Strona 1 z 1

Izrael zatrzymał statek z polską załogą

: 2009-11-04, 14:17
autor: pothkan
Komandosi izraelscy weszli na pokład pod osłoną nocy. Akcja odbyła się na wodach międzynarodowych. Statek, który zmierzał do Syrii albo Libanu, miał na pokładzie "zaawansowany sprzęt wojskowy" rakiety i amunicję. - Załoga, w tym również kapitan, to obywatele polscy - podaje izraelskie radio.

- W nocy marynarka wojenna w trakcie rutynowego rozpoznania zauważyła statek handlowy bandery Antigui w odległości 100 mil od izraelskiego wybrzeża. Podejrzewano, że przewozi on broń i po wstępnej inspekcji odkryto amunicję. Statek doprowadzono do brzegu - powiedziała wojskowa rzeczniczka.

Do szturmu doszło na wodach międzynarodowych. Marynarze nie stawiali oporu podczas zatrzymania. Według izraelskiego wiceministra obrony Matana Vilnaia, nasza załoga nie była zamieszana w żadną próbę przemytu broni.

Jak podają agencje, statek najprawdopodobniej płynął z Iranu do Syrii albo Libanu. Jednak rzecznik izraelskiej armii nie potwierdził tej informacji. Izraelskie rado podało również, że jednostka przewoziła rakiety przeciwczołgowe oraz inne uzbrojenie najprawdopodobniej przeznaczone dla działającego w Libanie szyickiego ugrupowania Hezbollah.

"Sukces w walce z przemytem"

Minister Obrony Izraela Ehud Barak oświadczył, że przejęcie statku to "kolejny sukces w walce z bezustannymi próbami przemycenia broni dla wsparcia elementów terrorystycznych zagrażających bezpieczeństwu Izraela".

Płynący pod banderą Antigui statek został skierowany do portu w Aszdod na południe od Tel Awiwu, gdzie ma być przeszukany pod kątem "zaawansowanego sprzętu wojskowego, który dotychczas nie był dostarczony do regionu i który może zagrozić swobodzie manewrowania izraelskiej armii".

Kilka ton supernowoczesnych rakiet?

Niektóre lokalne media donoszą, że Polacy przewozili nowoczesne rakiety przeciwlotnicze i przeciwpancerne. Waga nielegalnego ładunku ma być szacowana na nawet kilka ton.

To nie pierwszy taki przypadek w ciągu ostatnich kilku tygodni. Izrael, który oskarża Iran i Syrię o dostarczanie broni Hezbollahowi i palestyńskim islamistom z Hamasu w Gazie, już kilkakrotnie przejmował na pełnym morzu statki przewożące broń.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... przet.html

http://www.thenewstribune.com/apheadlin ... 41071.html

Statek nazywa się "Francop", tutaj kilka jego zdjęć:

http://www.shipspotting.com/search.php? ... 8dc727a15b

: 2009-11-04, 15:33
autor: ObltzS
Witam !
Komandosi izraelscy weszli na pokład pod osłoną nocy. Akcja odbyła się na wodach międzynarodowych.
W nocy marynarka wojenna w trakcie rutynowego rozpoznania zauważyła statek handlowy bandery Antigui w odległości 100 mil od izraelskiego wybrzeża.
Do szturmu doszło na wodach międzynarodowych.
Jak to wszystko się ma do tzw. prawa międzynarodowego, prawa morskiego, prawa o swobodnej żegludze, itp. ?
Czy jest to już może akt morskiego piractwa, rozboju na morzu, itp. ?
Czy każdy [kraj] ma prawo do takiego postępowania tylko w oparciu o podejrzenia [bez względu na to, czy są one słuszne i uzasadnione] ?

Pzdr. - ObltzS

: 2009-11-04, 15:46
autor: Glasisch
Cześc,
walka z tzw. wszechwładnym terroryzmem, toczona przez wszystkie postępowe państwa kochające demokrację od dnia 11.09.2001 pozwala na wszystkie chwyty. Ludzie jednego z państw, które uzurpuje siobie historyczne "prawo" decydowania o tym, kto się na niego kwalifikuje, natomiast samo postępuję, jak najgorszy bandyta.
Pozdrawiam
Michał

: 2009-11-04, 19:53
autor: Piotr S.
Zupełnie rozwalił mnie artykół z portalu TVN 24
Polacy nielegalnie przewożili broń
http://www.tvn24.pl/-1,1627132,0,1,pola ... omosc.html
Tylko idiota mógł tak napisać ,marynarze nie są przewożnikami tak jak w tym wypadku i mimo ,że na statku znajduje sie lista przewożonego ładunku np: niebezpiecznego to nikt nie jest pewny co tak naprawde znajduje sie w skrzyniach lub kontenerach bo nikt z załogi tego nie sprawdzi i nie sprawdza ,dlatego powyższy artykół jest jak najbardziej zupełnie jednostronny i pisany przeciwko naszym marynarzom ,którzy wykonują normalną prace kontraktową tak jak to bywa w tym zawodzie i na pewno jest to przypadek ,że im sie trafił ten ładunek w tym czasie i tym miejscu .
Dlatego TVN zrobił to albo celowo bo ten tytuł to typowe oskarżenie,albo oskarżając naszych marynarzy TVN 24 chciał sie przypodobać Izraelowi co mnie by nie zdziwiło bo jeszcze nie tak dawno znaczne udziły w tej telewizji posiadał jeden z członków kongresu żydowskiego i nie trudno zauważyć po czyjej stronie stanoł TVN 24.

: 2009-11-04, 20:10
autor: pothkan
Za to ty na pewno nie stanąłeś po stronie dbałości o polski język...

: 2009-11-04, 20:22
autor: Piotr S.
Zobaczcie co zrobił teraz TVN 24 zmienił tytuł
Polski kapitan wiózł nielegalnie broń
http://www.tvn24.pl/-1,1627132,0,1,pols ... omosc.html
A więc widać bezczelność nie zna granic ten sam artykół i manipulacja poprzez zmiane tytułu.

"Artykół"?

: 2009-11-05, 07:09
autor: Admiral Byng
Tak się po hebrajsku pisze, czy może w jidisz, żargonem kiedyś u nas zwanym?

: 2009-11-05, 09:36
autor: ObltzS
Witam !

Napisałem :
Jak to wszystko się ma do tzw. prawa międzynarodowego, prawa morskiego, prawa o swobodnej żegludze, itp. ?
Czy jest to już może akt morskiego piractwa, rozboju na morzu, itp. ?
Czy każdy [kraj] ma prawo do takiego postępowania tylko w oparciu o podejrzenia [bez względu na to, czy są one słuszne i uzasadnione] ?
Czy ktoś z Szanownych P.T. Forumowiczów posiada wiedzę, jak w takiej konkretnej systuacji może się zachować :
- armator [któremu zatrzymano statek, a który stanowi określone dobro lub mienie i zarabia wówczas, kiedy pływa a teraz został pozbawiony takiej możliwości] ?,
- nadawca towaru, który to towar zapewne ulegnie częściowej konfiskacie [głównie broń i tzw. materiały wojskowe] ?,
- ubezpieczyciel towaru [nadawca towaru jak i armator zapewne będą dochodzić roszczeń odszkodowawczych] ?,
- czy istnieją właściwe agendy lub organizacje międzynarodowe [sensu strice związane z uprawianiem handlu morskiego i przewozem towarów drogą morską], przed którymi np. armator, właściciel statku, nadawca i odbiorca towaru mogą skarżyć i dochodzić praw związanych z formą, sposobem aresztowania i doprowadzenia statku z obszaru wód międzynarodowych do portu kraju dokonującego zatrzymania [właściwie w tym przypadku uprowadzenia] ?