Zwycięzca bierze wszystko Princess Kaguya
Zwycięzca bierze wszystko Princess Kaguya
Wydawało się ,że Oasis of the Seas na długie lata będzie numer jeden na świecie a tu nagle pojawia sie możliwość zbudowania prawdziwego kolosa ,który jakby nie było absolutnie pobije wszelkie rekordy ,jest szansa ,że statek bedzie gotowy w 2012 roku
Dane nowej jednostki to planowana długość 500 metrów ,pojemność tu różnie podają od 370 - 450 tys grt , 20 pokładów ,8400 pasażerów
http://www.partirencroisiere.fr/detail_ ... ary-2.html
tu w rzutach bocznych porównanie z klasą Genesis
http://2.bp.blogspot.com/_hk_cayNIONo/R ... Kaguya.jpg
tutaj jest kilka fotek tej planowanej jednostki
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=558174
tu można znaleść więcej na temat statku
http://www.oceansilkroad.com/
W sumie ciekawe co z tego wyjdzie ? .Pytanie kto by budował i dla kogo, i rzeczywiście by powstał ten statek już w 2012 roku ?
Dane nowej jednostki to planowana długość 500 metrów ,pojemność tu różnie podają od 370 - 450 tys grt , 20 pokładów ,8400 pasażerów
http://www.partirencroisiere.fr/detail_ ... ary-2.html
tu w rzutach bocznych porównanie z klasą Genesis
http://2.bp.blogspot.com/_hk_cayNIONo/R ... Kaguya.jpg
tutaj jest kilka fotek tej planowanej jednostki
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=558174
tu można znaleść więcej na temat statku
http://www.oceansilkroad.com/
W sumie ciekawe co z tego wyjdzie ? .Pytanie kto by budował i dla kogo, i rzeczywiście by powstał ten statek już w 2012 roku ?
no, zobaczymy...
ten japoński projekt to typowe przedsięwzięcie typu venture capital
jest developer z pomysłem i szuka finansowania (oddając za nie np. udziały w przedsięwzięciu)...
szczególnie wobec obecnego kryzysu - nie ma szans na znalezienie (w tym przypadku - jeleni...)
IMHO nie ma absolutnie szans na 2012 rok...
to oczywiście tylko moje prywatne spekulacje, ale... "wspomnicie moje słowa"...
Oasis będzie przekazay do eksploatacji jesienią 2009
jego bliźniak Allure - rok później
myślę, że w 2012 MOŻE się zdarzyć, że te dwa stracą prymat wielkości na rzecz innego statku, ale NIEWIELE większego od nich, a na pewno nie będzie to ten japoński projekt...
stawiam na to, że klasa "Genesis" najprawdopodobniej może zostać pobita przez jakiś nowy statek Carnival'a... i wielce prawdopodobne, że z Fincantieri, które będzie chciało wykonać "strike back" po dwóch kolejnych rekordach Akera (obecnie STX) - klasach "Freedom" i "Genesis"...
ten japoński projekt to typowe przedsięwzięcie typu venture capital
jest developer z pomysłem i szuka finansowania (oddając za nie np. udziały w przedsięwzięciu)...
szczególnie wobec obecnego kryzysu - nie ma szans na znalezienie (w tym przypadku - jeleni...)
IMHO nie ma absolutnie szans na 2012 rok...
to oczywiście tylko moje prywatne spekulacje, ale... "wspomnicie moje słowa"...
Oasis będzie przekazay do eksploatacji jesienią 2009
jego bliźniak Allure - rok później
myślę, że w 2012 MOŻE się zdarzyć, że te dwa stracą prymat wielkości na rzecz innego statku, ale NIEWIELE większego od nich, a na pewno nie będzie to ten japoński projekt...
stawiam na to, że klasa "Genesis" najprawdopodobniej może zostać pobita przez jakiś nowy statek Carnival'a... i wielce prawdopodobne, że z Fincantieri, które będzie chciało wykonać "strike back" po dwóch kolejnych rekordach Akera (obecnie STX) - klasach "Freedom" i "Genesis"...
pojawiły się nawet na YouTube animowane wizualizacje statku większego od "Genesis" w stylistyce sugerującej podobieństwo do ostatnich "produkcji" Fincantieri dla Carnival'a...
sugerowano, że jest to "wyciek" z Fincantieri...
http://www.cruisecritic.com/articles.cfm?ID=635
może i to był rzeczywiście wyciek z Fincantieri lub Carnival'a (takie wycieki to jedno z narzedzi "nowoczenego marketingu")...
...ale w zasadzie, gdy dziś nawet dzieciaki bawią się dość skutecznie 3D Studio Max i innymi programami, to mogła być np. podpucha jakiegoś studenta wydziału budowy okrętów na jakiejś polibudzie gdziekolwiek w świecie albo nawet studenta architektury zainteresowanego statkami...
jednak NIE na podstawie powyższego, tylko z takiej "ogólnej wiedzy" rynkowej spekuluję sobie prywatnie, że "Genesisa" zechce pobić Carnival po społu z Fincantieri...
żadnych faktów / konkretnych podstaw - tylko moje spekulacje...
sugerowano, że jest to "wyciek" z Fincantieri...
http://www.cruisecritic.com/articles.cfm?ID=635
może i to był rzeczywiście wyciek z Fincantieri lub Carnival'a (takie wycieki to jedno z narzedzi "nowoczenego marketingu")...
...ale w zasadzie, gdy dziś nawet dzieciaki bawią się dość skutecznie 3D Studio Max i innymi programami, to mogła być np. podpucha jakiegoś studenta wydziału budowy okrętów na jakiejś polibudzie gdziekolwiek w świecie albo nawet studenta architektury zainteresowanego statkami...
jednak NIE na podstawie powyższego, tylko z takiej "ogólnej wiedzy" rynkowej spekuluję sobie prywatnie, że "Genesisa" zechce pobić Carnival po społu z Fincantieri...
żadnych faktów / konkretnych podstaw - tylko moje spekulacje...
Ostatnio zmieniony 2009-01-19, 20:32 przez polsteam, łącznie zmieniany 1 raz.
no tak, prasa branżowa o tym pisze...
mogę wszystkiego nie pamiętać... ale conajmniej coś dużego dla NCL z STX France zostało skancelowane... (klasy "F3", jeden z dwóch zamówionych)
teraz nawet nie pamiętam, czy faktycznie coś jeszcze było skancelowane poza tym NCL-em...
jeżeli się coś dzieje, to raczej deklaracje "wstrzymania się od zamawiania" niz kancelacje już podpisanych umów...
wiadomości ze stycznia:
Carnival Group has reportedly ended talks with Mitsubishi
Heavy Industries in Nagasaki due to current demand
and the yard has then scrapped its ambitions to re-enter
the cruise building sector.
For the group’s orders at Fincantieri, it has requested a
“slowdown of delivery dates”.
(a wcześniej było: Carnival Group has come closer a deal with Mitsubishi
Heavy Industries in Nagasaki for a pair of cruise ships,
“bigger than DIAMOND PRINCESS and SAPPHIRE PRINCESS”,
for delivery in 2013 and 2014. Whereas an order
was likely to be signed within this year, the current financial
crisis has most likely postponed any decisions.)
Also Royal Caribbean has joined the “under current circumstances
we don’t envision ordering any new vessels”
choir, with the quote stemming from Richard Fain himself.
zamówienia wg stanu z przełomu grudnia / listopada:
wiem, że to nie nadzwyczaj czytelne, ale w innej formie nie mogę podać (mógłbym, ale nie mam czasu na edycję)
NAME Flag GT Loa Pax Owner DESIGNS
Built YardNo Knots Beam PMax Operator Trade
Contract value Machinery kW Draft Crew Exname (ex type)
REGENT SKY GRE 50000 228.6 1600 Kyma Shipmanagement -
2010-0. Avlis. GRE - 20.0 28.5 - - arrest
MUSD 170 4 Wärtsilä 37180 6.9 649 REGENT SKY (F)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
AIDAluna ITA 69200 251.9 2050 Aida Cruises 2007/193
2009-4. Meyer Werft. GER 660 19.5 32.2 2500 Aida Cruises Medit.Carib
MEUR 315.0 4 MAK 43000 7.3 634
AIDAblu ITA 71000 251.9 2174 Aida Cruises 2007/193
2010-2. Meyer Werft. GER 680 19.5 32.2 2500 Aida Cruises Medit.Carib
MEUR 330 4 MAK 43000 7.3 634
689 ITA 71000 251.9 2174 Aida Cruises -
2011-4. Meyer Werft. GER 689 19.5 32.2 2500 Aida Cruises Medit.Carib
MEUR 382.5 4 MAK 43000 7.3 634
690 ITA 71000 251.9 2174 Aida Cruises -
2012-5. Meyer Werft. GER 690 19.5 32.2 2500 Aida Cruises Medit.Carib
MEUR 382.5 4 MAK 43000 7.3 634
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
CARNIVAL DREAM PAN 130000 269.2 3652 Carnival Cruise Lines -
2009-9. Fincantieri. ITA 6151 22.5 37.0 - Carnival Cruise Lines Carib
MEUR 560.0 6 Wärtsilä 75600 8.2 -
CARNIVAL MAGIC PAN 130000 269.2 3652 Carnival Cruise Lines -
2011-4. Fincantieri. ITA 6167 22.5 37.0 - Carnival Cruise Lines Carib
MEUR 565.0 6 Wärtsilä 75600 8.2 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
CELEBRITY EQUINOX MAL 122000 317.2 2852 Celebrity Cruises -
2009-10. Meyer Werft. GER 676 24.0 36.8 - Celebrity Cruises World Wide
MUSD 640 4 Wärtsilä 67200 8.3 1271
CELEBRITY ECLIPSE MAL 122000 317.2 2852 Celebrity Cruises -
2010-6. Meyer Werft. GER 677 24.0 36.8 - Celebrity Cruises World Wide
MUSD 698 4 Wärtsilä 67200 8.3 1271
679 MAL 122000 317.2 2852 Celebrity Cruises -
2011-9. Meyer Werft. GER 679 24.0 36.8 - Celebrity Cruises World Wide
MUSD 798 4 Wärtsilä 67200 8.3 1271
691 MAL 122000 317.2 2852 Celebrity Cruises -
2012-11. Meyer Werft. GER 691 24.0 36.8 - Celebrity Cruises World Wide
MUSD 798 4 Wärtsilä 67200 8.3 1271
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
COSTA PACIFICA ITA 114000 290.2 3004 Costa Crociere -
2009-5. Fincantieri. ITA 6148 19.6 35.5 3800 Costa Crociere Medit
MEUR 485.0 6 Wärtsilä 75600 8.2 1090
6188 ITA 114147 290.2 3012 Costa Crociere -
2011-6. Fincantieri. ITA 6188 19.6 35.5 3780 Costa Crociere
MEUR 510 6 Wärtsilä 75600 8.2 1100
6189 ITA 114147 290.2 3012 Costa Crociere -
2012-4. Fincantieri. ITA 6189 19.6 35.5 3780 Costa Crociere
MEUR 510 6 Wärtsilä 75600 8.2 1100
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
COSTA LUMINOSA ITA 92700 292.0 2260 Costa Crociere -
2009-9. Fincantieri. ITA 6155 0.0 32.3 - Costa Crociere
MEUR 420 6 MAK 0 - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
COSTA DELIZIOSA ITA 92700 292.0 2260 Costa Crociere -
2010-3. Fincantieri. ITA 6164 0.0 32.3 - Costa Crociere
MEUR 420 6 MAK 0 - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
QUEEN ELIZABETH BAH 92000 297.0 2092 Cunard Line -
2010-8. Fincantieri. ITA 6187 22.0 32.3 2092 Cunard Line World Wide
MUSD 700 6 MAK 64000 7.8 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
AROSA AQUA GER 3524 135.0 200 Deutsche Seereederei 2002/197
2009-8. Neptun. GER - 11.9 11.4 204 Deutsche Seereederei Rhine. Mosel
4 MTU 1324 1.6 50
AROSA VIVA GER 3524 135.0 200 Deutsche Seereederei 2002/197
2010--. Neptun. GER - 11.9 11.4 204 Deutsche Seereederei Danube
3 MTU 1324 1.6 50
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
687 BAH 124000 339.8 2500 Disney Cruise Lines -
2011-6. Meyer Werft. GER 687 0.0 37.0 - Disney Cruise Lines
MUSD 780 5 MAN 77190 8.3 -
688 BAH 124000 339.8 2500 Disney Cruise Lines -
2012-2. Meyer Werft. GER 688 0.0 37.0 - Disney Cruise Lines
MUSD 780 5 MAN 77190 8.3 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
6181 NLD 86273 285.3 2106 Holland America Line 2008/195
2010-10. Fincantieri. ITA 6181 21.9 32.2 2611 Holland America Line World Wide
MEUR 425.0 6 MAK 64000 7.8 929
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
6192 FRA 12500 140.0 268 Iles du Ponant. Cie des -
2010-6. Fincantieri. ITA 6192 0.0 16.0 268 Iles du Ponant. Cie des
2 0 - -
6193 FRA 12500 140.0 268 Iles du Ponant. Cie des -
2010-8. Fincantieri. ITA 6193 0.0 16.0 268 Iles du Ponant. Cie des
2 0 - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
MSC FANTASIA PAN 134500 333.3 3274 MSC Crociere -
2008-10. Aker Yards. FRA A33 22.3 37.9 3887 MSC Crociere Medit
MEUR 500.0 2 40000 8.5 1313
MSC SPLENDIDA PAN 134500 333.3 3274 MSC Crociere -
2009-3. Aker Yards. FRA B33 22.3 37.9 3887 MSC Crociere Carib. Europe
MEUR 500.0 2 40000 8.5 1313 MSC SERENATA
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
MSC MAGNIFICA PAN 92409 293.8 2550 MSC Crociere 2006/200
2010-2. Aker Yards. FRA S32 22.0 32.2 3605 MSC Crociere Medit.Carib
MEUR 410.0 5 Wärtsilä 58000 7.7 987
MSC MERAVIGLIA PAN 92409 293.8 2550 MSC Crociere 2006/200
2011-2. Aker Yards. FRA S32 22.0 32.2 3605 MSC Crociere Medit.Carib
MEUR 500.0 5 Wärtsilä 58000 7.7 987
MSC FAVOLOSA PAN 92409 293.8 2550 MSC Crociere 2006/200
2012-2. Aker Yards. FRA S32 22.0 32.2 3605 MSC Crociere Medit.Carib
MEUR 500.0 5 Wärtsilä 58000 7.7 987
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
C33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2009-11. Aker Yards. FRA C33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
D33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2010-6. Aker Yards. FRA D33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
OCEANIA MARINA MIS 65000 251.5 1252 Oceania Cruises -
2010-9. Fincantieri. ITA 6179 20.0 32.2 1252 Oceania Cruises World Wide
MUSD 500.0 4 GMT 0 7.0 -
6180 MIS 66000 251.5 1252 Oceania Cruises -
2011-7. Fincantieri. ITA 6180 20.0 32.2 1252 Oceania Cruises World Wide
MUSD 500.0 4 GMT 0 7.0 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
AZURA BER 116000 289.6 3076 Carnival Cruise Lines 2008/211
2010-10. Fincantieri. ITA 6166 21.7 36.0 3597 P&O Cruises WWide
MEUR 535 6 Wärtsilä 67200 8.5 1203
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
PEARL MIST MIS 3500 92.0 168 Pearl Seas Cruises -
2009-2. Halifax. CAN 6092 17.0 15.9 176 Pearl Seas Cruises New England.
2 Caterpillar 4634 3.1 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
RUBY PRINCESS BER 113651 289.6 3114 Princess Cruises 2004/163
2008-11. Fincantieri. ITA 6150 21.7 36.0 3592 Princess Cruises Wwide
MUSD 570 2 Siemens 38000 8.3 1205
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
OASIS OF THE SEAS BAH 220000 360.0 5400 Royal Caribbean International -
2009-9. Aker Yards. FIN 1363 0.0 47.0 6400 Royal Caribbean International Carib
MEUR 900.0 6 Wärtsilä 97000 - -
ALLURE OF THE SEAS BAH 220000 360.0 5400 Royal Caribbean International -
2010-10. Aker Yards. FIN 1364 0.0 47.0 6400 Royal Caribbean International Carib
MEUR 900.0 6 Wärtsilä 97000 - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SEA CLOUD HUSSAR MAL 4200 135.7 136 Sea Cloud Cruises -
2009-10. Factoria de Naval. SPA 158 14.0 17.2 136 Sea Cloud Cruises Carib. Medit
2 MAN 4920 5.7 90
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SEABOURN ODYSSEY BAH 32200 198.2 450 Seabourn Cruise Line -
2009-6. Mariotti. ITA 62 19.0 25.6 450 Seabourn Cruise Line World Wide
MUSD 250 2 0 6.4 -
63 BAH 32200 198.2 450 Seabourn Cruise Line -
2010-12. Mariotti. ITA 63 19.0 25.6 - Seabourn Cruise Line
MUSD 250 2 0 6.4 -
*Seabourn 3 BAH 32200 198.2 450 Seabourn Cruise Line -
2011-8. Mariotti. ITA - 19.0 25.6 - Seabourn Cruise Line
MEUR 200.0 2 0 6.4 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SILVER SPIRIT BAH 36000 195.8 564 Silversea Cruises -
2009-12. Fincantieri. ITA 6178 20.3 26.5 564 Silversea Cruises
2 Wärtsilä 0 - 375
mogę wszystkiego nie pamiętać... ale conajmniej coś dużego dla NCL z STX France zostało skancelowane... (klasy "F3", jeden z dwóch zamówionych)
teraz nawet nie pamiętam, czy faktycznie coś jeszcze było skancelowane poza tym NCL-em...
jeżeli się coś dzieje, to raczej deklaracje "wstrzymania się od zamawiania" niz kancelacje już podpisanych umów...
wiadomości ze stycznia:
Carnival Group has reportedly ended talks with Mitsubishi
Heavy Industries in Nagasaki due to current demand
and the yard has then scrapped its ambitions to re-enter
the cruise building sector.
For the group’s orders at Fincantieri, it has requested a
“slowdown of delivery dates”.
(a wcześniej było: Carnival Group has come closer a deal with Mitsubishi
Heavy Industries in Nagasaki for a pair of cruise ships,
“bigger than DIAMOND PRINCESS and SAPPHIRE PRINCESS”,
for delivery in 2013 and 2014. Whereas an order
was likely to be signed within this year, the current financial
crisis has most likely postponed any decisions.)
Also Royal Caribbean has joined the “under current circumstances
we don’t envision ordering any new vessels”
choir, with the quote stemming from Richard Fain himself.
zamówienia wg stanu z przełomu grudnia / listopada:
wiem, że to nie nadzwyczaj czytelne, ale w innej formie nie mogę podać (mógłbym, ale nie mam czasu na edycję)
NAME Flag GT Loa Pax Owner DESIGNS
Built YardNo Knots Beam PMax Operator Trade
Contract value Machinery kW Draft Crew Exname (ex type)
REGENT SKY GRE 50000 228.6 1600 Kyma Shipmanagement -
2010-0. Avlis. GRE - 20.0 28.5 - - arrest
MUSD 170 4 Wärtsilä 37180 6.9 649 REGENT SKY (F)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
AIDAluna ITA 69200 251.9 2050 Aida Cruises 2007/193
2009-4. Meyer Werft. GER 660 19.5 32.2 2500 Aida Cruises Medit.Carib
MEUR 315.0 4 MAK 43000 7.3 634
AIDAblu ITA 71000 251.9 2174 Aida Cruises 2007/193
2010-2. Meyer Werft. GER 680 19.5 32.2 2500 Aida Cruises Medit.Carib
MEUR 330 4 MAK 43000 7.3 634
689 ITA 71000 251.9 2174 Aida Cruises -
2011-4. Meyer Werft. GER 689 19.5 32.2 2500 Aida Cruises Medit.Carib
MEUR 382.5 4 MAK 43000 7.3 634
690 ITA 71000 251.9 2174 Aida Cruises -
2012-5. Meyer Werft. GER 690 19.5 32.2 2500 Aida Cruises Medit.Carib
MEUR 382.5 4 MAK 43000 7.3 634
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
CARNIVAL DREAM PAN 130000 269.2 3652 Carnival Cruise Lines -
2009-9. Fincantieri. ITA 6151 22.5 37.0 - Carnival Cruise Lines Carib
MEUR 560.0 6 Wärtsilä 75600 8.2 -
CARNIVAL MAGIC PAN 130000 269.2 3652 Carnival Cruise Lines -
2011-4. Fincantieri. ITA 6167 22.5 37.0 - Carnival Cruise Lines Carib
MEUR 565.0 6 Wärtsilä 75600 8.2 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
CELEBRITY EQUINOX MAL 122000 317.2 2852 Celebrity Cruises -
2009-10. Meyer Werft. GER 676 24.0 36.8 - Celebrity Cruises World Wide
MUSD 640 4 Wärtsilä 67200 8.3 1271
CELEBRITY ECLIPSE MAL 122000 317.2 2852 Celebrity Cruises -
2010-6. Meyer Werft. GER 677 24.0 36.8 - Celebrity Cruises World Wide
MUSD 698 4 Wärtsilä 67200 8.3 1271
679 MAL 122000 317.2 2852 Celebrity Cruises -
2011-9. Meyer Werft. GER 679 24.0 36.8 - Celebrity Cruises World Wide
MUSD 798 4 Wärtsilä 67200 8.3 1271
691 MAL 122000 317.2 2852 Celebrity Cruises -
2012-11. Meyer Werft. GER 691 24.0 36.8 - Celebrity Cruises World Wide
MUSD 798 4 Wärtsilä 67200 8.3 1271
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
COSTA PACIFICA ITA 114000 290.2 3004 Costa Crociere -
2009-5. Fincantieri. ITA 6148 19.6 35.5 3800 Costa Crociere Medit
MEUR 485.0 6 Wärtsilä 75600 8.2 1090
6188 ITA 114147 290.2 3012 Costa Crociere -
2011-6. Fincantieri. ITA 6188 19.6 35.5 3780 Costa Crociere
MEUR 510 6 Wärtsilä 75600 8.2 1100
6189 ITA 114147 290.2 3012 Costa Crociere -
2012-4. Fincantieri. ITA 6189 19.6 35.5 3780 Costa Crociere
MEUR 510 6 Wärtsilä 75600 8.2 1100
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
COSTA LUMINOSA ITA 92700 292.0 2260 Costa Crociere -
2009-9. Fincantieri. ITA 6155 0.0 32.3 - Costa Crociere
MEUR 420 6 MAK 0 - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
COSTA DELIZIOSA ITA 92700 292.0 2260 Costa Crociere -
2010-3. Fincantieri. ITA 6164 0.0 32.3 - Costa Crociere
MEUR 420 6 MAK 0 - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
QUEEN ELIZABETH BAH 92000 297.0 2092 Cunard Line -
2010-8. Fincantieri. ITA 6187 22.0 32.3 2092 Cunard Line World Wide
MUSD 700 6 MAK 64000 7.8 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
AROSA AQUA GER 3524 135.0 200 Deutsche Seereederei 2002/197
2009-8. Neptun. GER - 11.9 11.4 204 Deutsche Seereederei Rhine. Mosel
4 MTU 1324 1.6 50
AROSA VIVA GER 3524 135.0 200 Deutsche Seereederei 2002/197
2010--. Neptun. GER - 11.9 11.4 204 Deutsche Seereederei Danube
3 MTU 1324 1.6 50
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
687 BAH 124000 339.8 2500 Disney Cruise Lines -
2011-6. Meyer Werft. GER 687 0.0 37.0 - Disney Cruise Lines
MUSD 780 5 MAN 77190 8.3 -
688 BAH 124000 339.8 2500 Disney Cruise Lines -
2012-2. Meyer Werft. GER 688 0.0 37.0 - Disney Cruise Lines
MUSD 780 5 MAN 77190 8.3 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
6181 NLD 86273 285.3 2106 Holland America Line 2008/195
2010-10. Fincantieri. ITA 6181 21.9 32.2 2611 Holland America Line World Wide
MEUR 425.0 6 MAK 64000 7.8 929
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
6192 FRA 12500 140.0 268 Iles du Ponant. Cie des -
2010-6. Fincantieri. ITA 6192 0.0 16.0 268 Iles du Ponant. Cie des
2 0 - -
6193 FRA 12500 140.0 268 Iles du Ponant. Cie des -
2010-8. Fincantieri. ITA 6193 0.0 16.0 268 Iles du Ponant. Cie des
2 0 - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
MSC FANTASIA PAN 134500 333.3 3274 MSC Crociere -
2008-10. Aker Yards. FRA A33 22.3 37.9 3887 MSC Crociere Medit
MEUR 500.0 2 40000 8.5 1313
MSC SPLENDIDA PAN 134500 333.3 3274 MSC Crociere -
2009-3. Aker Yards. FRA B33 22.3 37.9 3887 MSC Crociere Carib. Europe
MEUR 500.0 2 40000 8.5 1313 MSC SERENATA
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
MSC MAGNIFICA PAN 92409 293.8 2550 MSC Crociere 2006/200
2010-2. Aker Yards. FRA S32 22.0 32.2 3605 MSC Crociere Medit.Carib
MEUR 410.0 5 Wärtsilä 58000 7.7 987
MSC MERAVIGLIA PAN 92409 293.8 2550 MSC Crociere 2006/200
2011-2. Aker Yards. FRA S32 22.0 32.2 3605 MSC Crociere Medit.Carib
MEUR 500.0 5 Wärtsilä 58000 7.7 987
MSC FAVOLOSA PAN 92409 293.8 2550 MSC Crociere 2006/200
2012-2. Aker Yards. FRA S32 22.0 32.2 3605 MSC Crociere Medit.Carib
MEUR 500.0 5 Wärtsilä 58000 7.7 987
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
C33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2009-11. Aker Yards. FRA C33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
D33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2010-6. Aker Yards. FRA D33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
OCEANIA MARINA MIS 65000 251.5 1252 Oceania Cruises -
2010-9. Fincantieri. ITA 6179 20.0 32.2 1252 Oceania Cruises World Wide
MUSD 500.0 4 GMT 0 7.0 -
6180 MIS 66000 251.5 1252 Oceania Cruises -
2011-7. Fincantieri. ITA 6180 20.0 32.2 1252 Oceania Cruises World Wide
MUSD 500.0 4 GMT 0 7.0 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
AZURA BER 116000 289.6 3076 Carnival Cruise Lines 2008/211
2010-10. Fincantieri. ITA 6166 21.7 36.0 3597 P&O Cruises WWide
MEUR 535 6 Wärtsilä 67200 8.5 1203
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
PEARL MIST MIS 3500 92.0 168 Pearl Seas Cruises -
2009-2. Halifax. CAN 6092 17.0 15.9 176 Pearl Seas Cruises New England.
2 Caterpillar 4634 3.1 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
RUBY PRINCESS BER 113651 289.6 3114 Princess Cruises 2004/163
2008-11. Fincantieri. ITA 6150 21.7 36.0 3592 Princess Cruises Wwide
MUSD 570 2 Siemens 38000 8.3 1205
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
OASIS OF THE SEAS BAH 220000 360.0 5400 Royal Caribbean International -
2009-9. Aker Yards. FIN 1363 0.0 47.0 6400 Royal Caribbean International Carib
MEUR 900.0 6 Wärtsilä 97000 - -
ALLURE OF THE SEAS BAH 220000 360.0 5400 Royal Caribbean International -
2010-10. Aker Yards. FIN 1364 0.0 47.0 6400 Royal Caribbean International Carib
MEUR 900.0 6 Wärtsilä 97000 - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SEA CLOUD HUSSAR MAL 4200 135.7 136 Sea Cloud Cruises -
2009-10. Factoria de Naval. SPA 158 14.0 17.2 136 Sea Cloud Cruises Carib. Medit
2 MAN 4920 5.7 90
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SEABOURN ODYSSEY BAH 32200 198.2 450 Seabourn Cruise Line -
2009-6. Mariotti. ITA 62 19.0 25.6 450 Seabourn Cruise Line World Wide
MUSD 250 2 0 6.4 -
63 BAH 32200 198.2 450 Seabourn Cruise Line -
2010-12. Mariotti. ITA 63 19.0 25.6 - Seabourn Cruise Line
MUSD 250 2 0 6.4 -
*Seabourn 3 BAH 32200 198.2 450 Seabourn Cruise Line -
2011-8. Mariotti. ITA - 19.0 25.6 - Seabourn Cruise Line
MEUR 200.0 2 0 6.4 -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SILVER SPIRIT BAH 36000 195.8 564 Silversea Cruises -
2009-12. Fincantieri. ITA 6178 20.3 26.5 564 Silversea Cruises
2 Wärtsilä 0 - 375
Dzięki za liste ,widze tu według mnie dwa duże rodzynki
C33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2009-11. Aker Yards. FRA C33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
D33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2010-6. Aker Yards. FRA D33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
Ogólnie dużo jednostek po wyżej 100 tyś ciekawie jak wyglada lista już istniejących ? i ile jest po 100 tyś lub więcej .
Ciekawi mnie też czy rzeczywiście na tej liście są wszystkie jednostki po niżej 50 tyś ,czyż by tak mało było zamówionych mniejszych pasażerów ?
Następne pytanie co na dzień dzisiejszy budują stocznie azjatyckie chodzi mi o pasażery.
Pytanie też o promy czy masz taką liste tych w budowie i tych zamówionych?
C33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2009-11. Aker Yards. FRA C33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
D33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2010-6. Aker Yards. FRA D33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
Ogólnie dużo jednostek po wyżej 100 tyś ciekawie jak wyglada lista już istniejących ? i ile jest po 100 tyś lub więcej .
Ciekawi mnie też czy rzeczywiście na tej liście są wszystkie jednostki po niżej 50 tyś ,czyż by tak mało było zamówionych mniejszych pasażerów ?
Następne pytanie co na dzień dzisiejszy budują stocznie azjatyckie chodzi mi o pasażery.
Pytanie też o promy czy masz taką liste tych w budowie i tych zamówionych?
Nie jestem pewien czy to jeszcze aktualne, ale swego czasu na łamach prasy wypowiadał się jeden z szefów Carnivala, który jasno stwierdził, że ich nie interesuje bicie rekordów wielkości statków, bo mają inną filozofię i stawiają na większą "różnorodność", nowoczesnych statków. Co w sumie się sprawdza, bo Carnival ma w swojej "stajni" znacznie więcej "marek" niż RCCL.
A co do listy to jest i "rodzynek": REGENT SKY GRE 50000 228.6 1600 Kyma Shipmanagement -
2010-0. Avlis. GRE - 20.0 28.5 - - arrest
MUSD 170 4 Wärtsilä 37180 6.9 649 REGENT SKY (F)
Czy jest jeszcze ktoś kto wierzy w to, że ten statek kiedykolwiek wypłynie na morze? Dla przypomnienia - to czwarty, nigdy nie ukończony kadłub "polskiej Steny". Rozpoczęto kiedyś jego przebudowę na wycieczkowiec, ale nigdy tego nie ukończono.
Wiosną 2008 nie wyglądał zbyt okazale.
Do niedawna miał też bardzo ciekawego "sąsiada"którym był przebudowywany na jacht/wycieczkowiec kadłub nieukończonego przez Stocznię Szczecińską statku badawczego Dalmorgeologia
Tu ujecie od rufy.
A co do listy to jest i "rodzynek": REGENT SKY GRE 50000 228.6 1600 Kyma Shipmanagement -
2010-0. Avlis. GRE - 20.0 28.5 - - arrest
MUSD 170 4 Wärtsilä 37180 6.9 649 REGENT SKY (F)
Czy jest jeszcze ktoś kto wierzy w to, że ten statek kiedykolwiek wypłynie na morze? Dla przypomnienia - to czwarty, nigdy nie ukończony kadłub "polskiej Steny". Rozpoczęto kiedyś jego przebudowę na wycieczkowiec, ale nigdy tego nie ukończono.
Wiosną 2008 nie wyglądał zbyt okazale.
Do niedawna miał też bardzo ciekawego "sąsiada"którym był przebudowywany na jacht/wycieczkowiec kadłub nieukończonego przez Stocznię Szczecińską statku badawczego Dalmorgeologia
Tu ujecie od rufy.
Piotr S. pisze:...widze tu według mnie dwa duże rodzynki
C33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2009-11. Aker Yards. FRA C33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
D33 BAH 150000 325.4 4200 Norwegian Cruise Line -
2010-6. Aker Yards. FRA D33 22.5 40.2 4200 Norwegian Cruise Line Carib
MEUR 735 6 MAK 80400 8.9 2200
no własnie jeden z nich to skancelowane "F3" dla NCL
Adam pisze:Nie jestem pewien czy to jeszcze aktualne, ale swego czasu na łamach prasy wypowiadał się jeden z szefów Carnivala, który jasno stwierdził, że ich nie interesuje bicie rekordów wielkości statków, bo mają inną filozofię i stawiają na większą "różnorodność", nowoczesnych statków.
to oczywiście może być prawda, może byc szczere i mające pokrycie w strategii - nie mówię, że nie...
ALE także można się domyślać czegoś takiego: a co miał mówić, skoro akurat RCL się szarpnął na kilka zamówień, przez które Carnival'owi rekordy (którymi wcześniej b. chętnie się chwalił) "odjechały" ?...
strategia stawiająca na dywersyfikację, to oczywiste i zrozumiałe... ale niezależnie od tego KAŻDA firma lubi świecić marketingowo rekordami
http://www.topspeed.com/boats/boat-news ... 32625.html tu jest troche opisu