Strona 1 z 1

statki z polskich stoczni

: 2007-10-30, 06:52
autor: krzysiekj
Mam przyjemność poinformować Wszystkich zainteresowanych, że wywołany swego czasu do tablicy, postanowiłem sprężyć się. Efektem tego jest mój powrót a właściwie powrót mojej strony do internetu. A zatem ogłaszam wszem i wobec. Jestem obecny pod adresem polskiestatki.inwestnet.com.
Zachęcam do odwiedzin i uwag.

Pozdrowienia
Krzysiekj[table][/table]

: 2007-10-30, 07:38
autor: pothkan
http://polskiestatki.inwestnet.com/TOWA ... zne.html#1

Grzechu, tylko się nie denerwuj :P

A stronka całkiem, całkiem. Wprawdzie do ideału jej troszkę brakuje (konkretniej design dość archaiczny, i materiał ilustracyjny dość ubogi), ale na pustyni w tej tematyce - jest to coś :-)

edit: zdjęcia jednak są - ale konia z rzędem temu, kto je od razu znajdzie 8)

: 2007-10-30, 07:58
autor: Adam
Cieszę się niezmiernie, że strona wróciła. Najbardziej wartościowe są archiwalne opisy statków z Budownictwa Okrętowego. W sumie czym starsza jednostka, tym bardziej wartościowa strona. Z nowościami jeszcze bywa różnie. Mogę pomóc w przypadku Szczecina.

Gratulacje i oby tym razem nie zniknęła...

: 2007-10-30, 08:12
autor: pothkan
Rzeczywiście, po "wgryzieniu" się strona dużo zyskuje (co do zawartości). Niestety, obszarem do poprawy jest forma: nawigacja jest dość zagmatwana i mało intuicyjna...

Moim zdaniem na początek dobrze byłoby zrezygnować z ramek, lub ograniczyć się do jednej, stałej (w postaci menu, np. po lewej, z zapytaniami wyskakującymi w głównym polu).

: 2007-10-30, 08:16
autor: polsteam
a już się martwiłem, ze witryna z zd-projekt upadła na zawsze...

: 2007-10-30, 08:26
autor: polsteam
nie to, żebym nie chciał, żeby takie informacje się tu pojawiały, bo to cenna inicjatywa i pracowitość w udostępnianiu materiałów dla dobra publicznego chwalebna, ale chciałbym zwrócic uwagę na fakt, ze taka prezentacja danych, jak na tej stronie:

http://polskiestatki.inwestnet.com/TOWA ... zne.html#4

(z tabelkami w niemal niezmienionej formie, z oryginalnymi tytułami i układem kolumn w tabeli) może być uznane przez posiadaczy Copyright'u (twórcy bazy danych - LR Fairplay) za naruszenie tego Copyright'u...


wiem na pewno, że dział baz danych LR Fairplay śledzi witryny shiploverskie...


a tak jako ciekawostkę wspomnę, że właśnie Fairplay w ostatnim wydaniu, powołując się na "wynalezienie" takiej sytuacji przez jednego z shiploverów z www.shipspotting.com opisał statek, który jest właśnie wyposażany (konczona jest jego budowa), a ktory byl zwodowany 20 lat temu !!! to chyba jedna z najdłuższych nowych budów w historii światowego przemysłu okrętowego...

: 2007-10-30, 08:29
autor: polsteam
.

jaki jest klucz doboru statków w dziale "Kooperacja" ?.. o co chodzi w tej podstronie witryny http://polskiestatki.inwestnet.com ?...


rozumiem, że statki, przy ktorych budowie polska stocznia byla podwykonawca (zazwyczaj czesciowo wyposazonego kadluba)... ?...

ale gd sie kliknie na statek z "menu" kooperacja po lewej, to w glownym "okienku" pokazuje sie lista alfabetyczna statkow, na ktorej na ogol tego wybranego statku z "kooperacji" nie ma.. rozumiem, ze to stan przejsciowy ("strona w budowie") ?...

: 2007-10-30, 08:34
autor: Grzechu
krzysiekj pisze:Mam przyjemność poinformować Wszystkich zainteresowanych, że wywołany swego czasu do tablicy, postanowiłem sprężyć się. Efektem tego jest mój powrót a właściwie powrót mojej strony do internetu.
Pogratulować inicjatywy!
krzysiekj pisze:Zachęcam do odwiedzin
Byłem :)
krzysiekj pisze:i uwag.
Jak Pothkan - wygląd nie przystaje do obecnych czasów...
Multum kolorów i kolorków powoduje, że można dostać oczopląsu - proponuję ujednolicić kolorystykę (niechby nawet była bardzo ascetyczna - ułatwi to odbiór treści, a ta jest najważniejsza), wyrzucić animowane gify i pływające teksty oraz przekonstruować ramki lub w ogóle z nich zrezygnować.
Na dodatek zawartość ramek nie mieści się w obszarze dla nich przeznaczonym (nawet w zalecanej rozdzielczości 1024x768) i pojawiają się paski przewijania, co powoduje jeszcze większą nieczytelność strony.

pothkan pisze:http://polskiestatki.inwestnet.com/TOWA ... zne.html#1
Grzechu, tylko się nie denerwuj :P
Spoko!
Nawet rodowici kwidzyniacy nie wiedzą kiedy dokładnie Kwidzyń przemianowano na Kwidzyn.
Nazwa z "ń" funkcjonowała zresztą jeszcze długo później (podobnie jak Malborg zamiast Malbork), a nawet dziś się zdarza jej użycie w korespondencji, publikacjach itp.
Nie pamiętam dokładnie, ale w którymś z MSiO była fotka m/s Kwidzyn, i na niej wyraźnie widać "ń" wymalowane na dziobie w nazwie statku :)

: 2007-10-30, 10:13
autor: Adam
polsteam pisze: a tak jako ciekawostkę wspomnę, że właśnie Fairplay w ostatnim wydaniu, powołując się na "wynalezienie" takiej sytuacji przez jednego z shiploverów z www.shipspotting.com opisał statek, który jest właśnie wyposażany (konczona jest jego budowa), a ktory byl zwodowany 20 lat temu !!! to chyba jedna z najdłuższych nowych budów w historii światowego przemysłu okrętowego...
O jakim statku mówisz?? Masz na myśli ten masowiec wyposażany w Grecji?
Swoją drogą, gdyby grecy zdecydowali się na ukończenie Regent Sky (ostatnie z trójmiejskich, "Sten") to rekord by padł ;)

: 2007-10-30, 10:18
autor: polsteam
tak, na shipspottingu sa tez inne jego zdjecia (przynajmniej jedno) z konkretna identywikacja...