Strona 1 z 6
W pogoni za prawdą - hipoteza Pana MBłusia
: 2007-04-17, 08:45
autor: radarro
Do dyskusji chciałbym zaprosić wszystkich, którzy czytali artykuł i poznać opinie nt oceny działań DO, sugerowanej przez autora.
Proszę o stawianie dowolnych pytań, przedstawienie własnych stanowisk, nieskrepowanie myślenie. Zapraszam do dyskusji wszystkich chętnych.
proszę moderatorów o natychmiastowe wycinanie jakiejkolwiek krytyki kierowanej wobec uczestników dyskusji.
Wg autora:
1. rozkaz "Zbliżyć pod Gdańsk" można było wykonać bez wychodzenia z sektora.
2. Powstaje wrażenie, jakoby Sąd chciał szybko wymierzyć karę, natomiast kształtuje wysokość kary dobierając lżejsze artykuły.
3. Kłoczkowski skutecznie wykonuje rozkaz wejścia i conajmniej 24h postoju do portu neutralnego państwa zaprzyjaźnionego [Wg MBłusia, mogło być to tajne zadanie DO] , w obliczu perspektywy ponownego wyjścia z portu, zablokowanego w miedzyczasie przez siły ZOP.
4. Pytanie o wiedzę DO nt umowy ryskiej. W oparciu o artykuł BZalewskiego [BH20] można dowieźć, że Rydz, Bortnowski wiedzieli, że w XI38 możliwość zoorganizowania bazy floty na terenie RYGI [propozycja finalna Bortnowskiego] jest zablokowana
5. Charakterystyczna chronologia zdarzeń w cytowany liście Mokrskiego:
najpierw wyczerpać wodę, potem symulacja choroby itd.
: 2007-04-17, 14:46
autor: karol
A dlaczego pomijasz od razu Błusia i wciskasz swoje opinie, jako Jego? No i ta bajka o siłach zop...
: 2007-04-17, 14:50
autor: Adam
Swoją drogą, bo może ktoś nie zauważył - w ostatnim MSiO jest list Marka Błusia odnoszący się do dyskusji która tu miała miejsce, a w której on nie mógł wziąć udziału z racji niemożliwości zalogowania się na Forum.
: 2007-04-17, 15:55
autor: MiKo
Tak, wspominał o tym Grzechu w pozamykanych już tematach podforum o Orle. Dopiero dzisiaj przeczytałem list Marka Błusia - co za tupet

wszystko to podobno moja wina. Tak czy owak wysłałem do pana Marka wiadomość oraz przeprosiny. Chociaż jak wszystkim wiadomo w dziale administracji na pierwszym miejscu przyklejony jest temat z moim e-mailem, pod który można zgłaszać wszelkie problemy.
Czasowo odblokowałem też możliwość pisania postów niezalogowańcom w dziale Administracji (zobaczymy czy pojawi sie jakiś spam).
Procedura rejestracji musi zostać w takiej formie ze względu na logujące się boty.
: 2007-04-18, 14:18
autor: JB
Jako jeden z moderatorów tego podforum witam ucikienierów spod zelaznej ręki fdt. Tu możecie swobodnie dyskutować, nie wolno tylko nikogo obrażać. Dopuszczam pisanie głupot, powtarzanie w nieskończoność tych samych pytań (najwyżej nie dostanie się na nie odpowiedzi), nie będę zamykał tematów (mam nadzieję, że moi młodsi Koledzy-współmoderatorzy też). Tu jeszcze obowiązuje liberalna (w najlepszym znaczeniu tego słowa) III RP!
JB
: 2007-04-18, 15:17
autor: radarro
Skoro MBłuś stawia pytanie dot. wiedzy PMW nt umów, czy możemy przeprowadzić dowód na to, że KMW nie przekazało dalej tej wiadomości. Brak dynamicznej reakcji DF na sygnał o chęci wejścia do portu estońskiego celem uzyskania porady lekarskiej i powrotu do kampanii może sugerować, że DF nie wiedziało.
Z oświadczenia Kłoczkowskiego XI39 wynika z kolei, ze szedł po poradę lekarską, był zaskoczony pytaniem o jakiekolwiek uszkodzenia. Więc uszkodzenie sprężarki zostało zgłoszone dopiero po zapytaniu Estończyków
: 2007-04-21, 08:23
autor: karol
Uzasadnienie pobytu w porcie neutralnym świadczące o braku zamiaru internowania okrętu
: 2007-05-09, 11:23
autor: radarro
Czy mozna jednoznacznie ustalić, czy Kłoczkowski zgłosił usterkę sprężarki dopiero po zadaniu pytania o uszkodzenia przez stronę estońską ? [wg relacji Kłoczkowskiego tak właśnie było, ale może są na to dodatkowe dowody]
: 2007-06-01, 23:15
autor: Bertani
radarro pisze:Czy mozna jednoznacznie ustalić, czy Kłoczkowski zgłosił usterkę sprężarki dopiero po zadaniu pytania o uszkodzenia przez stronę estońską ? [wg relacji Kłoczkowskiego tak właśnie było, ale może są na to dodatkowe dowody]
A czy Tallinie zdołano zaangażować jakiekolwiek siły lub środki z zewnątrz w celu naprawy awarii sprężarki, która to awaria stała się jednym z oficjalnych powodów wejścia do portu?
: 2007-06-02, 13:06
autor: karol
Oficjalnym powodem wejścia do portu w Tallinie była konieczność uzyskania pomocy lekarskiej dla chorego (z podejrzeniem tyfusu) dowódcy okrętu, proszę tu nie wymyślać nowej historii Drugiej Wojny Światowej

: 2007-06-02, 13:13
autor: crolick
No właśnie Karolu - nie wymyślaj nowej historii DWS
Zgodnie z tym co piszą Estończycy jako powód wejścia do portu Kłoczkowski podawał chorobę własną oraz małe uszkodzenie silnika.
: 2007-06-02, 20:24
autor: karol
Z powodu choroby dowódcy kmdr. ppor. Henryka Kłoczkowskiego okręt wszedł do estońskiego portu w Tallinie, gdzie został bezprawnie internowany.
http://www.mw.mil.pl/index.php?akcja=ar ... =10&id=365
badź tak uprzejmy poinformować admina tej strony o zaistniałej zmianie, bo pisze nieprawdę

: 2007-09-21, 14:04
autor: radarro
Wracając do dyskusji:
Czy można ustalić:
1. Czy , w dniach 1-4 IX, Orzeł mógł spotkać w ZGdańskiej siły ZOP, czy były tam jakiekolwiek lekkie siły ZOP?
2. Czy rozkaz "podejść pod Gdańsk" wymagał wyjścia z sektora i wejścia do sektora Wilka ?
: 2007-09-21, 18:55
autor: karol
2a. i przejścia przez pole minowe.
Witaj radarro, dawno ciebie nie było!
: 2007-09-21, 19:45
autor: radarro
A czym pojawił się już autor M.Błuś ?
: 2007-11-07, 10:52
autor: radarro
Czy ktośmoże udostępnić 1 cz. artykułu GROMA z miesięcznika ODKRYWCA