Norwegia
: 2006-04-14, 08:55
Pancerniki obrony wybrzeża
„Harald Haarfagre“(1897)
3380t; 92.7x14.8x5m; 4500KM/16.9w; pb 178, pag, 203, pp 50; 2x210, 6x120, 6x76, 2x76AA, 2x20AA; 245 l;
HARALD HAARFAGRE (wyc. 1940)
TORDENSKJOLD (jw.)
„Norge”(1900)
3645 t; 91.8x15.4x5m; 4500KM/16.5w; pb 152, pag 203, pp50; 2x210, 6x152, 6x76, 2767AA, 2x20AA; 229 l;
NORGE (+ 09.04.40, Narvik nm. N)
EIDSVOLD(+ 09.04.40, Narvik nm. N)
Niszczyciele i torpedowce
Niszczyciele
Ex br „S” (1942-43)
1710t; 110.56x10.87x4.37m; 40000KM/36.7w; 4x120, 2x40AA, 8rt533; 180-225l;
STORD
SVENNER (+ 06.06.44 torp n KT)
Ex am“ flush-deckers“(1918-20)
1090t; 96.1x9.7x2.6m; 24200KM/35w; 3x102, 1x76AA, 2x13AA, 6rt533, 2wbg, 4mbg; 139l;
MANSFIELD
NEWPORT
BATH (+ 19.08.41)
ST. ALBANS
LINCOLN
Niszczyciele eskortowe
Ex br “Hunt II” (1941-42)
1050t; 85.3x9.6x2.4m;19000KM/ 27w; 6x102AA, 4x40AA, 2x20AA, 2wbg, 2mbg; 168l:
BADSWORTH
Ex br „Hunt III“ (1942)
1087t; 85.3x9.6x2.4m; 19000KM/27w; 4x102AA, 4x40AA, 2x20AA, 2rt533, wbg, 4mbg; 168l;
ESKDALE
GLAISDALE
Torpedowce
„Varg” (1896-98)
65-70- t; 19w; 2x37, 2rt457; 14l;
KVIK od 1931 DOZ bez rt
DRISTIG (s+ 05.05.40)
DJERV (s+ j.w.)
BLINK (jak Kvik)
LYN (jw.)
“Hval” (1898-1901)
107 t; 19w; 2x37, 2rt457; 19l;
STORM (+13.04.40)
BRAND (wyc.1940)
LAKS (wyc.1945)
SILD (s+ 05.05.40)
SAEL (=18.04.40 )
SKREI (s+08.05.40)
„Ravn” (1903-05)
73 – 74,5 t; 23w; 2x37, 2rt457; 16l;
RAVN (s+17.04.40)
ORN
GRIB (s+17.04.40)
JO (s+17.04.40)
LOM
“Teist“ (1906-12)
108 t; 41.1x4.7x2.3; 1700 KM/25 w; 2x47(Kjell 1x76), 3 rt 457; 21 l;
TEIST (+14.04.40)
SKARV
KJELL
„Draug“ (1908-13)
578 t; 69.2x7.3x2 m; 8000 KM/27 w; 6x76, 3rt457; 76l;
DRAUG (wyc. ok. 1940)
TROLL
GARM (+ 26.04.40)
„Trygg” (1919-21)
256 t; 53x5.5x2.3 m; 3500KM/25w; 2x76, 4rt457, miny; 33 l;
TRYGG (+23.10.44)
SNOGG
STEGG (+20.04.40)
“Sleipner” (1936-38)
597t; 74.3x7.8x2.1m; 12500KM/30w; 3x100, 1x40AA, 2x13AA, 2rt533, 2 wbg, 4mbg; 75l;
SLEIPNER
AEGER (+09.04.40 bomb.)
GYLLER (bez 13AA, 4 rt533)
„Odin“ (1939)
632t; 74x7.8x3m; 12500KM/30w; 2x100,1x20AA,2MG,2rt533, 2 wbg, 4 mbg;75l;
ODIN
Okręty podwodne
„A 2”
268/355 t; 46.5x4.8x2.7 m; 700/380 KM; 14.5/9 w; 3 rt457; 17 l;
A 2 (wyc. w 1940)
A 3 (s+ 16.04.40)
A 4 (j.w.)
„B”(1922-29)
420/545t; 51x5.33x3.5m; 900/700KM; 14/11w; 1x76AA, 4rt457; 23l;
B 1
B 2
B 3 (s+ 09.04.40)
B 4
B 5
B 6 (wyc. 10. 1944)
Ex br „U” – (1943)
545/735t; 60x4.9x3.9m; 615/825KM; 11.7/9w; 1x76AA, 4rt533; 33l;
URRED (+ 24.02.43)
ULA
UTSIRA
Okręty eskortowe i dozorowe
Korwety
Ex br “Flower” (1940-41)
925t; 62.5x10.1x4.4m; 2750KM/16w; 1x102, 1x40AA, 4x20AA, 2wbg, 4mbg; 85-109l;
SOROY (ex Eglatine)
MONTBRETIA (+ 18.11.42; U 624))
ANDENES (ex Acanthus)
ROSE (+ 26.10.44 kolizja)
POTENTILLA
NORDKYN (ex Buttercup)
Ex br “Castle”
1060 t; 76,8x11,2x3 m; 2750KM=16,5 w.; 1x102, 6—10x20 AA, squid, bg; 120 l;
TONSBERG CASTLE (ex Shrewsbury Castle)
Kanonierki
„Michael Sars“ (1900)
300t; 38.4x7x3.4m; 10w; 2x76;
MICHAEL SARS (+ 13.04.40)
„Heimdal“ (1892)
640 t; 55.2x?x4m; 625KM/12w; 4x76; 62l;
HEIMDAL (+12.04.40 bomb.)
„Fridtjof Nansen“ (1930)
1275t; 73x10.6x5m; 2000KM/15w; 2x102, 2x47AA, 1 wdsm; 70l;
FRIDTJOF NANSEN (b+ 08.11.40)
„Nordkapp“ (1937)
266t; 38x6.6x2.8m; 580KM/13.7w; 1x47; 22l;
NORDKAPP
SENJA
Dozorowce
Typy zbliżone (1929-1930)
FIRERN 1929; 247 BRT, 12 w; 1x76; z.15
SYRIA 1929; 247 BRT, 12 w; 1x76; z.15
SKUDD I 1929; 247 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
SKUDD II 1929; 247 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
OTER I 1929; 251 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
HVAL II 1928; 224 BRT, 12 w; 1x76, 15 l;
HVAL III 1929; 248 BRT, 12 w; 1x76→2x37, 15 l;
HVAL IV 1929; 248 BRT, 12 w; 1x76→2x37, 15 l;
HVAL V 1929; 248 BRT, 10 w, 1x76, 18 l;
HVAL VI 1929; 248 BRT, 12 w, 1x76, 15 l;
HVAL VII 1930; 248 BRT, 12 w; 1x76, 15 l;
Typy różne
I. (1926, 1939)
214 BRT; 11 w; 1x76; 15 l;
POL III (=9.4.40→nm. „Samoa”→ „NO 05”→”V 6105”→”V 6501”)
II. (1900)
424 BRT; 9 w; 2x65; z. 32;
FARM
III. (1925)
204 BRT; 11 w; 1x76; z. 14;
TREFF
IV. (1907)
299 t; 10,5 w; 1x76; 15 l;
RAMOEN
V. (1925)
172 BRT; 11.5 w; 1x76; z. 14 l;
SAETRE
VI. (1900-1904)
ALPHA 1904; 10.5 w; 1x76; z. 14;
BETA 1900; 168 BRT; 11.5 w; 1x76; z. 14;
FURU 10 w; 1x76; z. 14;
Typy różne (1908-1929)
122-273 t; 10-11 w; 1x76; 15-18 l;
WILIAM BARENTS 1924; 203 BRT; 11 w; 1x76 (lub- 2x37); z. 15; (+s 9.4.40)
LYNGDAL 1912;149 BRT; 10 w; 1x76 (lub- 2x37); z. 15;
MANGER 1911;153 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
ALVERSUND 1926; 178 BRT; 11 w; 1x65; z. 18;
LINDAAS 10 w; 1x47; z. 18;
HAUS 1914;135 BRT; 10.5 w; 1x65; z. 18;
OYGAR 1908;153 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
OSTER 1908;189 BRT; 10.5 w; 1x76; z. 18;
SMART 1907;122 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
VESLEFRIKK 1924;169 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
VESLEGUTT 1912;168 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
RUNDOY 1925;213 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
ANDENES 1925;213 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
HEILHORN 1908; 192 BRT; 9 w; 1x76; z. 16-18;
STENKJAER 1878; 159 BRT; 10 w; 1x76; z. 16-18;
FOSEN 1906; 273 BRT; 10 w; 1x76; z. 16-18;
NAUMA 1891;219 BRT; 8.5 w; 1x76; z. 16-18;
HAUG II 1925;213 BRT; 11 w; 1x76; z. 16-18; (13.4.40→nm)
HAUG III 1925;213 BRT; 11 w; 1x76; z. 16-18;
SPERM 1925; 239 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
BJERK 1925; 252 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
COMMONWELTH 1912; 179 BRT; 11 w; 1x65; z. 18;
SVALBARD II 1919;270 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
KVITOY 1925;376 BRT; 10 w; 1x76; z. 18; (9.6.40→nm. „Widder”)
Typy różne (1912-1919)
298-422 t; 10 w; 1x76; 18 l;
SYRIAN 1928; 246 BRT, 12 w; 1x76, 15 l;
THORODD 1919; 422 tn; 10 w; 1x76; z. 18;
BORTIND 1925; 258 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
NORDHAV II 1913; 255 BRT; 10 w; 1x76; z. 18; (+10.3.1945)
KELT 1912; 209 BRT; 10 w; 1x76; z. 18; (9.4.40→nm)
Dozorowce pomocnicze eks JMH
BODO (+4.1.1943)
FARSUND-45
HONNINGSVAAG
HORTEN
MOLDE.
MOSS
NAMSOS
RISOR
SVOLVAER
Patrolowce
Ex br Fairmile „B“(WBr.; 1940)
76 t; 34,75x5,59x1,45m; SG, 1120KM=18w, 1500Mm/12 w; 1x57, 2x40AA, 1x20AA,bg; 16 l;
ML 122 (13.12.40-12.6.42 eks br. bzn)
ML 124 (22.12.40-12.6.42 jw.)
ML 125 (23.12.40-13.3.45 jw.) (późn. Ponownie→norw.)
ML 128 (13.12.40-11.3.45 jw.)
ML 208 (28.4.41-30.5.42 jw.)
ML 210 (5.5.41 jw.) (+15.2.44)
ML 213 (30.4.41 jw.)
ML 233 (30.4.41-31.5.42 jw.)
ML 573 (6.2.43 jw.)
Patrolowce pomocnicze
AUD I
ROSSFJORD
SPANSTIND
TORFINN I
MOTORBAT NR 7
Trawlery
Ex br „Isles” (193-44)
545 t; 50x8,4x3,2 m; 850KM=12 w.; 1x102 lub 1x76 AA, 3x20 AA, ew. bg; 35-40 l;
JELOY
KARMOY
OKSOY
TROMOY (zwrócony WBr. W 1944)
TROMOY (II)
Stawiacze min
„Gor” (1884-87) ex K 1914 SM
278-290 t; 10.5w; 1x120; 55 min; 38l;
GOR
TYR
„Vale” (1874-78) ex K 1911-12 SM
200t; 8w; 1x120, 3x37; 31l;
VALE ( 1x120, 3x37, 50min)
ULLER (uzbr. j.w.) (+30.04.40)
NOR ( 1x150, 1x47, 2x37, 50min)
BRAGE (uzbr. j.w.)
VIDAR (uzbr.j.w.)
„Froya” (1916)
870 t; 75.3x8.2x2.8 m; 7000KM/21.8 w; 4x102/40, 2 rt 457, 180 mib; 78l;
FROYA (b= 13.04.40, +, storp. przez OP kilka dni później)
„Glommen“ (1917-18)
351 t; (Laugen 357 t;); 42x8.5x2.1 m; 340 KM/9.8 w; 2x76, 120 min; 35 l;
GLOMMEN (+1944)
LAUGEN
„Olav Tryggvason“ (1932)
1596t; 97x11.5x3.6m; 6000KM/23w; 4x120, 1x76AA, 2x47AA, 2MG, 250 min; 132 l;
OLAV TRYGGVASON (zd. Nm. BRUMMER + 03.05.45)
Trałowce
„Hvas“ (1900-02) ex T bez rt
67 t; 19-20,5 w; 2x37; 14 l;
HVAS
KJAEK
HAUK
FALK
„Otra” (1939)
370t; 51x7x1.9m; 900KM/13.5w; 1x40AA, 2x20AA, 2x13 AA, miny; 25l;
OTRA
RAUMA
Ex statki wielorybnicze
SYRIAN (1919, 298BRT)
BORTIND (1912, 328t),
NORDHAV II (+10.03.45),
THORODD (1919, 422t)
DROBAK (1939, 258BRT)
BJERK (1912, 182t)
ALCMARIA
POLAR VI (1925, 263BRT)
MANDAL,
VARDO,
BREVIK,
GRIMSTAD (1939, 258BRT)
KOS 16 (+25.08.41 wypadek)
HARSTAD (+27.02.43)
TRANSVALIA,
JOHN WILIAMSSON,
NOBLE NORA
EGELAND (+b 29.11.41)
SNOWDRIFT,
SILHOUETTE,
Ex br “MMS II” (1940)
255t; 36.37x7.14x2.67m; 500KM/11w; 1x20AA, 2MG; 20l;
ORKLA
VEFSNA
Ex am “YMS” ( 1943)
200-215t; 41.5x7.5x1.8m; 12w; 1x76AA, 2x20AA;
YMS 379 – YMS 382
Ścigacze
Kutry torpedowe
Typ – br. „Vosper” (WBr. 1940)
25 ts; 19,20 x 5,61 x 1,70 m; SG, 2300 KM=35 w;; 2x37, 2 rt 457; z. 14;
Nr 5 (k+1.7.1941)
Nr 6 (+26.9.40)
Typ – br. „Thornycroft” (WBr. 1941-42)
I. 52 ts; 23, 09x5,18x1 m; SG, 2600 KM=30 w; 2x12,7AA, 2 MG, 2 rt 533, 4-6 bg (lub - 4 miny); z. 12;
MTB 50 (6.12.1941-18.6.1942 eks br. bzn)
MTB 51 (24.1.1942-28.6.1942 jw.)
MTB 52 (1.12.1941-18.6.1942 jw.)
MTB 54 (6.2.1942-28.5.1942 jw.)
MTB 56 (28.7.1941-29.6.1942 jw.)
II. (WBr., 1941; 1943) dł. 13.72 m; SG 1200 KM=40 w; 2 torp. 457
MTB 345 (16.3.1943 jw.) (28.7.1943 → nm.)
Typ – br. „Fairmile D - 115 ft” (WBr., 1942-44; 1942-45)
I. 105 t;34,05x6,35x1,5 m; SG, 5000 KM=32 w; 1x40, 2x20AA, 4x13AA, 4 MG, 2 rt 533; 30 l; późn.→2x57, 2x20AA, 4x13AA, 4 MG, 4 rt 533
MTB 618 (8.6.1942 es br. bzn) (=10.11.1944)
MTB 619 (23.8.1942-6.7.1944 jw.)
MTB 620 (11.11.1942-20.8.1943 jw.)
MTB 623 (27.8.1942-19.1.1945 jw.)
MTB 625 (4.9.1942 jw.) (b+8.2.1944)
MTB 626 (13.11.1942 jw.) (k+2.11.1943)
MTB 627 (20.9.1942-31.1.1945 jw.)
MTB 631 (22.8.1942 jw.) (b=14.3.1943; zd.,→ nm.)
MTB 653 (22.3.1943-8.1.1945 jw.)
MTB 688 (23.8.1943-22.1.1945 jw.)
MTB 712 (30.12.1943-7.1945 jw.)) (b=25.1.1945)
II. jw. lecz: 91 t; 2x40AA, 2x20AA, 2 rt 533
MTB 704 (6.3.45 jw.)
MTB 709 (24.12.43-45 jw.)
MTB 711 (8.4.44 jw.)
MTB 713 (21.2.45 jw.)
MTB 715 (4.12.43 jw.) (k+19.5.45)
MTB 716 (2.12.44 jw.)
MTB 717 (1.9.44 jw.)
MTB 719 (16.1.45 jw.)
MTB 720 (5.45 jw.)
MTB 721 (6.45 jw.)
MTB 722 (26.1.44 jw.)
MTB 723 (22.1.45 jw.)
Ścigacze okrętów podwodnych
Ex am PC (1942)
280t; 53.3x7x2.3m; 20w; 1x76AA, 1x40AA, 5x20AA, 4mbg;
KING HAAKON
Ex am „SC 497“ (USA, 1942-43, 26.10.43)
121 t; 33,78x5,18x1,88 m; SD, 2400KM=21w, 2000Mm/10 w, 1200Mm/12 w; 1x40AA, 3x20AA, 2 jeż, 2mbg, wbg; 23-27 l;
HESSA (ex “SC 683”)
HITRA (ex “SC 718”)
VIGRA (ex “SC 1061”)
Okręty pomocnicze
KRANFARTOY 2 – Okręt-dźwig
SARPEN – ORat
LYNGEN – OBOP - 489 BRT; 12,5 w; (1931)
KONG OSKAR II – OB
„Harald Haarfagre“(1897)
3380t; 92.7x14.8x5m; 4500KM/16.9w; pb 178, pag, 203, pp 50; 2x210, 6x120, 6x76, 2x76AA, 2x20AA; 245 l;
HARALD HAARFAGRE (wyc. 1940)
TORDENSKJOLD (jw.)
„Norge”(1900)
3645 t; 91.8x15.4x5m; 4500KM/16.5w; pb 152, pag 203, pp50; 2x210, 6x152, 6x76, 2767AA, 2x20AA; 229 l;
NORGE (+ 09.04.40, Narvik nm. N)
EIDSVOLD(+ 09.04.40, Narvik nm. N)
Niszczyciele i torpedowce
Niszczyciele
Ex br „S” (1942-43)
1710t; 110.56x10.87x4.37m; 40000KM/36.7w; 4x120, 2x40AA, 8rt533; 180-225l;
STORD
SVENNER (+ 06.06.44 torp n KT)
Ex am“ flush-deckers“(1918-20)
1090t; 96.1x9.7x2.6m; 24200KM/35w; 3x102, 1x76AA, 2x13AA, 6rt533, 2wbg, 4mbg; 139l;
MANSFIELD
NEWPORT
BATH (+ 19.08.41)
ST. ALBANS
LINCOLN
Niszczyciele eskortowe
Ex br “Hunt II” (1941-42)
1050t; 85.3x9.6x2.4m;19000KM/ 27w; 6x102AA, 4x40AA, 2x20AA, 2wbg, 2mbg; 168l:
BADSWORTH
Ex br „Hunt III“ (1942)
1087t; 85.3x9.6x2.4m; 19000KM/27w; 4x102AA, 4x40AA, 2x20AA, 2rt533, wbg, 4mbg; 168l;
ESKDALE
GLAISDALE
Torpedowce
„Varg” (1896-98)
65-70- t; 19w; 2x37, 2rt457; 14l;
KVIK od 1931 DOZ bez rt
DRISTIG (s+ 05.05.40)
DJERV (s+ j.w.)
BLINK (jak Kvik)
LYN (jw.)
“Hval” (1898-1901)
107 t; 19w; 2x37, 2rt457; 19l;
STORM (+13.04.40)
BRAND (wyc.1940)
LAKS (wyc.1945)
SILD (s+ 05.05.40)
SAEL (=18.04.40 )
SKREI (s+08.05.40)
„Ravn” (1903-05)
73 – 74,5 t; 23w; 2x37, 2rt457; 16l;
RAVN (s+17.04.40)
ORN
GRIB (s+17.04.40)
JO (s+17.04.40)
LOM
“Teist“ (1906-12)
108 t; 41.1x4.7x2.3; 1700 KM/25 w; 2x47(Kjell 1x76), 3 rt 457; 21 l;
TEIST (+14.04.40)
SKARV
KJELL
„Draug“ (1908-13)
578 t; 69.2x7.3x2 m; 8000 KM/27 w; 6x76, 3rt457; 76l;
DRAUG (wyc. ok. 1940)
TROLL
GARM (+ 26.04.40)
„Trygg” (1919-21)
256 t; 53x5.5x2.3 m; 3500KM/25w; 2x76, 4rt457, miny; 33 l;
TRYGG (+23.10.44)
SNOGG
STEGG (+20.04.40)
“Sleipner” (1936-38)
597t; 74.3x7.8x2.1m; 12500KM/30w; 3x100, 1x40AA, 2x13AA, 2rt533, 2 wbg, 4mbg; 75l;
SLEIPNER
AEGER (+09.04.40 bomb.)
GYLLER (bez 13AA, 4 rt533)
„Odin“ (1939)
632t; 74x7.8x3m; 12500KM/30w; 2x100,1x20AA,2MG,2rt533, 2 wbg, 4 mbg;75l;
ODIN
Okręty podwodne
„A 2”
268/355 t; 46.5x4.8x2.7 m; 700/380 KM; 14.5/9 w; 3 rt457; 17 l;
A 2 (wyc. w 1940)
A 3 (s+ 16.04.40)
A 4 (j.w.)
„B”(1922-29)
420/545t; 51x5.33x3.5m; 900/700KM; 14/11w; 1x76AA, 4rt457; 23l;
B 1
B 2
B 3 (s+ 09.04.40)
B 4
B 5
B 6 (wyc. 10. 1944)
Ex br „U” – (1943)
545/735t; 60x4.9x3.9m; 615/825KM; 11.7/9w; 1x76AA, 4rt533; 33l;
URRED (+ 24.02.43)
ULA
UTSIRA
Okręty eskortowe i dozorowe
Korwety
Ex br “Flower” (1940-41)
925t; 62.5x10.1x4.4m; 2750KM/16w; 1x102, 1x40AA, 4x20AA, 2wbg, 4mbg; 85-109l;
SOROY (ex Eglatine)
MONTBRETIA (+ 18.11.42; U 624))
ANDENES (ex Acanthus)
ROSE (+ 26.10.44 kolizja)
POTENTILLA
NORDKYN (ex Buttercup)
Ex br “Castle”
1060 t; 76,8x11,2x3 m; 2750KM=16,5 w.; 1x102, 6—10x20 AA, squid, bg; 120 l;
TONSBERG CASTLE (ex Shrewsbury Castle)
Kanonierki
„Michael Sars“ (1900)
300t; 38.4x7x3.4m; 10w; 2x76;
MICHAEL SARS (+ 13.04.40)
„Heimdal“ (1892)
640 t; 55.2x?x4m; 625KM/12w; 4x76; 62l;
HEIMDAL (+12.04.40 bomb.)
„Fridtjof Nansen“ (1930)
1275t; 73x10.6x5m; 2000KM/15w; 2x102, 2x47AA, 1 wdsm; 70l;
FRIDTJOF NANSEN (b+ 08.11.40)
„Nordkapp“ (1937)
266t; 38x6.6x2.8m; 580KM/13.7w; 1x47; 22l;
NORDKAPP
SENJA
Dozorowce
Typy zbliżone (1929-1930)
FIRERN 1929; 247 BRT, 12 w; 1x76; z.15
SYRIA 1929; 247 BRT, 12 w; 1x76; z.15
SKUDD I 1929; 247 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
SKUDD II 1929; 247 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
OTER I 1929; 251 BRT; 12 w; 1x76; z. 15;
HVAL II 1928; 224 BRT, 12 w; 1x76, 15 l;
HVAL III 1929; 248 BRT, 12 w; 1x76→2x37, 15 l;
HVAL IV 1929; 248 BRT, 12 w; 1x76→2x37, 15 l;
HVAL V 1929; 248 BRT, 10 w, 1x76, 18 l;
HVAL VI 1929; 248 BRT, 12 w, 1x76, 15 l;
HVAL VII 1930; 248 BRT, 12 w; 1x76, 15 l;
Typy różne
I. (1926, 1939)
214 BRT; 11 w; 1x76; 15 l;
POL III (=9.4.40→nm. „Samoa”→ „NO 05”→”V 6105”→”V 6501”)
II. (1900)
424 BRT; 9 w; 2x65; z. 32;
FARM
III. (1925)
204 BRT; 11 w; 1x76; z. 14;
TREFF
IV. (1907)
299 t; 10,5 w; 1x76; 15 l;
RAMOEN
V. (1925)
172 BRT; 11.5 w; 1x76; z. 14 l;
SAETRE
VI. (1900-1904)
ALPHA 1904; 10.5 w; 1x76; z. 14;
BETA 1900; 168 BRT; 11.5 w; 1x76; z. 14;
FURU 10 w; 1x76; z. 14;
Typy różne (1908-1929)
122-273 t; 10-11 w; 1x76; 15-18 l;
WILIAM BARENTS 1924; 203 BRT; 11 w; 1x76 (lub- 2x37); z. 15; (+s 9.4.40)
LYNGDAL 1912;149 BRT; 10 w; 1x76 (lub- 2x37); z. 15;
MANGER 1911;153 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
ALVERSUND 1926; 178 BRT; 11 w; 1x65; z. 18;
LINDAAS 10 w; 1x47; z. 18;
HAUS 1914;135 BRT; 10.5 w; 1x65; z. 18;
OYGAR 1908;153 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
OSTER 1908;189 BRT; 10.5 w; 1x76; z. 18;
SMART 1907;122 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
VESLEFRIKK 1924;169 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
VESLEGUTT 1912;168 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
RUNDOY 1925;213 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
ANDENES 1925;213 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
HEILHORN 1908; 192 BRT; 9 w; 1x76; z. 16-18;
STENKJAER 1878; 159 BRT; 10 w; 1x76; z. 16-18;
FOSEN 1906; 273 BRT; 10 w; 1x76; z. 16-18;
NAUMA 1891;219 BRT; 8.5 w; 1x76; z. 16-18;
HAUG II 1925;213 BRT; 11 w; 1x76; z. 16-18; (13.4.40→nm)
HAUG III 1925;213 BRT; 11 w; 1x76; z. 16-18;
SPERM 1925; 239 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
BJERK 1925; 252 BRT; 10 w; 1x65; z. 18;
COMMONWELTH 1912; 179 BRT; 11 w; 1x65; z. 18;
SVALBARD II 1919;270 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
KVITOY 1925;376 BRT; 10 w; 1x76; z. 18; (9.6.40→nm. „Widder”)
Typy różne (1912-1919)
298-422 t; 10 w; 1x76; 18 l;
SYRIAN 1928; 246 BRT, 12 w; 1x76, 15 l;
THORODD 1919; 422 tn; 10 w; 1x76; z. 18;
BORTIND 1925; 258 BRT; 10 w; 1x76; z. 18;
NORDHAV II 1913; 255 BRT; 10 w; 1x76; z. 18; (+10.3.1945)
KELT 1912; 209 BRT; 10 w; 1x76; z. 18; (9.4.40→nm)
Dozorowce pomocnicze eks JMH
BODO (+4.1.1943)
FARSUND-45
HONNINGSVAAG
HORTEN
MOLDE.
MOSS
NAMSOS
RISOR
SVOLVAER
Patrolowce
Ex br Fairmile „B“(WBr.; 1940)
76 t; 34,75x5,59x1,45m; SG, 1120KM=18w, 1500Mm/12 w; 1x57, 2x40AA, 1x20AA,bg; 16 l;
ML 122 (13.12.40-12.6.42 eks br. bzn)
ML 124 (22.12.40-12.6.42 jw.)
ML 125 (23.12.40-13.3.45 jw.) (późn. Ponownie→norw.)
ML 128 (13.12.40-11.3.45 jw.)
ML 208 (28.4.41-30.5.42 jw.)
ML 210 (5.5.41 jw.) (+15.2.44)
ML 213 (30.4.41 jw.)
ML 233 (30.4.41-31.5.42 jw.)
ML 573 (6.2.43 jw.)
Patrolowce pomocnicze
AUD I
ROSSFJORD
SPANSTIND
TORFINN I
MOTORBAT NR 7
Trawlery
Ex br „Isles” (193-44)
545 t; 50x8,4x3,2 m; 850KM=12 w.; 1x102 lub 1x76 AA, 3x20 AA, ew. bg; 35-40 l;
JELOY
KARMOY
OKSOY
TROMOY (zwrócony WBr. W 1944)
TROMOY (II)
Stawiacze min
„Gor” (1884-87) ex K 1914 SM
278-290 t; 10.5w; 1x120; 55 min; 38l;
GOR
TYR
„Vale” (1874-78) ex K 1911-12 SM
200t; 8w; 1x120, 3x37; 31l;
VALE ( 1x120, 3x37, 50min)
ULLER (uzbr. j.w.) (+30.04.40)
NOR ( 1x150, 1x47, 2x37, 50min)
BRAGE (uzbr. j.w.)
VIDAR (uzbr.j.w.)
„Froya” (1916)
870 t; 75.3x8.2x2.8 m; 7000KM/21.8 w; 4x102/40, 2 rt 457, 180 mib; 78l;
FROYA (b= 13.04.40, +, storp. przez OP kilka dni później)
„Glommen“ (1917-18)
351 t; (Laugen 357 t;); 42x8.5x2.1 m; 340 KM/9.8 w; 2x76, 120 min; 35 l;
GLOMMEN (+1944)
LAUGEN
„Olav Tryggvason“ (1932)
1596t; 97x11.5x3.6m; 6000KM/23w; 4x120, 1x76AA, 2x47AA, 2MG, 250 min; 132 l;
OLAV TRYGGVASON (zd. Nm. BRUMMER + 03.05.45)
Trałowce
„Hvas“ (1900-02) ex T bez rt
67 t; 19-20,5 w; 2x37; 14 l;
HVAS
KJAEK
HAUK
FALK
„Otra” (1939)
370t; 51x7x1.9m; 900KM/13.5w; 1x40AA, 2x20AA, 2x13 AA, miny; 25l;
OTRA
RAUMA
Ex statki wielorybnicze
SYRIAN (1919, 298BRT)
BORTIND (1912, 328t),
NORDHAV II (+10.03.45),
THORODD (1919, 422t)
DROBAK (1939, 258BRT)
BJERK (1912, 182t)
ALCMARIA
POLAR VI (1925, 263BRT)
MANDAL,
VARDO,
BREVIK,
GRIMSTAD (1939, 258BRT)
KOS 16 (+25.08.41 wypadek)
HARSTAD (+27.02.43)
TRANSVALIA,
JOHN WILIAMSSON,
NOBLE NORA
EGELAND (+b 29.11.41)
SNOWDRIFT,
SILHOUETTE,
Ex br “MMS II” (1940)
255t; 36.37x7.14x2.67m; 500KM/11w; 1x20AA, 2MG; 20l;
ORKLA
VEFSNA
Ex am “YMS” ( 1943)
200-215t; 41.5x7.5x1.8m; 12w; 1x76AA, 2x20AA;
YMS 379 – YMS 382
Ścigacze
Kutry torpedowe
Typ – br. „Vosper” (WBr. 1940)
25 ts; 19,20 x 5,61 x 1,70 m; SG, 2300 KM=35 w;; 2x37, 2 rt 457; z. 14;
Nr 5 (k+1.7.1941)
Nr 6 (+26.9.40)
Typ – br. „Thornycroft” (WBr. 1941-42)
I. 52 ts; 23, 09x5,18x1 m; SG, 2600 KM=30 w; 2x12,7AA, 2 MG, 2 rt 533, 4-6 bg (lub - 4 miny); z. 12;
MTB 50 (6.12.1941-18.6.1942 eks br. bzn)
MTB 51 (24.1.1942-28.6.1942 jw.)
MTB 52 (1.12.1941-18.6.1942 jw.)
MTB 54 (6.2.1942-28.5.1942 jw.)
MTB 56 (28.7.1941-29.6.1942 jw.)
II. (WBr., 1941; 1943) dł. 13.72 m; SG 1200 KM=40 w; 2 torp. 457
MTB 345 (16.3.1943 jw.) (28.7.1943 → nm.)
Typ – br. „Fairmile D - 115 ft” (WBr., 1942-44; 1942-45)
I. 105 t;34,05x6,35x1,5 m; SG, 5000 KM=32 w; 1x40, 2x20AA, 4x13AA, 4 MG, 2 rt 533; 30 l; późn.→2x57, 2x20AA, 4x13AA, 4 MG, 4 rt 533
MTB 618 (8.6.1942 es br. bzn) (=10.11.1944)
MTB 619 (23.8.1942-6.7.1944 jw.)
MTB 620 (11.11.1942-20.8.1943 jw.)
MTB 623 (27.8.1942-19.1.1945 jw.)
MTB 625 (4.9.1942 jw.) (b+8.2.1944)
MTB 626 (13.11.1942 jw.) (k+2.11.1943)
MTB 627 (20.9.1942-31.1.1945 jw.)
MTB 631 (22.8.1942 jw.) (b=14.3.1943; zd.,→ nm.)
MTB 653 (22.3.1943-8.1.1945 jw.)
MTB 688 (23.8.1943-22.1.1945 jw.)
MTB 712 (30.12.1943-7.1945 jw.)) (b=25.1.1945)
II. jw. lecz: 91 t; 2x40AA, 2x20AA, 2 rt 533
MTB 704 (6.3.45 jw.)
MTB 709 (24.12.43-45 jw.)
MTB 711 (8.4.44 jw.)
MTB 713 (21.2.45 jw.)
MTB 715 (4.12.43 jw.) (k+19.5.45)
MTB 716 (2.12.44 jw.)
MTB 717 (1.9.44 jw.)
MTB 719 (16.1.45 jw.)
MTB 720 (5.45 jw.)
MTB 721 (6.45 jw.)
MTB 722 (26.1.44 jw.)
MTB 723 (22.1.45 jw.)
Ścigacze okrętów podwodnych
Ex am PC (1942)
280t; 53.3x7x2.3m; 20w; 1x76AA, 1x40AA, 5x20AA, 4mbg;
KING HAAKON
Ex am „SC 497“ (USA, 1942-43, 26.10.43)
121 t; 33,78x5,18x1,88 m; SD, 2400KM=21w, 2000Mm/10 w, 1200Mm/12 w; 1x40AA, 3x20AA, 2 jeż, 2mbg, wbg; 23-27 l;
HESSA (ex “SC 683”)
HITRA (ex “SC 718”)
VIGRA (ex “SC 1061”)
Okręty pomocnicze
KRANFARTOY 2 – Okręt-dźwig
SARPEN – ORat
LYNGEN – OBOP - 489 BRT; 12,5 w; (1931)
KONG OSKAR II – OB