1939 - jednostki portowe
: 2004-09-02, 14:00
Ja moze w troche malo ciekawym [dla niektorych] temacie.
Bawie sie teraz drobnica portowa z 1939. i mam kilka pytan, prosb.
1. uzupelnienia danych mile widzane
Stan na IX.1939
L-1 [ex Cześka] - motorówka Flotylli Wiślanej, otrzymana przez MDLot w 1925 roku z Modlina, pozn. niem FL. D 216
L-2 (III) bud. 1939 - motorówka MDLot
L-3 (II) bud. 1939 - motorówka MDLot, pozn. niem FL. D 211
L-4 [ex Meduza] - otrzymana przez MDLot w 1932 roku z Gdańska, pozn. niem FL. D 228
L-5 [ex Chris Craft] - motorówka Flotylli Wiślanej (?), otrzymana przez MDLot w 1936 roku, pozn. niem FL. D 217
L-6 - motorówka z ORP "Wilia", przydzielona MDLot w 1936 roku, pozn. niem FL. D 229?
L-7 - motorówka nr 2 z ORP "Bałtyk", przydzielona MDLot w 1936 roku; w 1938 roku nie pływała z powodu zużycia, pozn. niem FL. D 215?
M-1 ?
M-2 ?
M-3 bud. 03.1930 - zbudowana w Modlinie szybkobieżna motorówka dla służby broni podwodnej
M-4 (II) - kuter z ORP "Burza", przydzielony MDLot 12.05.39, pozn. niem FL. D 221
M-5 ?
KM-1 [ex KM-111, Stefek, Universum , Emmy], bud. 1914 - lichtuga przebudowana (1930 - Gdynia) na krypę minową, pozn. niem Stutthof
KM-2 [ex KM-112, Antek, Kobold], bud. 1912 - lichtuga przebudowana (1930 - Gdynia) na krypę minową, pozn. niem Plehnendorf
KM-3 [ex KM-113, Alek, Jugend], bud. 1912 - lichtuga przebudowana (1930 - Modlin) na krypę minową, pozn. niem Tiegenort
KR-4 [ex Wojtek, Ulk], bud. 1897 - krypa paliwowa, pozn. niem G.Ö. II
KR-5 [ex Franek, Post], bud. 1898 - krypa paliwowa, pozn. niem G.Ö. III
? [ex KZ-14?] - barka warsztatowa przyholowana z Modlina
? [ex KZ-15?] - barka biurowa przyholowana z Modlina
? [ex KM 111?] - krypa paliwowa
? [ex KM 112?] - krypa paliwowa
? [ex KM 113?] - krypa paliwowa
? bud. 1930 - krypa śmieciarka zbudowana w Modlinie dla KPW Gdynia
? bud. 1938 - krypa ogrzewcza zbudowana w Pińsku dla Dyw. Okr. Podw.
dok pływ. (500 t) bud. 01.09.32 - w 1937 roku zwiększono nośność z 350 t do 500 t
dok pływ. (5000 t)
dźwig pływ. 25 t, bud. 06.1933
czyli brakuje 3 kryp [Tata twierdzi ze dodatkowo MDLot uzytkowal 2 krypy, i pewnie gdzies jeszcze byla jakas jedna dodatkowa]
2. plany i zdjecia
Mam planik tylko KM 1 - 3 [autorstwa zreszta Marka T - Ksiega polskich statkow t. 1, str 170] i L-2, L-3 {MDLot.]
Zdjecia KR 5, dzwigu [chyba jedyne zreszta, nie wiem czy sa jakies inne] i to wszystko (
Brakuje planikow pozostalych kryp, no i nadewszystko dokow i dziwgu - jesli ktokolwiek je ma bede bardzo wdziczny za ich wklejenie tu, albo podeslanie na mojego mejla. zdjeciami tez nie pogardze :>
Aha, gdzies tez [chyba w OW] czytalem o nowych krypach dla MDLotu, nawet byl planik, tylko tego znalezc nie moge, jak ktos mi przypomni ktory to numer i gdzie...
Bawie sie teraz drobnica portowa z 1939. i mam kilka pytan, prosb.
1. uzupelnienia danych mile widzane
Stan na IX.1939
L-1 [ex Cześka] - motorówka Flotylli Wiślanej, otrzymana przez MDLot w 1925 roku z Modlina, pozn. niem FL. D 216
L-2 (III) bud. 1939 - motorówka MDLot
L-3 (II) bud. 1939 - motorówka MDLot, pozn. niem FL. D 211
L-4 [ex Meduza] - otrzymana przez MDLot w 1932 roku z Gdańska, pozn. niem FL. D 228
L-5 [ex Chris Craft] - motorówka Flotylli Wiślanej (?), otrzymana przez MDLot w 1936 roku, pozn. niem FL. D 217
L-6 - motorówka z ORP "Wilia", przydzielona MDLot w 1936 roku, pozn. niem FL. D 229?
L-7 - motorówka nr 2 z ORP "Bałtyk", przydzielona MDLot w 1936 roku; w 1938 roku nie pływała z powodu zużycia, pozn. niem FL. D 215?
M-1 ?
M-2 ?
M-3 bud. 03.1930 - zbudowana w Modlinie szybkobieżna motorówka dla służby broni podwodnej
M-4 (II) - kuter z ORP "Burza", przydzielony MDLot 12.05.39, pozn. niem FL. D 221
M-5 ?
KM-1 [ex KM-111, Stefek, Universum , Emmy], bud. 1914 - lichtuga przebudowana (1930 - Gdynia) na krypę minową, pozn. niem Stutthof
KM-2 [ex KM-112, Antek, Kobold], bud. 1912 - lichtuga przebudowana (1930 - Gdynia) na krypę minową, pozn. niem Plehnendorf
KM-3 [ex KM-113, Alek, Jugend], bud. 1912 - lichtuga przebudowana (1930 - Modlin) na krypę minową, pozn. niem Tiegenort
KR-4 [ex Wojtek, Ulk], bud. 1897 - krypa paliwowa, pozn. niem G.Ö. II
KR-5 [ex Franek, Post], bud. 1898 - krypa paliwowa, pozn. niem G.Ö. III
? [ex KZ-14?] - barka warsztatowa przyholowana z Modlina
? [ex KZ-15?] - barka biurowa przyholowana z Modlina
? [ex KM 111?] - krypa paliwowa
? [ex KM 112?] - krypa paliwowa
? [ex KM 113?] - krypa paliwowa
? bud. 1930 - krypa śmieciarka zbudowana w Modlinie dla KPW Gdynia
? bud. 1938 - krypa ogrzewcza zbudowana w Pińsku dla Dyw. Okr. Podw.
dok pływ. (500 t) bud. 01.09.32 - w 1937 roku zwiększono nośność z 350 t do 500 t
dok pływ. (5000 t)
dźwig pływ. 25 t, bud. 06.1933
czyli brakuje 3 kryp [Tata twierdzi ze dodatkowo MDLot uzytkowal 2 krypy, i pewnie gdzies jeszcze byla jakas jedna dodatkowa]
2. plany i zdjecia
Mam planik tylko KM 1 - 3 [autorstwa zreszta Marka T - Ksiega polskich statkow t. 1, str 170] i L-2, L-3 {MDLot.]
Zdjecia KR 5, dzwigu [chyba jedyne zreszta, nie wiem czy sa jakies inne] i to wszystko (
Brakuje planikow pozostalych kryp, no i nadewszystko dokow i dziwgu - jesli ktokolwiek je ma bede bardzo wdziczny za ich wklejenie tu, albo podeslanie na mojego mejla. zdjeciami tez nie pogardze :>
Aha, gdzies tez [chyba w OW] czytalem o nowych krypach dla MDLotu, nawet byl planik, tylko tego znalezc nie moge, jak ktos mi przypomni ktory to numer i gdzie...