Strona 1 z 1

Estonia

: 2006-04-12, 13:18
autor: jareksk
(P- jednostka stacjonowałana jeziorze Pejpus)


Okręty podwodne

Kalev (W. Br. 1936 – 1937)
665/853 t; 59,5x7.5x3.5 m; 2 SD Vickers/ 2 SE; 1200/900KM; 13.5/8.5w; 2600Mm/9w-80Mm/4 w; mz 90 m; 1x40AA Bofors, 1MG AA, 4rt533 (8), 20 min; 38-40 l;

KALEV (1.7.35/7.7.36/12.3.37; 13.8.40:→ros. bzn; +11.41, na S od Hanko miny)
LEMBIT (1.7.35/7.7.36/1.7.37; 13.8.40: ros. bzn)

Dozorowce

Pikkeri (1939)
500t; 57x7,35x2,6 m; 2 SF; 1900KM=18w; 2x75, 2 MG; 43 l;

PIKKERI (13.8.40→ros. bzn; 2.12.41→”Kijew”, 15.3.42→”Ługa”

Ex n T „A 32” (1916; 1924)
227t; 50x5,3x2,9 m; 1 TP SChichau, 1 k Marine; 3500KM=24w; 2x75, 10 min; 35 l;

SULEV (13.8.40→ros. D „Amietist”)

Typy różne ex ros

I. (1912; 1918)
211 t; 39,3x6.1x1,8m; 1 MP, 1 k; 500KM=12w; 1x57; 20-25 l

LAINE (ex nm. „Lauterbach”, 2.18→ex ros „Sputnik”, 1.8.40→ros „T 49”; +2.12.41 rej. Hanko, miny)

II.
200t, 37,8x6,2x1,9 m; 406KM=10w; 2x45; 31 l;

PRESIDENT (P) (13.8.40→ros. „Issa”, +s 24.6.41)

III. (1908)
115 t; 27.5 х 5 х 1.8 m; 200KM= 10 w; 2x76; 24 l;

AHTI (P) (+s .9.41)

IV.
110 t; 39.2 х 5.3 х 0.8 m. 120 KM=11 w;.2x76; 20 l;

TARTU (P) (.8.40→ros. „Narwa”, +s .9.41)


V.
90 t; 30,6x7,1x2,4 m; 225KM=11 w; 1x76; 25 l;
MARDUS

VI.
ok. 100 t; 12 w; 3x76;

TAARA (P)

VII.
ok. 100 t; 9 w; 1x76;

UKU (P)

VIII.
150t; 36.6 х 5.8 х 1.6 м. 200 KM=8 w, 2x76; 24 l;


ILAMTAR (P)

Typy różne

MP 2 - 1919; 16 t; 10 w; 1 MG;
MP 5 - 1909; 19 t; 17x3,9x1,8 m; 50KM=9 w; 8 l;
ERILANE – 1915; 25 t; 18x3,4x1,7 m; 50KM=10 w; 1 MG;


Kou (1928)
100t; 29,6x6x2,8 m; 350KM=12w; 1x57, 2MG; 18 l;

KOU

Stawiacze min

Typ ex ros (1906; 1918)
500 t; 58(mp)x15,2x2 m; 1 MP, 1 k; 725 KM = 13 w, błok.; 1x75, 1x40 AA, 175 min; 36-40 l;

RISTNA (499t; 13.5w;) (13.8.40→ros. bzn.)
SUUROP (501 t; 13 w; ) (jw., =.8.41 Bałtyk, nm.sam.; wyc. 1941)

Trałowce

Typ ros “tiepłochod” (1914; 1918)
80 t; 22x4.6x1.2 m; 2 SN Bolinder, 80KM=9w; 1x47, 80 min; 10 l;

VAINDLO (13.8.40→ros bzn; 25.7.41→”KTSzcz 1501”, 7.9.41→”Vaindlo”)
KERI (13.8.40→ros. bzn, 25.7.41→ „KTSzcz 1502”, s+ 28.8.41 Tallin, 1941→nm. JP, .8.42→ D „156”)


Tahkona (1919)
50t; 19,5x3,6x m; 150KM=12 w; 1x47; 8 l;

TAHKONA

Okręty pomocnicze

Okręty hydrograficzne

LOOD - 1906; 265 t; 9,5 w; b.uzbr.
KOMPAS - 1919; 300 t; 48,6x7,1x4 m; 220KM=9 w; 20 l;
SEKSTANT – j.w.
MEREPOEG – 1939; 90 t;

Lodołamacze

SUUR TOLL – (Nm.1914) 3620 t; 75x17,5x5,3 m; 5800KM=13,5 w; 43 l;
TASUJA - 900 t; 13 w; 1.8.40→ros; +1.1.41 Kronsztad, nm.sam.; 1942 napr.
JURI VILMS – 200 t; 10 w; 13.8.40→ros; + )
JAAN POSKA – 250 t; 34,4x7,1x3,1 m; 600KM=11 w; 15 l; 13.8.40→ros. „Parnu”

Holowniki

TALLIN
MARIKARU
HEINO
LEIGER

Transportowce

KALEWI POEG – (800 t; 12 w; 1x47)
KAJAK – ( 5100 t; 9 w)

Tendry

Typ „MP” (1909)
24 t; 18x4,4x2,2 m; 55KM=9 w; 6 l;

MP 8
MP 10
MP 14
MP 23
Typy różne

SAKALA - 40 t; 21,1x3,7x2,2 m; 40 KM=8 w; 6 l;
DELTA
TALLIN - 120 t; 10 w;

: 2007-09-20, 16:54
autor: AvM
Kou (1928)
100t; 29,6x6x2,8 m; 350KM=12w; 1x57, 2MG; 18 l;

KOU
«КОУ»(Kou) was built by Vosper , Portsmouth in 1890
as IZABELLA for the Revel Harbour
1890 Maksimovich, Libau #96
101,11grt/40,96nrt 87,08x17.46ftx10,40 75nhp
c 1892 Ministerstvo Putey Soobsheniya, Revel Harbour Authorities
In 1903 323ihp =8,5kts Revel Harbour Authorities
In 1923 register still under merchant vessels
ISABELLA (HBWP) Estonian Goverment,
130grt 220ihp=
In 1926 register still under merchant vessels
ISABELLA (HBWP) Estonian Goverment, Tallin #729
99,48grt/11,91nrt
1928 repaired and renamed KÖU
...
27.8.1941 left by Soviets in Tallin under fire
29.08.41 burned found by German forces
???

Re: Estonia

: 2007-12-22, 21:10
autor: JB
jareksk pisze:...Dozorowce...
Typy różne ex ros
I. (1912; 1918)
211 t; 39,3x6.1x1,8m; 1 MP, 1 k; 500KM=12w; 1x57; 20-25 l

LAINE (ex nm. „Lauterbach”, 2.18→ex ros „Sputnik”, 1.8.40→ros „T 49”; +2.12.41 rej. Hanko, miny)
Według danych polskiego wywiadu: bud. 1915, 400 t, 40,1x6,0x3,4 m, m.p. 350 KM, 12 w, IIx75 mm, 25 ludzi.
jareksk pisze:...Lodołamacze
SUUR TOLL – (Nm.1914) 3620 t; 75x17,5x5,3 m; 5800KM=13,5 w; 43 l;
TASUJA - 900 t; 13 w; 1.8.40→ros; +1.1.41 Kronsztad, nm.sam.; 1942 napr...
Wedle tego samego źródła, SUUR TOLL to ex Wołyniec, a TASUJA - ex Herkules. Mozna to potwierdzić w "sprawoczniku" Gomma.
JB

: 2007-12-23, 16:53
autor: AvM
Troche do tych list

zastanawiam sie, a II WS jest na marginesie moich badan
czy tu cos jest do poprawiania,
bo w zasadzie trzeby by wszystko napisac od nowa.

AvM

: 2007-12-23, 17:07
autor: jareksk
No i sie pisze. :-D Ale wolno idzie i niestety rozrasta się niemożliwie. W styczniu zacznę niektóre spisy wrzucać.

: 2007-12-23, 17:13
autor: AvM
jareksk pisze:No i sie pisze. :-D Ale wolno idzie i niestety rozrasta się niemożliwie. W styczniu zacznę niektóre spisy wrzucać.
I bardzo dobrze.

Nawet w II WS jest tyle rzcéczy nawet prostych nieodkrytch
ktore dopiero za ktoryms razem wychodza jak sie za to porzadnie zabierze.

AvM

: 2007-12-23, 17:20
autor: pothkan
AvM pisze:Nawet w II WS jest tyle rzcéczy nawet prostych nieodkrytch
ktore dopiero za ktoryms razem wychodza jak sie za to porzadnie zabierze.
Oj, tak :)

Re: Estonia

: 2018-11-27, 21:21
autor: AvM
Kutry torpedowe

1 w budowie w stoczni Thornycroft

Z warsailors

Estonia ordered 1 boat from Thornycroft (which possibly was already started as a private venture in 1938).
So far, I have not seen any evidence that Latvia actually ordered a boat from Thornycroft, although in many (secondary) sources this is suggested.
The boat ordered by Estonia (contracted 24 January 1939, yard number 2422) was taken over by Eire in September 1939.
Because it was completed earlier than the boats from the initial order, it became M1.