Strona 1 z 2

Agencja Mienia Wojskowego

: 2008-01-18, 09:23
autor: Grzechu

: 2008-01-18, 10:20
autor: pothkan
Ciekawe, czy ktoś później śledzi losy tych jednostek... Z "Północnymi" PMW do dziś chyba nie idzie się połapać :?

: 2008-01-18, 10:26
autor: Adam
pothkan pisze:Ciekawe, czy ktoś później śledzi losy tych jednostek... Z "Północnymi" PMW do dziś chyba nie idzie się połapać :?
No właśnie. Szkoda, że podano tylko jednego nabywcę.
Może warto zacząć o identyfikacji - co sprzedano? Które to była R-30tka? i Który H-900?? Ze zdjęć wychodzi, że odpowiednio R-11 i H-3, ale to nie muszą być zdjęcia tych, konkretnych jednostek. I gdzie obecnie cumują te sprzedawane jednostki?

W Szczecinie wystawiono kolejne jedostki

: 2008-01-18, 11:12
autor: RyszardL
Kapitalna sprawa z tą licytacją. Ci, którzy kupili, na pewno będą ten sprzęt i jednostki pływające używać.
Ciekawe, co Grześ kupił. :?

: 2008-01-18, 11:16
autor: Adam
Jesteś wielkim optymistą. Doświadczenie uczy, że po licytacji większość okrętów odbywa jeden rejs - do Gdańska gdzie jest cięty "na żyletki".

: 2008-01-18, 11:37
autor: pothkan
W artykule wspomniano, że przynajmniej jeden z nabywców ma zamiar użytkować zakup (Petrol Invest), również holownik i ratowniczy świetnie się nadają do cywilnej adaptacji. "Kierunek żyletki" się sprawdza w przypadku okrętów bojowych, pomocnicze często kontynuują żywot "bez munduru".

: 2008-01-18, 11:51
autor: Adam
pothkan pisze:. "Kierunek żyletki" się sprawdza w przypadku okrętów bojowych, pomocnicze często kontynuują żywot "bez munduru".
Barka OK. Mały holownik też się nadaje, ale co do ratownika to już nie byłbym pewien. Wszak taki sam, ale młodszy Semko idzie właśnie na żyletki - tzn. ciągle stoi w Świnoujściu, ale "jak tylko załatwią holownik" to pójdzie do Gdańska a potem do huty.

Znasz może jakieś przykłady wycofanych ostatnio okrętów pomocniczych które rozpoczęły służbę cywilną?

: 2008-01-19, 08:08
autor: Jarek C.
Przetarg był na Z-9, R-11, H-3 i B-12

: 2008-01-19, 11:06
autor: szafran
Obrazek
A tak wyglądał Z-9 jeszcze w czerwcu.

: 2008-05-28, 15:11
autor: Adam
Nie bardzo wiem gdzie to wkleić, ale ten watek chyba jest OK.

Tak wygląda koniec barki B-9

: 2008-06-01, 07:33
autor: Jarek C.
Bardzo ciekawa strona :D
Potrzebuje pomocy. Jest tam 10 zdjęć złomowania "B-9". Chciałbym zapisać je na dysku w celach archiwalnych. Mam juz plik BM-600.swf ale nie wiem jak zapisać każde zdjęcie osobno np. jako dwg. :cry:

: 2008-06-01, 08:00
autor: karol
Zrzuty z ekranu porobić i finito.

: 2008-06-01, 10:45
autor: JB
Jarek C. pisze:Bardzo ciekawa strona :D
Potrzebuje pomocy. Jest tam 10 zdjęć złomowania "B-9". Chciałbym zapisać je na dysku w celach archiwalnych. Mam juz plik BM-600.swf ale nie wiem jak zapisać każde zdjęcie osobno np. jako dwg. :cry:
Jarku, uśmiechnij się do Waldka Danielewicza, on jest bardzo aktywny (i bardzo ceniony) na tym forum.
JB

: 2008-06-01, 11:40
autor: Grom
A mnie ciekawi ile z tych pieniążków uzyskanych ze sprzedaży okrętów otrzymała PMW na swoje potrzeby modernizacyjne.

: 2008-06-28, 09:46
autor: Adam
Hel funduje sobie wrak, a Polska idzie w ślady US robiąc ze zbędnych okrętów "sztuczne rafy" ;)
http://polskatimes.pl/fakty24/kraj/1239 ... .html.html

: 2008-06-28, 12:59
autor: Marmik
Hel od dawna starał się o nabycie (za rozsądne pieniądze) okrętu wycofanego ze służby. Pierwsze podejście czyniono do pewnego trałowca projektu 206F, ale AMW uznała, że proponowana kwota jest zbyt niska. Jakby nie patrzeć finalnie jednostka sama zatonęła w porcie, a zamiast przychodu do kasy Agencji podatnik zapłacił krocie za wydobycie wraku.