Strona 1 z 2
					
				U-booty we Wrocławiu
				: 2004-10-01, 16:58
				autor: Piotr M.
				Czy ktoś z Szanownych Kolegów słyszał o prawdopodobnej produkcji elementów kadłubów u-bootów we wrocławskich stoczniach? Jeszcze 20 lat temu charakterystyczne elementy widziano w jednej ze stoczni rzecznych we Wrocławiu. Poza tym na terenie technikum żeglugi śródlądowej do dziś znajduje się mocno skorodowana połówka kiosku bojowego u-boota. Istnieją również relacje o budowie elementów łodzi podwodnych w małej stoczni w Urazie k. Wrocławia (niem. Auras a/Oder)
			 
			
					
				
				: 2004-10-01, 19:34
				autor: Marek T
				Temat był już poruszony - 
http://fow.idysk.com/viewtopic.php?t=18 ... oc%B3aw%2A
Chyba jeszcze gdzieś o tym pisaliśmy.
 
			 
			
					
				
				: 2004-10-01, 19:46
				autor: MiKo
				Zdjęcie od Pefu

 
			 
			
					
				
				: 2004-10-28, 17:06
				autor: pefu
				Piotr M. opublikował w Odkrywcy artykuł o kiosku Uboota z Wrocławia. Numer ten powinien już być w Empikach. 
Kilka wyjaśnień do tegoż artykułu:
1. Kiosk to nad wyraz nieprecyzyjne okreslenie, gdyż to co znajduje się we Wrocławiu to platformy pod działa plot.
2. Jeśli to jest faktycznie wojenna plaftorma to są dwie wersje: bruckenbauprogram - czyli przebudowa mostka lub makieta dla junaków szkółki marynarskiej. Te dwie teorie sugerowałem autorowi. Nie znalazłem jednak żadnej informacji na temat produkcji fragmentów sekcji we Wrocławiu. Może ktoś z Was coś posiada na ten temat? Moim osobistym zdaniem to twój powojenny.
3. W tym artykule interesujący jest jednak fragment z użycia torped w walkach lądowych we Wrocławiu. 
Jak ktoś nie będzie miał dostępu do Odkrywcy to emaile do mnie. 
Pozdrawiam
pefu
			 
			
					
				
				: 2004-10-29, 10:32
				autor: jatzoo
				Pefu pisze:Nie znalazłem jednak żadnej informacji na temat produkcji fragmentów sekcji we Wrocławiu.
Na stronie 
http://www.odratrans-stocznia.pl/ofirmie.htm jest informacja, że w stoczni tej były produkowane jakieś części do U-Bootów podczas IIWŚ - niestety, moje próby kontaktu z w/w stocznią zostały ni mniej ni więcej tylko 'olane'  
 
Może ktoś dla nich 'bardziej na poziomie' mógłby zrobić jakiś mały wywiad...?
 
			 
			
					
				
				: 2004-10-29, 13:41
				autor: pefu
				jak znajdę czas to podjadę i może czegoś się dowiem.
			 
			
					
				
				: 2004-10-29, 13:50
				autor: jatzoo
				Byłbym wdzięczny Pefu za późniejsze info..
			 
			
					
				
				: 2004-10-29, 23:02
				autor: jatzoo
				'Platforma' we Wrocławiu idealnie zgadza się z tą na fotce poniżej (wykonana podczas produkcji w KMW w okolicach 43/44 roku). 
W szczególności można zwrócić uwagę na 'otwory' (ktoś wie do czego służyły?) znajdujące się przy górnej części platformy).

 
			 
			
					
				
				: 2004-11-02, 09:37
				autor: pefu
				a nie były to wyloty rur, którymi były odprowadzane spaliny? Trzeba zobaczyc na rysunki z Rosslera.
			 
			
					
				
				: 2004-11-03, 14:30
				autor: Alkali
				Witam,
Tak na marginesie bo już chyba wszyscy to wiedzą 

 Sekcje U-Bootów i barki desantowe produkowano także w stoczni rzecznej w Głogowie, późniejszej Fabryce Maszyn Budowlanych „Famaba”. 
Gdy byłem kajtkiem to z kumplami buszowaliśmy po opuszczonych pochylniach.
Alkali
 
			 
			
					
				Platforma
				: 2004-11-03, 16:05
				autor: mac
				Zdaje się że te platformy przeznaczone były dla U-botów typu VIIC/42
a otwór był podstawą dla 28-ki
			 
			
					
				Platforma
				: 2004-11-03, 20:04
				autor: mac
				Znalazłem takigo VIIC/42 co prawda bz numeru.

 
			 
			
					
				
				: 2004-11-08, 10:06
				autor: pefu
				Jeszcze kilka zdjęć platformy z Wrocławia
http://stronapefu.w.interia.pl/html/pl_photos_new7.htm
pozdrawiam
pefu
 
			 
			
					
				
				: 2004-11-08, 20:02
				autor: jatzoo
				Trochę niedokładnie się wyraziłem - chodziło mi bowiem o otwory, które zaznaczone są poniżej na fotce zielonymi strzałkami (dla porównania kiosk U-995 z takimi samymi otworami - te górne są niewidoczne akurat z tego ujęcia). Mi te otwory wyglądają na otwory przelewowe - ale może ktoś wie dokładniej (Pefu - wyloty spalin znajdowały się w rufowej częsci okrętu).
Trochę dywagacji na temat tej platformy we Wrocławiu. 
Jak dla mnie, niższa częśc platformy jest zdecydowanie zbyt długa. Porównując ją do powyższej fotki z montażu platform, wydaje mi się, że tą we Wrocławiu zmotnowano bez 'złożenia' składających się na nią dwóch części (czerwone strzałki pokazujące kierunek 'złożenia' platformy), brakującą przestrzeń poprostu dorabiając, i dlatego jest taka długaśna. 
Powinna bowiem wyglądać jak np. ta z U-995.

 
			 
			
					
				
				: 2004-11-08, 21:41
				autor: mac
				Wydaje mi się że "długość" dolnego pomostu wynika raczej z perspektywy robionego zdjęcia, a faktycznie dolny pomost zaczyna się po prawej stronie grafiti "TO", jest to środek pokładu. 
U-995 to VIIC/41 i jego górny pomost jest trochę większy od VIIC/42.
			 
			
					
				
				: 2004-11-08, 21:46
				autor: jatzoo
				Platformy we Wrocławiu niestety nie widziałem, i tak jak pisałem, były to tylko dywagacje na podstawie fotki Pefu... Muszę zatem się tam wybrać i zrobić pomiary 
