Ciekawe zmiany na lini Gdynia-Kalskrona
: 2009-01-14, 11:41
Stena Line w obliczu kryzysu rozważa wiele wariantów zmian na swoich liniach promowych.
Jednym z ciekawszych, upublicznionych w ostatnich dniach, pomysłów jest przesunięcie z linii Kilonia – Goeteborg na linię Gdynia – Karlskrona bliźniaczych promów Stena Scandinavica i Stena Germanica. Przed przejściem na „polską” linię obydwa promy miałby być przedłużone o 65,10 metra.
Stena Scandinavica i Stena Germanica są dobrze znane polskim, a zwłaszcza trójmiejskim stoczniowcom, gdyż ich budowie nie podołały w latach 80. stocznie w Gdyni i Gdańsku. Ostatecznie z czterech planowanych jednostek, udało się, z pomocą firm zagranicznych ukończyć tylko te dwie jednostki. (kadłuby pozostałych trafiły do Grecji – jeden został ukończony jako prom, a drugi do dziś pozostaje nieukończonym kadłubem, w międzyczasie przebudowywanym na wycieczkowiec).
Na linię Kilonia – Goeteborg, w zamian za „polskie Steny” miałyby wejść promy Stena Britannica i Stena Hollandica, pierwotnie planowane do wejścia na linię Gdynia – Karlskrona.
Powyższe rozwiązanie jak na razie jest tylko jedną z rozważanych alternatyw, a sama wymiana promów mogłaby nastąpić nie wcześniej niż w 2010 roku.
http://www.portalmorski.pl/caly_artykul ... Karlskrona?
Po przedłuzeniu tych dwóch promów które kiedyś z bulem budowały nasze stocznie , wychodzi na to ,że były by to chyba ? najdłuższe promy na świecie .
Pytanie czy Stena Baltika zostanie wycofana z lini ?
A co będzie z dwoma promami największymi na świecie które Stena zamówiła , a które miały być wprowadzone na linie do gdyni .
Jednym z ciekawszych, upublicznionych w ostatnich dniach, pomysłów jest przesunięcie z linii Kilonia – Goeteborg na linię Gdynia – Karlskrona bliźniaczych promów Stena Scandinavica i Stena Germanica. Przed przejściem na „polską” linię obydwa promy miałby być przedłużone o 65,10 metra.
Stena Scandinavica i Stena Germanica są dobrze znane polskim, a zwłaszcza trójmiejskim stoczniowcom, gdyż ich budowie nie podołały w latach 80. stocznie w Gdyni i Gdańsku. Ostatecznie z czterech planowanych jednostek, udało się, z pomocą firm zagranicznych ukończyć tylko te dwie jednostki. (kadłuby pozostałych trafiły do Grecji – jeden został ukończony jako prom, a drugi do dziś pozostaje nieukończonym kadłubem, w międzyczasie przebudowywanym na wycieczkowiec).
Na linię Kilonia – Goeteborg, w zamian za „polskie Steny” miałyby wejść promy Stena Britannica i Stena Hollandica, pierwotnie planowane do wejścia na linię Gdynia – Karlskrona.
Powyższe rozwiązanie jak na razie jest tylko jedną z rozważanych alternatyw, a sama wymiana promów mogłaby nastąpić nie wcześniej niż w 2010 roku.
http://www.portalmorski.pl/caly_artykul ... Karlskrona?
Po przedłuzeniu tych dwóch promów które kiedyś z bulem budowały nasze stocznie , wychodzi na to ,że były by to chyba ? najdłuższe promy na świecie .
Pytanie czy Stena Baltika zostanie wycofana z lini ?
A co będzie z dwoma promami największymi na świecie które Stena zamówiła , a które miały być wprowadzone na linie do gdyni .