Projekt 205 (Osa I-II)
- pothkan
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Bułgaria, wariant (prawie) pewny:[table]
[mrow]I[col]II[col]III[col]IV[col]V[col]VI
[row]1.[col]205[col]1965[col]30.04.1971 ex Р-73 (№5/439)[col]Буря[col]21, 1985: 112, 2006: 106
[row]2.[col]205[col]1966[col]30.04.1971 ex Р-30 (№5/464)[col]Гръм[col]22, 1985: 113, 2006: 107
[row]3.[col]205[col][col]30.04.1971 ex Р-176[col]Смерч[col]23, 1985: 111, 2006: 105
[row]4.[col]205У[col][col]07.02.1977 ex Р-496[col]Ураган[col]20, 1981: 13, 1985: 103
[row]5.[col]205У/Мод[col]1966[col]25.01.1982 ex Р-255 (№5/469)[col]Светкавица[col]11, 1985: 101, 1990: 104
[row]6.[col]205У[col]1966[col]1984 ex Р-169 (№5/473)[col]Тайфун[col]12, 1985: 102
[/table]Podkreślenie numeru lub nazwy oznacza potwierdzenie zdjęciowe wersji (Osa I/II).
Niepewne: w grę wchodzi wymiana czwartej kolumny w ramach par: 3-4 i 5-6.
***
U Apałkowa #428 to R-128 . A #441 pustak.
[mrow]I[col]II[col]III[col]IV[col]V[col]VI
[row]1.[col]205[col]1965[col]30.04.1971 ex Р-73 (№5/439)[col]Буря[col]21, 1985: 112, 2006: 106
[row]2.[col]205[col]1966[col]30.04.1971 ex Р-30 (№5/464)[col]Гръм[col]22, 1985: 113, 2006: 107
[row]3.[col]205[col][col]30.04.1971 ex Р-176[col]Смерч[col]23, 1985: 111, 2006: 105
[row]4.[col]205У[col][col]07.02.1977 ex Р-496[col]Ураган[col]20, 1981: 13, 1985: 103
[row]5.[col]205У/Мод[col]1966[col]25.01.1982 ex Р-255 (№5/469)[col]Светкавица[col]11, 1985: 101, 1990: 104
[row]6.[col]205У[col]1966[col]1984 ex Р-169 (№5/473)[col]Тайфун[col]12, 1985: 102
[/table]Podkreślenie numeru lub nazwy oznacza potwierdzenie zdjęciowe wersji (Osa I/II).
Niepewne: w grę wchodzi wymiana czwartej kolumny w ramach par: 3-4 i 5-6.
***
U Apałkowa #428 to R-128 . A #441 pustak.
Ostatnio zmieniony 2008-02-06, 22:42 przez pothkan, łącznie zmieniany 1 raz.
- pothkan
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
111 - II, 103 - I. A jednak potwierdza się wersja Vimpela (tzn. w 1971 przekazano 2xI i 1xII).
Zatem:
[table]
[row]1.[col]205[col]1965[col]30.04.1971 ex Р-73 (№5/439)[col]Буря[col]21, 1985: 112, 2006: 106
[row]2.[col]205[col]1966[col]30.04.1971 ex Р-30 (№5/464)[col]Гръм[col]22, 1985: 113, 2006: 107
[row]3.[col]205У[col][col]30.04.1971 ex Р-176[col]Смерч[col]23, 1985: 111, 2006: 105
[row]4.[col]205[col][col]07.02.1977 ex Р-496[col]Ураган[col]20, 1981: 13, 1985: 103
[row]5.[col]205У/Мод[col]1966[col]25.01.1982 ex Р-255 (№5/469)[col]Светкавица[col]11, 1985: 101, 1990: 104
[row]6.[col]205У[col]1966[col]1984 ex Р-169 (№5/473)[col]Тайфун[col]12, 1985: 102
[/table]
Zatem:
[table]
[row]1.[col]205[col]1965[col]30.04.1971 ex Р-73 (№5/439)[col]Буря[col]21, 1985: 112, 2006: 106
[row]2.[col]205[col]1966[col]30.04.1971 ex Р-30 (№5/464)[col]Гръм[col]22, 1985: 113, 2006: 107
[row]3.[col]205У[col][col]30.04.1971 ex Р-176[col]Смерч[col]23, 1985: 111, 2006: 105
[row]4.[col]205[col][col]07.02.1977 ex Р-496[col]Ураган[col]20, 1981: 13, 1985: 103
[row]5.[col]205У/Мод[col]1966[col]25.01.1982 ex Р-255 (№5/469)[col]Светкавица[col]11, 1985: 101, 1990: 104
[row]6.[col]205У[col]1966[col]1984 ex Р-169 (№5/473)[col]Тайфун[col]12, 1985: 102
[/table]
Panie Oskarze sprostowania - cżęść OS I które Pan podał w wykazie okrętów zbudowanych w stoczni w Leningradzie to są okręty z Rybińska- R-24 ( numer budowy 442 ),R-37,R-9,R-35 ( numery budowy 445,462,465 )
Prawie wszystkie jugosłowiańskie OSY zostały zbudowane w Leningradzie ( trochę Pan lata niektórym pozmieniał 302-305 dostarczone 1966,306-307 w 1967 , wszystkie rumuńskie są z Rybińska , wszystkie numery budowy Os budowanych dla NRD ,Polski ,Algierii i Jugosławii w Leningradzie
408 - Max Reichpietsch
409 - Alain Köbis
421 - Rudolf Eglhofer
422 - Richard Sorge
423 - Hel
428 - Gdańsk
430 - August Lüttgens
435 - Paul Eisenschneider
436 - Karl Meseberg
441 - Walter Krämer
442 - Paul Schulz
443/447 - Mitar Acev
443/444 - Gdynia
444/445 - Paul Wieczorek
445/446 - Kołobrzeg
446/447 - Albert Gast
448/452 - Elbląg
448/449 - Vlado Bagat
449/450 - Petar Drap?in
450/451 - Stjepan Stevo Filipović
451/452 - ?ikica Jovanović ?panac
453/457 - Puck
453/457 - Nikola Martinović
453/457 - Josip Ma?ar ?o?a
453/457 - R-167
453/457 - R-267
458 - Ustka
459 - R-367
460 - Heinrich Dorrenbach
461 - Otto Tost
462 - Josef Schares
Chociaż trzy ostatnie NRD-owskie albo kilka lat służyły w ZSRR , albo mogą być z Rybińska
Część nrów budowy była zdublowana przez obie europejskie stocznie Leningradzką i Rybińską nawet gdy obie weszły w skład floty ZSRR
438 - R-59 i R-4
440 - R-67 i R-11
465 - R-128 i R-35
Prawie wszystkie jugosłowiańskie OSY zostały zbudowane w Leningradzie ( trochę Pan lata niektórym pozmieniał 302-305 dostarczone 1966,306-307 w 1967 , wszystkie rumuńskie są z Rybińska , wszystkie numery budowy Os budowanych dla NRD ,Polski ,Algierii i Jugosławii w Leningradzie
408 - Max Reichpietsch
409 - Alain Köbis
421 - Rudolf Eglhofer
422 - Richard Sorge
423 - Hel
428 - Gdańsk
430 - August Lüttgens
435 - Paul Eisenschneider
436 - Karl Meseberg
441 - Walter Krämer
442 - Paul Schulz
443/447 - Mitar Acev
443/444 - Gdynia
444/445 - Paul Wieczorek
445/446 - Kołobrzeg
446/447 - Albert Gast
448/452 - Elbląg
448/449 - Vlado Bagat
449/450 - Petar Drap?in
450/451 - Stjepan Stevo Filipović
451/452 - ?ikica Jovanović ?panac
453/457 - Puck
453/457 - Nikola Martinović
453/457 - Josip Ma?ar ?o?a
453/457 - R-167
453/457 - R-267
458 - Ustka
459 - R-367
460 - Heinrich Dorrenbach
461 - Otto Tost
462 - Josef Schares
Chociaż trzy ostatnie NRD-owskie albo kilka lat służyły w ZSRR , albo mogą być z Rybińska
Część nrów budowy była zdublowana przez obie europejskie stocznie Leningradzką i Rybińską nawet gdy obie weszły w skład floty ZSRR
438 - R-59 i R-4
440 - R-67 i R-11
465 - R-128 i R-35
Ostatnio zmieniony 2008-02-07, 11:24 przez nek, łącznie zmieniany 2 razy.
Solidne opracowanie rosyjskie podaje, że jugosłowiańskie "Osy" były budowane w Rybińsku (przynajmniej część):nek pisze:...Wszystkie jugosłowiańskie OSY zostały zbudowane w Leningradzie (trochę Pan lata niektórym pozmieniał 302-305 dostarczone 1966, 306-308 w 1967 , 309 w 1968 i 310 w 1970)...
Ten ostatni mógł rzeczywiście być wcielony dopiero w 1970 roku.JB pisze:Jugosławia otrzymała m.in. okręty:
R-? (# Ryb/687) wyruszył 15.09.1969 r. (załoga "226");
R-? (# Ryb/688) wyruszył 20.10.1969 r. ("464");
R-? (# Ryb/689) wyruszył 06.12.1969 r. ("464").
Wszystkie były ukończone w 1969 roku, to zapewne późniejsze R? 308 - 309 i -310.
Chyba że kod "JU-100" nie oznaczał Jugosławii, a JU=Jug/Jużnyj.
JB
Ostatnio zmieniony 2008-02-07, 18:02 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
W spisie neka wymienionych jest tylko siedem kutrów jugosłowiańskich, pozostałe trzy mogły pochodzić z Rybińska.
JB
Dodane: Brakuje też MOR "Fritz Gast"
JB
Dodane: Brakuje też MOR "Fritz Gast"
Ostatnio zmieniony 2008-02-07, 17:51 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Do "obiektu" JU-100 wysłano 7 października 1965 roku TKA-60 (pr. 206, # st. 227). Jedynymi państwami, które użytkowały i "Osy" i "Szerszenie" były: Bułgaria (odpada, bo pr. 206 pojawił sie tam w 1970 roku), DDR (odpada, pierwszy KT pr. 206 był wcielono dopiero w 1968 roku), Egipt (odpada, inny kod), KRLD (odpada, inny kod) oraz JUGOSŁAWIA. Czyli ostatnie trzy kutry jugosłowiańskie pochodziły ze stoczni w Rybińsku i były wcielone w 1969 roku (jeden być może na początku 1970 roku).
JB
JB
Ostatnio zmieniony 2008-02-07, 17:48 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
SorryJB pisze:W spisie neka wymienionych jest tylko siedem kutrów jugosłowiańskich, pozostałe trzy mogły pochodzić z Rybińska.
JB
Dodane: Brakuje też MOR "Fritz Gast"
Fritz Gast powinien mieć numer budowy między Kołobrzegiem i Albertem Gassem
R-367 powinien mieć numer przed Ustką - wówczas dwie kolejne jednostki jugosłowiańskie byłyby z Rybińska - możliwe że Egipt (u mnie wszystkie w latach 1966-1968) otrzymał nawet cztery Osy "leningradzkie"- (zwłaszcza że z Leningradu są wszystkie I Algierii) - jeżeli trzy ostatnie niemieckie byłyby z Rybińska ( w 1971 już ich nie budowano w Leningradzie ) -a radzieckie ostatnie Primorskie I miały nry stoczniowe 463-468 i wszystkie są z 1966 , chociaż eksportowane mogły być budowane i przejmowane wolniej tym bardziej że każda służyła jakiś czas pod flagą ZSRR
PS.Bardzo by sie przydały dokładniejsze daty przejęcia jednostek jugosłowiańskich od 301 do 307 i egipskich