Nowe książki i czasopisma (2)

Dokumenty, książki, artykuły prasowe, internetowe, ikonografia, filmy...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2027
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

Ale jesteście złośliwi,moździerzowce też się komuś przydarzyły. :lol:
Po owocach ich poznacie,zobaczymy co w środku.

Okładka :o :o :o
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 4953
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Post autor: Marmik »

MiKo pisze:Kolejny grudniowy spec-numer również z ładną okładką [/img]
Ładną bo Takao czy ładną bo autorstwa Grzegorza Nawrockiego, czy ładną, bo... ładną? :wink:
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4095
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Post autor: crolick »

Obrazek
Jarosław Malinowski
Z życia flot

Wojciech Łuczak
Koniec polskiego rozdziału historii Papanikolis

Jerzy Borwiński
Pinka Panna Wodna

Tomasz Walczyk
Strażnicy Imperium - pancerniki typu Admiral, część II

Jan Bartelski
Pierwszy rejs Generała Hallera

Siergiej Patjanin
Brytyjski lotniskowiec Ark Royal, część I

Siergiej Patjanin
Najbardziej nieudane okręty Kriegsmarine - eskortowce typu "F", część II

Igor Ustymienko
Ładunki, które nie dotarły na front

Rafał Mariusz Kaczmarek
Niemieckie przerywacze zagród minowych 1939-1945, część IV

Jarosław Palasek
Amerykańskie krążowniki ciężkie typu Baltimore i Oregon City, część Va

Wiktor A. Gałynia
Z 51 - pierwszy niszczyciel z napędem dieslowskim

Maciej S. Sobański
Sołdek, bracia i kuzyni

Maciej S. Sobański
Tajemnice Liberty

Oskar Myszor
Marynarka wojenna Angoli

W sprzedaży od 10 grudnia.
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

A Jarek Malinowski tak FOW kiedys krytykowal,
a tu powoli pol numeru FOW ,
a Sobanski pisze o statkach handlowych :-)

avm
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

AvM pisze:A Jarek Malinowski tak FOW kiedys krytykowal,
a tu powoli pol numeru FOW ,
a Sobanski pisze o statkach handlowych :-)
To ja się jeszcze pochwalę, że aneks do tegoż jest kompilacją autorstwa niżej podpisanego :lol:
jefe de la maquina
Posty: 787
Rejestracja: 2007-10-27, 00:01

Post autor: jefe de la maquina »

W ostatnim numerze magazynu MILITARIA ukazał się artykul pt. “Silnik napędu nawodnego niemieckich okrętów podwodnych”.
Mam pytanie: czy autor artykułu pojawia się na FOW. Byłbym wdzieczny za umożliwienie mi z nim kontaktu.
Dziekuje
Jefe
jatzoo
Posty: 42
Rejestracja: 2004-05-18, 11:41
Kontakt:

Post autor: jatzoo »

jefe de la maquina pisze:W ostatnim numerze magazynu MILITARIA ukazał się artykul pt. “Silnik napędu nawodnego niemieckich okrętów podwodnych”.
Mam pytanie: czy autor artykułu pojawia się na FOW. Byłbym wdzieczny za umożliwienie mi z nim kontaktu.
Dziekuje
Jefe
http://www.ubootwaffe.pl/forum/profile. ... ofile&u=36

(Niestety, wymagana rejestracja by zobaczyć profil i dane kontaktowe.. a później dużo cierpliwości aż Mietek odpisze :) )
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2027
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

Jefe,doszukałeś się jakiś nieścisłości?
Bo artykuł wygląda na napisany profesjonalnie,no i ciekawy przede wszystkim.Przekroje silników op i opis extra.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

pothkan pisze:
AvM pisze:A Jarek Malinowski tak FOW kiedys krytykowal,
a tu powoli pol numeru FOW ,
a Sobanski pisze o statkach handlowych :-)
To ja się jeszcze pochwalę, że aneks do tegoż jest kompilacją autorstwa niżej podpisanego :lol:
To bym prosil przekazac Jarkowi Malinowskiemu ,
aby sie ze swoich zobowiazan wywiazywal,

avm
jefe de la maquina
Posty: 787
Rejestracja: 2007-10-27, 00:01

Post autor: jefe de la maquina »

Dessire napisal
Jefe,doszukałeś się jakiś nieścisłości?
Bo artykuł wygląda na napisany profesjonalnie,no i ciekawy przede wszystkim.Przekroje silników op i opis extra.
Nie, ja go nie czytalem i nie wiem nawet kto jest autorem. Ale prowadze wymiane walu korbowego tego silnika. Stad moge podrzucic dane, zdjecia i informacje.
Tak sie dziwnie sklada, ze mamy we flocie najlepsze silniki okretow podwodnych z II wojny sw.:a amerykanskie Fairbanks Morse i niemieckie Pielsticki.
Jatzoo, jak masz kontakt z nim to przekaz ta informacje autorowi. Moze bedzie zainteresowany.
Jefe
Awatar użytkownika
Jacek Bernacki
Posty: 431
Rejestracja: 2007-03-15, 13:32
Lokalizacja: Siecień k/Płocka

Post autor: Jacek Bernacki »

crolick pisze:Jerzy Borwiński
Pinka Panna Wodna
:peace: :peace:
crolick pisze:W sprzedaży od 10 grudnia.
:killer: :killer:
Co to za ludzie?
Co za różnica ważne, że są!
Napoleon
Posty: 4007
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Napoleon »

dessire_62
Nie za bardzo wiem o co chodzi. Na zamieszczonej mapce są zaznaczone wszystkie (chyba - na oryginale były) miejscowości, których nazwa pojawia się w tekście. Marszrut poszczególnych flot nie ma, ale opis ich też jest w tekście, więc nie ma problemu aby sobie to wszystko odtworzyć.
Co do nazwy... pomyślałem sobie, że bitwę wygrali Francuzi, więc chociaż ich nazwę bitwy należałoby podać (Anglicy i tak "przywłaszczyli" sobie całą masę innych nazw, więc...) - to, że bitwa ta nosiła też nazwę pod Beachy Head, też napisałem.
Tu drobna uwaga!!! Artykuł miał iść (tak przynajmniej go pisałem) jako jeden "kawałek". Udało mi się przeforsować tabelki (choć podobno strasznie na nie narzekano :wink: ), więc nie będę marudził, że to niedobrze iż artykuł został podzielony. Ale trzeba się chyba będzie z tym liczyć, że w drugiej części mapki teatru działań już nie będzie. Poza tym chciałbym zakomunikować, że dodałem też plan samej bitwy - ale chyba zabrakło dlań miejsca. Do Barfleur też oczywiście sporządziłem plan - rozrysowany na dwie fazy - ale czy znajdzie się nań miejsce (tabelki!!! - nie moja wina, że tyle okrętów uczestniczyło w bitwie! Nie ośmieliłbym się pomyśleć, że Anglicy, Holendrzy i Francuzi zebrali tak znaczne siły na złość redakcji MSiO, która za trzy stulecia będzie zamieszczać na ten temat jakieś artykuły :wink: ) - nie wiem. Aby jednak z góry się wytłumaczyć, to informuję, że wszystko dołączyłem do tekstu! Gdyby co - mnie proszę nie bić!
tg1
Posty: 38
Rejestracja: 2008-06-05, 09:54

Post autor: tg1 »

dessire, Napoleon,

W I cz. artykułu nie ma mapki bitwy by Napoleon, bowiem było tam już "za ciasno". Z tego powodu nasz red. techniczny wybrał mapkę oryginalną. Uznaliśmy, że nie ma potrzeby dublować tego elementu ilustracyjnego.
W II cz. artykuł zostały załączone obie mapy Napoleona oraz pełna tabela z nazwami uczestników bitwy (mam nadzieję, że nasz ulubiony chochlik znowu nie zadrwił z redakcji...).

1. Napoleon ma rację pisząc, że obszerne tabele są zmorą technicznego.
2. Napoleon nie ma racji sugerując, że redakcja obwinia go o wielką liczbę uczestników zdarzeń. :D
jefe de la maquina
Posty: 787
Rejestracja: 2007-10-27, 00:01

Post autor: jefe de la maquina »

Przepraszam,ze wcinam sie w niewlasciwy dzial.
Czy moze ktos przekzac informacje autorowi artykulu o silnikach spalinowych niemieckich okretow podw., ze moje emaile sa odrzucane przez jego serwer (chyba nie lubi yahoo ?).
Prosze usilnie o kontakt.
Jefe
jatzoo
Posty: 42
Rejestracja: 2004-05-18, 11:41
Kontakt:

Post autor: jatzoo »

jefe de la maquina pisze:Przepraszam,ze wcinam sie w niewlasciwy dzial.
Czy moze ktos przekzac informacje autorowi artykulu o silnikach spalinowych niemieckich okretow podw., ze moje emaile sa odrzucane przez jego serwer (chyba nie lubi yahoo ?).
Prosze usilnie o kontakt.
Jefe
Przekazałem prośbę do znajomego, który dość często widuje się z nim w 'realu'..
ODPOWIEDZ