Strona 1 z 1
					
				Spis trafień w krążowniki liniowe w Skagerraku (?)
				: 2004-08-01, 14:25
				autor: Przezdzieblo
				Znak zapytania w temacie wątku, bo ja takiego spisu trafień i uszkodzeń nie znam. 
Znalazłem w Sieci jedną tabelkę z liczbą trafień w brytyjskie okręty, bez podania jednak kalibrów i efektów --> 
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/FWWjutland.htm 
Nie wnikam skąd są te dane. 
Czy istnieje dokładniejsze zestawienie, który z brytyjskich krążowników liniowych oberwał, iloma i jakimi pociskami oraz jaki był efekt tych trafień? Jest coś takiego dla niemieckich 
Schlachtkreuzerów? Czy wypada poprzestać na odnotowaniu, że Seydlitz zainkasował te 22 różnej wielkości "kuferki" i wyłapywać miejsca oraz uszkodzenia z literatury i fotografii? Czy wreszcie czekać na nową książkę Tadeusza Klimczyka?
 
			 
			
					
				
				: 2004-08-01, 15:20
				autor: Gość
				Witaj , zajrzyj na tą strone może coś znajdziesz , straty w ludziach są wyszczególnione , na jakim okręcie ilu .  Być może są gdzieś i trafienia . Narazie nie moge ci pomuc szukać brak czasu 
 http://www.gwpda.org/naval/n0000000.htm#bac    
janik41
 
			 
			
					
				
				: 2004-08-01, 15:24
				autor: MiKo
				
			 
			
					
				
				: 2004-08-01, 15:36
				autor: dakoblue
				za dokladnie  

 
			 
			
					
				
				: 2004-08-01, 16:21
				autor: Przezdzieblo
				O, wielkie dzięki, o to chodziło. Szkoda, że bez zdjęć. Interesująca różnica pomiędzy rysunkami brytyjskimi a niemieckimi - te pierwsze "atrakcyjniejsze". No to mam w czym kopać.
			 
			
					
				
				: 2004-08-04, 15:09
				autor: Smok EKS
				Jak juz sie przekopiesz - daj mi dane to zrobie tabelke
			 
			
					
				
				: 2004-08-04, 15:24
				autor: Tadeusz Klimczyk
				
Czy istnieje dokładniejsze zestawienie, który z brytyjskich krążowników liniowych oberwał, iloma i jakimi pociskami oraz jaki był efekt tych trafień? Jest coś takiego dla niemieckich Schlachtkreuzerów? Czy wypada poprzestać na odnotowaniu, że Seydlitz zainkasował te 22 różnej wielkości "kuferki" i wyłapywać miejsca oraz uszkodzenia z literatury i fotografii? Czy wreszcie czekać na nową książkę Tadeusza Klimczyka?
Nie znam lepszego źródła w tej materii niż Campbell (i w ogóle ta niepozorna książka jest kopalnią bardzo ogólnej wiedzy o ówczesnych okrętach). Na moją książkę nie czekaj, nie koncentruje się ona w żadnym wypadku na technicznej analizie uszkodzeń. Nie ma co powielać śp.Campbella
 
			 
			
					
				
				: 2004-08-04, 16:00
				autor: Przezdzieblo
				Smok EKS pisze:Jak juz sie przekopiesz - daj mi dane to zrobie tabelke
 
Smoku, a czego Ci trzeba do tabelki? Dane brytyjskich kr. lin. mam, grubości i typy stali (KC, KNC i HT, nic więcej). Problem jest z kątami, bo te u J. Robertsa (
Battlecruisers, London 1997) trzeba by czytać z obrazków 3 cm na 3cm 

 Zawsze można jednak sięgnąć do rysunków z Campbella (papierowej wersji nie miałem w ręku 

), za link do których raz jeszcze dziękuję MiKo.
Tadeusz Klimczyk pisze:Nie znam lepszego źródła w tej materii niż Campbell (i w ogóle ta niepozorna książka jest kopalnią bardzo ogólnej wiedzy o ówczesnych okrętach). Na moją książkę nie czekaj, nie koncentruje się ona w żadnym wypadku na technicznej analizie uszkodzeń. Nie ma co powielać śp.Campbella
Ale można oczekiwać podobnych informacji co w artykule z zatopieniu Queen Mary z MSiO 1/2002? Prócz wspomnianego Campbella jest coś jeszcze na ten temat?
 
			 
			
					
				
				: 2004-08-04, 16:56
				autor: Gość
				Queen Mary w duzej mierze jest tekstem, który ukaże się w książce.
A jeśli chodzi o techniczną stronę bitwy, to jest sporo ogólnych uwag w "The Grand Fleet" Browna, a także w "British BB of WW One" Burta. Poza tym sporo materiału rozrzuconego po różnych artykułach i przyczynkach. Zależy czego szukasz...
Tadeusz K.