Japonia L-T

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Japonia L-T

Post autor: jareksk »

Okrety lotnicze

Lotniskowce

Hosho (1922, 1934)
7470 t; 168,1x18x6,2 m; 30000KM=25 w.; 4x140 i 2x76 AA (późn. zdj.), od 1942 tylko 16x25 AA (1945  6x25 AA); 2615—21 sam; 550 l;

HOSHO (1942OS)

Akagi (1927, 1938)
36500 t; 260,7x31,3x8,7 m; 133000KM=31,2 w.; 6x203, 12x120 AA, 28x25 AA; 72—91 sam.; pb 254, pp . , pag; 2000 l;

AKAGI (=4.6.42, rej. Midway, sam. am. L ,,Enterprise”, s+ 5.6.42, tamże, jap. N ,,Nowaki”, ,,Arashi”, ,,Hagikaze”, ,,Maikaze”)

Kaga (1928, 1935)
38200 t; 247,7x32,5x9,5 m;127400KM=28,3 w.; 10x203, 16x127 AA, 22x25 AA; 66—90 sam.; ph 280, pp . , pag; 2016 l;

KAGA (+4.6.42, na płn. zach. od Mid¬way, am. sam. L ,,Enterprise”)

Ryujo (1921, 1936)
10600 t; 179,9x20,8x7,1 m;65000KM= 29 w.; 8x127 AA, 4x25 AA, 24x13 AA; 37—48 sam.; pb; 924 l;

RYUJO. (+24.8.42, na płn. od Malaity, Wyspy Salomona, am. sam. L ,,Sara¬toga”)

Soryu/Hiryu
I. (1937)
15900 t; 227,5x21,3x7,6 m; 152000KM=34,5 w.; 12x127 AA, 28x25 AA; 63—71 sam.; pb 45, pp 56; 1100 l:

SORYU (+4.6.42, na płn. zach. od Mid¬way, am. sam. L ,,Yorktown”)

II. (1939)
17300 t; 227,4x22,3x7,8 m; 153000KM=34,3 w.; 12x127 AA, 31x25 AA; 64—73 sam.; pb 150, pp 56; 1101 l;

HIRYU (=4.6.42, na płn. zach. od Mid¬way, sam. am. L ,,Yorktown” i ,,En¬terprise”, s+ 5.6.42, jap. N ,,Ka¬zegumo”, ,,Yugumo”)

Shokaku (1941)
25675 t; 257,5x26x8,9 m; 160000KM=34,2 w.; 16x127 AA, 42x25 AA (1943: 70x25 AA), 72—84 sam.; ph 168; pp 130; 1660 l;

SHOKAKU (+19.6.44, na płn. od wyspy Yap, Karoliny, am. OP ,,Cavalla”)
ZUIKAKU (6.44: . 96x25 AA, dod. 6 wrpl 120; +25.10.44, na płn. wsch. od przyl. Engano, Luzan, Filipiny, sam. am. L ,,Essex”, ,,Intrepid”, ,,Lex¬ington”, ,,Langley”, ,,San Jacinto”)

Ryuho (1942) eks OBOP (1934)
13 360 t; 215,6x19,6x6,7 m;52000KM= 26,5 w.; 8x127 AA, 38x25 AA (1943:42x25 AA, dod. 6x13 AA, 1944:  61x25 AA, 28x13 AA, dod. 6 wrpl 120,6 bg); 31 sam; pp 10; 989 l;

RYUHO (eks OBOP ,,Taigei”, 1941-1942L; =19.3.45, Kure, am. sam.TF 58; )

Zuiho (1942) eks OBOP (1939)
11 262 t; 204,8x18,2x6,6 m; 52000KM=28 w.; 8x127 AA, 8x25 AA; 30 sam.; 785 l;

SHOHO (eks OBOP ,,Tsurugisald”, 1941—1942  L; +7.5.42, rej. Wyspy Misima, M. Koralowe, am. sam. L ,,Lexington” i ,,Yorktown”)

jw., lecz (1940) eks OBOP (1936)
1943: 8x127 p1, 48x25 AA (1944:  68x25 AA, dod. 6 wrpl 120)

ZUIHO (eks OBOP ,,Takasaki”; +25.10.44, na wsch. od przyl. Engano, Luzon, sam. am. L ,,Essex”, ,,Enter¬prise”, ,,Franklin”, ,,Intrepid”, ,,Belleau Wood”, ,,Langley”, ,,San Jacin¬to”)

Hiyo (1942)
24 140 t; 219,3x26,7x8,1 m; 56250KM=25,5 w.; 12x127 AA, 24x25 AA (1943: 40x25 AA); 53 sam.; 1187 – 1224 l;

HIYO (1940 eks s.s. ,,Izumo Maru”; +20.6.44, M. Filipińskie, am. sam. L ,,Belleau Wood”)
JUNYO (1940 eks s.s. ,,Kashiwara Maru”; 1944:  76x25 AA, dod. 6 wrpl 120; =9.12.44, rej. Nagasaki, am. OP ,,Redfish”. i ,,Sea Devil”;)

,,Chitose” (1943—1944) eks OBL (1938)
11 190 t; 192,5x20,8x7,5 m; 44000KM=28,9 w.; 8x127 AA, 30  48x25 AA; 30 sam.; ok. 800 l;

CHITOSE (=25.10.44, na wsch. od przyl. Engano, Luzon, am. sam. L ,,Essex” I ,,Lexington”, +25.10.44, na holu)
CHIYODA (=25.10.44, rej. przyl. Enga¬no, Luzon, am. sam. L ,,Franklin” i ,,Lexington”, +25.10.44, na wsch. ad przyl. Engano, am. KRC ,,Wichita”, ,,New Orleans”, KRL ,,Mobile”, ,,San¬ta Fe”)

Shinano (1944)
62000 t; 266x36,3x10,3 m; 150000KM=27 w.;16x127 AA, 145x25 AA, 12 wrpl 120; 47 ( hangar na 70) sam.; ph 205, pp 270; 2400 l;

SHINANO (+29.11.44, na płd. od Honsiu, am. OP ,,Archerfish”)

Taiho (1944)
29 300 t; 260x27,7x9,6 m; 160000KM=33,3 w.; 12x100 AA, 51x25 AA; 53—84 sam.; ph 150, pp 203; 1751 l;

TAIHO (+19.6.44, na płn, od wyspy Yap, Karoliny, am. OP ,,Albacore”)

Unryu (1944)
17 150 t; 227,4x22x7,8 m; 152000KM=34 w.; 12x127 AA, 51  89x25 AA, późn. dod. 6 wrpl 120; 65 sam.; pb 150, pp 80; 1595 l;

AMAGI (17 460 t; =24.7.45, Kure, am. sam. TF 38;)
KATSURAGI (17 260 t; 104000KM=32 w.; 1500 l; =24.7.45 jw.)
UNRYU (+19.12.44, M. Wschodniochińskie, am. OP ,,Redfish”)

Lotniskowce eskortowe

Taiyo (1941)
17 830 t; 180,2x22,5x8 m; 25200KM=21 w.; 6x127 AA, 8  24x25 AA; 27 sam.: 1944: 4x127 AA, 64x25 AA, 10x13 AA; 747 l;

TAIYO (eks s.s. ,,Kasuga Maru”; +18.8.44, na płn. zach. od Luzonu, am. OP ,,Rasher”)

jw., lecz (1942) eks JMH (1940)
zan. 7,7 m; 8x127 AA itd.; 850 l;

CHUYO (1942 eks s.s. ,,Nitta Maru”; 1943: 22/25 p1, dod. 5x13 AA; +l.12.43, na płd. zach. od Yokosuki, am. OP ,,Sailfish”)
UNYO (1942 eks s.s. ,,Yawata Maru”; 1944: 4x127 AA, 64x25 AA, 10x13 AA itd.; +16.9.44, M. Południowochińskie, am. OP ,,Barb”)


Kaiyo (1943) eks JMH (1939)
13 600 t; 166,6x26,6x8 m; 52000KM=23 w.; 8x127 AA, 24x25 AA (1944: 44x25 AA, dod. wrp1 120, bg); 24 sam; 829 l;

KAIYO (1943 eks m.s. ,,Argentina Ma¬ru”; =24 7.45, Kiusiu, am. sam. TF 38;)

Shinyo (1943) eks JMH (Nm. 1935)
17 500 t; 189,4x25,6x8,2 m; 26000KM=22 w.; 8x127 AA, 30x25 AA (1944: 4250x25 AA); 33 sam.; 942 l;

SHINYO (1942 eks nm. s.s .,,Scharn¬horst”; +17.11.44, M. Poludniowochiń¬skie, am. OP ,,Spadefish”)


Transportowce wodnosamolotów

Notoro (1920, 1924)
14050 t; 138,9x17,7x8,1 m; 5850KM=12 w; 2x120, 2x76AA, 10 wsam; 155 l;

NOTORO (1942ZB)

Kamoi (1922, 1933)
17000 t; 151,2x20,4x8,4 m; 9000KM=15 w; 2x140, 2x76 AA, 12-22 wsam; ? l;

KAMOI (+ 5.4.45 Hong Kong am. Sam.)


Mizuho (1938)
10929 t; 183,6x18,87,1 m; 15200KM=22 w; 6x127, 12x25AA, 4 kat., 24 wsam; ? l;

MIZUHO (+2.5.42 am.OP)

Nisshin (1939)
11317 t; 188x19,7x7 m; 47000KM=28 w; 6x140, 18x25AA, 2 kat, 12 wsam I 700 min lub 20 wsam; ? l;

NISSHIN (+ 22.7.43 płd-zach Pacyfik, am. Sam.)

OB. ŁL Akitsushima (1941)
4650 t; 118x15,8x5,4 m; 8000KM=19 w; 4x127, 10x25AA, 1 ŁL; ? l;

AKITSUSHIMA (+24.9.44 am. Sam. z L)

Kagu Maru (1936)
8400 BR; 151,8x20,4x9,2 m; 7000KM=19,7 w; 2x76, 12 wsam; ? l;

KAGU MARU(1941TR)
KINUGASA MARU (1941TR)

Sanyo Maru (1930)
8360 BRT; 135,9x18,4x m; 2x150, 2x13AA, 1 kat, 11 wsam; ? l;

SANYO MARU (1943TR)

Kamikawa Maru (1937)
6835-6863 BRT; 160,5x20,8x9,2 m; 2x76, 4x13AA, 2 kat; 12 wsam; ? l;

KAMIKAWA MARU (+ 28.4.43 Arch. Bismarcka, am.OP Scamp)
KIYOKAWA MARU (1942TR)
KUNIKAWA MARU (1943TR)
KIMIKAWA MARU ( + 23.10.44 rej. Luzonu, am.OP Sawfish)

Sagara Maru (1939-40)
7158-7189 BRT; 146,2x19x9,8 m; 2x150, 2x13AA, 1 kat; 12 wsam; ? l;

SAGARA MARU (1942TR)
SANUKI MARU (jw.)

Hayasui (1944)
18300 t; 157,3x20,1x8,8 m; 9000KM=16,5 w; 4x127AA, 1 kat, 6 wsam; ? l;

HAYASUI (+ 19.8.44 rej. Luzonu, am.OP Bluefish)

Transportowce samolotów

Shimane Maru (1945)
11800 t; 160,5x20x9,1 m; 8600KM=18 w; 2x120AA, 52x25AA, 12 sam, bg; ? l;

SHIMANE MARU (+24.7.45 am sam)

Yamashiro Maru (1944)
11800 t; 157,4x20,4x9 m; 4500KM=15 w; 16x25AA, 8 sam,2 mbg; 221 l;

YAMASHIRO MARU (+17.2.45 am sam.)

Akitsu Maru (1942)
11800 t; 143,75x19,5x7,9 m; 7500KM=20 w; 2x76AA, 10x76, 20 sam,; ? l;

AKITSU MARU (+15.11.44 Cieśn. Koreańska; am OP Queenfish)
NIGITSU MARU (+12.1.44 W. Riukiu; am OP Hake)

Kumano Maru (1944)
8000 t; 152,7x19,6x7 m; 10000KM=19 w; 8x76 AA, 6x25AA, 8-37 sam; ? l;

KUMANO MARU ( ST)

ODes Shinshu Maru (1935)
9000 t; 150x22x8,2 m; 8000KM=19 w; 5-8x76AA, 20 sam; ? l;

SHINSHU MARU (+ 1.3.42 omyłkowo jap. Torp. wydobyty i wyremontowany 1943, +5.1.45 Tajwan, am.sam.)


Pancerniki

Okręty liniowe

Fuso (1915-—1917, 1935)
34700 t; 212,7x33,1x9,7 m; 75000KM=24.7 w.; 12x356, 14x152, 8x127 AA, 16  40x25 AA; 3 wsam., 1 kat.; pb 305, pp 76, pag 305; 1193 l;

FUSO (+25.10.44, cieśn. Surigao, Filipiny, am. N ,,Melvin”, ,,Mciowan” I ,,te¬mey”)
YAMASHIRO (34 500 t; +25.10.44, cieśn. Surigao, am. N ,,Monssen”, ,,Killen” I ,,Newcamb”, P ,,California”, ,,Ma¬ryland” ,,Tennessee”,,,West Virginia”, KRC ,,Louisville”, ,,Minneapolis”, ,,Portland” i au. KRC ,,Shropshire”)

Hyuga (1917—1918, 1936—1937)
36000 t; 215,8x33,8x9,2 m; 81000KM=25,3 w.; 12x356, 16x140, 8x127 AA, 20x25 AA; 3 wsam., 1 kat.; ph 305, pp 89, pag 305; 1943/1944:P/L;35350 t; 219,6x33,8x9,3 m; 8x356, 16x127 AA, 57  108x25 AA (od 9.44: wrpl 120); 22 sam., 2 kat.; (10.44: kat. zdj., sam.  wsam.); opanc. jw.; 1360 l;

HYUGA (35 200 t; +24.7.45, Kure, am. sam. L ,,Ticonderoga” I in. L z TF 38 i TF 37; zob. też ,,Haruna”)
ISE (+28.7.45 koło Kure, sam. am. L. ,,Lexington” I in. L z TF 38 1 TF 37; zob. też ,,Haruna”)

Nagato (1920—1921, 1936)
39 130 t; 224,5x34,6x9,5 m; 83000KM=25,8 w.; 8x406, 18x140, 8x127 AA, 20x25 AA; 2 wsam., 1 kat.; ph 300, pp 182, pag 356; 1333 l;

MUTSU (39 050 t; k+8.6.43, Zat. Hiroszima, wybuch amunicji)
NAGATO (1944: 8x406, 16x140, 8x127 AA, 68x25 AA, 1945:  98x25 AA.; =18.7.45, Yokosuka, sam am. TF 38;)

Yamato (1941—1942)
62315 t; 263x36,9x10,4 m; 150000KM=27 w.; 9x460, 12x155 (1945: 6x155), 12x127 AA, 24 130—150/25 AA; 7 wsam., 2 kat.; ph 410, pp 235, pag 650; 2500 l;

MUSASHI (+24.10.44, na płd. od Luzonu, sam. am. L ,,Cabot”, ,Enterprise”, ,,Essex”, ,,Franklin”, ,,Intrepid”)
YAMATO (+7.4.45, na płd. zach. od Kiu¬siu, sam. am. TF 58: ,,Belleau Wood”, ,,Bennington”, ,,Bunker Hill”, ,,Ca¬bat” ,,Cowpens”, ,,Essex”, ,,Hancock”, ,,Hornet”, ,,Intrepid”, ,,Langley”, ,,San Jacinto”, ,,Wasp”, ,,Yorktown”)

Krążowniki liniowe

Kongo (1913—1915, 1934—1940)
31 720—32 350 t; 222x31x9,6—9,7 m; 137000KM=30,2 w.; 8x356, 14x152, 8x127 AA, 4x40 AA , 8x13 AA (1940: 20x25 AA); 3 wsam., 1 kat.; pb 203, pp 121, pag 229; 1221 l;

HARUNA (32 156 t; 1944: 8x356, 8x152, 12x127 AA, 94 118x25 AA, bg; +28.7.45, koło Kure, sam. am. L z TF 38 i br. L z TF 37).
HIEI (32 350 t; sz. 32 m. zan. 9,4 m; = 13.11.42, koło Savo, Wyspy Salo¬mona, am. KRC ,,San Francisco” 1 ,,Portland”, N ,,Cushing”, ,,O’Ban¬non”, sam. L ,,Enterprise” i z baz ląd., s+)
KIRISHIMA (31 980 t; =15.11.42, koło Savo, am. P ,,Washingtan” i ,,South Dakota”, s+)
KONGO (bud. w WBr.; 31 720 t; 1944: 32200 t, 8/x356, 1201 l; itd. jak ,,Haruna”; +21.11.44, na płn. zach. od Tajwanu, am OP ,,Sealion”)


Krążowniki

Krążowniki ciężkie

Furutaka (1926, 1938—1939)
8700 t; 183,5x15,8x5,6 m; 102000KM=34,5 w.; 6x203, 4x127 AA, 8x25 AA, 4x13 AA, 8 rt 610; 2 wsam., I kat.; pb 76, pp 35, pag 25; 625 l;

FURUTAKA (+11.10.42, na płn. zach. od wyspy Savo, Wyspy Salomona, zespół floty am.: KRC ,,Salt Lake City”, ,,San Francisco”, KRL ,,Boise”, ,,He¬lena”, N ,,Buchanan”, ,,Duncan”, ,,Farenholt”, ,,Laffey”, ,,McCalla”)
KAKO (+10.8.42, rej. Nowej Irlandii, am. OP ,,S 44”)

Aoba (1927, 1940)
9000 t; 185,2x15,8x5,7 m; jak Furutaka

AOBA (1944:  42x25 AA; =24.10.44, Zat. Manilska, am. OP ,,Bream”; ~19.3.45 i 25.7.45, Kure, am. sam. TF 58/38; §~ 1948)
KINUGASA (+14.11.42, kolo wyspy Rendowa, Wyspy Salomona, am. sam. L ,,Enterprise”)


Myoko (1928—1929, 1940—1941)
13000—13380 t; 203,8x20,7x5,9 m; 130000KM=35,5 w.; 10x203, 8x127 AA, 8x25 AA (1944: 24-52x25 AA), 4x13 AA, 16 rt610 (1944: 8 rt), póln. dod. bg; 2 wsam., 2 kat.; pb 100, pp 30, pag 76; 773 l;

ASHIGARA (+8.6.45, cieśn. Banka. wyspy Sumatra-Barika, br. OP ,,Ircn¬chant”)
HAGURO (+16.5.45, koło Pinangu, Płw. Malajski. br. N ,,Saumarez”, ,,Venus”, ,,Verulama”, ,,Vigilant”, ,,Virago”)
MYOKO (=13.12.44, na płd. od Indo¬chin, am. OP ,,Bergall”, na holu do Singapuru, nie napr.: )
NACHI (+5.11.14, Zat. Manilska, am. sam. L ,,Lexington”)

Takao (1932)
11 350 t; 203,8x18x6,1 m; 130000KM=35,5 w.; 10x203, 4x127 AA  8x127 AA, późn dod. x25 AA, 8 rt 610: 2 wsam., 2 kat. pb 125, pp 35, pag 25; 773 l;

CHOKAI (=25.10.44, na płn. wsch. od wyspy Samar, Filipiny, am. sam. LE ,,Kitkun Bay”, s+ jap. N ,,Fujinami”)

jw., lecz (modern. 1939—1940)
10x203, 8x127 AA, 8x25 AA (1944:  26  60x25 AA), 4x13 AA, 16 rt 610; 3 wsam., 2 kat.; jw.

ATAGO (+23.10.44, rej. płd. Palawanu, Filipiny, am. OP ,,Darter”)
MAYA (1943/1944: 8x203, 12x127 AA, 30  66/25 AA itd. lecz 2 wsam.; +23.10.44, rej. płd. Palawanu, am. OP ,,Dace”)
TAKAO (=31.7.45, rej. Singapuru, br. MOP ,,XE 3”;)


Mogami (1935—1937, 1939—1940)
12400 t; 201,5x18x5,5 m;152000KM=37 w.; 10x203, 8x127 AA, 8x25 AA, 4x13 AA, 12 rt 610; 3 wsam., 2 kat., pb 100, pp 60, pag 25; 850 l;

KUMANO (1943: 20x25 AA, 1944: 30 50x25 AA; =6.11.44, na zach. od Luzonu, am. OP ,,Guitarro”, ,,Bre¬am”, ,,Raton”; +25.11.44, zach. Luzon, am. sam. L ,,Ticonderoga”)
MIKUMA (z=4/5.6.42, KRC ,,Mogami”, +6.6.42, na zach. od wyspy Midway, am. sam. L ,,Enterprise” i ,,Hornet”)
MOGAMI (1943: 12206 t; 6x203, 8x127 AA, 30x25 AA, 12 rt 610; 11 wsam., 2 kat.; =25.10.44, cieśn. Surigao, am. KRC ,,Portland”, ,,Louisville”, ,,Min¬neapalis”, KRL ,,Calumbia” i ,,Den¬ver”, =25.10.44, na płd. od Leyte, am. sam. LE z TG 77.4, s+ jap. N,,Ake¬bono”)
SUZUYA (=25.10.44, na płn. wsch. od wyspy Samar, sam, am. LE ,,Natomaa Bay”, ,,Manila Bay”, ,,Marcus Island”, ,,Sava Island”, ,,Kadashan Bay”, ,,Ommaney Bay”, s+ jap. N ,,Okina¬mi”)


Tone (1938—1939)
11215 t; 201,5x18,5x6,5 m; 152000KM=35 w.; 8x203, 8x127 AA, 12x25 AA 1944: 57x25 AA, 4x13 AA, 12 rt 610; 5 wsam.,2 kat., pb 125, pp 65, pag 25; 850 l;


CHIKUMA (=25.10.44, na płn. wsch. od wyspy Samar, am. sam. LE, jak. ,,Suzuya”, s+ jap. N ,,Nowake”)
TONE (+24.7.45, na zach. od Kure, am. sam. TF 38)


Krążowniki lekkie

Tenryu (1918)
3230 t; 142,9x12,3x4 m; 60000KM=34,1 w.; 4x140, 1x76 AA, 2x13 AA, 6 rt 533, miny; ph 51, pp 25; 327 l;

TATSUTA (+13.3.44, na płd. od Yoko¬suki, am. OP ,,Sandlance”)
TENRYU (+18.12.42, rej. Madangu, płd. wsch. Nowa Gwinea, am. OP ,,AIba¬core”)

Kuma (1920—1921)
5100 t; 163,1x14,2x4,8 m; 90000KM=36 w.; 7x140, 2x76 pl, 8 rt 533 . 610, 48 min; 1 wsam., 1 kat.; ph 63 pp 32, ; 450 l;

KISO (1944: 5x140, 2x127 AA, 44x25 AA, 6x13 AA, 8 rt 610, bez wl; +13.11.44, Zat. Manilska, am. sam. L ,,Enter¬prise”, ,,Essex”, ,,Hornet”, ,,Ticonde¬roga”, ,,Cowpens”, ,,Langley”, ,,Mon¬terey”, ,,San Jacinto”)
KITAKAMI (1941: 4x140, 8x25 AA, 40 rt 610, bez wl; 1942/1943: iw., lecz 32 rt, 2? DKD; 1944: 5870 t, 4x127 AA, 10x25 AA, 4/13 AA, 24 rt 610; 1945: 4x127 AA, 67x25 AA, 2 mbg, 8 XT)
KUMA (+11.1.44, koło Pinangu, br. OP ,,Tally Ho”)
OI (1941 jak ,,Kitakami”, 1943: 4x127 AA, 36x25 AA, 40 rt 610; +19.7.44. M. Południowochińskie, am. OP ,,Flas¬her”)
TAMA (1944: ink ,,Kiso”; =25.10.44, rej. przyl. Engano, płn. Luzan, am. sam. L ,,Essex” I ,,Lexington”, +25.10.44, na płd. wsch. od Luzanu, am. OP ,,Jallao”)

Nagara (1922—1925)
jak Kuma. lecz 1943: 6050 t; 90000KM=34,5 w.; 5x140, 2x127 AA, 22x25 AA. (1944:  36x25 AA), 2x13 AA, 24 rt 610, bez w1; 450 l;

ABUKUMA (=24/25.10.44, cieśn. Suri¬gao, am. KT ,,PT 137”, +26.10.44, na płd. zach. od wyspy Negros, Filipiny, am sam.)
ISUZU (+7.4.45, na płn, od wyspy Sum¬bawa, am. OP ,,Charr”i „Gabilan”)
KINU (+26.10.44, rej. wyspy Panay, Fl¬lipiny, am. sam. LE. zob. ,,Suzuya”)
NAGARA (+7.8.44, na płd. zach. od Na¬gasaki, am. OP ,,Cronker”)
NATORI (+18.8.44, na wsch. od wyspy Samar, am. OP ,,Hardhend”)
YURA (=25.10.42, koło Guadalcanalu, am. sam.,s+ jap. N ,,Harusamae” i ,,Yudachi”)

Sendai (1924—1925)
5195 t; 163x14,2x4,9 m; 90000KM=35,2 w; 7x140, 2x76 AA, 8 rt 610 1943: 7x140, 2x127AA, 44x25 AA, 6x13 AA, 8 rt 610, 80 min; 450 l;

JINTSU (+13.7.43, na płn, od Kolom¬bangary, ama. TF 18: KRL ,,St. Lauis”, ,,Honolulu”, nz KRL ,,Leaader”, am. N ,,Buchanan”, ,,Gwin”, ,,Jen— kins”, ,,Maury”, ,,Nicholas”, ,,O’Bannon”, ,,Radford”, ,,Raiph Talbot”, ,,Taylor”, ,,Woodworth”)
NAKA (+17.2.44, na zach. od Truku, am. sam. L ,,Bunker Hill” I ,,Cowpens”)
SENDAI (+2.11.43, rej. Zat. Cesarzowej Augusty, Bougainville, Wyspy Salomona, am. TF 39: KRL ,,Cleveland”, ,,Mantpelier”, ,,Denver”, ,,Columbia”, N ,,Chanles Ausburne”, ,,Claxton”, ,,Converse”, ,,Dyson”, ,,Spence”, ,,Sta¬nly”, ,,Thatcher”)

Yubari (1923)
2890 t; 138,9x12x3,6 m;57750KM= 35,5 w.; 6x140, 1x76 AA, 2x13 AA, 4 rt 610, 34 miny; ph 51, pp 51, pag 25; 1943: 32 w.; 4x140, 2x127 AA, 12x25 AA, 8x13 AA, 4 rt 610; 328 l;

YUBARI (+27.4.44, rei. wyspy Sonsorol, Karoliny, am. OP ,,Bluegill”)

Agano (1942—1944)
6652 t; 174,1x15,2x5,6 m; 100000KM=35 w.; 6x155, 4x80 AA, 32  46x25 AA (1944: 52  61x25 AA), 8 rt 610, 2 mbg; 2 wsam.. 1 kat.; pb 55. , pp 19, pag 25; 730 l;

AGANO (+16/17.2.44, na płn, od wysp Truk, am. OP ,,Skate”)
NOSHIRO (=25.10.44, na wsch. od Sa¬mar, sam. L ,,Wasp” i ,,Cowpens”, +26.10.44, na płn. zach. od wyspy Panay, sam. am. L ,,Hornet”)
SAKAWA
YAHAGI (+7.4.45, na płd. wsch. od Kiu¬siu, am. sam. TF 58, zob. P ,,Yama¬to”)

Oyodo (1043~ 1044)
8164 t; 192,1x16,6x6 m; 110000KM=35 w.; 6x155, 8x100 AA, 12x25 AA (1945: 52x25 AA), 2 wsam, 1 kat.; pb 51, pp 35, pag 25; ? l:

OYODO (+28.7.45, Kure, am. sam. TF 38)

Krążowniki szkolne

Typy różne, stare
eks KP

I. (Fr., 1900, 1930)
9278 t; 137,9x18,1x7,2 m; 21 w.; 16w.; 4x203, 8x152, 4x76, 1x80 AA, 2 rt 457; ph 178, pp 63, pag 162

AZUMA (1941  hulk; =18.7.45, Joko¬suka, sam)

II. (Nm., 1900, 1933)
9735 t; 132,3x19,5x7,2 m; 16 w.; 4x203, 12x152, 4x76, 1x80 AA, 2 rt 457; jw.; 1945: 9 w.; 4x152, 4x127 AA, 1x80 AA, 12x25 AA

YAKUMO (7.42 zm. kl.: KR I kl.)

III. (WBr., 1900—1901, 1933)
9750 t; 132,3x20,9x7,4 m; jak ,,Azuma”; 1945: 12 w.; 4x152, 4x127, 1—3x80 AA, 9—14x25 AA

IWADE (+24.7.45, Kure, am. sam. TF 38)
IZUMO (OOW, 7.42  KR I kl., 1943 OS; +24.7.45, jw.)

Katori (1940—1941)
5890 t; 129,8x16x5,8 m; 8000KM=18 w.; 4x140, 2x127 AA, 4x25 AA, 4 rt 533; 1 wsam., 1 kat.; pp 51; 1943—1944: 4x140, 6x127 AA, 20  30x25 AA, dod. 8x13 AA, bg; kat. zdj..

KASHII (+12.1.45, rej. Qui Nhon, Indo¬chiny, am. sam. L ,,Essex” ,,Ticonde¬raga”, ,,Langley” i ,,San Jacinto”)
KASHIMA (=30.7.45, Maidzuru, am. sam. TF 38;)
KATORI (=17.2.44, rej. wysp Truk, am. sam. L ,,Intrepid”, +17.2.44, tamte, am. KR ,,Minneapolis”, ,,New Orle¬ans” i N ,,Burns”)


Niszczyciele i torpedowce

Niszczyciele

Minekaze (1920—1922)
1366 t; 99,5x9x2,9 m; 38500KM=39 w.; 4x120, 6 rt533, 20 min; 1941/1942: 1350 t; 34-35 w.; 2x120, 10x25AA(1944:  13—20x25 AA, dod. 5x13 AA) 4 mbg; 148 l;

AKIKAZE (+3.11.44, na zach. od Luzo¬nu, am. OP ,,Pintado”)
HAKAZE (+23.1.43, na płn, od Rabaulu, am. OP ,,Guardfish”)
HOKAZE (+6.7.44, na płn. wsch. od Ma¬nado, Celebes, am. OP ,,Paddle”)
MINEKAZE (+10.2.44, na płn. wsch. od Tajwanu, am. OP ,,Pogy”)
NAMIKAZE (= .9.44, M. Ochockie, am. OP; póżn.TXT: 1x120 AA, 20x25 AA, 8x13 AA, 2 XT)
NOKAZE (+20.2.45, M. Południowochiń¬skie, am. OP ,,Pargo”)
NUMAKAZE (+19.12.43, na płn. wsch. od Okinawy, am. OP ,,Graybaek”)
OKIKAZE (~ 1938—1941; +10.1.43, na płd. wsch. od .Yokosuki, am. OP ,,Tri¬gger”)
SAWAKAZE (8.45: 1x120 AA, 10x25 AA, rak 150 (9 luf)
SIIIOKAZE (=31.1.45, rej. Tajwanu, am. sam.; póżn. TXT: 1x120 AA, 11x25 AA, 4 XT;)
TACHIKAZE (+17.2.44, rej. wysp Truk, am. sam. TF 38)
YAKAZE (1941/1942  JP)
YUKAZE (1947 dla WBr.;)

jw., Iecz (modern: 1939—1940)  NE 1390 t; 20 w.; 2x120 AA, 10x25 AA, 2 rt 533, 2 mbg; 1941: 1x120 AA, 10x25 AA, 2 mbg, 2 DKD

Nr 1 (eks ,,Shimakaze”; +13.1.43, na płd. zach. od Kavieng, Nowa Irlandia, am. OP ,,Guardfish”)
Nr 2 (eks ,,Nadakaze”; 1944:  16x25 AA; +25.7.45, na wsch. od Surabai, br. OP)

Kamikaze (1922—1925)
1400 t; 99,7x9,2x2,9 m; 38500KM=37,3 w.; 4x120, 6 rt 533; 1941—1942: 1300 t; 35 w.; 3x120 , 10x25 AA (1944:  13—20x25 AA, dod. 4x13 AA), 4 rt 533, 4 mbg; 148 l;

ASAKAZE (+23.8.44, na zach. od Luzaonu, am. OP ,,Haddo”)
ASANAGI (+22.5.44, na zach. od wysp Bonin, am. OP ,,Poliack”)
HARUKAZE ( =21.1.45, rej. Tajwanu, am. sam. TF 38, na holu do kraju, nie napr.: §~ 1947)
HATAKAZE (+15.1.45, Takao, Tajwan, am. sam. L ,,Enterprise”)
HAYATE (+11.12.41, koło wyspy Wake, am. art. nadb.)
KAMIKAZE
MATSUKAZE (+9.6.44, na płd. wsch. od wysp Bonin, am. OP ,,Swordfish”)
OITE (+17.2.44, Truk, am. sam. TF 38)
YUNAGI (+25.8.44, na płn. zach. od Lu¬zonu, am. OP ,,Picuda”)

Mutsuki (1925—1927)
1315 t; 100,7x9,2x3 m; 38500KM=37,2 w.; 4x120, 6 rt 610, 16 min: 1941—1942: 1590 t; 34 w.; 2x127 AA, 10x25 AA - 1944: 20x25 AA, dod. 5x13 AA, 4 mbg; 150 l;

FUMIZUKI (Fumitsuki) (+18.2.44, Truk, am. sam. L ,,Enterprise”)
KIKUZUKI (Kikutsuki) (+4.5.42, wyspa Florida, Wyspy Saiamona, am. sam, L ,,Yorktown”)
KISARAGI (+11.12.41, na płd. zach. od wvspv Wake am. sam.)
MIKAZUKI (Mlkatsuki) (b = 27.7.43,przyl. Gloucester, Nowa Brytania; +28.7.43, am. sam.)
MINAZUKI (Minatsuki) (+6.6.44, na wsch. od Tarakanu, Borneo, am. OP ,,Harder”)
MOCHIZUKI (Mochitsuki) (+24.10.43, na płd. od Rabaulu, am. sam.)
MUTSUKI (+25.8.42, na pin. wsch. ad wyspy Santa Isabel, Wyspy Salornona, am. sam.)
NAGATSUKI (+6.7.43, pld. wybrz. Ko¬iambangary, Wyspy Salomana, am. sam.)
SATSUKI (+21.9.44, Zat. Mnnilskn, sam. am. TF 38)
UZUKI (+12.12.44, na zach. ad Leyte, am. KT ,,PT 490” 1 ,,PT 492”)
YAYOI (+11.9.42, na płd. od Nowej Brytanii, am. i au. sam.)
YUZUKI (+12.12.44, na płn. zach. od Leyte, am. sam.)

Fubuki (1928—1929, 1935—1937)
1680 t; 118,4x10,4x3,2 m; 50000KM=35 w.; 6x127, 2x13 AA, 9 rt 610; bg, 18 min; 1943—1944: 4x127AA, 14- 22x25 AA, 4x13 AA, 9 rt 610, 4 mbg; 197 l;

FUBUKI (+11.10.42, na płn. zach. od Guadalcanalu, am. zespół floty: KRC ,,Sait Lake City”, San Francisco”, KRL Helena”, Boise”. N ,,Faron¬holt”, ,,Laffey” ,Duncan”, ,,McCalla”, Buchanan”)
HATSUYUKI (+17.7.43, na płd. od wyspy Bougainville, am. sam.)
ISONAMI (+9.4.43, na płd. od Celehesu, am. OP ,,Tautog”)
MUBAKUMO (+12.10.42, na płn. zach. od Guadalcanaiu, am sam.)
SHINONOME (+18.12.41, koło Miri, płn. cz. Borneo, hol. miny)
SHIRAKUMO (+16.3.44, na wsch. od Hokkaido, am. OP ,,Tautog”)
SHIRAYUKI (+3.3.43, na wsch. od No¬wej Gwinei, am. sam.)
LJRANAMI (+2610.44, na płd. od Luzo¬nu, am. sam.)
USUGUMO (+7.7.44, M. Ochockie, am. OP ,,Skate”)
AKEBONO (+13.11.44, rej. Manili, Lu¬zen, am. sam. TF 38)
AMAGIRI (+23.4.44, cieśn. Makassar, miny.)
ASAGIRI (+28.8.42 na płn, od Guadal¬canalu, am. sam.)
AYANAMI (+15.11.42, na płn, od Gu¬adalcanalu, am. P ,,Washington”)
OBORO (+16.10.42, na płn. wsch. od wyspy Kiska, Aleuty, am. sam.)
SAGIRL (+24.12.41, koło Kuczingu, Sha¬rawak, hol, OP ,,K XVI”)
SAZANAMI (+14.1.44, na płd. wsch. od Yapu, Karoliny, am. OP ,,Albacore”j
SHIKINAMI (+12.9.44, na płn. od Hong¬kongu, am. OP ,,Growler”)
USHIO (=14.11.44, koło Manili, am. sam. TF 38, na holu do Yokosuki; §~ 1948)
YUGIRI (+25.11.43, na płd. od Rabaulu, am. N ,,Claxton”, ,,Dyson”, ,,Charles Ausburne”)

Akatsuki (1932—1933, 1935— 1937)
1980 t; 113,3x10,4x3,3 m; 50000KM=34 w.; 6x127 AA, 2x13 AA, 9 rt 610, bg: 1941—1942: 4x127 AA, 14x25 AA (1944: 22x25 AA), 4x13 AA (1944: 10x13 AA), 9 rt 610, 4 mbg; 197 l;

AKATSUKI (+13.11.42, na płn, od Gu¬adalcanalu, am. KRC ,,Portlaad”)
HIBIKI (1945: 28x25 AA; =29.3.45, mlina; 1947  ZSRR)
IKAZUCHI (+ 14.4.44, na płn. wsch. od wyspy Guam, am. OP ,,Harder”)
INAZUMA (+14.5.44, rej. wsch. wybrz. Borneo, am. OP ,,Boaefish”)

Hatsuharu (1932—1935, 1935—1937)
1513 t; 109,5x10x3 m; 42000KM=36,5 w.; 5x127 AA, 2x13 AA, 6 rt 610, bg; 1942—1943: 4x127 AA, 13—21x25 AA, 4x13 AA, 6 rt 610, 4 mbg; 200 l;

HATSUHARU (+13.11.44, rej. Manili, am. sam. TF 38)
NENOHI (+4.7.42, rej. Attu-Agattu, Ale¬uty, am. OP ,,Tritaa”)
ARIAKE (+27.7.43 na płn. wsch. ad No¬wej Gwinei, am. Sam.)
HATSUSHIMO (+30.7.45, na wsch. od Mnidzuru, miny)
WAKABA (+24.10.44, na wsch. od wyspy Panay, Filipiny, sam. am. L ,,Fran¬kiln”)
YUGURE (+20/21.7.43, rej. Vella La¬vella, Wyspy Salomona, am. sam.)

Shlratsuyu (1936—1937)
1685 t; 110x9,9x3,5 m; 42000KM=34 w.; 5x127 AA, 4x25 AA, 2x13 AA, 8 rt 610, bg; 1942—1943; 4x127 AA, 13—21x25 AA,4x13 AA, 8 rt 610, 4 mbg; 180 l;

HARUSAME (+8.6.44, na płn. wsch. od Nowej Gwinei, am. sam.)
KAWAKAZE (+6.8.43, na płn. wsch. od Kolombangary, am. N ,,Dunlap”, Craven”, ,,Maury”)
MURASAME (+6.3.43, koło Kolomban¬gary, am. KRL ,,Cleveland”, ,,Den¬ver”, N ,,Conwny”, ,,Cony”, ,,Wailer”)
SAMIJJARE (b = 18.8.44, wyspy Palau. +25.8.44, tam±e, am. OP ,,Batfish”)
SHIGURE (+24.1.45, na wsch. od Płw. Malajskiego, am. OP ,,Blackfin”)
SHLRATSUYU (z+15.6.44, na pld. wsch od wyspy Samar, jap. s.s. ,,Seiyo Maru”)
SUZUKAZE (+26.1.44, na płn. zach. od Ponape, Karaliny, am.. OP ,,Skipjack”)
UMIKAZE (+1.2.44, na płn. od Truku, am. OP ,,Guardfish”)
YAMAKAZE (+25.6.42, na płn. wsch. od Yokosuki, am. OP ,,Nautilus”)
YUDACHI (+13.11.42, na płn, od Gu¬adalcanalu, am. KRC ,,Portland”)

Asashio (1937—1939)
1961 t; 118,3x10,4x3,7 m; 50000KM=35 w.; 6x127 AA, 4x25 AA, 8 rt 610, bg; 1943—1944: ok. 2000 t; 4x127 AA, 15—28x25 AA, 4x13 AA, 8 rt 610, 4 mbg; 200 l;

ARARE (+5.7.42, koło wyspy Kiska, Ale¬uty, am. OP ,,Growler”)
ARASHIO (+4.3.43, na wsch. od Nowej Gwinei, am. sam.)
ASAGUMO (+25.10.44, cieśn. Surigao, am. N ,,McDermut” i KRL ,,Denver”)
ASASHIO (+4.3.43, na wsch. od Nowej Gwinei, am. sam.)
KASUMI (+7.4.45, na płd. zach. od Na¬gasaki, am. sam. TF 58)
MICHLSHIO (+25.10.44, cieśn. Surigao, am. N ,,McDermut” i ,,Hutchins”)
MINEGUMO (+5/6.3.43, zat. Kula, Wy¬spy Salomona, am. KRL ,,Montpelier”, ,,Denver”, ,,Cleveiand”, N ,,Cony”, ,,Conway”; ,,Waller”)
NATSUGUMO (+12.10.42, na płn, od Guadalcanalu, am. sam.)
OSHIO (+20.2.43, rej. Wysp Admiralicji, am. OP ,,Albncore”)
YAMAGUMO (+25.10.44, cieśn. Surigao. am. N ,,McFlermut”)

Kagero (1939—1941)
2033 t; 118,5x10,8x3,8 m; 52000KM=35,5 w.; 6x127 AA, 4x25 AA, 2x13 AA, 8 rt 610, bg 1943—1944: 4x127 AA, 14  18—28x25 AA, 4x13 AA, 8 rt 610, 4 mbg; 240 l;

AMATSUKAZE (+6.4.45, Cieśn. Taiwań¬ska, am. sam.)
ARASHI (+6/7.8.43, rej. Kolombangara— Vella Lavelia, am. N ,,Dunlap”,,,Maury”, ,,Craven”)
HAGIKAZE (+617.8.43, jw.)
HAMAKAZE (+7.4.45 na płd. zach. od Nagasaki, sam. am. L ,,Hornet” i ,,Cabot”)
HATSUKAZE (z=2.11.43, Zat. Cesarzo¬wej Augusty, Bouganville, jap. KRC ,,Myoko”; 42.11.43, am. N ,,Charles Ausburne”, ,,Claxton”, ,,Dyson”, ,,Spence”, ,,Stanly”)
HAYASHIO (+24.11.42, zat. Huon, wsch.cz. N. Gwinei, am. sam.)
ISOKAZE (+7.4.45, na płd. zach. od Na¬gasaki. am. sam. TF 58)
KAGERO (=7/8.5.43, na płn. zach. od Kolombangary, miny; +8.5.43, am. sam.)
KUROSHIO (+7/8.5.43, na płd. zach. od Kolombangary, miny)
MAIKAZE (+17.2.44, na płn. zach. od wysp Truk, am. TG 50.9: P ,,New Jersey” I ,,Iowa”, KRC ,,Minneapo¬us”, ,,New Orleans”, N ,,Izard”, Charrette”, ,,Burns” i ,,Bradfard”)
NATSUSHIO (+8.2.42, na płd. zach. od Celebesu, am. OP ,,S 37”)
NOWAKI (+26.10.44, cieśn. San Bernar¬dino, Filipiny, am. TG 34.5: P ,,Iowa”, ,,New Jersey”, KRL ,,Vincennes”, ,,Biloxi”, ,,JWiami”, N ,,0wen” ,,The Sullivans”, ,,Hickox”, ,,Hunt”, ,,Lewis Hancock” i ,,Mar¬shall”)
OYASHIO (=7/8.5.43, na płd. zach. od Kolombangary, malay, +8.5.43, am. sam.)
SHIRANUI (+27.10.44, na płn, od Wysp Cnlamina, Filipiny, sam. am. L ,,Es¬sex”)
TANIKAZE (+9.6.44, rej. Arch. Sulu, am. OP ,,Harder”)
TOKITSUKAZE, (+3.3.44, zat. Huon, N. Gwinea, am. sam.)
URAKAZE (+21.11.44, na płn, od Taiwa¬nu, am. OP ,,Sealion”)
YUKIKAZE (=30.7.45, mina;)

Yugumo (1941—1944)
2077 t; 119,7x10,8x3,8 m; 52000KM=35 w.; 6x127 AA, 4—6x25 AA, 8 rt 610, 4 mbg; 1943—1944: 4x127 AA, 12—28x25 AA, 4x13AA. itd.; 228 l;

AKIGUMO (+11.4.44, na płd. zach. od Mindanao, am. OP ,,Redfia”)
ALKISHIMO (+13.11.44, koło Manili, am. sam. TF 38)
ASASIHMO (+7.4.45, na płd. zach. od Nagasaki, am. sam. TF 58)
FUJINAMI (+27.10.44, na płd. od Luzo¬nu, sam. am. L ,,Essex”)
HAMANAMI (+11.11.44, na zach. od Leyte, am. sam. TF 38)
HAYANAMI (+7.6.44, na wsch. od Bor¬neo, am. OP ,,Harder”)
HAYASHIMO (=26.10.44, na płd. wsch. od Mindoro, am. sam. TF 38, b+)
KAZEGUMO (Klzekumo) (+8.6.44, na pld. od Mindanao, am. OP ,,Hake”)
KISHINAMI (+4.12.44, na płd. zach. od Manili, am. OP ,,Flasher”)
KIYONAMI (+20.7.43, na płn. zach. od Kolombangary, Wyspy Salomana, am. sam.)
KIYOSHIMO (+26.12.44, na płd. od Ma¬nih, am. sam i KT)
MAKIGUMO (Makikumo) (+1.2.43, na płd. zach. od Savo, Wyspy Salomona, miny)
MAKINAMI (+25.11.43, na płn. wsch. od Nowej Irlandii, am. N ,,Charles Ausburne”, ,,Claxton”, ,,Converge”, ,,Dyson”, ,,Spence”)
OKINAMI (+13.11.44, rej. Manihi, am. sam. TF 38)
ONAMI (+25.11.43, jak ,,Makinami”)
SUZUNAMI (+11.11.43, Rabaul, am. sam. TG 50.3: L ,,Essex”, ,,Bunker Hill”, ,,Independence”)
TAKANAMI (+30.11/1.12.42, rej. Savo —Guadalcaaal, am. TF 67: KRC ,,Min¬neapolis”, ,,Pensncoia”, ,,New Orle¬ans”, ,,Northampton”, KRL ,,Hono¬lulu”, N ,,Fletcher”, ,,Drayton”, Maury”, ,,Perkins”, ,,Lamsan”, ,,Lar— daer”)
TAMANAMI (+7.7.44, na płd. zach. ad Manili, am. OP ,,Mingo”)
YUGUMO (+6.10.43, na płn. wsch. od Vella Lavella, Wyspy Salomana, am. N ,,Selfridge”, ,,Chevalier”, ,,O’Ban¬non”)

Shimakaze (1943)
2567 t; 126x11,2x4,1 m;75000KM= 39 w;6x127 AA, 4x25 AA, 15 rt 610, 2 mbg;1944: 4z127 AA, 14  28x25 AA, 4x13 AA ltd.; 267 l:

SHIMAKAZE (+11.11.44, na zach. od Leyte, am. sam.)

Akitsuki (1942—1944)
2701 t; 134,2x11,6x4,2 m; 52000KM=33 w.; 8x100 AA, 4  15 (p0 6.44  29)x25 AA (późn.dod. 4x13 AA), 4 rt 610, 6 mbg; 300 l;

AKITSUKI(+25.10.44, na płn.wsch. od Luzonu, am. sam. L)
FUYUZUKI (Fuyutsuki) (=20.8.45,mina;)
HATSUZUKI (Hatsutsuki) (+25.10.44,na płn. wsch. od Luzonu, am. KRL ,,Santa Fe”, ,,Mobile”, KRC ,,Wichi¬ta”, ,,New Orleans”, N ,,Clarence L. Branson”, ,,Cotten”, ,,Patterson”)
NIIZUKI (Niitsuki) (+6.7.43, na wsch.od Kolombangary, am. KRL ,,Hele¬na”, N ,,Radford” i ,,Nicholas”)
SHIMOTSUKI (+25.11.44, na wsch. od Singapuru, am. OP ,,Cavalla”)
SUZUTSTUKI (=7.4.45, na płd. od Kiu¬siu, am. sam. TF 58;)
TERUZUKI (Terutsuki) (+12.12.42, na płn. wsch. od Kolombangary, am.3 KT)
WAKATSUKI (+11.11.44, na płn. zach. od Leyte, am. sam. TF 38)

lw., lecz (1944—1945)
40—51x25 AA

HANATSTUKI
HARUZUKI
NATSUZUKI (= 16.6.45, mina;)
YOIZUKI (=5.6.45, mina)

Niszczyciele eskortowe

NE Matsu (1944-1945)
1262 t; 100x9,4x3,3 m; 19000KM=27,8 w.; 3x127 AA, 24 29x25 AA, 4 rt 610, 2 wbg, 2 7 mbg; cz. także XT; 211 l:

HINOKI (+7.1.45, na wsch. od Manili, am. N ,,Russell”, ,,Charles Ausburne”, ,,Shaw” I ,.Braiae”)
KAEDE
KASHI
KAYA
KEYAKI
KIRI
KUWA (+3.12.44, zat. Ormoc, Leyte, am. N ,,Cooper”, ,,Allen M. Sumner”, ,,Moaie”)
MAKT
MATSU (+4.8.44, na płn. wsch. od Wysp Beam, am. N ,,Cogswell”, ,,Iagersoll”, ,,Knapp”)
MOMI (+5.1.45, na wsch. od Manili, am. sam. TF 38)
MOMO (+15.12.44, na płn. wsch. od Lu¬zonu, am. OP ,,Hawkbill”)
NARA (=30.6.45, rej. Simonoseki,)
SAKURA (+11.7.45, Osaka, mina)
SUGI
TAKE
TSUBAKI (=24.7.45, płd. Honsiu, am. sam. TF 38)
UME (+31.1.45, na płd. zach. od Taiwanu am. sam.)
YUNAGI (b+ 14.7.45, cieśn. Tsugaru; podn., na holu do Ominato; =9.8.45, am. sam. TF 38)

Tachibana (1945)
1289 t; zan. 3,4 m; jak Matsu

ENOKI (+28.6.45, rej. zat. Wakasa, wsch. Ronsiu, miny)
HAGI (=24.7.45, Kure, am. sam. TF 38,)
HATSUUME (=26.6.45, Maidruru, mina)
HATSUZAKURA (eks ,,Susuki”; wyc.15.7.45)
KABA (=24.7.45, = 11.8.45, Kure, nra. sam. TF 38)
KAKI (=19.3.45, koło Osaki, am. sam. TF 38)
KUSUNOKI (= 15.7.45 )
NASHI (+28.7.45, kolo Kure, am. sam. TF 38)
NIRE (=22.6.45, Kure, am. sam.)
ODAKE (= 15.7.45)
SHII (=5.6.45, cieśn. Bunga, mina)
SUMIRE
TACHIBANA (+14.7.45, Hakadate, Hok¬kaido, am. sam. TF 38)
TSUTA


Torpedowce


Momo (1917)
755 t;85,8x7,7x2,3 m; 16000KM=31,5 w; 3x120, 6 rt 457; 110 l;

HINOKI (wyc. 1940)
MOMO (jw.)
YANAGI (wyc. 1940  hulk)

1w., lecz 1937—1944  Mandżukuo

KAII (1944 eks mandż. ,,Haiwei”, 1937 eks jap. ,,Kashi”; +10.10.44, rej. Oki¬nawy, am. sam. TF 38)

Urakaze (1917)
830 t; 83,9x8,4x2,4 m; 22000KM=30 w; 1x120, 4x80, 4 rt 533; 120 l;

URAKAZE (DOZ)

Momi (1920—1922)
770 t; 85,3x7,9x2,4 m; 21500KM=36 w.; 3x120, 4 rt 533; późn. zm.?; 110 l;

HASU (=16.1.45, Hongkong, am. sam.TF 38)
KURI (+8.10.45, wybrz. Korei, mina)
TSUGA (+15.1.45, Cieśn. Tajwańska,am. sam. TF 38)


1w., iecz (modern. 1939)  NE
935 t; 18 w.; 2x120, 6 8x25 AA, bg

Nr 31 (eks ,,Kiku”; +30.3.44, wyspy Palau, am. sam. TF 58)

jw., lecz od 1941 takze 1 DKD

Nr
32 (1939 eks ,,Aoi”; +23.12.41, koło wyspy Wake, am. art. nadb.)
33 (1939 eks ,,Hagi”; b= 23.12.41, wyspa Wake, + am. art. nadb.)
34 (1939 eks ,,Susuki”; +3.7.44, Truk, am. sam.)
35 (1939 eks ,,Tsuta”; +2.9.43, Lae, Nawa Gwinea, sam.)
36 (1939 eks ,,Fuji”; = 17.5.45, Suraba¬ia, sam. br. L ,,Illustrious” i am. L ,,Saratoga”; 1946  hol., §~ 1947)
37 (1939 eks ,,Hishi”; =24.1.42, koio Balikpapan, Borneo, am. N ,,Pope” i ,,Parrott”; póżn. wyc)
38 (1939 eks ,,Yomogi”; +25.11.44, na płn. zach. od Luzonu, am. OP ,,Atu¬le”)
39 (1939 eks ,,Tade”; +23.4.43, na płn. wsch. od Tajwanu, am. OP ,,Sea¬wolf”)

Wakatake (1922—1923)
820 t; 85,3x8,1x2,5 m; 21500KM=35,5 w.; 3x120, 4 rt .533; 1941/1942: 2x120 AA, 6x25 AA, x13 pl, 4 mbg; 110 l;

ASAGAO (1941/1942: także 2 rt; =22.8.45, rej. Simonoseki, mina)
FUYO (+20.12.43, na zach. od Manili, am. OP ,,Puffer”)
KARUKAYA (+10.5.44, na płn. wsch. od Luzonu, am. OP ,,Cod”)
KURETAKE (+30.12.44, na płd. wsch. od Tajwanu, am. OP ,,Razorbaek”)
SANAE (+18.11.43, M. Celebes, na płd. od wyspy Basiinn, am. OP ,,Blu¬efish”)
WAKATAKE (+30.3.44, na płn, od wysp Palau, am. sam. TF 58)

jw.,liecz (modern. 1940) - NE 910 t; 18 w.; 2x120, 8x25 AA, 6 mbg

Nr 46 (eks ,,Yugao”; +10.11.44, na płd. wsch. od Yokosuki, am. OP ,,Green¬hag”)

Tomozuru (1934, 1935)
600 t; 82x7,4x2,5 m; 11000KM=28 w.; 3x120, 2 rt 533, 2 mbg; 1942: 2x120, 10x25 AA, 2 rt 533, 6 mabg, 1 wbg; 113 l;

CHIDORI (+24.12.44, na płd. zach. od Yokosuki, am. OP ,,Tilefish”)
HATSUKARI (wyc. po 8.45)
MANAZURU (+1.3.45, rej. Okinawy, am. sam. TF 58)
TOMOZURU (+24.3.45, na płd. wsch. od Szanghaju, am. sam. TF 58)

Otoni (1936—1937)
840 t; 88,5x8,2x2,8 m; 19000KM=30,5 w.; 3x120, 1x40 AA, 3 rt 533, 2 mbg; 1944: 1043 t; 2x120 AA, 11x25 AA, 4 mbg, 1 wbg ; 113 l;

HATO (+16.10.44, na płd. wsch. od Hongkongu, am. sam. TF 38)
HAYABUSA (+24.9.44, na płd. od Ma¬nili, am. sam. TF 38)
HIYODORI (+17.11.44, na wsch. od Tourane, Indochiny, am. OP ,,Gun¬ael”)
KARI (+16.7.45, na płd. wsch. od Cele¬besu, am. OP ,,Baya”)
KASASAGI (+26.9.43, M. Flores, am. OP ,,Bluefish”)
KIJI
OTORI (+12.6.44, na płn. wsch. od Saj¬panu, am. sam. TF 58)
SAGI (+8.11.44, na zach. od Luzonu, am. OP ,,Gunnel”)
Fax et tuba
shigure
Posty: 1242
Rejestracja: 2004-01-04, 21:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shigure »

nazwa poł.stępki wodowanie w służbie stocznia losy wyporność wymiary prędkość uzbrojenie załoga
typ Minekaze 1 366 / 1 676 t. 99,53x9,04x2,9 m. 38 500 KM = 39 w. 4x120,2x7,7x6x533,20 min 148 ludzi
Akikaze 07.06.1920 14.12.1920 01.04.1921 Mitsubishi Nagasaki zat.03.11.1944
Hakaze 11.11.1918 21.06.1920 16.09.1920 Mitsubishi Nagasaki zat.23.01.1943
Hokaze 30.11.1920 12.07.1921 22.11.1921 Maizuru Kaigun Kosho zat.06.07.1944
Minekaze 20.04.1918 08.02.1919 29.05.1920 Maizuru Kaigun Kosho zat.10.02.1944
Namikaze 07.11.1921 24.06.1922 10.11.1922 Maizuru Kaigun Kosho 03.10.1947 -> 1944r.i1945r.
Nadakaze 26.06.1920 30.09.1921 Maizuru Kaigun Kosho wycofany 1945 1939-1940r.
Nokaze 16.04.1921 01.10.1921 31.03.1922 Maizuru Kaigun Kosho zat.20.02.1945
Numakaze 10.08.1921 25.02.1922 24.07.1924 Maizuru Kaigun Kosho zat.19.12.1943 1942r.
Okikaze 22.02.1919 03.10.1919 17.08.1920 Maizuru Kaigun Kosho zat.10.01.1943
Sawakaze 07.01.1918 07.01.1919 16.03.1920 Mitsubishi Nagasaki złom.1948 1945r.
Shimakaze 31.03.1920 15.11.1920 Maizuru Kaigun Kosho zat.13.01.1920 1939-1940r.
Shiokaze 15.05.1920 22.10.1920 29.07.1921 Maizuru Kaigun Kosho złom.1947 1945r.
Tachikaze 18.08.1920 31.03.1921 05.12.1921 Maizuru Kaigun Kosho zat.17.02.1944
Yakaze 15.08.1918 10.04.1920 19.07.1920 Mitsubishi Nagasaki złom.08.1945
Yukaze 24.12.1920 28.05.1921 24.08.1921 Mitsubishi Nagasaki złom.1947 1944r.i 1945
typ Kamikaze 1 400 / 1 720 t. 99,67x9,16x2,9 m. 38 500 KM = 37,3 w. 4x120,2x7,7x6x533 148 ludzi
Asakaze ex nr.3 16.02.1922 08.12.1922 16.06.1923 Mitsubishi Nagasaki zat.23.08.1944
Asakaze ex nr.3 05.03.1923 21.04.1924 29.12.1924 Fujinagata Osaka zat.22.05.1944
Harukaze ex nr.5 16.05.1922 18.12.1922 31.05.1923 Maizuru Kaigun Kosho złom.1947
Hatakaze ex nr.9 03.07.1923 15.03.1924 30.08.1924 Maizuru Kaigun Kosho zat.15.01.1945
Hayate ex nr.13 11.11.1922 23.03.1925 21.12.1925 Ishikawajima Tokio zat.11.12.1941
Kamikaze ex nr.1 15.12.1921 25.09.1922 22.12.1922 Mitsubishi Nagasaki złom.1947
Matsukaze ex nr.7 02.12.1922 30.10.1923 05.04.1924 Maizuru Kaigun Kosho zat.09.06.1944
Oite ex nr.11 16.03.1923 27.11.1924 30.10.1925 Uraga Dock Tokio zat.17.02.1944
Yunagi ex nr.17 17.09.1923 23.04.1924 24.04.1925 Sasebo Kaigun Kosho zat.25.08.1944
typ Mutsuki 1 315 / 1 772 t. 100,2(lw)x9,16x2,96 m. 38 500 KM = 37,25 w. 4x120,2x7,7x6x610,16 min 150 ludzi
Fumizuki ex nr.29 20.10.1924 16.02.1926 03.07.1926 Fujinagata Osaka zat.18.02.1944 1935-1936 r.
Kikuzuki ex nr.31 15.06.1925 15.05.1926 20.11.1926 Maizuru Kaigun Kosho zat.04.05.1942 1935-1936 r.
Kisaragi ex nr.21 03.06.1924 05.06.1925 21.10.1925 Kosakubu Kaigun Kosho zat.11.12.1941
Mikazuki ex nr.32 24.08.1925 12.07.1926 07.05.1927 Sasebo Kaigun Kosho zat.28.07.1943 1935-1936 r.
Minazuki ex nr.28 24.03.1925 25.05.1926 22.03.1927 Uraga Dock Tokio zat.06.06.1944 1935-1936 r.
Mochizuki ex nr.33 23.03.1926 28.04.1927 31.10.1927 Uraga Dock Tokio zat.24.10.1943
Mutsuki ex nr.19 21.05.1924 23.07.1925 25.03.1926 Sasebo Kaigun Kosho zat.25.08.1942
Nagatsuki ex nr.30 16.04.1925 06.10.1926 30.04.1927 Ishikawajima Tokio zat.06.07.1943 1935-1936 r.
Satsuki ex nr.27 01.12.1924 25.03.1925 15.11.1925 Fujinagata Osaka zat.21.09.1944 1935-1936 r.
Uzuki ex nr.34 11.01.1924 04.03.1927 25.07.1927 Fujinagata Osaka zat.12.02.1944
Yayoi ex nr.23 11.01.1924 11.07.1925 28.08.1926 Uraga Dock Tokio zat.11.09.1942
Yuzuki ex nr.34 27.11.1926 04.03.1927 25.07.1927 Fujinagata Osaka zat.12.12.1944
typ Fubuki 1 680 / 2 260 t. 118,5x10,36x3,2 m. 50 000 KM = 35 w. 6x127,2x13,9x610,18 min pb.63,5.,pp.50,8 197 ludzi
Fubuki ex nr.35 19.06.1926 15.11.1927 10.08.1928 Maizuru Kaigun Kosho zat.11.10.1942
Hatsuyuki ex nr.37 12.04.1927 29.09.1928 30.03.1929 Maizuru Kaigun Kosho zat.17.07.1943
Isonami ex nr.43 18.10.1926 24.11.1927 30.06.1928 Uraga Dock Tokio zat.09.04.1943
Miyuki ex nr.38 30.04.1927 26.06.1928 29.06.1929 Uraga Dock Tokio zat.29.06.1934
Murakumo ex nr.39 25.04.1927 27.09.1928 10.05.1929 Fujinagata Osaka zat.12.10.1942
Shionome ex nr.40 12.08.1926 26.11.1927 27.05.1928 Sasebo Kaigun Kosho zat.18.12.1942
Shirakumo ex nr.42 27.10.1926 27.12.1927 28.07.1928 Fujinagata Osaka zat.16.03.1944
Shirayuki ex nr.36 19.03.1927 20.03.1928 18.12.1928 Yokohama Dock zat.03.03.1943
Uranami ex nr.44 28.04.1927 29.11.1928 30.06.1927 Sasebo Nyd. zat.26.10.1944
Usugumo ex nr.41 21.10.1926 26.12.1927 26.07.1928 Ishikawajima Tokio zat.07.07.1944
typ Akebono
Akebono ex nr.52 25.11.1929 07.11.1930 31.07.1931 Fujinagata Osaka zat.13.11.1944
Amagiri ex nr.49 28.11.1928 07.02.1930 10.11.1930 Ishikawajima Tokio zat.23.04.1944
Asagiri ex nr.47 12.12.1928 18.11.1929 30.06.1930 Sasebo Kaigun Kosho zat.28.08.1942
Ayanami ex nr.45 20.01.1928 05.10.1929 30.04.1930 Fujinagata Osaka zat.15.11.1942
Oboro ex nr.51 29.11.1929 08.11.1930 31.10.1931 Sasebo Kaigun Kosho zat.16.10.1942
Sagiri ex nr.50 28.03.1929 23.12.1929 31.01.1931 Uraga Dock Tokio zat.24.12.1941
Sazanami ex nr.53 21.02.1930 06.06.1931 19.05.1932 Maizuru Kaigun Kosho zat.14.01.1944
Shikinami ex nr.46 06.07.1928 22.06.1929 24.12.1929 Maizuru Kaigun Kosho zat.12.09.1944
Ushio ex nr.54 24.12.1929 17.11.1930 14.11.1931 Uraga Dock Tokio złom.04.08.1948
Yugiri ex nr.48 01.04.1929 12.05.1930 03.12.1930 Maizuru Kaigun Kosho zat.25.11.1943
typ Akatsuki 1 680 / 2 260 t. 113x10,40x3,30 m. 50 000 KM. = 38 w. pb.63,5.,pp.50,8 200 ludzi
Akatsuki 17.02.1930 07.05.1932 30.11.1932 Sasebo Kaigun Kosho zat.13.11.1942
Hibiki 21.02.1930 16.06.1932 31.03.1933 Maizuru Kaigun Kosho 1947 ->ZSRR
Ikazuchi 07.03.1930 22.10.1931 15.08.1932 Uraga Dock Tokio zat.14.04.1944
Inazuma 07.03.1930 25.03.1932 15.11.1932 Fujinagata Osaka zat.14.05.1944
typ Hatsuharu 1 490 / 1 802 t. 109,5x10x3,03 m. 42 000 KM = 36,5 w. 5x127,2x13,9x610 200 ludzi
Hatsuharu 14.01.1933 27.02.1933 30.09.1933 Sasebo Kaigun Kosho zat.13.11.1944
Nenohi 15.12.1931 22.12.1932 30.09.1933 Uraga Dock Tokio zat.04.07.1942
Ariake 14.01.1933 23.09.1934 25.03.1935 Kawasaki Kobe zat.28.07.1943
Hatsushimo 31.01.1933 04.11.1933 27.09.1934 Uraga Dock Tokio zat.30.07.1945
Wakaba 12.12.1931 18.03.1934 31.10.1934 Sasebo Kaigun Kosho zat.24.10.1944
Yugure 09.04.1933 06.05.1934 13.04.1935 Maizuru Kaigun Kosho zat.20/21.07.1943
6 okrętów zam.anul.
typ Shiratsuyu 1 685 / 1 980 t. 110x9,9x3,5 m. 42 000 KM.= 34 w. 5x127,2x13,8x610 180 ludzi
Harusame 03.02.1935 21.09.1936 26.08.1937 Uraga Dock Tokio zat.08.06.1944
Kawakaze 25.04.1935 01.11.1936 30.04.1937 Fujinagata Osaka zat.06.08.1943
Murasame 01.02.1934 20.06.1935 07.01.1937 Fujinagata Osaka zat.06.03.1943
Samidare 19.12.1934 06.07.1935 29.01.1937 Uraga Dock Tokio zat.25.08.1944
Shigure 09.12.1933 18.05.1935 07.09.1936 Uraga Dock Tokio zat.24.01.1945
Shiratsuyu 14.11.1934 05.04.1935 20.08.1936 Sasebo Kaigun Kosho zat.15.06.1944
Suzukaze 09.07.1935 11.03.1937 31.08.1937 Uraga Dock Tokio zat.26.01.1944
Umikaze 04.05.1935 27.11.1936 31.05.1937 Maizuru Kaigun Kosho zat.01.02.1944
Yamakaze 25.05.1935 21.06.1936 30.01.1937 Uraga Dock Tokio zat.25.06.1942
Yudachi 16.10.1934 21.06.1936 07.01.1937 Sasebo Kaigun Kosho zat.13.11.1942
typ Asashio 1 961 / 2 370 t. 118,26x10,35x3,69 m. 50 000 KM.=35 w. 6 x 127,4 x 25,8 x 610 200 ludzi
Arare 05.03.1937 16.11.1937 15.04.1938 Maizuru Nyd. zat.05.07.1942
Arashio 01.10.1935 26.05.1937 20.12.1937 Kawasaki Kobe zat.04.03.1943
Asagumo 23.12.1936 05.11.1937 31.03.1938 Kawasaki Kobe zat.25.10.1944
Asashio 07.09.1935 16.12.1936 31.08.1937 Sasebo Kaigun Kosho zat.04.03.1943
Kasumi 01.12.1936 18.11.1937 28.06.1938 Uraga Dock Tokio zat.07.04.1945
Michishio 05.11.1935 15.03.1937 31.10.1937 Fujinagata Osaka zat.25.10.1944
Minegumo 22.03.1936 04.11.1937 30.04.1938 Fujinagata Osaka zat.05/06.03.1943
Natsugumo 01.07.1936 26.05.1937 10.02.1938 Sasebo Kaigun Kosho zat.12.10.1942
Oshio 05.08.1936 19.04.1937 31.10.1937 Maizuru Kaigun Kosho zat.20.02.1943
Yamagumo 04.11.1936 24.07.1937 15.01.1938 Fujinagata Osaka zat.25.10.1944
typ Kagero 2 033 / 2 490 t. 118,5x10,8x3,76 m. 52 000 KM = 35,5 w. 6x127,4x25,8x610 240 ludzi
Amatsukaze 1938 01 01 19.10.1939 26.10.1940 Uraga Dock Tokio zat.06.04.1945
Arashii 1939 01 01 22.04.1940 27.01.1941 Maizuru Kaigun Kosho zat.07.08.1943
Hagikaze 1939 01 01 18.06.1940 31.03.1941 Fujinagata Osaka zat.07.08.1943
Hamakaze 1939 01 01 25.11.1940 30.06.1941 Fujinagata Osaka zat.07.04.1945
Hatsukaze 1937 12 03 24.01.1939 15.02.1940 Kawasaki Kobe zat.02.11.1943
Hayashio 1938 01 01 19.04.1939 31.08.1940 Uraga Dock Tokio zat.24.11.1942
Isokaze 1938 01 01 19.06.1939 30.11.1940 Sasebo Kaigun Kosho zat.07.04.1945
Kagero 1937 09 03 27.09.1938 06.11.1939 Maizuru Kaigun Kosho zat.08.05.1943
Kuroshio 1937 08 31 25.10.1938 27.01.1940 Fujinagata Osaka zat.07/08.05.1943
Maikaze 1940 01 01 15.03.1941 15.07.1940 Uraga Dock Tokio zat.17.02.1944
Natsushio 1938 01 01 23.02.1939 31.08.1940 Fujinagata Osaka zat.08.02.1942
Nowaki 1939 01 01 17.09.1940 28.04.1941 Maizuru Kaigun Kosho zat.26.11.1944
Oyashio 1938 01 01 29.11.1938 20.08.1940 Maizuru Kaigun Kosho zat.08.05.1943
Shiranui 1937 08 30 28.06.1938 20.12.1939 Uraga Dock Tokio zat.27.10.1944
Tanikaze 1939 01 01 01.11.1940 25.04.1941 Fujinagata Osaka zat.09.06.1944
Totitsukaze 1938 01 01 10.11.1939 15.01.1940 Maizuru Kaigun Kosho zat.03.03.1943
Urakaze 1939 01 01 10.04.1940 15.12.1940 Uraga Dock Tokio zat.21.11.1944
Yukikaze 1938 08 02 24.03.1939 20.01.1940 Sasebo Kaigun Kosho złom.1970
typ Yugumo 2 077 / 2 520 t. 119,7x10,8x3,76 m. 52 000 KM. = 35 w. 6x127,4x25,8x610 228 ludzi
Akigumo 11.04.1941 27.09.1941 Uraga Dock Tokio zat.11.04.1944
Akishimo 05.12.1943 11.03.1944 Fujinagata Osaka zat.13.11.1944
Asashimo 18.07.1943 27.11.1943 Fujinagata Osaka zat.07.04.1945
Fujinami 20.04.1943 31.07.1943 Fujinagata Osaka zat.27.10.1944
Hamanami 18.04.1943 05.10.1943 Maizuru Kaigun Kosho zat.11.11.1944
Hayanami 19.12.1942 31.07.1943 Maizuru Kaigun Kosho zat.07.06.1944
Hayashimo 11.1943 20.02.1944 Maizuru Kaigun Kosho zat.26.11.1944
Kazegumo 26.09.1941 18.03.1942 Uraga Dock Tokio zat.08.06.1944
Kishinami 19.08.1943 03.12.1943 Uraga Dock Tokio zat.04.12.1944
Kiyonami 17.08.1942 25.01.1943 Uraga Dock Tokio zat.20.07.1943
Kiyoshimo 29.02.1944 15.05.1944 Uraga Dock Tokio zat.26.12.1944
Makigumo 05.11.1941 14.03.1942 Fujinagata Osaka zat.01.02.1943
Makinami 27.12.1941 18.08.1942 Maizuru Kaigun Kosho zat.25.11.1943
Okinami 18.07.1943 10.12.1943 Maizuru Kaigun Kosho zat.13.11.1944
Onami 13.08.1942 29.12.1942 Fujinagata Osaka zat.25.11.1943
Suzunami 12.03.1943 27.07.1943 Uraga Dock Tokio zat.11.11.1943
Takanami 16.03.1942 31.08.1942 Uraga Dock Tokio zat.01.12.1942
Tamanami 26.12.1942 30.04.1943 Fujinagata Osaka zat.07.07.1944
Yugumo 16.03.1941 05.12.1941 Maizuru Kaigun Kosho zat.06.11.1943
Naganami 05.03.1942 30.06.1942 Fujinagata Osaka zat.11.11.1944
Kawagiri plan.1941zam.an.
Kiyokaze plan.1941zam.an.
Murakaze plan.1941zam.an.
Satokaze plan.1941zam.an.
Taekaze plan.1941zam.an.
Tanigiri plan.1941zam.an.
Umigiri plan.1941zam.an.
Yamagiri plan.1941zam.an.
8 okrętów plan.1942zam.an.
typ Shimakaze 2 567/3 048 t. 75 000 KM.= 40 w. 240 ludzi
Shimakaze 08.08.1941 18.07.1942 10.05.1943 Maizuru Kaigun Kosho zat.11.11.1944
16 okrętów plan.1942zam.an.
typ Akizuki 2 701 / 3 700 t. 134,2x11,6x4,15 m. 52 000 KM = 33 w. 8x100,4x25,4x610 300 ludzi
Akizuki 1940 07 01 02.07.1941 11.06.1942 Maizuru Kaigun Kosho zat.25.10.1944
Fuyuzuki 20.01.1944 25.05.1944 Maizuru Kaigun Kosho złom.1948
Hatsuzuki 03.04.1942 29.12.1942 Maizuru Kaigun Kosho zat.25.10.1944
Niizuki 08.12.1941 29.06.1942 31.03.1943 Mitsubishi Nagasaki zat.06.07.1943
Shimotsuki 06.07.1942 07.04.1943 31.05.1944 Mitsubishi Nagasaki zat.25.11.1944
Suzutsuki 15.03.1941 04.03.1942 29.12.1942 Mitsubishi Nagasaki złom.1948
Teruzuki 13.11.1940 21.11.1941 31.08.1942 Mitsubishi Nagasaki zat.12.12.1942
Wakatsuki 09.03.1942 24.11.1942 31.05.1943 Mitsubishi Nagasaki zat.11.11.1944
Hanatsuki 10.10.1944 26.12.1944 Maizuru Kaigun Kosho 1947 ->USA
Harutsuki 03.08.1944 29.12.1944 Sasebo Kaigun Kosho 1947 ->ZSRR
Natsuzuki 02.12.1944 08.08.1945 Sasebo Kaigun Kosho złom.1948
Yoizuki 25.08.1943 25.09.1944 31.10.1945 Uraga Dock Tokio 1947 ->Chiny
Hazuki Maizuru Kaigun Kosho zam.anul.
Kiyotsuki Maizuru Kaigun Kosho zam.anul.
Mochizuki 03.01.1945 złom.na poch.
Ozuki Mitsubishi Nagasaki zam.anul.
16 podobnych okrętów plan.1942zam.an.
23 podobne okręty plan.1942zam.an.
niszczyciele eskortowe
typ Matsu 1 262 / 1 530 t. 100x9,35x3,3 m. 19 000 KM.= 27,8 w. 3x127,24x25,1x610 (1x4) 211 ludzi
Hinoki 04.03.1944 04.07.1944 03.09.1944 Yokosuka Kaigun Kosho zat.07.01.1945
Kaede 04.03.1944 25.07.1944 30.10.1944 Yokosuka Kaigun Kosho 1947 ->chiny
Kashii 05.05.1944 13.08.1944 30.09.1944 Fujinagata Osaka 1947 ->USA
Kaya 10.04.1944 30.07.1944 30.09.1944 Maizuru Kaigun Kosho 1947 ->ZSRR
Keyaki 22.06.1944 30.09.1944 15.12.1944 Yokosuka Kaigun Kosho 1947 ->USA
Kiri 01.02.1944 27.05.1944 14.08.1944 Yokosuka Kaigun Kosho 1974 ->ZSRR
Kuwa 20.12.1943 25.05.1944 25.07.1944 Fujinagata Osaka zat.03.12.1944
Maki 19.02.1944 10.06.1944 10.08.1944 Maizuru Kaigun Kosho 1947 ->W.Bryt.
Matsu 08.08.1943 03.02.1944 28.04.1944 Maizuru Kaigun Kosho zat.04.08.1944
Momi 01.02.1944 16.06.1944 03.09.1944 Yokosuka Kaigun Kosho zat.05.01.1945
Momo 08.11.1943 25.03.1944 10.06.1944 Maizuru Kaigun Kosho zat.15.12.1944
Nara 10.06.1944 12.10.1944 26.11.1944 Fuijnagata Osaka złom.1948
Sakura 02.06.1944 06.09.1944 25.11.1944 Yokosuka Kaigun Kosho zat.11.07.1945
Sugi 25.02.1944 03.07.1944 25.08.1944 Fujinagata Osaka 1947 ->chiny.
Take 15.10.1943 28.03.1944 16.06.1944 Yokosuka Kaigun Kosho 1947 ->W.Bryt.
Tsubaki 20.06.1944 30.09.1944 15.12.1944 Maizuru Kaigun Kosho złom.1948
Ume 01.12.1943 24.04.1944 28.06.1944 Fujinagata Osaka zat.31.01.1945
Yanagi 20.08.1944 25.11.1944 08.01.1945 Fujinagata Osaka złom.1947
11 okrętów plan.1942
typ Tachibana 1 289/1309 t. 100x9,35x3,37 m. 19 000 KM = 27,8 w. 3x127,24x25,4x610 211 ludzi
Enoki 27.01.1945 31.03.1945 Maizuru Kaigun Kosho zat.26.06.1945
Hagi 27.11.1944 01.03.1945 Yokosuka Dy. 1947->W.Bryt.
Hatsuume 25.05.1945 18.06.1945 Maizuru KK 1947->ch.Hsin Y.
Hatsuzakura 10.02.1945 28.05.1945 Yokosuka Dy. 1947 ->ZSRR
Kaba 27.02.1945 29.05.1945 Fujinagata Osaka 1947 ->USA
Kaki 11.12.1944 05.03.1945 Yokosuka Dy. 1947 -> USA
Kusunoki 18.01.1945 28.04.1945 Yokosuka Dy. 1947 ->W.Bryt.
Nishi 01.09.1944 17.01.1945 15.03.1945 Kawasaki Kobe złom.1973
Nire 25.11.1944 31.01.1945 Maizuru Nyd. złom.1948
Odake 10.03.1945 15.05.1945 Maizuru KK. złom.1947
Shii 13.01.1945 13.03.1945 Maizuru Nyd. 1947 ->ZSRR
Sumire 27.12.1944 26.03.1945 Yokosuka KK. 1947 ->W.Bryt.
Tachibana 14.10.1944 20.01.1945 Yokosuka Dy. zat.14.07.1945
Tsuta 31.07.1944 02.11.1945 08.01.1945 Yokosuka Dy. 1947 ->ch.Hua Y.
Azura 29.12.1944 Yokosuka KK bud.wstrz.1945
Hishi 10.02.1945 Maizuru KK bud.wstrz.1945
Katsura 23.06.1945 Fujiganata Osaka znisz.18.07.1945
Kuzu 02.03.1945 Yokosuka KK bud.wstrz.1945
Sakaki Yokosuka Naval Yard bud.wstrz.1945
Tochi 28.05.1945 Maizuru Naval Yard znisz.18.07.1945
Wakazakura 15.01.1945 Maizuru bud.wstrz.1945
Yadake 01.05.1945 Yokosuka KK znisz.18.07.1945
Yaezakura 17.03.1945 Yokosuka KK znisz.18.07.1945
10 okrętów zam.an.03.1945
80 okrętów plan.1944 nie zam.
torpedowce
typ Momo 1917 755/850 t. 85,3x7,7x2,4 m. 21 500 KM.=31,5 w. 3x120,6x457 110 ludzi
Hinoki złom.
Momo złom.
Yanagi 1940 ->hulk
Kaii zat.10.10.1944
Typ Momi 935 / 1 020 t. 85,3(lw)x7,9x2,4 m. 18 w. 3x120,4x533 110 ludzi
Hasu 1921. 3. 2 1921.12. 8 1922. 7.31 Uraga Dock złom.1946
Kuri 1919.12. 5 1920. 3.19 1920. 4.30 Kure NYd zat.08.10.1945
Tsuga 1919. 3. 5 1920. 4.17 1920. 7.20 Ishikawajima SB zat.15.01.1945
Kiku 1920. 1.20 1920.10.13 1920.12.10 Kawasaki, Kobe zat.30.03.1944 2x120,6 do 8x25pl.,bg.
Nr 32 exAoi 1920. 4. 1 1920.11. 9 1920.12.20 Kawasaki, Kobe zat.23.12.1941 2x120,6x25pl.,bg.
Nr 33 ex Hagi 1920. 2.28 1920.10.29 1921. 4.20 Uraga Dock zat.23.12.1941 2x120,6x25pl.,bg.
Nr 34 ex Sasuki 1920. 5. 3 1921. 2.21 1921. 5. 5 Ishikawajima SB zat.03.07.1944 2x120,6x25pl.,bg.
Nr 35 ex Tsuta 1920.10.16 1921. 5. 9 1921. 6.30 Kawasaki, Kobe zat.02.09.1943 2x120,6x25pl.,bg.
Nr 36 ex Fuji 1919.12. 6 1920.11.27 1921. 5.31 Fujinagata SB złom.1947 2x120,6x25pl.,bg.
Nr 37 ex Hishi 1920.11.10 1921. 5. 9 1922. 3. 3 Uraga Dock złom. 2x120,6x25pl.,bg.
Nr 38 ex Yomogi 1921. 2.26 1922. 3.14 1922. 8. 9 Ishikawajima SB zat.25.11.1944 2x120,6x25pl.,bg.
Nr 39 ex Tade 1920.12.20 1922. 3.15 1922. 7.31 Fujinagata SB zat.23.04.1943 2x120,6x25pl.,bg.
typ Wakatake 820/1 100 t. 85,3(lw)x8,1x2,5 m. 35,5 w. 3x120,4x533, 110 ludzi
Asagao 1922. 3.14 1922.11. 4 1923. 5.10 Ishikawajima SB złom.1948
Fuyo 1922. 2.16 1922. 9.23 1923. 3.16 Fujinagata SB zat.20.12.1943
Karukaya 1922. 5.16 1923. 3.19 1923. 8.20 Fujinagata SB zat.10.05.1944
Kuretake 1922. 3.15 1922.10.21 1922.12.21 Kawasaki, Kobe zat.30.12.1944
Sanae 1922. 4. 5 1923. 2.15 1923.11. 5 Uraga dock zat.18.11.1943
Wakatake 1922. 7.24 1922. 9.30 1921.12.13 Kawasaki, Kobe zat.30.03.1944
Nr 46 ex Yugao 1922. 5.15 1923. 4.14 1924. 5.31 Ishikawajima SB zat.10.11.1944 910 t 18 w. 2x120,8x25pl.,6mbg.
typ Tomozuru 600/738 t. 81.9 × 7.3 × 2.4 m 17 000 KM.= 28 w. 3x120,2x533,2mbg. 113 ludzi
Chidori 01.04.1933 20.11.1933 zat.24.12.1944
Hatsukari 19.12.1933 15.07.1934 złom.po 1948
Manazuru 11.07.1933 31.01.1934 zat.01.03.1945
Tomozuru 01.10.1933 24.02.1934 zat.24.03.1945
typ Otori 840/1 040 t. 88,5x8,2x2,8 m. 19 000 KM. = 30,5 w. 3x120,1x40pl.,3x533,2mbg. 113 ludzi
Hato 25.04.1935 07.08.1937 zat.16.10.1944
Hayabusa 28.10.1935 07.12.1936 zat.24.09.1944
Hiyodori 25.10.1935 20.12.1936 zat.17.11.1944
Kari 20.01.1937 20.09.1937 zat.16.07.1945
Kasagaki 18.10.1935 15.01.1937 zat.26.09.1943
Kiji 26.01.1937 31.07.1937 1947 ->ZSRR
Otori 25.04.1935 10.10.1936 zat.12.06.1944
Sagi 30.01.1937 31.07.1937 zat.08.11.1944
shigure
Posty: 1242
Rejestracja: 2004-01-04, 21:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shigure »

... niestety Exel ma tą przewagę że w komentarzu można dopisać o wiele więcej rzeczy których tu niestety nei mogłem zamieścić
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Z dat i stoczni w przypadku małych jednostek zrezygnowałem celowo. Zbyt wiele danych.
Fax et tuba
ODPOWIEDZ