Okręty eskortowe i dozorowe
Eskortowce
,,Sénégalais” (am. ,,Cannon”) (USA—~ 1944)
1253 t; 93,3x11,1x2,7 m; 6000KM=21 w.; 3x76 AA. 3x40 AA, 10x20 AA, 8 mbg, 2 wbg, jeż; 186 l;
ALGERIEN (eks am. DE 107)
HOVA (eks am. DE 110)
MAROCAIN (eks am. DE 109)
SENEGALAIS (eks am. DE 106)
SOMALI (eks am. DE 111)
TUNISIEN (eks am. DE 108)
Fregaty
Ex br. ,,River” (WBr. 1943—1944;1944)
1370 t, 91,8x11,2x2,7 m; 5500KM=20 w.; 2x102, 9—11x20 AA, 4 mbg, 2 wbg, jeż; 140 l;
CROIX DE LORRAINE (25.9.44 eks br. ,,Strule”)
LA DECOUVERTE (2.44 eks br. ,,Win¬drush’)
LA SURPRISE (6.44 eks br. ,,Torridge”)
L’AVENTURE (21.4.44 eks br. ,,Braid”)
L’ESCARMOUCHE (3.44 eks br. ,,Fro¬me”)
TONKINOIS (15.10.44 eks br. ,,Moyola”)
Korwety
Ex br. ,,Flower”
I. (WBr., 1940)
925 t; 62,5x10,1x3,5 m; 2750KM=16,5 w.; 1x102, 1x40 AA, 2 wbg; 85-109 l;
(LA BASTIAISE) (+22.6.40, rej. Hart¬lepool podczas prób odbiorczych, mina)
II. (WBr1941—1942)
jak I., lecz 1945: 1x102, 2x57 i 2x20AA (lub 1x40 AA i 4x20 AA), 4 mbg, 2 wbg
ALYSSE (WFr., 8.41 eks br. ,,Alyasum”; =8.2.42, zach. Atl., nm. ,,U 654”, +10.2.42)
ACONIT (WFr., 7.41 eks br. ,,Aconite”)
COMMANDANT D’ESTIENNE D’OR¬VES (WFr., 4.42 eks br. ,,Lotus”)
COMMANDANT DETROYAT (WFr.,9.41 eks br. ,,Coriander”)
COMMANDANT DROGOU (WFr., 1.42 eks br. ,,Chryaanthemum)
LOBELIA (WFr., 7.41 eks br. ,,Lobelia”)
MIMOSA (WFr., 5.41 eks br. ,,Mimo¬sa”; +9.6.42, Atl. Płn,,U 124”)
RENONCULE (WFr., 7.41 eks br. ,,Ra¬nunculus”)
ROSELYS (WFr., .42 eks br. ,,Sun¬dew”)
Kanonierki
Girundia II (1910)
1200 t; 70,5x9,5x m; 1600KM=14 w; 1x75, 2x20AA;
GIRUNDIA II (jacht admiralicji)
Ex br „Flower“ (1915)
1200t; 76,2x10,1x3,4m; 1800KM=16w; 2x76, 2x47AA; 90l;
ALTAIR (6.07.16) wyc.1940
Ex br „Aubretia“ (1916)
1250t; 81,7x10,2x3,4m; 2000KM=16w; 2x102, 1x47AA; 92 l;
VILLE D’YS (06.16) wyc. 11.40
“Marne” (1917)
570 t; (Marne 601t) 78x8,9x3,4m; 4000KM=20w; (Marne 5000KM=21w;) 4x100, 2x47; 113 l;
AISNE (wyc. 1939)
MARNE (s+ 10.03.45 Indochiny)
YSER ( s+ 27.11.42 Tulon)
SOMME ( wyc.1941)
„Amiens” (1919-1920)
850t; 74,9x8,7x3,2m; 5000KM=20w; 2x138, 1x75AA, wbg; 103l;
AMIENS (od 1940 dod. 2x37AA)
CALAIS
ARRAS
DUNKERQUE
BELFORT (OB. WDSM ; tylko 1x75AA)
CALAIS
COUCY
EPINAL
LASSIGNY
LES EPARGES
TAHURE (+ 24.09.44 am OP Flasher)
VAUQUOIS (+ 18.06.40 miny; k.. Brestu)
YPRES (OH; tylko 1x75AA)
„Ailette” (1918)
492t; 69,9x8,3x3m; 4000KM=20w; 4x100, 2x65; 107l;
AILETTE (wyc. 1941)
„Scarpe“ (1918)
604t; 76,2x8,7x3,3m; 5000KM=20w; 4x100, 1x65, bg; 107l;
ANCRE ( + 1940)
SUIPPE ( + 14.04.41 sam.nm. Falmouth)
“Flamant” (1916)
585t; 50x8,4x5,8m; 1200KM=14,5w; 1x75, 1x47; 53 l;
QUENTIN ROOSVELT
,,Bougainville” (1932/1935)
1969 t; 103,7x12,7x4,5 m; 3200KM=15,5 w.;3x138, 4x37 AA, 50 min; 1 wsam.; 139-183 l;
AMIRAL CHARNER (s+ 10.3.45, rej.My Tho, Indochiny)
BOUGAINVILLE (=9.11.40, rej. Libre¬ville, WFr. ,,Savorgnan de Brazza”)
D’ENTRECASTEAUX (=7?.5.42, Diego Suarez, Madagaskar)
D’IBERVILLE (s+ 27.11.42, Tubon)
DUMONT D’URVILLE (1944: 3x138, 4x40 AA, 11x20 AA, 4 mbg, 2 wbg)
RIGAULT DE GENOUILLY (+4.7.40, rej. wybrz. Algieru, br. OP ,,Pan¬dora”)
SAVORGNAN DE BRAZZA (7.40 WBrWFr.; 1944: 3x138, 8x37 AA,3x25 AA, 2x20 AA, 4x13 AA, 4 mbg 2 wbg)
jw., lecz (1939)
LA GRANDIERE (1944 jak ,,Dumont d’Urville”)
Dozorowce
„Ardent” (1916)
310t; 60,2x7,2x2,9m; 1500-2200KM=14-17w; 2x100, bg; 55 l;
AUDACIEUSE (wyc. 01.40)
DEDAIGNEUSE (s+ 27.11.42)
TAPAGEUSE (wyc. 1944)
ETOURDI (s+ 19.06.40)
„Luronne“ (1917)
266t; 60,2x7,2x2,9m; 630KM=13,7w; 2x100, bg; 54 l;
LURONNE (= 04.41 miny k. Lorient)
„Friponne” (1916-17)
315t; 66,4x7x2,8m; 900KM=14,5w; 2x100; 54 l;
DILIGENTE
ENGAGEANTE (wyc.1944)
„Valliante” (1917)
457t; 66,4x7,9x2,8m; 1800KM=17w; 2x100, bg; 54 l;
CONQUERANTE (+ 14.04.41 nm. Sam. Falmouth)
,,Dubourdieu” (1918)
453 t; 64,9x8,2x3 m; 2000KM=16,5 w.; 1x138, 1x100; 74 l;
DUBOURDIEU (wyc. ; +8.11.42, Casa¬blanca)
ENSEIGNE HENRY (s+ 18.6.40, Lorient)
“Jacques Coeur” (1920)
781 t; 63,2x7,9x4,2m; 1100KM=12w; 2x100, 1 MG;
BEAUTEMPS-BAUPRE (exD’estaign, ex Laperouse) (s+ 13.05.45 Indochiny)
“Mauviette”(OH) (1918)
420-460 t; 43,5x7,3x3,4-4,2 m; 10w; 1x90, 1x47;
ASTROLABE (+ 26.02.44 bomb.)
GASTON RIVIER
PASSERAU II
PERRUCHE II
ESTAFETTE ( + 8.11.42)
OCTANT (+12.01.45 bomb.)
Albatre (1919)
380 t; 57,6x7,9x2,3 m; 500KM=10,5 w; 1x65; 63 l;
MEULIERE (+23.5.41 koło Ajaccio)
„Loup“ (1917)
285t; 600KM=10w; 1x75;
LOUP ( s+ 27.11.42 Tulon)
MARCASSIN ( s+ 27.11.42 Tulon)
SANGLIER (wyc. 1940)
“Auriochs” (1918)
290t; 650KM=10w; 1x90, 1x47;
AUROCHS
ELAN
RENNE
ZEBU
„Clameur“ (1918)
370t; 720KM=12w; 1x90, 1x47;
CLAMEUR ( wyc. 1940)
FRACAS (?s+ 05.43)
TUMULTE ( + 21.05.40 nm.sam.)
„Athlete“ (1918-19)
585t; 500KM=12w; 2x120;
ATHLETE ( s+ 18.06.40 Brest)
LUTTEUR ( s+ 18.06.40 Brest)
“Crabe” (1918-20)
360-370t; 400KM=9-10w; 1x90;
CALMARE
CRABE
HOMARD
TOURTEAU
CEDRE
CHENE
ERABLE
FRENE
HETRE
ORME
PEUPLIER
PLATANE
Eks OH (1937)
719 t; 62x10,6x3,9 m; 13 w.; 2x100, 4x20 AA, 2x13 AA, 4 mbg, 2 wbg
AMIRAL MOUCHEZ
Dozorowce pomocnicze
Typy różne - eks JMH
I. (?) 2444 BRT; 85,2x12,5x5,8 m; 3000KM=15 w; 5x100;
CAP CORSE
II. (1929); 2405 BRT; 85,3x12,5x5,8 m; 3500KM=16 w; 5x100;
CYRNOS (1943→nm. „SG 13” s+ .8.44)
III. (?) 4048 BRT; 99,2x16x6 m; 4000KM=16,7 w; 4x100;
MARIGOT
IV.(1931) 3378 BRT; 96x14,5x5,2 m; 5300KM=17,8 w; 5x100;
PASCAL PAOLI (nm→”SG 5” s+ 15.9.43)
V.(1936); 3823 BRT; 100,5x14,6x5,4 m;5000KM=17,8 w;5x100, 4x13AA;
SAMPIERO CORSO (nm→”SG 6”)
VI. (?) 2884 BRT; 100,8x13,1x5,6 m; 1900KM=15,5 w; 5x100;
SIDI OBKA
VII. (?) 2443 BRT; 82x12,5x5,8 m; 3000KM=15 w; 5x100;
VILLE D’AJACCIO
VIII. (1922-23) 1049 BRT; 65,8x9,3x4,5 m; 800KM=12 w; 4x100, 2x37AA, 45 bg;
BARSAC (+b 6.1.40)
CERONS (+12.6.40)
LEOVILLE (.7.41→JMH)
SAUTERNES (.7.41→JMH; +17.12.41)
IX. (1907) 775 BRT; 60,3x8,5x4 m; 600KM=11,2 w; 4x100, 2x37AA; 45 bg;
LISTRAC (+11.10.40)
PESSAC (.10.42→JMH)
X. (1930) 1165 BRT; 72,3x10,4x4,9 m; 900KM=12,6 w; 4x100, 2x37AA, 45bg;
MEDOC (3.7.40→br. Dp; 18.7.40→pol; 21.10.40→fr.; +26.11.40 nm.sam.)
POMEROL(jw.; 9.6.41→JMH)
Typy różne - eks RT
AIGLON (1907) 305 BRT; 45x7x m ; 535KM=12 w; 2x100, 2x37AA 3.7.40→br TRp
AMBROISE PARE (1906) 326 BRT; 44,3x7,1x4,3 m; 520KM=11,8 w; 2x37AA .7.40→br. Dp
ASIE (1914) 551 BRT; 50,9x8,4x4,9 m; 800KM=10,5 w; 3x100, 2x37AA j.w.
CAPITAINE ARMAND (1920) 584 BRT; 52,1x8,2x4,8 m; 750KM=11,2 w; 3x100, 2x37AA, 24 bg
CAP NORD (1926) 1033 BRT; 64,3x10,46 m; 1250KM=10 w; 3x100, bg; →nm +„UJ 2207”
CAP FAGNET jw. Lecz 1017 BRT
CAPRICORNE (1921) 742 BRT 57x9x4,5 m; 750KM=10,5 w; 3x100;
CAZOAR (1935) 581 BRT; 48,6x9,2x m; 1360KM=15 w; 2x100, bg;
GOUMIER (1920) 1058 BRT; 3.7.40→br JP
HEUREUX (1930) 1116 BRT; 64,2x10,4x6,1 m; 800KM=10w; 3x100, 2x37AA, 40 bg;
JEANNE MARIE (1919) 314 BRT; 43,4x7,2x4,2 m; 520KM=11,5 w;
JUTLAND (1934) 1160 BRT; 66,3x10,9x6 m; 1000KM=12 w; 3x100, 2x37AA, 40 bg; .10.40→JMH
L’ATLANTIQUE (1920) 659 BRT; 53,9x8,9x5,3 m; 794KM=11 w; 3x100, 2x37AA; 3.7.40→br Dp
LES ILLATES (1917) 294 BRT; 38,3x7,2x5,2 m; 480KM=10 w;
MERCEDITA (1934) 1162 BRT; 66,6x10,5x5,9 m; 1000KM=12,5 w; 3x100,2x37AA,40bg; =b+ podn.7.8.40; 11.12.40→JMH
MINERVA (1937) 1160 BRT; 66,6x10,5x5,6 m; 1000KM=12 w; 3x100, 2x37AA,40 bg; 1942→Nm. „UJ 2209” +16.3.44
MOUETTE (1905) 303 BRT; 43,3x7x3,5 m; 520KM=12 w; 2x37AA +s 18.6.40
NAZARETH (1918) 291 BRT; 37,7x7x4,4 m; 420KM=10 w; 4x75, 2x37AA .7.40→br.
NOTRE DAME DE FRANCE (1931) 433 BRT; 46x8x4,8 m; 690KM=11,5 w; 4x75 3.7.40→br.Dp
NOTRE DAME D’ESPERANCE (1919) 311 BRT; 43,2x7,3x3,8 m; 575KM=12 w; 3x100,2x37AA 1940→br. TRp „Perdant”
ORANAISE (1919) 738 BRT; 12.40→ br SS
ORIENT (1908) 282 BRT; 42,7x7x m; 520KM=12 w; →nm. „V 1802” +11.11.44
PATRIE (1920) 753 BRT; 61x9,8x5,5 m; 794KM=11,5 w; 3x100, 2x37AA 3.7.40→br.Dp;.2.44→SSp PENCHATEAU (1920) 995 BRT .7.40→br Dp; .5.41→JP
PETIT POILU (1920) 356 BRT; 43,3x7,4x m; 600KM=11 w;
PIERRE ANDRE (1921) 307 BRT; 42,1x7,3x4,5 m; 600KM=10 w; 4x75, 2x37AA .7.40→br
REINE DES FLOTES (1923) 607 BRT; 52,1x8,2x4,8 m; 750KM=11,2 w; 2x100, 2x37AA 3.7.40→brDp;.8.40→WFr.
SURMULET (1906) 253 BRT; 41,5x6,7x4,3 m; 450KM=11 w; →nm. „V 1806”
TEMERAIRE II (1926) 965 BRT; 65x9,3x m; 850KM=10,5 w; 3x100, 2x37AA, bg; 1940→JMH
TERRE NEUVE (1921) 780 BRT; 60,8x9,8x5,5 m; 800KM=11 w; 2x100 +6.7.40
VAILLANT (1921) 916 BRT; 3.7.40→br Dp; .8.40→fr; .3.42→br SSp „Balise“
VICTORIA (1928) 849 BRT; 60,1x10x5,4 m; 1000KM=11,9 w; 3x100 =b+ 8.11.42
VIKINGS (1935) 1150 BRT; 63,7x10,5x m; 925KM=10 w; 3x100, 2x37AA, 40bg; 3.7.40→br Dp; .8.40→WFr; +30.4.42
VIVAGEL (1927) 1096 BRT; 63,4x10,3x5,8 m; 1250KM=10 w; 2x100, 2x37AA, bg; 1940→nm. +31.8.40
CLAIRVOYANT (1921-22); 943 BRT; 60,1x10x5,4 m; 940KM=10,5 w; 3x100; 1943m “UJ 6075” +27.4.44
HARDI II (jw.) jw +“UJ 2211”
VAILLANT (jw.) 1940→JMH
DUPERRE (1917-18) 336 BRT; 44,9x7,3x m; 600KM=10 w; 4x75, 2x37AA
EXCELLENT (jw.) 1940→nm „V 1804”
MONT CASSEL (jw.)
GROENLAND (1930) 1179 BRT; 65,6x10,6x5,4 m; 925KM=10 w; 3x100,2x37AA, 2wbg; .7.40→br Dp; 4.41→JMH
PRESIDENT HOUDUCE (jw) 1942→3x100, 2x20AA, 2 wbg, 2 mbg .7.40→WFr
JEAN FREDERIC (1918-19) 329 BRT; 42,3x7,2x4,8 m; 600KM=11 w; 4x75, 2x37AA .7.40→br ; +5.5.41
SAINT PIERRE D’ALCANTARA (jw) 1942→nm „V 201”
SERGENT GOUARNE (1928) 1131 BRT; 66,3x10x5,7 m; 850KM=11 w; 3x100, 2x37AA, 24 bg + 26.3.43
ASPIRANT BRUN (jw.) 1939→3x100,2x37AA, 2 wbg, 2 mbg; 1942→dod.2x20AA, 2x13AA
Typy różne
I. (?) 480 BRT; 59,5x7,2x2,5 m; 1350KM=15,8 w; 1x100→1941: 1x75, 2x13AA→.3.44: 1x75,1x25AA→1x20AA, 2 mbg;
AIR FRNACE I
AIR FRNACE III
AIR FRNACE IV
II. (?) 1100 BRT; 67x9,8x4,5 m; 1500KM=12 w; 1x100
EROS
III. (?) 1060 BRT; 67x9,8x4 m; 14 w; 1x75;
L’ALPHEE (1943→nm „UJ 6073” +)
IV. (?) 140 KM; 1x75, 1x37
MURAD (+b 9.3.40)
V. (?)
CRAYSSAC
FREZOULS
GRAINVILLE (+13.6.40)
POULMIC (+ .10.40)
PRESIDENT BRIAND
CERANS (1x100)
Patrolowce
Ex br „Fairmile B“ (1940-42)
75,5t; 34,8x5,6x1,5 m; 1120KM=18 w; 1x57 ?; 16 l;
ML 267 – ML 268 w 1942
ML 123 , ML 245 – ML 247 7.41-07.42
ML 205, ML 269, ML 303 05.-08.42
ML 244, ML 266, ML 271, ML 302 01.43
Ex can. „Fairmile A” (1940)
66 t; 33,5x5,3x1,7 m; 1680KM=25 w; 1x57, 12 bg; 16 l;
St. Rowan
St. Guenole
St. Yves
St. Alain
Galantry
Langlade
Colombier
Ex br HDML (1940-44) 1943
46 t; 22x4,8x1,4 m; 330KM=12 w; 1x40AA, 1x20AA; 8 bg; 10 l;
VP 1 – VP 16
VP 21 – VP 27
VP 31 – VP 32
VP 41 – VP 42
Patrolowce pomocnicze
Typy różne – jednostki obrony portów
I.(1932); 51 BRT
JOPORO (.9.40-1944→br Dp)
II. eks RK (72 jednostki)
CHIEN DE MER (+18.12.42)
CHRISTINE ROSE (3.7.40→brJP; b+ 10.9.41)
JEANNE PASCAL (+s)
JOSEPH MARIE (+29.5.40)
NOTRE DAME DE LA SALETTE (.7.40→br Dp; .4.44-.4.45→JP)
REINE DES FLOTES (+13.6.40)
TROMBE II (+25.5.40)
ANDRE MARCEL (1936; 125 BRT) (3.7.40→br Dp)
DE DRIE GEZUSTERS ex belg. JMH (1939; 49 BRT; 1x57) (28.6.40-16.10.40→pol. „P 8“; .10.40→br Dp)
JEUNE HELENE (1937; 59 BRT) (3.7.40→br Dp)
LA BRISE (1939; 51 BRT) (1941-44 br Dp)
NOTRE DAME DE LOURDES (1911; 76 BRT) (3.7.40→br JP)
SERENINI (.7.40→br Dp; .1.41-1943→JP)
Trawlery
Typ br. DZ „Mersey” (WBr., 1917-1921) - 438 tn, 665 tppw; 45.11 x 7.24 x 2.74/3.72 m; 11 w; VTE, 600 KM
Castlenau (eks JMH bzn; 1922 eks DZ „John Jacobs”) (7.1940-2,1946:-> br. bzn)
Duperre (eks JMH bzn; 1921 eks br. DZ „Henry Ford”; 2.1920 eks „Boadicea II”; 2.1919 eks „Henry Ford”)
Excellent (eks JMH bzn?; eks br. „William Leech”; eks br. DZ „Excellent”, eks „William Leech”)
Imbrin (eks JMH bzn; eks br. JMH „K. M. Hardy”; 1920 eks DZ „Peter Hoffman”)
Jean Frederic (eks JMH bzn; eks br JMH „M. J. Reid”; 1920 eks br. DZ „James Hulbert”) (7.1940:-> br. bzn; 1.1941:-> hol. DZ bzn, +1.5.1941)
Mont Cassel (eks JMH bzn; 1921 eks br. DZ „William Rivers”)
Pierre-Andre (eks JMH bzn; 1921 eks br. DZ „Robert Cahill”) (8.1940-1.1946:-> br. bzn)
Saint Benoit (eks JMH bzn?; eks br. „Sleaford”; 1924 eks DZ „Charles Adair”)
St. Pierre d’Alcantara (eks JMH „Emile Pierre”; eks br. DZ „James Caton”)
Typ br. DZ „Castle”
I. (WBr., 1917-1919) - 360 tn, 547 tppw; 40.84 x 7.16 x 2.78/3.70 m; 10.5 w; VTE, 480 KM
Antioche II (eks JMH bzn; eks br. JMH „Clixby”; 1925 eks br. DZ „James Cepell”) (8.1940-1946:-> br. bzn)
Congre (eks JMH bzn; eks br. JMH „John Geoghan”; 1921 eks br. DZ bzn) (1941-1.1946:-> br. bzn)
Fructidor - AD 52 (eks JMH bzn; eks „Emildor”; 1920 eks br. DZ „Dominick Dubine”)
Grouin du Cou (eks JMH bzn; 1920 eks br. DZ „Joseph Gordon ”)
La Blanche - AD 186 (eks JMH bzn; eks br. „Kelby”; 1925 eks br. DZ „James Laveney”)
Nadine - AD 57 (eks JMH bzn; eks br. „Inverdee”; 1919 eks br. DZ „John Gregory”)
Nazareth (eks JMH bzn; eks „Jacques II”; 1921 eks br. DZ „William Carr”) (12.1940-8.1945:-> br. bzn)
II. (WBr., 1917-1918) [non-standard] - jw., lecz – dł. 38.10(mp) m
Beaulne Verneuil (eks JMH bzn; 1923 eks br. DZ „Derwent”; 9.1920 eks „John Brice”) (1940-30.3.1946:-> br. bzn)
Lucienne Jeanne (eks JMH bzn; eks br. JMH „Start Point”; 1920 eks DZ „Daniel Harrington”) (1941:-> br. bzn; b+24.10.1941)
III. (Kan., 1917-1919) - jw.
Etoile du Nord - AD 1 (eks JMH bzn; eks „Valentia”; 1919 eks kan DZ „TR 34”)
Goose - AD 278 (eks JMH bzn; 1920 eks kan DZ „TR 24”)
Galopin - AD 164 (eks JMH bzn; 1920 eks kan DZ „TR 27”)
Marie Anne (eks JMH bzn; 1920 eks kan DZ „TR 43”)
Marie Gilberte - AD 158 (eks JMH bzn; 1920 eks kan DZ „TR 42”)
Marie Mad - AD 148 (eks JMH bzn; 1920 eks kan DZ „TR 52”)
Marie Simone - AD 110 (eks JMH bzn; 1920 eks kan DZ „TR 41”)
Marie Therese II - AD 149 (eks JMH bzn; 192. eks kan DZ „TR 53”)
Marie Yette - AD 157 (eks JMH bzn; 1921 eks kan DZ „TR 40”)
Typ br. Strath (WBr., 1917-19) - 311 tn, 429 tppw; 37.49 x 6.71 x 2.77/3.40 m; 10 w; VTE, 430 KM
Aigrette - AD 233 (eks JMH bzn; eks br. „Cissie Scratchard”; 1919 eks br. DZ „Richard Bowden”)
Genevieve - AD 34 (eks JMH bzn; eks br. „Ady”; 1921 eks br. DZ „James Curry”)
Ibis - AD 146 (eks JMH bzn; eks br. „Patricia Scullion”; 1920 eks br. DZ „Daniel Dizmont”)
Roche Bleue - AD 170 (eks JMH bzn; 1921 eks br. DZ „Jonathan Hardy”)
Roche Francoise - AD 119 (eks JMH bzn; eks br. „Skirbeck”; 1920 eks br. DZ „George Clines”)
Roche Grise - AD 144 (eks JMH bzn; eks br. „Freiston”; 1920 eks br. DZ „Henry Colby”)
Roche Noire - AD 355 (eks JMH bzn; eks br. „Valerie W.”; 1921 eks br. DZ „William Barnett”)
Roche Velen (eks JMH bzn; 1922 eks br. DZ „William Hutchinson”) (11.1940-12.1945:-> br. TR bzn)
Bouvines (USA, 1918) [TY]
684 t; 42,5x7,5x 4,3 m; 550 KM=9,5 w; 2x100, bg;
LA SABLAISE ex Loon ex Austerlitz
L’ALGEROISE ex Coot ex Valmy (wyc.31.3.45)
LA QUIMPEROISE ex Kennebeck (1940→nm “M 4000”→”PA 3” + 18.6.44)
LA CHERBOURGEOISE ex Plover (+s 23.6.40; podn. → nm. “PA 1”; +14.6.44; podn.)
L’ORANAISE ex Brant
LA SERVANAISE ex Penguin (+s 23.6.40; wyd.)
Typy ex br. 1934-36; (zak. 1939)
I. 590 t; 50x7,9x4,9 m; 750KM=10 w; 1x102, 2x25AA, 2wbg, 2mbg;35-45 l;
LA LORIENTAISE
LA HAVRAISE
LA CANCALAISE
LA NANTAISE
II. 738 t; 54,9x8,3x4,9 m; 800KM=10 w;1x102, 4x13AA4x20AA;35-45 l;
LA BONOISE
LA TOULONNAISE
LA SETOISE
L’AJACIENNE
Stawiacze min
Typy zbl.
I. (WBr. 1916, 1929)
3150 t; 75,2 x17,3x6,4 m; 14,5 w.; 4x100, 2x37 AA, 268 min
CASTOR (wyc. 1940; zd. nm. 8.12.42, Bi¬zerta, s+ 6.5.43, tamże)
II. (WBr. 1917, 1929)
2461 t; 64,2x15,5x6 m; 14 w.; 4x100, 2x37 AA, 236 min
POLLUX (3.7.40 WBr.,OS)
Trałowce
Duże trałowce
,,EIan” (1939—1940)
630 t; 78,3x8,7x2,4 m; 4000KM=20 w.; 1xl00 lub 2x90 AA, 8x13 AA, 2 mbg, 1 wbg (WFr: 2x102 AA, 1—3x37—76 AA, 6—14x13-25 AA itd.); 88-106 l;
COMMANDANT BORY
COMMANDANT DELAGE
COMMANDANT. DUBOC (7.40 WBrWFr.)
COMMANDANT DOMINE (jw.)
COMMANDANT RIVIERE (8.12.42, Bizerta, zd. wł: ,,FR 52”)
ELAN (6.41—12.44 intern. w Turcji)
LA BATAILLEUSE (8.12.42, Bizerta, zd. wł.: ,,FR 51”)
LA CAPRICIEUSE (7.40 WBr.)
LA BOUDEUSE
LA CURIEUSE (s+ 27.11.42, Tubon; 4.43 zd. Wł.: ,,FR 55”)
LA GRACIEUSB
LA MOQUEUSE (7.40 WBr. -~ WFr.)
L’IMPETUEUSE (s+ 27.11.42, Tulon; późn. zd. wł.: ,,FR 54”)
,,Chamois”) (1939—1940) 647 t: zan. 2,9 m; jw.
ANNAMITE
CHAMOIS (s+ 27.11.42, Tulon, późn. zd. wł.: ,,FR 53”)
CHEVREUIL (7.40 WBr.WFr.)
GAZELLE
LA SURPRISE (+8.11.42, koło Oranu, br. N ,,Brilliant”)
Średnie tralowce
“Granit” (1918)
360t; 57,6x7,9x2,3m; 600KM=12,5w; 1x65; 63 l;
GRANIT ( s+27.11.42 Tulon)
MEULIER (380t; 500KM=10,5w;) ( + 24.05.41 rej. Korsyki)
Małe trałowce
Eks am. YMS
I. (USA 1942—1943;-+ 1944)
207 t; 41,5x7,5x1,8 m; 800KM=12 w.; 1x76 AA, 2x20 AA, 2x13 AA; 60 l;
D 201 (3.44 eks am. ,,YMS 23”) D 351
D 202 (jw. eks am. ,,YMS 77; +25.10.44, koło Marsylii, mina)
D 211 (jw. eks am. ,,YMS 26”)D 352
D 212 (jw. cks am .,,YMS 31”) D 353
D 311 (10.44 eks am. ,,YMS 34”)
D 312 (jw. eks am. ,,YMS 63”)
D 313 (jw. eks am. ,,YMS 58”)
D 315 (jw. eks am. ,,YMS 28”)
D 316 (jw. eks am. ,,YMS 37”)
D 317 (jw. eks am. ,,YMS 13”)
D 318 (jw. eks am. ,,YMS 78”)
D 321 (jw. eks am. ,,YMS 36”)
D 322 (jw. eks am. ,,YMS 16”)
D 323 (jw. eks am. ,,YMS 62”)
D 324 (jw. eks am. ,,YMS 43”)
D 325 (jw. eks am. ,,YMS 82”)
D 326 (jw. eks am. ,,YMS 83”)
D 327 (jw. eks am. ,,YMS 20”)
D 331 (9.44 eks am. ,,YMS 55”)
D 332 (10.44 eks am. ,,YMS 18”)
D 333 (jw. eks am. ,,YMS 27”)
D 334 (jw. eks am. ,,YMS 3”)
D 335 (jw. eks am. ,,YMS 29”)
D 336 (jw. eks am. ,,YMS 64”)
D 337 (9.44 eks am. ,,YMS 69”)
D 338 (10.44 eks am. ,,YMS 15”)
II. (USA 1943; —* 1944)
215 t; jak I.
D 271 (3.44 eks am. ,,YMS 207”)D 354
D 272 (3w. eks am. ,,YMS 208”)D 355
D 273 (3w. eks am. ,,YMS 227”)D 356
D 301 (8.44 eks am. ,,YMS 169”)
D 314 (10.44 eks am. ,,YMS 226”)
Eks br. ,,MMS 1001” (WBr.1944— 1945)
360 t; 42,6x7,9x3,7 m; 500KM=10 w.; 2x13 AA; 21 l;
D 341 (eks br. ,,MMS 1039”)
D 342 (eks br. ,,MMS 1032”)
D 343 (eks br. ,,MMS 1024”)
D 344 (eks br. MMS 1040”)
D 345 (eks br. ,,MMS 1033”)
D 346 (eks br. ,,MMS 1036”)
Ścigacze
Kutry torpedowe
“VTB 8” (1935)
21 t; 18,9x4,9x1,2 m; 2200KM=46 w; 2 rt 400;
VTB 9
“VTB 11” (1941)
28 t; 20x4x?; 2200KM=45 w; 1x13 AA, 2 rt 400;
VTB 13
Ex br „MTB” (1940-45)
35-39,4 t; 22,2x5,9x1,2 m; 4050KM=40 w; 2x13AA, 2 rt 533; 13 l;
MTB 90 – 92, 94, 96, 98, 227, 239
Ścigacze okrętów podwodnych
Ex am „S.C.”(1917)
77t; 33,5x4,5x1,7m; 660KM=18w; 1x75, wbg; 27 l;
C 25 (s+|27.11.42 Tulon)
C 51 ( wyc. 10.11.39)
C 56 ( wyc. 29.12.39)
C 58 ( wyc. 10.10.39)
C 74
C 81 (s+ 6.05.43 Bizerta)
C 95 (wyc.10.10.39)
C 98
„C 101” (1918)
128-133t; 43,4x5,2x2,4m; 1300KM=16,5w; 1x75, 1Mg, 8 bg; 31 l;
C 106
C 107 ( z+12.04.40)
COMMANDANTE BOURDAISE (ex C 111) ( s+9.03.45 Hajfong)
AVALANCHE (ex C 112) –(+ 9 lub 10.03.45)
“CH 1” (1933-34)
148 t; 48x5,5x1,9 m; 2400KM=20 w; 1x75, 2 MG (od 1940 wbg, 4 mbg); 41 l;
CH 1 – CH 4
„CH 5” (1939-41)
107 t; 37,1x5,7x2 m; 1130KM=15,5 w; 1x75, 2 MG, wbg; 23 l;
CH 5 – CH 8
CH 9 (+ 21.05.40 nm. Sam. Dunkierka )
CH 10 – CH 15
CH 16 ( s+ 18.06.40)
CH 17 – CH 21 ( zdobyte przez Niemców RA 6, RA 7, RA 1, RA 2, RA 8)
„CH 41” (1939-42)
126 t; 37,4x5,5x2,4 m; jak „CH 5”
CH 41 – CH 43
CH 44 – CH 46 ( zdobyte przez Niemców RA 3 – RA 5)
Eks am. ,,PC 461” (USA 1942—1944;1944)
414 t; 53,3x7x2,4 m; 2880KM=19 w.; 1x76, 1x40 AA, 5x20 AA, 2 mbg, 2 wbg; 59 l;
CARABINIER (eks am. ,,PC 556”)
CAVALIER (eks am. ,,PC 627”)
CIMETERRE (eks am. ,,PC 1250”)
COUTELAS (eks am. ,,PC 1560”)
DAGUE (eks am. ,,PC 1561”)
DRAGON (eka am. ,,PC 557”)
FANTASSIN (eka am. ,,PC 621”)
FRANC TIREUR (eks am. ,,PC 546”)
GRENADTER (eks am. ,,PC 625”)
GOUMIER (eks am. ,,PC 545”)
HUSSARD (eka am. ,,PC 1235”)
JAVELOT (eks am. ,,PC 1562”)
LANCIER (eks am. ,,PC 1227”)
LANSQUENET (eks am. ,,PC 626”)
L’ARDENT (eks am. ,,PC 473”; k+ 31,1.45, kobo Casablanki)
L’ATTENTIF (eks am. ,,PC 562”)
L’EFFRONTE (eks am. ,,PC 481”)
L’EMPORTE (eks am. ,,PC 480”)
L’ENJOUE (eks am. ,,PC 482”; +9.1.45, rej. Gibraltaru, ,,U “)
L’EVEILLE (eka am. ,,PC 471”)
LEGIONNAIRE (eks am. ,,PC 1226”)
L’INDISCRET (eks am. ,,PC 474”)
LE RESOLU (eks am. ,,PC 472”)
LE RUSE (eks am. ,,PC 472”)
LE VIGILANT (eks am. PC 550”)
LE VOLONTAIRE (eks am. ,,PC 543”)
MAMELUK (eks am. ,,PC 551”)
PIQUE (eks am. ,,PC 1249”)
SABRE (eks am. ,,PC 1248”)
SPAHI (eks am. ~ 591”)
TIRAILLEUR (eks am. ,,PC 542”)
VOLTIGEUR (eks am. ,,PC 559”)
Ex am. „SC“ 1943-44
121 t; 33,8x5,2x1,9 m; 2400KM=21 w; 1x40AA, 3x20AA, wbg, 2 mbg, jeż; 27 l;
CH 5 – CH 6
CH 51 – CH 52
CH 61 – CH 62
CH 71 – CH 72
CH 81 – CH 85
CH 91 – CH 96
CH 101 – CH 107
CH 111 – CH 116
CH 121 – CH 126
CH 131 – CH 136
CH 141 – CH 146
Francja E-SC
Moderator: jareksk
Francja E-SC
Fax et tuba