Piast nowy prom dla PŻM - wizualka
: 2007-04-16, 09:57
Warship Discussion Board
https://fow.pl/forum/
RyszardL pisze:Może ja nie potrafię spojrzeć właściwie, ale brak mi trochę harmonii w sylwetce.![]()
Mamy bryłę nadbudówki dziobowej, potem nic i nagle zestaw kominów, ktore są nadwymiarowe w stosunku do reszty.
A może taka moda dzisiaj ?
Raczej typowy. Tak dzisiaj wygląda większość promów tej klasy, szczególnie tych dużych, z co najmniej trzema kilometrami pasa ładunkowego. Jak znam Stocznię Szczecińską, to z czasem ta sylwetka zostanie dopracowana i zyska na wyglądzie. Jak dla mnie i tak jest o niebo ładniejsza niż ostatnio budowane Steny, np.Stena TraderRyszardL pisze:Może ja nie potrafię spojrzeć właściwie, ale brak mi trochę harmonii w sylwetce. :?
Mamy bryłę nadbudówki dziobowej, potem nic i nagle zestaw kominów, ktore są nadwymiarowe w stosunku do reszty.
A może taka moda dzisiaj ?
Wszystko to prawda. Sternik musi widzieć dokładnie, co się dzieje przed dziobem z uwagi na sposób dobijania do terminalu.wiec najwyzsza bryla kadluba koncentruje sie w wiekszosci na jednym z koncow kadluba (akurat z wielu wzledow korzystne jest, by byla to czesc dziobowa... widocznosc z mostka lepsza
Z zasady wszystko podporządkowane jest uzyskaniu jak największej powierzchni pokładów samochodowych. Choć według mnie, sensowniej byłoby nie piętrzyć nadbudówki na dziobie, a "rozciągnąć" ją ku rufie. Przy okazji zyskuje stateczność.RyszardL pisze:Ja widzę t6eraz, jakie są tendencje w budowie tego typu statków, Adam podał "linka" do "Stena Trader", który wygląda jeszcze gorzej niż projekt szczeciński. Aż się prosi, żeby dołożyć jedną kondygnację nadbudówki i obniżyć całą obudowe komina o jeden szczebel, żeby był "lżejszy na oko". Alternatywnie, zrobić jakieś galerie widokowe, które będa biegły wokół tej konstrukcji. Cokolwiek, co poprawi wygląd ogólny sylwetki. Szkoda, że Witold Urbanowicz nie może się wypowiedzieć. :-(