Strona 1 z 1
					
				Brandon
				: 2006-10-14, 19:49
				autor: Krzysztof Gerlach
				Czy ktoś z Panów wie, jakie były losy po 1854 r. parowca Brandon, zbudowanego w Glasgow i wyposażonego przez firmę Randolph, Elder & Co. z Govan w pionierski silnik podwójnego rozprężania pary? W 1854 był używany przez rząd brytyjski w charakterze transportowca w wojnie krymskiej, ale na tej dacie moje informacje się urywają. Za ewentualną pomoc z góry dziękuję. Krzysztof Gerlach
			 
			
					
				
				: 2006-12-28, 00:26
				autor: AvM
				BRANDON  (3.1854)  zbud Barclay, Curle & Co, Whitenich, Glasgow #7 (/37)
rejestr 9.8.1954  London& Limerick  Steam Ship Company, Limerick 
zelazny srubowy 764brt/501nrt 216'1''x27'3''x17'1''(glebokosc) 170nKM
Wamieniany 1855  BPP
4.11.1854 kontrakt na 3 miesiace jako tranpsort 2 funty 10 shiligi za miesiac
tranport matrialow i wojska do Balaklavy, ( transport  No.139)
nasepnie chorych zolnierzy do Kontsntynopola
nasepnie sluzyl jako okret szpitalny do 9.11.55
zwolniony  ze sluzby 3.12.55 
9.11.55 z Konstantynopola do Portsmouth przyplynal 1.12.55
nie wyplacono 11 funtow 19 szylingow z powodu braku rachunkow za koszty wegla 
od 10.3.56 nowa umowa za 1 funt 17 szylingow 6 pensow za miesiac
Mercantile Navy List 1857 nie wymieniany
Nie wymieniany 1858 BPP
Na razie nie wiem nic wiecaj.
AvM
			 
			
					
				
				: 2006-12-28, 10:23
				autor: Krzysztof Gerlach
				Serdecznie dziękuję!
To niby tylko półtora roku więcej służby niż miałem, ale obejmujące niezwykle interesujący mnie okres, a w proporcji czasowej i tak dodatkowe 150 procent tego, co mnie udało się dotąd znaleźć!
Krzysztof Gerlach
			 
			
					
				
				: 2006-12-28, 12:02
				autor: AvM
				Wymieniany jest tez w
D.B.McNeill  Irish Passenger Steamship Services  Vol 2 : South of Ireland
str131.
Na linii Limerick-London nie bylo do 1854 roku polaczenia bezposredniego kiedy to wproawdzono  BRANDON ,  HOLYROOD  i  WATERWITCH  do cotygodniopwego polacuzenia miedzy obydwama partami. Polaczenie to bylo utrzymywane do 1865 r.
AvM
			 
			
					
				
				: 2006-12-28, 15:24
				autor: AvM
				Mala pomylka  MNL 1857  jest jeszcze wymieniany,
Pomylilem z MNL 1863.
Chyba zostal w czasie swojej ostatniej podrozy sprzedany w Konstatynopolu.
chociaz najprawdopodobniej stalo sie to dopiero dopiero w 1862 r. 
BENJAMIN ATTWOOD Guistiniani , Konstantynopol
Zlowowany w Turcji  okolo 1893.
LLoyd 1865: 759brt/567ntrt 216,1x27,3x17,1ft  154nKM
Unterwrites 1885 763brt 495nrt   B.J. Guistiniani 
-
AvM
			 
			
					
				
				: 2006-12-28, 15:29
				autor: Krzysztof Gerlach
				Teraz to już niemal komplet potrzebnych informacji. Jeszcze raz bardzo dziękuję!
Krzysztof Gerlach
			 
			
					
				
				: 2007-01-21, 12:25
				autor: AvM
				Od przyjaciol dane z PRO:
Trails: 8.6.1854
built by R.Barcley & Curle,Stabcross-Glasgow -7-
09.08.1854 registered at Limerick as BRANDON (off. no. 10758)   for   London & Limerick Steam Ship Co., Limerick /Br
23.08.1857: register closed "sold to foreign owners as BRANDON
12.06.1862 register re-opened at London as BENJAMIN ATTWOOD   H.E.Moss, Liverpool/Br
01.12.1862 register closed "sold to foreign owners"
1862  BENJAMIN ATTWOOD  B.J. Giustiniani, Istanbul / flag ??? (LR:Turkish)
1893 deleted from LR
AvM
			 
			
					
				
				: 2007-01-21, 13:13
				autor: Krzysztof Gerlach
				Dalsze podziękowania!
Krzysztof Gerlach
			 
			
					
				
				: 2007-01-21, 13:39
				autor: AvM
				Sprawa jest bardzo ciekawa, podobnie do innych statkow zKonstantynopola
najczesciej nie wiadomo jaka wlasciwie bandere nosily. Bardzo czesto byly zarejestrowane w ktoryms z konsulatow. 
AvM