Polska

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Polska

Post autor: jareksk »

Krążowniki lekkie

Ex br „D” (1917; 1943-44)
4850 t; 144x14.8x5 m; 2 TPm Brown-Curtiss, 6 k Yarrow; 40000KM=29w; 6700Mm/10 w, 2300Mm/28 w; 5x152/45 Mk XII, 12x40/39 AA Mk VIII, 8x20 AA Oerlikon, 12 rt 533 od .5.44→2x102/45 AA Mk XVI, 8x40 AA, 12x20 AA, 1 wbg, bez rt; .6.44→14x20AA; pb 76, pp 25, pag 25, psd 76; 450-469 l; .

DRAGON (D 46) (.1.17/29.12.17; 15.1.43) (= 08.07.44 Zat. Sekwańska, XT Neger; s+ 16.7.44 Normandia)
CONRAD (D 44) (11.12.16/26.1.18; 4.10.44 ) j.w. lecz 5×152/45 Mk XII, 2×102/45 AA Mk XVI, 8×40/39AA Mk VIII, 8×20 AA, 1 wbg.

Niszczyciele

Wicher (Fr, 1928 – 1929)
1540 t; 107x10,2x3,1 m; 2 TP Parsons, 3 k Yarrow-Normand, 33000KM=33w, 3000Mm/14w; 4x130/40 Schneider wz.24, , 2x40/40 AA Vickers wz.28, 4x13AA, 6rt550, 2 wbg, 2 mbg (20), 60 min; 155 l;

WICHER (+ 03.09.39 Hel lotn. Nm.)
BURZA (od 1942 → 2x130, 1x76AA, 4x40/39AA Mk VIII, 4x20AA, 3rt533, jeż, 4 mbg, 2 wbg (120); 172 l;

Grom (WBr, 1937)
2144 t; 114x11,3x3,1m; 2 TP Parsons, 3 k Yarrow, 54000KM=39w, 3500Mm/15 w; 7x120/50 Bofors, 4x40/60 AA Bofors wz.36, 8x12,7 AA Hotchkiss, 6rt550, 2 wbg(40), 44 miny; 190 l;

GROM (+ 04.05.40 koło Narwiku lotn. Nm.)
BŁYSKAWICA (od 1941→ 8x102AA, 4x40AA, 2x20AA, 4rt533, 4 mbg, 2 wbg; )

Ex fr Bourrasque (Fr, 1924; 1940)
1319 t; 105,8x10,1x3,1 m; 2 TP Rateau-Breatgne, 3 k Du Temple, 33000KM=33w, 2300Mm/14 w, 1400 Mm/20 w. 900 Mm/30 w; 3x130/40 M19, 2x40AA Vickers, 2x12,7AA Hotchkiss, 3rt550, 2mbg, wbg (20); 142-175 l;

OURAGAN (30.4.41WBr, 1943Fr)

Ex br G WBr, (1936, 1940)
1335 t; 98,5x10,1x2,6 m; 2 TP Parsons, 3 k Admiralty, 34000KM=35 w, 5500Mm/15 w, 3000 Mm/20 w, 1200Mm/35 w; 4x120/45 Mk IX, 2x40AA, 8rt533, bg; od 1941→ 3x120, 1x76AA, 8x13AA, 4rt533, 4mbg, 2wbg; od 1944→2x120, 6x20AA Oerlikon, 4rt533, jeż, 4mbg, 2wbg (140); 145 l;

GARLAND

Ex br M (1942)
1920 t; 114x11,3x3,5 m; 2 TP Parsons, 2 k Admiralty, 48000KM=36w, 5500Mm/12 w, 1700Mm/20 w; ; 6x120/50 AA Mk XI, 1x102/45AA Mk V, 4x40/39 AA Mk VIII, 4x20AA Oerlikon, 4rt533 (8), 2mbg, 2wbg (42); 183-205 l;

ORKAN (+ 08.10.43 nm OP U-378, 1 t)

Ex br N (WBr, 1940)
1760 t; 112x10,7x3,5 m; 2 TP Parsons, 2 k Admiralty, 40000KM=36w, 5500Mm/15 w, 3700Mm/20 w; 6x120/45 Mk XII, 1x102/45AA Mk V, 4x40/39AA Mk VIII, 4x20AA Oerlikon, 5rt533 (10), 4mbg, 1 wbg (45); 180-200 l;

PIORUN

Niszczyciele eskortowe

Ex br “Hunt II” (1940-1941)
1050 t; 85x,.5x2,4 m; 2 TP Parsons, 2 k Admiralty, 19000KM=27w, 3700Mm/12 w, 2500Mm/20 w; 6x102/45AA Mk XVI , 4x40/39AA Vickers, 2x20AA Oerlikon, 4mbg, 2wbg (110,Ślązak: 140); 167 l;

KRAKOWIAK
KUJAWIAK (+ 16.06.42 mina k. Malty, 12+)
ŚLĄZAK

Okręty podwodne

Wilk (Fr, 1929- 1930)
980/1250 t; 78,5x5,9x4,2m; 2 SD Normand-Vickers/2 SE SACM, 1800/1200KM; 14,5/9,5w, 3500Mm/10 w-100Mm/5 w, mz 100; 1x100/40 Schneider wz. 17, 2x12,7 AA Hotchkiss, 6rt550 (10), 38 min; 46-54 l;

WILK (wyc. 02.04.42)
RYŚ (17.9.39 int. Szwecja)
ŻBIK (27.9.39 jw.)


Orzeł (Hol, 1938)
1100/1650 t; 84x6,7x4,2 m; 2 SD Sulzer/2 SE Brown-Boveri, 4770/1000KM; 20/9w, 7000M/10w-100Mm/5 w; mz 100; 1x105/41 Bofors, 2x40/43 AA Bofors, 12rt550 (20); 56-62 l;

ORZEŁ (+ 04.40 zaginął, ?+ 25.4.40 miny)
SĘP (17.9.39 int. Szwecja)

Ex am „S” (USA;1920)
800/1062 t; 66,8x6,2x4,6 m; 2 SD Nelseco/2 SE Ridgeway, 1200/1500KM; 14.5/11w, 3400Mm/6,5 w-; mz 90; 1x102/50, 4rt533 (12); 38-44 l;

JASTRZĄB (+ 02.05.42 omyłkowo, norw. NE „St. Albans” i Br. TR „Seagull”)

Ex br “U” (WBr, 1940-1942)
626/721 t; 60x4,9x4,2m; 2 SD. Davey Paxman/2 SE General Electric, 800/760KM; 13/9w, 4000Mm/10w-30 Mm/2 w, mz 60; 1x76 AA, 4rt533 (8); 33-37 l;

SOKÓŁ
DZIK

Okręty eskortowe i dozorowe

Dozorowce

Ex n V 105 (1914)
360 t; 62,6x6,2x2,5 m; 2 TP AEG-Vulcan, 4 k Yarrow, 5500KM=20w, 1400Mm/17 w, 640Mm/20 w; 3x75/35 Schneider wz. 97, 1x40/40AA Vickers; 80 l;

MAZUR (OS) (+ 01.09.39 sam.nm, 2 b, 20+)

Ex ros Golub (Fin, 1919, 1920-1921)
342 t; 50x7x2,9 m; 2 MP, 2 k Normand, 1150KM=14,5 w, 700 Mm/14 w; 2x75/35 Schneider wz.97, 2x12,7 AA Hotchkiss, 2MGAA; 47-59 l;

GENERAŁ HALLER (+06.09.39 sam.nm)
KOMENDANT PIŁSUDSKI (s+ 1.10.39 Hel, wyd. Nm”Heisternest” + 16.9.44 Nantes, br.sam)

Ex fr Medoc Fr; (1930, 18.7.40)
1166 t; 72,3x10,3x4,3m; 1 MP, 900KM=11,5 w , 7000Mm/11,5 w; 4x100, 2x37AA, 4x12,7 AA (Pomerol 2x12,7 AA), 2 mbg (24);72- 96 l;

MEDOC (P 25) (.9.40→ WBr; +26.11.40 lotn.nm. 1 t)
POMEROL (P 26) (.10.40Fr)

Ch 11 (Fr,; 1938-1939; 1940)
107 t; 37,1x5,5x1,95m; 2 SD MAN, 1100KM=16w; 1200Mm/8 w, 680Mm/13,5 w; 1x75, 2MGAA, 1 wbg; 23 l;

CH 11 (6.2.41WBrFr)
CH 15 (jw.)

Patrolowce

Batory (1932)
30 t; 21,2x3,6x1,1 m; 2 SG Maybach, 1 SD Maybach, 1100+175 KM=24/11 w; 265Mm/11 w, 145 Mm/24 w; 2 MG; 9 l;

BATORY (2.10.39 int. Szwecja)

Mazur (1932)
12,5 t; 14,0x3,1x0,85 m; 1 SG Kermath, 225KM=13w; 2 MG; 4 l;

MAZUR (+s 2.10.39)
KASZUB (+s j.w.)
ŚLĄZAK (zamiast MG→ 1x37, s+ 1.09.39)

„L 2” (1939)
17 t; 14,1x3,5x1,3 m; 70KM=9 w; 2x12,7 AA; 4 l;

L 2 – L 3 (zd.Nm)

Typy różne ex belg. kutry (1940)
dane jn.

P 1 (1914) ex Renaissance – od 28.6.40 do 3.11.40 - 104 BRT; 1 SD, 240 KM,;1x57, 2 MG, 6 min; 8 l;
P 2 (1930) ex Oscar Auguste – od 28.6.40 do 16.10.40 -72 BRT; 1 SD, 150 KM; 2 MG, 6 min; 7 l;
P 3 (1929) ex Elisabeth-Gilberte – od 28.6.40 do 24.10.40 -67 BRT; 1 SD, 150 KM; 2 MG, 6 min; 7 l;
P 4 (1937) ex Saint Pierre – od 28.6.40 do 16.10.40 - 23 BRT; 1 SD, 75 KM; 2 MG, 6 min; 7 l;
P 5 (1931) ex Hendrik Concience – od 28.6.40 do 6.11.40 → 30.7.40 „P 6“II – 90 BRT; 30x5,5x2,5 m; 1 SD, 200 KM; 9 w; 1 MG, 6 min; 8 l;
P 5 II (1938) ex Annie Marie – od 30.7.40 do 6.11.40 - 96 BRT; 1 SD, 200 KM; 1x57, 2 MG, 6 min; 8 l;
P 6 (1931) ex Sirius – 91 BRT; 2 MG, 6 min;
P 7 (1930) ex De Zeemeeuw – od 28.6.40 do 4.11.40 -100 BRT; 1 SD, 240 KM; 2 MG, 6 min; 7 l;
P 8 (1936) ex De Drie Gezusters – od 28.6.40 do 16.10.40 - 30 BRT; zan. 2,5 m; 1 SD, 100 KM; 6 w; 2 MG, 6 min; 7 l;
P 9 (1939) ex Blanche-Margueite – od 28.6.40 do 6.11.40 - 102 BRT; 1 SD, 200 KM; 1x57, 2 MG, 6 min; 8 l;
P 10 (1931) ex Charles Jeannine – 77 BRT; 1 SD, 180 KM; b.u. ?
P 10 II (1931) ex Clara Simonne – od .8.40 do 3.11.40 - 83 BRT; 1 SD, 180 KM; 2 MG, 6 min; 7 l;
P 11 (1930) ex Lucienne-Christienne – od 28.6.40 do 24.10.40 - 67 BRT; 1 SD, 150 KM; 2 MG, 6 min, 7 l;
P 12 (1927) ex Femine – 25 BRT, 1 SD, 50 KM; b.u. ?
P 12 II (1930) ex Ons Welzijn – od 31.7.40 do 24.10.40 - 73 BRT, 1 SD, 150 KM; 2 MG, 6 min; 7 l;


Stawiacz min

Gryf (Fr; 1938)
2250 t; 103,2x13,1x3,6 m; 2 SD Sulzer; 6000KM=20 w; 9500Mm/14 w; 6x120/50 Bofors wz 34/36, , 4x40/60AA Bofors, 4x12,7 AA Hotchkiss wz.30, 511 min; 188-205 l;

GRYF (+ 3.9.39 nm.sam, 2 b)


Trałowce


Jaskółka (1935-39)
183 t; 45x5,5x1,7 m; 2 SD Ursus-Nohab, 1040KM=16 w; 1x75/35 wz.28, 2 MG AA Maxi wz.08, 20 bg, 20 min; 24-30 l;

JASKÓŁKA (+ 14.9.39 Jastarnia, nm.sam)
MEWA (+ 3.9.39 Hel, nm.sam., wyd. NmWT „TFA 7”)
RYBITWA (1939→ dod. 2×12,7AA Hotchkiss s+ 1.10.39 Hel, wyd. NmWT „TFA 8”)
CZAJKA (jw. ”TFA 11”)

jw., lecz: 185 ts, zan. 1,7 m; 1×75/35 Schneider wz. 97, dod. 2×12,7AA Hotchkiss

CZAPLA (+ 14.9.39 Jastarnia, nm.sam)
ŻURAW (jak Rybitwa  WT „Oxfoft”)

Ścigacze

Kutry torpedowe

Ex br „MTB 424” – „White 72” (WBr, 1944)
47 t; 22,3x5,5x1,7 m; 3 SG Sterling Admiral, 3600KM=40w, 240Mm/24 w; 1x57 Mk IIA, 2x20AA Oerlikon, 4MGAA, bg; 17 l;

S 5 (15.10.44 wyc.)
S 6 - S 10 (8.5.45 wyc)

Kutry artyleryjskie

Ex br “MGB 47” – “White 75 ‘ (1939, 1940)
35 t; 22,93x5,02x1,37 m; 3 SG Isotta Fraschini (1941→3 SG Packard) 3450KM=42 w, 450Mm/20 w; 1x20AA Oerlikon, 4x12,7 AA, 4bg; 12 l;

S 1 = CHART (21.2.44WBr wyc.)

Ex br “MGB 40” –“BPB 63” (1939, 1940)
24 t; 19,2x5x1,3m; 2 SG Rolls-Royce Merlin 2200KM=40 w; 1x20AA Oerlikon, 2x13AA, 4MG AA, 2bg, 18 min; 11 l;

S 2 = WILCZUR (5.7.44WBr wyc.)
S 3 = WYŻEŁ (20.5.43WBr wyc.)

Ex br “MTB 412” – “BPB 72” (WBr, 1943)
40 t; 21,9x6,3x1,75 m; 3 SG Packard, 4050KM=40 w; 1x40AA Vickers, 2x20AA Oerlikon , 4MGAA, 2 bg; 12 l;

S 4 (18.4.44WBr, 17.9.44 wyc)


Okręty rzeczne


Monitory

Warszawa (WMGd, 1920)
126,5 t; 34,5(mp)x5,1x0,8 m; 2 SD, 200 KM=7,5 w; 3x75, 4 MG AA; pb 8 pag 8 psd 8; 44 l;

WARSZAWA (=b 9.9.39; +s 18.9.39 na wsch. od Mostów Wolańskich, Prypeć)
HORODYSZCZE (+s 18.9.39 na wsch. od Mostów Wolańskich, Prypeć
PIŃSK (+s 17.9.39 na wsch. od Mostów Wolańskich, Prypeć)
TORUŃ (jak „Pińsk”)

Kraków (1926)
90 t; 35x6x0,4 m; 2 SD Perkun-Kromhout, 120KM=7,5 w; 3hb100, 2x13AA, 3 MG AA ; 29-40 l;

KRAKÓW (s+ 21.9.39 rej. Kuźliczyna. Kanał Królewski)
WILNO (s+ 19.9.39 rej. Osobowicz, Pina)

Kanonierki

Zuchwała (1932-36)
32 t; 18,1x4,6x0,3 m; 1 SD Glennifer, 120KM=6 w; 1hb100, 1x37, 1 MGAA; 17 l;

ZUCHWAŁA (s+ 19.9.39)
ZAWZIĘTA (jw.)
ZARADNA (jw. lecz: 35 t, Zan. 0,4 m, 2 SD, 15 l; ) (jw.)

Generał Szeptycki (1917)
163 t; 47,5x7x0,7 m; 178KM=7,7 w; 2x75, 4 MG; 40 l;

GENERAŁ SZEPTYCKI (s+ 21.9.39 jez. Koźlakowickie)

Hetman Chodkiewicz
114 t; 36x5,5x0,8 m;1 MP, 110KM=7,4 w; 4x13AA, 4MG; 32 l;

HETMAN CHODKIEWICZ (s+ 18.9.39 na Zach,od Mostów Wolańskich, Prypeć)

Generał Sikorski
64 t; 30,5(mp)x3,6x0,6 m; 1 MP, 65KM=7,6 w; 2x12,7 AA, 2MGAA; 19 l;

GENERAŁ SIKORSKI (s+ 18.9.39 na wsch. Od Mostów Wolańskich, Prypeć)

Kutry

Nieuchwytny (1932-34)
38,5 t; 23x4x0,6 m; 2 SD Beardmore, 450KM=12,8 w; 1x40AA Vickers, 1x37, 1 MG; Pb 6, pp 4, pag 8, psd 12; 16-18 l;

NIEUCHWYTNY (s+ 10.9.39 rej. Płocka, Wisła)

KU 30 (1938-1939)
9 t; 14x2,7x0,5 m; 2 SG, 450KM=25 w; 2x12,7 AA Hotchkiss; pb 10; 8 l;

KU 30 (s+ 28.9.39 Modlin)

KU 1 (A.W., 1918)
6,5 t; 12x2,5x0,7 m; 2 SG, 90KM=10 w; 1x37, 1MG; 6 l;

KU 1 – KU 3 (+s 21.9.39 rej. Kuźliczyna, Kan. Królewski)
KU 4 – KU 5 (+s 10.9.39 rej. Duninowa, Wisła)

KU 6 (1918)
13,5 t; 10,5x2,5x1,1 m; 1 SG, 60KM=7,5 w; 1 MG; 6-8 l;

KU 6 (s+ 10.9.39 k. Płocka, Wisła)

KU 7 (1918)
6,5 t; 12,8x2,5x0,6 m; 90KM=10 w; 1MG; 6 l;

KU 7 (+s 18.9.39 Polesie)

KM 8
4 t; 8x2,1x m; 1 SD, 33 KM= ? w; 1 MG; 4 l;

KM 8 (+s 18.9.39 Polesie)

KM 9
33 KM; 2 l;

KM 9 (+s 18.9.39 Polesie)

KM 12(1930)
4,7 t; 10,3x1,8x0,5 m; 1 SD, 35KM=8w; 2MG; 4 l;

KM 12 – KM 13 (+s 19.9.39 Polesie)
KM 14 – KM 15 (+s .9.39 rej. Brwilna, Wisła)

LKU 16 (1933-34)
12 t; 11,2x3x m; 1 SD, 40KM=5,2 w, 1x37, 1MG; 6 l;

LKU 16 – LKU 19 (s+ 19-21.9.39 Polesie)

KU 21 (1918)
6 t; 7,6x2,4x0,3 m; 1 SD, 20 KM=5 w; 1x37, 1MG; 4 l;

KU 21 – KU 24 (+s 18-21.9.39 Polesie)

LKU 25 (1918)
10 t; 8,6x2,4x m;1 SD, 35KM=5,2 w; 1x37, 1MG; 6 l;

LKU 25 – LKU 29 (+s 18-21.9.39 Polesie)

Jednostki minowe

Mątwa (?)
61 t; 35x5,2x0,5 m; 1 SD, 120KM=6,5 w; 1 MG, 160 min; 18-30 l;

MĄTWA (s+ 18.9.39 Prypeć)

„T 4” (1927-28)
4,8 t; 9x2,2x0,3m; 1 SD, 20KM=6w; 1MG; 5 l;

T 4 – T 7 (+s 20-21.9.39 Polesie)

„T 1“ (1935-37)
10,1 t; 11,2x2,8x0,4 m; 1 SD, 72KM=6,7 w; 1x37, 1 MGAA; pb 10; 5 l;

T 1 – T 3 (s+ 20.9.39 Polesie)

Rzeczne jednostki pomocnicze

Admirał Sierpinek
119 t; 40x5x0,7m; 1 MP, 90 KM=7,4 w; 2MG; 49 l;

ADMIRAŁ SIERPINEK (OSZATB) (s+ 17.9.39 rej. Mostów Wolańskich, Prypeć)

Generał Sosnkowski
236 t; 47,5x7,1x0,9 m; 1 MP, 250KM=8 w; 30 l;

GENERAŁ SOSNOWSKI (OSZPIT) (s+ 18.9.39)

Admirał Dickman
168 t; 45,7x5,7x0,6 m; 1 MP, 135 KM=8 w;

ADMIRAŁ DICKMAN (OC) (s+ .9.39)

Neptun (1911)
48 t; 18,2x4,6x1,3 m; 1 MP, 1 k, 60KM=6,5 w; 1MG; 12 l;

NEPTUN (H) (+s 18.9.39 Przewóz Łachewski, Prypeć)

Kiliński (1890)
25 t; 17,5x3x0,6 m; 35KM=5,2 w; 8 l;

KILIŃSKI

Hetman Żółkiewski (1885)
60 t; 36,4x6,4x0,6 m; 1 MP; 60KM; 2MG; 15-20 l;

HETMAN ŻÓŁKIEWSKI (OS) (s+10.9.39 rej. Wyszogrodu, Wisła))

Lubecki (1912, 1939)
200 t; 49,8x11,8x0,8 m; 1 MP, 200KM=8w ; 10 l;

LUBECKI

„S 1”
3,1 t; 8,3 m; 1 SD, 35 KM

S 1

„S 2”
8 t; 11,8 m;1 SG, 35KM=7,4 w; 2 l;

S 2 (+s 17.9.39 rej. Sytnicy, Kan. Sytnicki)

„P”
1 SG, 10-24 KM

P 1 – P 4 (+s 19-21.9.39)

„1”
0,12-0,15 t; 4-5 m; 1 SG 20 lub 32 KM= 20-25 w; 1 l;

1 – 7 (s+ 19-21.9.39 Polesie)
Krypy

Krypy mieszkalne
I. 113 t; 28,8x4,5x0,5 m; 2 MG; 49 l;

K 5 (+s 17.9.39 Kan. Sytnicki)

II. 14-46 t; część 1-2 MG
K 1- K 4
K 6
K 8 – K 10
K 20
K 30 – K 32

Krypy amunicyjne
10-76 t;

K 12 – K 13

Krypy paliwowe i węglowe
22-97 t;

K 14 – K 15
K 22
K 25

Krypa nurkowa
15,4 t;

K 7

Krypy warsztatowe
92 t;

K 19, K 21

Krypa pogłębiarka
15 t;

K 29

Krypy kantyny i prowiantowe
13-46 t;

K 17
K ? – K ?

Krypa transportowa koni
113 t;

K 24

Krypy transportowe

K 11, 16, KZ 7

Krypa sanitarna

K 18

Pontony
12-20 t;

K 33 – K 34

Prom

P 3



Okręty pomocnicze

Okręty – bazy

Ex JMH „Gdynia“ (1926)
538 BRT; 53,7x9,3x3,3 m; 650KM=11 w; 25-30 l;

GDYNIA (OBKTR) (+ 2.9.39 nm.sam)
GDAŃŚK (OBKTR) (+ jw.)

Nurek (1935)
110 t; 29x6x1,4 m; 1 SD Ursus_Nohab, 260KM=10 w; 2 MG; 21-23 l;

NUREK (OB. Nurków) (+ 1.9.39 Oksywie, nm.sam, 1 b, 16+)
Kościuszko (1915)
6852 BRT; 134x16,3x7,4 m; 15 w;

GDYNIA (OB.)(1941→JMH)

Okręty szkolne

Iskra (Hol., 1917, 1928)
500 t; 50,7x7,9x3,8 m; szk. 3, 693 m 2, 1 SD Ursus-Nohab, 260KM=7,5 w; 30-32 l + 40 uczniów;

ISKRA (OS) – 29.11.40→br OBSC „Pigmy

Wilia (Nm, 1906, 1925)
3570 BRT, 8400 t; 104x14,8x5,2 m; 1 MP, 1350KM=8 w; 2x75/35 Schneider wz.97, 4x47, 2 MG; 41-56 l;

WILJA (TRANSP) (20.7.41→JMH; s+ 8.6.44 Arromanches)

Okręty – cele

Ex nm A 56 (1918)
365 t; 61x6,4x2,2 m; 2 TP Schichau, 2 k Marine, 6000KM=22 w, 800Mm/20 w; 73? l

PODHALANIN (OC) (.9.39 zd. Nm. wyc.)
ŚLĄZAK (OC) (jw.)

Ex nm A 56 (1917)
335 t; 60x6,4x2,3 m; 2 TP Schichau, 2 k Marine, 6000KM=22 w, 800Mm/20 w; 1x75/35 Schneider wz.97, 2 MG; 74 l;

KUJAWIAK (OC OP) (.9.39 zd. Nm. wyc.)

Hulk

Ex fr KR „d’Entrecasteaux” (1898)
8100 t; 126x18x7,5 m; 2x75, 4x47 - salutacyjne

BAŁTYK (21.9.39 zd. Nm, wyc.)

Okręt hydrograficzny

Ex nm „FM” (Nm; 1919; 1932)
203 t; 43x6x1,6 m; 2 MP, 1 k Marine, 600KM=12 w; 500Mm/12 w; 2 MG Maxim wz.08; 32 l;

POMORZANIN (OHYDR)(+ 14.9.39 Jastarnia, nm sam)

Holowniki

Smok (Fr. 1921, 1932)
712 t; 40,3(mp)x9,1x3,5 m; 1 MP, 1 kl 1200KM=12,5 w; 2x37, 2MG Maxi wz.08; 30 l;

SMOK (s+1.10.39,Hel, wyd. Nm.→”Rixhoft”, + 2.3.45 Warnemunde)

Lech (Nm; 1903; 1929)
280 t; 30,8x6,5x3,6 m; 1 MP; 450KM=12 w; 12 l;

LECH (+ 14.9.39, Jastarnia nm. sam. Ju 87)

Sokół (Nm; 1909, 1920)
72 t; 21x4,5x1,2 m; 1 MP, 180KM=10 w;

SOKÓŁ (s+ 14.9.39 Oksywie, wyd.Nm→”Grabant”, + .3.45 Gdynia → Pol.)

Mistrz (1937)
110 t; 20,9x5x1,1 m; 1 MP, 1 k; 75 KM=8 w;

MISTRZ (14.9.39 zd.Nm→”Tuchel”)

Kaper (1938-39)
150 t; 26,3x6,3x2,5 m;1 MP, 1 k; 500KM=8 w;

KAPER (1.10.39 zd.Nm→“Schwarzau“)
ŻEGLARZ (s+ 13.9.39, Oksywie, wyd. Nm→”Glettkau”)

Krakus (Fin; 1919, 1920)
55 t; 17,8x4x1,2 m; 1 MP, 120 KM=8 w;

KRAKUS (14.9.39 zd.Nm→”Kielau”)
WANDA (+ 1.9.39 Oksywie, nm.sam Ju 87)

Inne okręty pomocnicze

Oksywie (WMGd, 1927; 1934)
126 t; 24x7x1,6 m; 2 MP, 2k, 40 KM=4 w; 1 rt 550/533; 10 l;

OKSYWIE (stacja torpedowa)(s+ 6.9.39 Gdynia)

Dogfish

DOGFISH (1943WBr)
SEAWOLF (jw.)


Motorówki

L-1 (ex Cześka) późn. niem FL. D 216 (1925; 3,5 t; 5,5x2,4x0,3 m; 20KM=7,5 w;)
L-2 bud. 1939 - MDLot.; 18 t; 14,1x3,5x1,3 m; 72 KM=8,5 w; 2x13 AA
L-3 bud. 1939 - MDLot.; jw. Lecz 110 KM; 2x13 AA
L-4 (ex Meduza) – 1932; MDLot , późn. niem FL. D 228; 3,4 t; 8x1,7x0,5 m; 106KM=23 w;
L-5 (ex Chris Craft) - MDLot w 1936 roku, późn. niem FL. D 217; 0,8 t; 6,8x1,9x0,3 m; 125KM=28 w;
L-6 - MDLot w 1936 roku, późn. niem FL. D 229; 2,5 t; 8,5x2x0,5 m; 20KM=10 w;

M-1 (1933)
M-2 ?
M-3 (03.1930 –1933; 12 t; 12,7x2,8x0,7 m; 212 (170 ?) KM;=17,2 w;)
M-4 (II) – (MDLot 12.05.39, późn. niem FL. D 221; 2,4 t; 6,9x2,1x0,6 m; 10KM=5 w;)
M-5 (1934; 11 t; ok. 14 m; 85 KM?)
M-6 jak „M 5”

Krypy

KM-1 (ex KM-111, Stefek, Universum , Emmy), krypa minowa, późn. niem Stutthof
(1914; 1930); 42x8,5x m; 100 min,
KM-2 (ex KM-112, Antek, Kobold), krypa minowa, późn. niem Plehnendorf
(1912;1930); 46,2x8,4x m; 100 min,
KM-3 (ex KM-113, Alek, Jugend), krypa minowa, późn. niem Tiegenort
(1912;1930) 46,1x8,3x m; 100 min.
KR-4 (ex Wojtek, Ulk); krypa paliwowa, późn. niem G.Ö. II
(1897;1930) 650 t; 45,2x8,4x m;
KR-5 (ex Franek, Post); krypa paliwowa, późn. niem G.Ö. III
(1898;1930) 650 t; 45,2x8,4x m;
krypa śmieciarka – (1930) 22x5,2x2 (wys.boczna);
? [ex KZ-14?] - barka warsztatowa przyholowana z Modlina
? [ex KZ-15?] - barka biurowa przyholowana z Modlina
? [ex KM 111?] - krypa paliwowa
? [ex KM 112?] - krypa paliwowa
? [ex KM 113?] - krypa paliwowa
? bud. 1938 - krypa ogrzewcza zbudowana w Pińsku dla Dyw. Okr. Podw.; d ok.. 23 m
2 krypy ohrzewcze – ok. 1920

Łącznie 16 kryp i barek

Inne

dok pływający - (1932) – 350 t; od 1937 – 500 t;55,1x13,3 m;
dok pływający - (1938) – 5000 t; 130x20x24 (wysokość) m;
dźwig pływający - (1933) – nośność 25 t;
Ostatnio zmieniony 2006-04-21, 09:23 przez jareksk, łącznie zmieniany 2 razy.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
Slaw
Posty: 929
Rejestracja: 2004-03-28, 12:01
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Slaw »

WILIA (TRANSP) (20.7.41→JMH; s+ 8.6.44 Arromanches) - mimo pewnych zawirowań pozostawiono do końca nazwę O.R.P. "Wilja "( Dz.Zarz. Szefa Kierownictwa Marynarki Wojennej nr 53 z 1936)
Slaw
stajek
Posty: 227
Rejestracja: 2005-10-31, 21:58
Lokalizacja: Sulechów

Post autor: stajek »

BŁYSKAWICA (od XII 1941→ 8x102AA, 4x40AA, 2x20AA, 4rt533, 4 mbg, 2 wbg; )

Myślę, że przy działach 102 mm można śmiało napisać iż były brytyjskiego typu Mk XVI w który przezbrajano wiele okrętów od końca lat trzydziestych i przeglądając typy dział 102 mm brytyjskie żaden inny nie pasuje, natomiast 20 mm niemal na pewno Oerlikony, bo tylko tego typu 20 mm używała w tym czasie Royal Navy.
Artyleria Bóg Wojny
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

Mam pytanie, jak są definiowane wyporności umieszczane w spisach? Patrząc na liczby charakteryzujące polskie okręty nie umiem znaleźć klucza definicji.
JB
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Wyporności standard.
Zostałem zaskoczony Wilią. Wszędzie czytałem o przekazaniu do PMH, a tu ORP. Może ktoś coś bliższego mi wyjaśnić.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

jareksk pisze:Wyporności standard.
Zostałem zaskoczony Wilią. Wszędzie czytałem o przekazaniu do PMH, a tu ORP. Może ktoś coś bliższego mi wyjaśnić.
W takim razie wyporności podane są błędnie.
Slaw napisał, że do końca służby w PMW statek nazywał się O.R.P. Wilja (nie przerobiono i na j, choć w 1936 roku zmieniły się zasady pisowni).
JB
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

Jeszcze raz o wypornościach. Podane liczby dla monitorów to wyporności pełne po przebudowie, dla kontrtorpedowców przedwojennych - wyporności normalne projektowane.
Jeśli chodzi o Orła, to o jego wypornośći pisałem na podforum "O.R.P. Orzeł". Podana wyporność Batorego (60 t) jest nierealna, rzeczywista wynosiła ok. 30 ton.
JB
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Drobna uwaga. Przy monitorze "Wilno" można napisać, wysadzony w powietrze przez załogę. :wink:
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
Slaw
Posty: 929
Rejestracja: 2004-03-28, 12:01
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Slaw »

jareksk pisze:Wyporności standard.
Zostałem zaskoczony Wilią. Wszędzie czytałem o przekazaniu do PMH, a tu ORP. Może ktoś coś bliższego mi wyjaśnić.
Już wyjaśniam -okręt został przekazany do PMH w roku 1940 . W czasie służby w MW nazwa była "Wilja" przez "j" Był taki okres że chciano zmienić pisownę na "i" ale od tego odstąpiono.
Slaw
Awatar użytkownika
Slaw
Posty: 929
Rejestracja: 2004-03-28, 12:01
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Slaw »

JB pisze:
jareksk pisze:Wyporności standard.
Zostałem zaskoczony Wilią. Wszędzie czytałem o przekazaniu do PMH, a tu ORP. Może ktoś coś bliższego mi wyjaśnić.
W takim razie wyporności podane są błędnie.
Slaw napisał, że do końca służby w PMW statek nazywał się O.R.P. Wilja (nie przerobiono i na j, choć w 1936 roku zmieniły się zasady pisowni).
JB
Upsss, nie zauważyłem że zostało to już wyjaśnione przez JB .
Slaw
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

Dyskusję o nazewnictwie kryp można znaleźć w temacie http://fow.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=693.
JB
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Dzięki za uwagi. Prosiłbym - o ile można - prostować od razu. Wówwczas uwagi będą szybko naniesione. Z wypornościami mam problem i wszelkie uwagi z pokorą przyjmę i "skinsumuję".
Fax et tuba
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Batory i Wilja załatwione po myśli koleżeństwa jak mniemam.
Co do kryp oczekuję propozycji jak ten problem uporządkować.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

jareksk pisze:...Co do kryp oczekuję propozycji jak ten problem uporządkować.
We wrześniu 1939 roku krypy Floty nosiły oznaczenia od KR 1 do KR 14. W informacji Theo Dorgeista podane są niemieckie nazwy przejętych jednostek i ich przeznaczenie.
JB
virtualbob
Posty: 46
Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
Lokalizacja: Kabaty
Kontakt:

Re: Polska

Post autor: virtualbob »

jareksk pisze: MAZUR (OS) (+ 01.09.39 sam.nm, 2 b, 20+)

Ex ros Golub (Fin, 1919, 1920-1921)
342 t; 50x7x2,9 m; 2 MP, 2 k Normand, 1150KM=14,5 w, 700 Mm/14 w; 2x75/35 Schneider wz.97, 2x12,7 AA Hotchkiss, 2MGAA; 47-59 l;
Tak czysto dla poprawności danych proponuję zmienić kaliber na 13,2 mm.
ODPOWIEDZ