Zdjęcia okrętów PMW

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

tom
Posty: 845
Rejestracja: 2011-05-07, 10:52

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: tom »

Wejdź najpierw na Wikimedia Commons i tam wpisz "Jolly Roger SOKOL". I zobaczysz :)
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4088
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: crolick »

ramm pisze: Tom, a o które chodzi, wrzuć proszę to zobaczymy co da się zrobić
https://www.iwm.org.uk/collections/item ... /205144728
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
tom
Posty: 845
Rejestracja: 2011-05-07, 10:52

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: tom »

Jeszcze pytanko odnośnie zdjęcia Dragona na redzie Liverpool. Tak je znajdowałem podpisane. Tylko czy to na pewno prawidłowo? Czytam rozbieżne opinie na temat zdjęcia aparatów torpedowych i zainstalowania podwójnej armaty plot kal. 102 mm. Starsze opracowania podawały, że zdjęto wyrzutnie i zainstalowano "stodwójki" w 1943 r., ale niektórzy twierdzą, że dopiero w kwietniu 1944 r., gdy uznano wt. za niepotrzebne w działaniach inwazyjnych. W akcji w osłonie konwojów arktycznych (w czym Dragon wziął udział) wt. mogły być jeszcze przydatne. Kto wie na pewno?
Awatar użytkownika
ramm
Posty: 710
Rejestracja: 2009-10-06, 18:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: ramm »

@crolick, tom Dzięki Panowie. Status zdjęcia: Work in Progress

tom pisze: 2023-03-15, 11:04 (...) Czytam rozbieżne opinie na temat zdjęcia aparatów torpedowych i zainstalowania podwójnej armaty plot kal. 102 mm (...) ale niektórzy twierdzą, że dopiero w kwietniu 1944 r., gdy uznano wt. za niepotrzebne w działaniach inwazyjnych. ....
@tom podpis jest dobry. Członka, Grzegorza Nowaka aka. "MacGregor", nie należy brać go pod uwagę jako rzetelne źródło informacji. On plącze fakty, zupełnie odklejony jest od rzeczywistości i przepisuje od innych.. Jak mogli zamontować coś w kwietniu'44 jak na zdjęciu z marca 1944 ORP Dragon wygląda tak:
Obrazek
☠Rock Honor Ojczyzna☠
tom
Posty: 845
Rejestracja: 2011-05-07, 10:52

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: tom »

ramm pisze: Członka, Grzegorza Nowaka aka. "MacGregor", nie należy brać go pod uwagę jako rzetelne źródło informacji. On plącze fakty, zupełnie odklejony jest od rzeczywistości i przepisuje od innych.
Mateusz, nawet jeśli On się mylił w tym artykule, który znasz, a Ty się nie pomyliłeś, to proszę - pisz o tym bardziej po ludzku, a nie tak "niesmacznie" jak widzę, bo nie wypada, gdy inni tu wchodzą i czytają. Można inaczej, nawet jeśli za gościem nie przepadasz.
Raczej wątpię, by ktoś długo piszący (lub coś analizujący) był ZAWSZE nieomylny. Zdarza się, jak z tą przysłowiową nie nabitą bronią, co strzela raz do roku.
Awatar użytkownika
ramm
Posty: 710
Rejestracja: 2009-10-06, 18:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: ramm »

To Twoje zdanie, ja uważam, że trzeba elektryka usunąć z przestrzeni publicystycznej i modelarskiej.

Obrazek
☠Rock Honor Ojczyzna☠
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6364
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: Peperon »

Nie przesadzaj...
Też jestem elektrykiem :diabel:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2025
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: dessire_62 »

Mazur bez działa, czyli wczesne lata dwudzieste, a dokładniej wie ktoś może?
Załączniki
Mazur+ Lwów.png
Mazur+ Lwów.png (763.15 KiB) Przejrzano 4943 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: AvM »

Z facebuooka -post Kasyno Mdl Puck

Puck pierwsza połowa lat 80-tych, kuter torpedowy w zimowej scenerii.

Miejscowa atrakcja, znajdująca się przy zejściu na ,,Zieloną Plażę’’ tzw. ,,Osce’’. Niestety atrakcja również dla osób, które wykorzystywały kuter do różnych innych celów. Wnętrze kadłuba było pełne śmieci, odchodów, pustych butelek po alkoholach, strzykawek, woreczków z resztkami butaprenu itd. Z tego, co mi wiadomo, z powodu braku możliwości zapanowania nad tym przybytkiem, władze zdecydowały o usunięciu kutra i strażacy dokonali jego kontrolowanego spalenia. Byłem tam następnego dnia, została kupa popiołu i trochę elementów stalowych.

Kuter torpedowy to prawdopodobnie jednostka projektu 183 (P-6), najliczniej produkowany typ tej klasy, łącznie zwodowano w ZSRR ponad 600 sztuk, które pływały w flotach większości armii Układu Warszawskiego i nie tylko. Polska MW posiadała na stanie łącznie 19 sztuk, pierwsze weszły do służby w 1952, większość została wycofana ze stanu w latach 70-tych.
Załączniki
KT Puck.jpg
KT Puck.jpg (99.27 KiB) Przejrzano 4696 razy
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4088
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: crolick »

tom pisze: "Najbrzydszy" Jolly Roger SOKOŁA jaki widziałem dotyczy 1943 r., gdy widnieje na nim 8 zatopień, a czaszka ma coś w rodzaju chustki pirackiej (mi ona kojarzyła się z fryzurą Adolfa). To zdjęcie jest na s. 93 w mojej i Mariusza pozycji "Polska Marynarka Wojenna na Morzu Śródziemnym 1940-1944". I to też jest ewidentnie inna flaga. Może poprzednią podwodniacy podarowali po pierwszej kampanii śródziemnomorskiej gen. Sikorskiemu? Karnicki z czterema członkami załogi udał się wtedy w lipcu 1942 r. na spotkanie z nim i wcadm. Świrskim w Greenock.
JR SOKOŁA była non-stop przeszywana i zmieniana, ale ta ze zdjęcia IWM https://www.iwm.org.uk/collections/item ... /205144728 to faktycznie jakiś cudak (może kopia bo tam nic się nie zgadza)

Flaga po 1 kampanji śródziemnomorskiej wyglądała normalnie:
https://www.foto.karta.org.pl/przeglad- ... cted=65962
Belki idą w kolejności:
czerwony (CdP)
biały (BALLILA)
czerwony (ORIONE)
biały (TINOS)
biały (GIUSEPPINA)

To jest wszystko logiczne.

Ta "Twoja" to ta sama flaga tylko z dodatkami (patrz zdjęcie s. 211 z tej samej książki)
Dodano kratę za Navarino i szable - widać, że to ewidentnie późniejszy dodatek (ale jak najbardziej zasłużony).
Ale te belki to zagadka.
biała z czerwoną gwiazdą (w późniejszych wersjach gwiazda się już nie powtarza)
biała ze swastyką
biała
To zdjęcie jest sprzed patroli egejskich, czyli te belki to muszą być zatopienia z patrolu adriatyckiego. Tylko które jest które? I co oznacza gwiazda i swastyka??

A po zakończeniu 2 kampanji śródziemnomorskiej jeszcze raz flagę przeszyto - dodano na samym początku białą belkę oraz przesunięto swastykę o 2 belki w dół (wtf?).
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
tom
Posty: 845
Rejestracja: 2011-05-07, 10:52

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: tom »

Belka ze swastyką może oznaczać transportowiec ERIDANIA. Pewnie widzieli na nim niemiecką flagę przed odpaleniem salwy torpedowej. A jeśli dali gwiazdę na belce - to pewnie dotyczy uszkodzonego UGLIANO. Przecież uszkodzili go z armaty. Koziołkowski chyba chciał kogoś przekonać, że ten stateczek zatopili, albo zatonął później poza zasięgiem wzroku (choć dziś wiemy, że nie). Trzecia biała to pewnie GIGLIOLA( też mylnie uznany statek za zatopiony). Tylko kolejność zrobili trochę nie tak, albo im to "wisiało". Wszak ten sam patrol.
??? ORIONE czy STRALE?
I nie bardzo logiczne jest dla mnie naszywanie CdP na tej pierwszej fladze, choć to faktycznie robili. Karnicki chciał chyba oszukać sam siebie i dodatkowo Świrskiego. Dziób SOKOŁA wyskoczył po salwie ponad wodę i Włosi ich wykryli, zanim torpedy dotarły do statków, a krążownik pomocniczy zrobił zwrot dużo wcześniej, o czym Karnicki wiedział. No to jak mogli go trafić? Pojedynczy wybuch był nie w czasie wyliczonym, co wskazywało na samodestrukcję torpedy na granicy przebiegu.
I zauważ, że na tym "cudaku" też jest gwiazda na belce. Dlatego, że GIUSEPPINA nie tylko została wysadzona, ale i wpakowali jej dodatkowo dwa pociski z działa.

Na tej ostatniej wersji flagi SOKOŁA (z 1944 r.) w zasadzie powinny być dwie swastyki. Na ósmej pozycji - bo to była Eridania (ale z niej najwyraźniej zrezygnowali). Dali ją za to na dziesiątej, bo na Argentinosie zdobyli flagę ze swastyką. Mogli również dodać ją przy zatopionym patrolowcu, ale jednak tego nie zrobili.
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4088
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: crolick »

Tadek jak byś obejrzał kolejny odcinek u Wolskiego to byś wiedział dlaczego CdP był zgłoszony jako zatopiony i że ORIONE, a nie STRALE :-D

ERIDANIA była pod włoską flagą - to jest w raporcie.

"Cudak" ma też białe/czerwone/białe/czerwone/białe z gwiazdą (czyli znów "odwróconą" kolejność).
No i bądź tu mądry :hmmm: ;/
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
tom
Posty: 845
Rejestracja: 2011-05-07, 10:52

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: tom »

Nawet jeśli Eridania była pod włoską flagą- to co z tego? Chyba pamiętasz, że Włosi skapitulowali znacznie wcześniej i przeszli na aliancką stronę? Więc jeśli nawet Niemcy podnosili flagę włoską (co na Adriatyku po kapitulacji dotychczasowego sojusznika w sumie było dziwne, i niegłupi Koziołkowski mógł to potraktować jak nieudany "kamuflaż"), to i tak wiadomo było, że na tych wodach transportowiec działa "dla Niemca". Biorę jeszcze pod uwagę, że swastyka na zatopieniu może oznaczać początek OKRESU, gdy się zatapiało to, co pływało wyłącznie dla Niemców, bo Włosi już byli po "naszej stronie". Tylko wtedy to późniejsze przesuwanie swastyki na ARGENTINOSA ten rodzaj "znaczenia" by zepsuło.

Choć nie do końca. Ten pierwszy biały pasek zastanawia mnie od lat. Tak to na pierwszy rzut oka wygląda, jakby coś sobie "zaliczyli" przed atakiem na CdP. Bo atak pod Brestem był przecież chybiony i to wiedzieli. Bo reszta byłaby dla mnie jasna: drugi z kolei CdP, następna BALILLA, ten ORIONE, TINOS, GIUSEPPINA, dodany dopiero w 1944 r. i nieprawnie MEATTINI, GIGLIOLA, UGLIANO, ERIDANIA (ze swastyką). Szkopuł w tym, że na "cudaku" jest pięć a nie sześć pasków i to wygląda po prostu na zwykłe odwrócenie kolejności (by paski przy okazji kojarzyły się z polską banderą). Ale wtedy w wersji flagi z 1944 r. i tak na jeden z pierwszych dziesięciu pasków nie ma "pomysłu" - co by to mogło być, gdyby ERIDANIA "zjechała" na dziesiątą pozycję. Z tego powodu nie wiem, czy tak ma być, czy też swastyki zwyczajnie nie przesunęli na ARGENTINOSA.
tom
Posty: 845
Rejestracja: 2011-05-07, 10:52

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: tom »

Jest jeszcze inne możliwe wytłumaczenie przesunięcia swastyki na dziesiąty pasek we fladze z 1944 r. ARGENTINOS został zatopiony jako pierwszy w ramach akcji kontynuowanych z nowej bazy (Bejrut). To też mógł być istotny powód, bo Morze Egejskie na przełomie 1943/1944 r. to był już "niemiecki" akwen. A to, że zdobyto wtedy w abordażu flagę hitlerowską stanowić mogło "akcent dodatkowy", by tak zrobić.
Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 169
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: stara zientara »

ORP Kondor w stoczni Wisła, 10.07.2023
20230710_131347_OP Kondor.jpg
20230710_131347_OP Kondor.jpg (628.25 KiB) Przejrzano 3957 razy
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Awatar użytkownika
ramm
Posty: 710
Rejestracja: 2009-10-06, 18:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zdjęcia okrętów PMW

Post autor: ramm »

Obrazek
ORP Wicher w Imperial Dock w Leith (Edynburg) 1967 r. Za rufą niszczyciela zacumowane trałowce ORP Orlik i ORP Albatros
☠Rock Honor Ojczyzna☠
ODPOWIEDZ