/45, 2x47/40 AA, 6x20AA; 71 l;

PARAGUACU


Okręty pomocnicze

Ceara (Wł; 1917)
4100 t; 100(mp)x15,9x4,3 m; 2 SD Fiat, 6400KM=14 w, 4000M/10 w; 4x102/40, 4x57/40; 200 l;

CEARA (OBOP)

Benjamin Constant (Fr. 1892; 1911)
2750 t; 72,1x13,6x5,6 m; 2 MP, 4000KM=15 w; 380-400 l;

BENJAMIN CONSTANT (OS; rozbr. 1926)

Valesia (1912)
5227 BRT; 111,2x15,6x4,6 m; MP; 2700KM=12 w; 6x57/40; 338 l;

BELMONTE (ex Palmares, ex Valesia; OBT)

Br. „Hunt II” (1919; 1937)
710 t; 70,5x8,7x2,5 m; 2 MP, 2200KM=16 w, 1500Mm/16 w; 2x47/40; 79 l;

JACEGUAI (OH)

Rio Branco (WBr.;1914; 1934)
896 t; 61x9,7x3,1 m; MP, 2000KM=15 w; 2x57/40; 91 l;

RIO BRANCO (OH)

Jose Bonifacio (1909)
1300 t; 82,4x12,8x4,3 m; 540KM=9 w; 2x47/40; 152 l;

JOSE BONIFACIO (OH)
VITAL DE OLIVEIRA
Fax et tuba
ODPOWIEDZ