Strona 1 z 3

Holowniki

: 2004-09-18, 16:59
autor: jareksk
Najbardziej pracowite, najmniej doceniane. Na początek polski Centaur
Obrazek

: 2004-09-19, 12:46
autor: AvM
Z jednej z najpiekniejszych ksiazek
P.N.Thomas: "British Steam Tugs"
Obrazek
Obrazek

: 2004-09-19, 18:12
autor: jareksk
A można jakieś bliższe informacje o nich. Są piękne :D

: 2004-10-03, 22:33
autor: jareksk
A może kilka zdań o losach polskich i gdańskich holowników w czasie 2 WW. Z wyłączeniem "wojennych" :D Mało kto o tym wie cokolwiek.

: 2004-10-15, 19:11
autor: W.Danielewicz
Wiem sporo zresztą trochę to było opisane w Księdze statków polskich t 4 przez M. Twardowskiego trochę przy mojej pomocy. mam sporo info i kilaset fotek. Mogę pomóc

: 2004-10-15, 20:16
autor: Marek T
W.Danielewicz pisze:... trochę przy mojej pomocy ...
Czemu troche?
Bez Twojej pomocy to niewiele by tam mozna dodac do tego, co juz wczesniej napisal Micinski.

: 2004-10-24, 02:14
autor: JB
Dwukominowe holowniki są chyba rzadkością. Mnie zafascynował rysunek tej jednostki. Zagadka: Jak nazywał się ten holownik i pod jaką banderą/banderami pływał?
Obrazek
A czy istniały inne holowniki (pływające po Bałtyku), które były dwukominowcami?
JB

: 2004-10-24, 14:21
autor: Emden
Dieslowe pewnie tak(ale równolegle)

: 2004-10-24, 14:28
autor: W.Danielewicz
Nie sądze aby tam były silniki Diesla, wysokość kominów świadzy raczej o maszynie parowej dość duzej mocy a moze dwie no i dwa kotły. Najprawdopodobniej bedzie to jakiś brytyjska jednostka.

: 2004-10-24, 16:23
autor: JB
Dla miłośników holowników: http://www.tugphotos.co.uk/index.htm.
JB

: 2004-10-24, 18:19
autor: CHRIS
Schelde (Reichsmarine)
Ch.

: 2004-10-24, 19:37
autor: JB
CHRIS pisze:Schelde (Reichsmarine)
Ch.
Brawo Chris!
Schelde, zbudowany w 1906 roku w Holandii, w 1915 roku kupiony dla Kaiserliche Werft Danzig, zatonął 20 marca 1920 roku w wyniku kolizji.
Dane: 336 BRT, dł. 41 m, maszyna parowa potrójnego rozprężania, 1 kocioł (dlaczego 2 kominy ?), 1000 KM, 11,5 węzłów.
JB

: 2004-10-24, 21:55
autor: Emden
Nie sądze aby tam były silniki Diesla, wysokość kominów świadzy raczej o maszynie parowej dość duzej mocy a moze dwie no i dwa kotły. Najprawdopodobniej bedzie to jakiś brytyjska jednostka.
Ja mówie o tych które obecnie mogą pływać po bałtyku, o tych anglikach to sie zgadzam, napewno diesle to nie były

: 2004-10-25, 06:11
autor: Gość
Amerykańskie holowniki US Nay - http://www.navytugs.com/

: 2004-10-26, 23:21
autor: AvM
A ten ???
Obrazek

: 2004-11-04, 12:17
autor: jareksk
przed wojną polski holownik "Elibor III" też miał 2 kominy, ale ustawione równolegle.