Statek na lody i nie tylko
: 2009-01-20, 12:37
Budowa nowego, europejskiego statku do badań polarnych nabiera tempa.
Zaprezentowano właśnie projekt techniczny statku dla którego przewidziano nazwę Aurora Borealis.
http://www.eri-aurora-borealis.eu/en/ab ... s_project/
Przeznaczony dla niemieckiego Alfred Wegener Institute for Polar and Marine Research (AWI) statek będzie łączył w sobie funkcję „prawdziwego” lodołamacza, statku wiertniczego i uniwersalnego statku badawczego zdolnego do całorocznego operowania we wszystkich rejonach polarnych.
Będzie to niewątpliwie najbardziej zaawansowany statek badawczy jaki kiedykolwiek zbudowano, a jego koszt jest wstępnie szacowany na kwotę aż 650 mln Euro.
Budowa statku powinna rozpocząć się w 2012 roku, a w swój pierwszy rejs powinien on wyruszyć w 2014 roku.
http://www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?ida=11466
Bardzo ciekawy statek o to jego dane
Technical details compact
• Diesel-electric icebreaker with 81 MW propulsion power
• Highest classification for icebreakers
• Twin hull
• Two moon pools 7 x 7 m each
• Dynamic Positioning System
• Deep-sea drilling under a closed sea-ice cover
• Drilling rig: max. 5,000 m water depth and 1,000 m core
• Riserless drilling technology
• Modularized mobile laboratory systems - mission specific laboratories
Length over all: 199.85 m
Moulded beam width: 49 m
Draught: 13 m
Max. speed in open water: 15.5 kn
Cruising speed in open water: 12 kn
Personnel (crew, scientists and helicoptercrew): 120
Expedition duration: max. 90 days
W Naszym Morzu jest wzmianka ,że być może Polska Akademia Nauk zdecyduje sie na statek transportowo badawczy ,przyznam ,że wstępny plan tego statku jest nie głupi .
Zaprezentowano właśnie projekt techniczny statku dla którego przewidziano nazwę Aurora Borealis.
http://www.eri-aurora-borealis.eu/en/ab ... s_project/
Przeznaczony dla niemieckiego Alfred Wegener Institute for Polar and Marine Research (AWI) statek będzie łączył w sobie funkcję „prawdziwego” lodołamacza, statku wiertniczego i uniwersalnego statku badawczego zdolnego do całorocznego operowania we wszystkich rejonach polarnych.
Będzie to niewątpliwie najbardziej zaawansowany statek badawczy jaki kiedykolwiek zbudowano, a jego koszt jest wstępnie szacowany na kwotę aż 650 mln Euro.
Budowa statku powinna rozpocząć się w 2012 roku, a w swój pierwszy rejs powinien on wyruszyć w 2014 roku.
http://www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?ida=11466
Bardzo ciekawy statek o to jego dane
Technical details compact
• Diesel-electric icebreaker with 81 MW propulsion power
• Highest classification for icebreakers
• Twin hull
• Two moon pools 7 x 7 m each
• Dynamic Positioning System
• Deep-sea drilling under a closed sea-ice cover
• Drilling rig: max. 5,000 m water depth and 1,000 m core
• Riserless drilling technology
• Modularized mobile laboratory systems - mission specific laboratories
Length over all: 199.85 m
Moulded beam width: 49 m
Draught: 13 m
Max. speed in open water: 15.5 kn
Cruising speed in open water: 12 kn
Personnel (crew, scientists and helicoptercrew): 120
Expedition duration: max. 90 days
W Naszym Morzu jest wzmianka ,że być może Polska Akademia Nauk zdecyduje sie na statek transportowo badawczy ,przyznam ,że wstępny plan tego statku jest nie głupi .