Strona 1 z 2

Polonica

: 2004-09-21, 00:01
autor: AvM
Chce zalozyc taki temat , gdzie mozna wrzucas cos o Polsce, co gdzies indziej nie pasuje, zeby nie zapomniec, a komus sie przydac moze :-)
Obrazek

AvM

: 2004-09-21, 18:35
autor: Krzysztof Nowak
No właśnie, straciłem wiele czasu, żeby się dowiedzieć rodowodu wyżej zamieszczonego i jego holenderskiego bliźniaka, czy ktoś wie na jakich kadłubach je zbudowano (numery Maritime Commission ?)

: 2004-09-22, 00:59
autor: Gość
Skad znalazles ze one powinny miec jakies numery Maritime Commission ?

AvM

: 2004-09-22, 02:38
autor: Andrzej J.
Miały standardowe turbiny USA z zakładów General Electric Co., Erie, Pensylwania - pisze o o tym Duncan Haws w Holland American Line s.70-71.
Tamże nie ma nic o Maritime Commission, ale nie ma tez nrów budowy Wilton Fijenoord.
O genezie nie szukałem.

: 2004-09-22, 03:22
autor: Gość
#732 RIJNDAM
#733 MAASDAM

Gdzies mam ksiazke o tej stoczni.

AvM

: 2004-09-22, 03:30
autor: AvM
Obrazek
NRP.Bonsor

: 2004-09-22, 07:31
autor: Marek T

: 2004-09-22, 08:02
autor: Krzysztof Nowak
Miałem zapisane, że zbudowano je na kadłubach typu C3, gdzieś to musiałem przeczytać, ale widać, że użyto tylko amerykańskich turbin, dziękuję za objaśnienia
Pozdrowienia, Krzysztof

: 2004-09-22, 08:46
autor: Gość
RYNDAM byl zalozony jako statek handlowy

AvM

: 2004-09-22, 10:38
autor: fdt
Obrazek

: 2004-09-22, 10:39
autor: Marek T
RYNDAM - jako statek handlowy, owszem.
Dla przyspieszenia budowy Holendrzy postanowili wykorzystac dokumentacje seryjnych statkow amerykanskich i istniejace juz maszyny dla tych statkow. Zamowiono w stoczni Wilton-Fijenord (Schiedam) trzy statki. Pierwszy - DIEMERDYK - wszedl do sluzby w grudniu 1949, zas pozostale dwa postanowiono zmienic w pasazerskie. DINTELDYK zostal zmieniony juz w czasie budowy i wszedl do sluzby jako RYNDAM, a MAASDAM zostal polozony od razu jako pasazer.
Ciekawe, jaka nazwe przewidywano dla niego jako frachtowca?

Ten link, ktory podalem wyzej chyba nie chce dzialac, wiec podaje na strone glowna: http://stefanbatoryoceanliner.homestead.com/
Trzeba wejsc na historie S.BATOREGO w wersji angielskiej, bo polska jest dosc zubozona.

: 2004-09-22, 19:02
autor: Krzysztof Nowak
Zdjęcie DIEMERDYK : http://unofficial.net/hal/diemer.html
i historia pasażerów : http://unofficial.net/hal/kohler.html
Pozdrowienia, Krzysztof

: 2004-09-22, 21:26
autor: Marek T
Nie wiem dlaczego ta strona o STEFANIE BATORYM nie chce się otwierać.
Ale - tak czy owak - też ma artykuł P. Kohlera.

: 2004-09-22, 22:17
autor: Krzysztof Nowak
Mnie się otwiera
Pozdrowienia, Krzysztof

: 2004-09-22, 22:20
autor: Marek T
Cieszę się.
Umnie nie chciała na dwóch różnych komputerach.

: 2004-09-22, 22:36
autor: Krzysztof Nowak
Był taki jeden polski statek, co do którego nie mogę dojść korzeni, nazywał się PAWEŁ FINDER. Zbudowała go stocznia Wm Gray & Co. w West Hartlepool. Według wszystkich danych był standardowym typem Empire z okresu II w.św. ale ukończonym już po wojnie dla włoskiego armatora. Ciekawe jaki był zakres zmian w konstrukcji (komin ma jakby nieco przesunięty do tyłu) i czy miał się jakoś nazywać dla MOWT
Pozdrowienia, Krzysztof