Czołg szybi A27M Cromwell

Awatar użytkownika
Ksenofont
Posty: 2105
Rejestracja: 2004-12-27, 23:28
Lokalizacja: Praga

Post autor: Ksenofont »

dessire_62 pisze:Zwróć uwagę na punkt wyjścia Cromwella,10TP i BT:podwozie Christiego.
Sledząc rozwój czołgów brytyjskich i rosyjskich można {jeżeli ma się trochę wyobrażni}wirtualnie prześledzić dalsze modyfikacje 10TP.
Z tym, że - w porównaniu do brytyjskich - czołgi sowieckie raczej mało się rozwijały.
dessire_62 pisze:Witam.

Zdecydujcie kogo krytykujemy:
-autora
-artykuł
-czołg
Autora.

Pozdrawiam
Autor


P.S. Dyskusja o artykule prowadzona jest na DWS: http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=71&t=121064

Tutaj pozwolę sobie odpowiadać na pytania tych, którzy nie chcą dyskutować na DWS.
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysztof Miller
Posty: 206
Rejestracja: 2005-08-08, 11:25
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Krzysztof Miller »

SmokEustachy pisze:Można wirtualnie śledzić dalsze modyfikacje dodając + 5-10 lat opóźnienia u nas.
Myśmy przyjęli za pewnik, że historia zatacza koło. I czekaliśmy na kolejny obrót, a wtedy łaskawie pozwolilibyśmy się dogonić reszcie świata.

Ale temat był o "Crommiem", nie o 10TP.
[...] prawdziwa wojna — a kilka prawdziwych wojen widziałem — pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel.
Jaskier, Pół wieku poezji
PiterNZ
Posty: 285
Rejestracja: 2005-10-29, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiterNZ »

Ksenofont pisze:Z tym, że - w porównaniu do brytyjskich - czołgi sowieckie raczej mało się rozwijały.
Tylko pytanie czy była to wada czy zaleta?

Wojnę wygrywano nie dzięki fantastycznej jakości pojedynczych czołgów (Pantera) ale masowej produkcji takich czołgów jak M4 Sherman czy T-34. W praktyce gdyby nie amerykańskie M4 a wcześniej M3 brytyjczycy musieliby znacznie ograniczyć liczbę związków pancernych.
Podobnie zresztą postrzegał to Guderian, który żądał masowej produkcji Pz. IV.

Po prostu należało rozwijać czołgi w takim tempie, żeby możliwa była masowa produkcja.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Krzysztof Miller pisze:
SmokEustachy pisze:Można wirtualnie śledzić dalsze modyfikacje dodając + 5-10 lat opóźnienia u nas.
Myśmy przyjęli za pewnik, że historia zatacza koło. I czekaliśmy na kolejny obrót, a wtedy łaskawie pozwolilibyśmy się dogonić reszcie świata.

Ale temat był o "Crommiem", nie o 10TP.
Temat jak to temat. Ja Cromwella postrzegam jako czołg rozpoznawczy a nie podstawowy. Jako taki był OK.

Tylko pojawia się pytanie: czy skoro podwozie Christiego powodowało ciasnotę T34, to czy nie powodowało też ciasnoty Cromwella?
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2026
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

SmokEustachy pisze:Temat jak to temat. Ja Cromwella postrzegam jako czołg rozpoznawczy a nie podstawowy. Jako taki był OK.

Tylko pojawia się pytanie: czy skoro podwozie Christiego powodowało ciasnotę T34, to czy nie powodowało też ciasnoty Cromwella?
Rozpoznawczy?, precyzując cruiser. Na morzu cruiser też może być rozpoznawczy,choć to nie jego główna rola .
Czy Cromwell jako cruiser był wykorzystywany?

Zawieszenie Christiego w dłuższym okresie czasu{do szerszego zastosowania wałków skrętnych}okazało się ślepą uliczką,m.in.tak jak napisałeś z powodu zabierania miejsca.Dobre porównania zawieszeń przedstawiają Rosjanie w opisie prób Pz.III vs BT ,T-34.

Najbardziej jednak podziw budzi zastosowanie do napędu Cromwella Merlina III od Spitfire,jeszcze większy włożenie gwiazdowego Wrighta do Shermana{chłodzonego powietrzem!!!},analogicznie do 14TP można by zapakować niewydarzoną Fokę :lol:

Magnuski wspomina o próbach napędu 7TP lotniczym silnikiem P-III,nie określąjąc dokładnie o jaki silnik chodzi,pisał to 12 lat temu,może dzisiaj wiadomo coś więcej?
WOJ pomoże ?
:lol:
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

dessire_62 pisze: Zawieszenie Christiego w dłuższym okresie czasu{do szerszego zastosowania wałków skrętnych}okazało się ślepą uliczką,m.in.tak jak napisałeś z powodu zabierania miejsca.Dobre porównania zawieszeń przedstawiają Rosjanie w opisie prób Pz.III vs BT ,T-34.
Czyli piętno dla Cromwella i naszego TP
Najbardziej jednak podziw budzi zastosowanie do napędu Cromwella Merlina III od Spitfire,jeszcze większy włożenie gwiazdowego Wrighta do Shermana{chłodzonego powietrzem!!!},analogicznie do 14TP można by zapakować niewydarzoną Fokę :lol:

Magnuski wspomina o próbach napędu 7TP lotniczym silnikiem P-III,nie określąjąc dokładnie o jaki silnik chodzi,pisał to 12 lat temu,może dzisiaj wiadomo coś więcej?
WOJ pomoże ?
:lol:
Tylko musi mieć kto to robić. W sensie - konkretni ludzie w konkretnym miejscu. Bo narysować obrazek to można w parę godzin. W rzędówkach to zatrzymaliśmy się na poziomie motorów LD.
Botras
Posty: 75
Rejestracja: 2006-09-25, 11:11

Post autor: Botras »

dessire_62 pisze: Najbardziej jednak podziw budzi zastosowanie do napędu Cromwella Merlina III od Spitfire
Czyżby silnik Cromwella współpracował ze śmigłem CSP, bo to wyróżnik wersji III Merlina...? Czyżby w Cromwellach były Merliny III akurat od Spitfire, ale nie od Battle, czy Hurricane?

Silnik RR Meteor napędzający Cromwella został zbudowany na bazie Merlina, ale nie był Merlinem III, ani żadnym innym.
Where do they put the bait?
Tzaw1
Posty: 640
Rejestracja: 2006-05-03, 17:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tzaw1 »

Ksenofont pisze:w porównaniu do brytyjskich - czołgi sowieckie raczej mało się rozwijały.
Co równie dobrze można interpretować tak, że punktem wyjścia był produkt doskonalszy.
A tak naprawdę, to się rozwijały, tyle że utrzymano prymat wydajności i kosztów, więc doskonalszych typów nie produkowano.
Chodziło głównie o linie do automatycznego spawania.
Obrazek
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2026
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

Botras pisze:Silnik RR Meteor napędzający Cromwella został zbudowany na bazie Merlina, ale nie był Merlinem III, ani żadnym innym.
To było tak ,uszkodzony Spitfire wylądował przy płocie fabryki czołgów ,wyszedł inżynier ,któremu akurat brakowało silnika do czołgu,popatrzył,ale fajny silnik ,odetnę piłką do metalu{napisałem do metalu}śmigło i będzie jak znalazł.

Litości ,jasne że go nie wyjęli z uszkodzonego samolotu. :lol:
Wiesz co to skrót myślowy?


Tabelka{z błędną liczbą cylindrów}J.Ledwoch"Cromwell".Tak samo Magnuski podaje za punkt wyjścia Merlin akurat III.Smigło ,reduktory itp to się nazywa osprzęt silnika. :-) Czy skrzynia biegów w samochodzie to część silnika?
Obrazek
Awatar użytkownika
esem
Posty: 342
Rejestracja: 2007-05-19, 19:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: esem »

Nie widzisz, że w tej tabeli jest bzdura?
Różne ilości cylindrów a ta sama pojemność przy tej samej średnicy tłoka i skoku tłoka? :-)
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2026
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

esem pisze:Nie widzisz, że w tej tabeli jest bzdura?
Różne ilości cylindrów a ta sama pojemność przy tej samej średnicy tłoka i skoku tłoka? Smile
dessire_62 pisze:Tabelka{z błędną liczbą cylindrów}J.Ledwoch"Cromwell".
"Ulubiona" przez was osoba ma taki swój"ulubiony"zwrot:
-czytać umiesz. :lol:
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4094
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Post autor: crolick »

dessire_62 pisze:"Ulubiona" przez was osoba ma taki swój"ulubiony"zwrot:
-czytać umiesz. :lol:
Brakuje znaku zapytania :-D
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Botras
Posty: 75
Rejestracja: 2006-09-25, 11:11

Post autor: Botras »

dessire_62 pisze: Litości ,jasne że go nie wyjęli z uszkodzonego samolotu. :lol:
Wiesz co to skrót myślowy?
Wiem. Wiem też, że w zainstalowanie w Cromwellu Meteora, w przeciwieństwie do hipotetycznego zainstalowania dowolnego Merlina, nie było niczym godnym szczególnego podziwu.
Where do they put the bait?
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2026
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

Po przystosowaniu Merlina{która wersja Ci pasuje ta ją wstaw}do zabudowy w czołgu nazwano go Meteor.Sprawa prosta i bezdyskusyjna.Przeróbki nie były takie wielkie,jak chcesz to za J.Ledwochem mogę podać{mocowanie,zdławienie mocy,pompy wodne itp}Może masz rację ,że to nie były szczyty inwencji inżynierskiej,a co powiesz na zblokowanie {połączenie?}5 silników samochodowych w Shermanie ,musisz przyznać że ktoś miał fantazję.To wyglądało jak choinka?
Może któryś z kolegów ma rysunek takiego silnika?

Pozdrawiam.

Meteor na żywo!

http://www.youtube.com/watch?v=CJuS0jR6 ... re=related
jefe de la maquina
Posty: 787
Rejestracja: 2007-10-27, 00:01

Post autor: jefe de la maquina »

Uwaga dla ESEM
Pojemnosc skokowa silnika odnosi sie do jednego cylindra, czyli jezeli skok tloka i srednica jest ta sama dla dwoch silnikow, to w obu przypadkach pojemnosc skokowa bedzie ta sama.

Jefe
Awatar użytkownika
esem
Posty: 342
Rejestracja: 2007-05-19, 19:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: esem »

jefe de la maquina pisze:Uwaga dla ESEM
Pojemnosc skokowa silnika odnosi sie do jednego cylindra, czyli jezeli skok tloka i srednica jest ta sama dla dwoch silnikow, to w obu przypadkach pojemnosc skokowa bedzie ta sama.

Jefe
Bzdury pleciesz...
Liczba cylindrów jest różna, a pojemność skokowa 27litrów (co sugerujesz) dla jednego cylindra to...
Jak chcesz policzyć objętość skokową jednego cylindra to: pi x średnica do kwadratu i podziel przez 4 a następnie pomnóż przez skok...
A poza tym pojęcie pojemność skokowa odnosi się zawsze do całego silnika - nawet jak jest jednocylindrowy...
Zablokowany