Nowe książki i czasopisma (2)
- dessire_62
- Posty: 2027
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Jarosław Malinowski
Z życia flot
Wojciech Łuczak
Koniec polskiego rozdziału historii Papanikolis
Jerzy Borwiński
Pinka Panna Wodna
Tomasz Walczyk
Strażnicy Imperium - pancerniki typu Admiral, część II
Jan Bartelski
Pierwszy rejs Generała Hallera
Siergiej Patjanin
Brytyjski lotniskowiec Ark Royal, część I
Siergiej Patjanin
Najbardziej nieudane okręty Kriegsmarine - eskortowce typu "F", część II
Igor Ustymienko
Ładunki, które nie dotarły na front
Rafał Mariusz Kaczmarek
Niemieckie przerywacze zagród minowych 1939-1945, część IV
Jarosław Palasek
Amerykańskie krążowniki ciężkie typu Baltimore i Oregon City, część Va
Wiktor A. Gałynia
Z 51 - pierwszy niszczyciel z napędem dieslowskim
Maciej S. Sobański
Sołdek, bracia i kuzyni
Maciej S. Sobański
Tajemnice Liberty
Oskar Myszor
Marynarka wojenna Angoli
W sprzedaży od 10 grudnia.
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
http://www.ubootwaffe.pl/forum/profile. ... ofile&u=36jefe de la maquina pisze:W ostatnim numerze magazynu MILITARIA ukazał się artykul pt. “Silnik napędu nawodnego niemieckich okrętów podwodnych”.
Mam pytanie: czy autor artykułu pojawia się na FOW. Byłbym wdzieczny za umożliwienie mi z nim kontaktu.
Dziekuje
Jefe
(Niestety, wymagana rejestracja by zobaczyć profil i dane kontaktowe.. a później dużo cierpliwości aż Mietek odpisze )
- dessire_62
- Posty: 2027
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
To bym prosil przekazac Jarkowi Malinowskiemu ,pothkan pisze:To ja się jeszcze pochwalę, że aneks do tegoż jest kompilacją autorstwa niżej podpisanegoAvM pisze:A Jarek Malinowski tak FOW kiedys krytykowal,
a tu powoli pol numeru FOW ,
a Sobanski pisze o statkach handlowych
aby sie ze swoich zobowiazan wywiazywal,
avm
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
Dessire napisal
Tak sie dziwnie sklada, ze mamy we flocie najlepsze silniki okretow podwodnych z II wojny sw.:a amerykanskie Fairbanks Morse i niemieckie Pielsticki.
Jatzoo, jak masz kontakt z nim to przekaz ta informacje autorowi. Moze bedzie zainteresowany.
Jefe
Nie, ja go nie czytalem i nie wiem nawet kto jest autorem. Ale prowadze wymiane walu korbowego tego silnika. Stad moge podrzucic dane, zdjecia i informacje.Jefe,doszukałeś się jakiś nieścisłości?
Bo artykuł wygląda na napisany profesjonalnie,no i ciekawy przede wszystkim.Przekroje silników op i opis extra.
Tak sie dziwnie sklada, ze mamy we flocie najlepsze silniki okretow podwodnych z II wojny sw.:a amerykanskie Fairbanks Morse i niemieckie Pielsticki.
Jatzoo, jak masz kontakt z nim to przekaz ta informacje autorowi. Moze bedzie zainteresowany.
Jefe
- Jacek Bernacki
- Posty: 431
- Rejestracja: 2007-03-15, 13:32
- Lokalizacja: Siecień k/Płocka
dessire_62
Nie za bardzo wiem o co chodzi. Na zamieszczonej mapce są zaznaczone wszystkie (chyba - na oryginale były) miejscowości, których nazwa pojawia się w tekście. Marszrut poszczególnych flot nie ma, ale opis ich też jest w tekście, więc nie ma problemu aby sobie to wszystko odtworzyć.
Co do nazwy... pomyślałem sobie, że bitwę wygrali Francuzi, więc chociaż ich nazwę bitwy należałoby podać (Anglicy i tak "przywłaszczyli" sobie całą masę innych nazw, więc...) - to, że bitwa ta nosiła też nazwę pod Beachy Head, też napisałem.
Tu drobna uwaga!!! Artykuł miał iść (tak przynajmniej go pisałem) jako jeden "kawałek". Udało mi się przeforsować tabelki (choć podobno strasznie na nie narzekano ), więc nie będę marudził, że to niedobrze iż artykuł został podzielony. Ale trzeba się chyba będzie z tym liczyć, że w drugiej części mapki teatru działań już nie będzie. Poza tym chciałbym zakomunikować, że dodałem też plan samej bitwy - ale chyba zabrakło dlań miejsca. Do Barfleur też oczywiście sporządziłem plan - rozrysowany na dwie fazy - ale czy znajdzie się nań miejsce (tabelki!!! - nie moja wina, że tyle okrętów uczestniczyło w bitwie! Nie ośmieliłbym się pomyśleć, że Anglicy, Holendrzy i Francuzi zebrali tak znaczne siły na złość redakcji MSiO, która za trzy stulecia będzie zamieszczać na ten temat jakieś artykuły ) - nie wiem. Aby jednak z góry się wytłumaczyć, to informuję, że wszystko dołączyłem do tekstu! Gdyby co - mnie proszę nie bić!
Nie za bardzo wiem o co chodzi. Na zamieszczonej mapce są zaznaczone wszystkie (chyba - na oryginale były) miejscowości, których nazwa pojawia się w tekście. Marszrut poszczególnych flot nie ma, ale opis ich też jest w tekście, więc nie ma problemu aby sobie to wszystko odtworzyć.
Co do nazwy... pomyślałem sobie, że bitwę wygrali Francuzi, więc chociaż ich nazwę bitwy należałoby podać (Anglicy i tak "przywłaszczyli" sobie całą masę innych nazw, więc...) - to, że bitwa ta nosiła też nazwę pod Beachy Head, też napisałem.
Tu drobna uwaga!!! Artykuł miał iść (tak przynajmniej go pisałem) jako jeden "kawałek". Udało mi się przeforsować tabelki (choć podobno strasznie na nie narzekano ), więc nie będę marudził, że to niedobrze iż artykuł został podzielony. Ale trzeba się chyba będzie z tym liczyć, że w drugiej części mapki teatru działań już nie będzie. Poza tym chciałbym zakomunikować, że dodałem też plan samej bitwy - ale chyba zabrakło dlań miejsca. Do Barfleur też oczywiście sporządziłem plan - rozrysowany na dwie fazy - ale czy znajdzie się nań miejsce (tabelki!!! - nie moja wina, że tyle okrętów uczestniczyło w bitwie! Nie ośmieliłbym się pomyśleć, że Anglicy, Holendrzy i Francuzi zebrali tak znaczne siły na złość redakcji MSiO, która za trzy stulecia będzie zamieszczać na ten temat jakieś artykuły ) - nie wiem. Aby jednak z góry się wytłumaczyć, to informuję, że wszystko dołączyłem do tekstu! Gdyby co - mnie proszę nie bić!
dessire, Napoleon,
W I cz. artykułu nie ma mapki bitwy by Napoleon, bowiem było tam już "za ciasno". Z tego powodu nasz red. techniczny wybrał mapkę oryginalną. Uznaliśmy, że nie ma potrzeby dublować tego elementu ilustracyjnego.
W II cz. artykuł zostały załączone obie mapy Napoleona oraz pełna tabela z nazwami uczestników bitwy (mam nadzieję, że nasz ulubiony chochlik znowu nie zadrwił z redakcji...).
1. Napoleon ma rację pisząc, że obszerne tabele są zmorą technicznego.
2. Napoleon nie ma racji sugerując, że redakcja obwinia go o wielką liczbę uczestników zdarzeń.
W I cz. artykułu nie ma mapki bitwy by Napoleon, bowiem było tam już "za ciasno". Z tego powodu nasz red. techniczny wybrał mapkę oryginalną. Uznaliśmy, że nie ma potrzeby dublować tego elementu ilustracyjnego.
W II cz. artykuł zostały załączone obie mapy Napoleona oraz pełna tabela z nazwami uczestników bitwy (mam nadzieję, że nasz ulubiony chochlik znowu nie zadrwił z redakcji...).
1. Napoleon ma rację pisząc, że obszerne tabele są zmorą technicznego.
2. Napoleon nie ma racji sugerując, że redakcja obwinia go o wielką liczbę uczestników zdarzeń.
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
Przekazałem prośbę do znajomego, który dość często widuje się z nim w 'realu'..jefe de la maquina pisze:Przepraszam,ze wcinam sie w niewlasciwy dzial.
Czy moze ktos przekzac informacje autorowi artykulu o silnikach spalinowych niemieckich okretow podw., ze moje emaile sa odrzucane przez jego serwer (chyba nie lubi yahoo ?).
Prosze usilnie o kontakt.
Jefe