Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: CHRIS »

Dziekuje Chemik
A jak to wyglada dla wspomnianego HEL 86?

KSP tom 4 posiadam takze do '39 nie ma wiekszego problemu natomiast po '45 juz wiecej.

Pozdrowienia
Ch.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: Chemik »

CHRIS pisze:Dziekuje Chemik
A jak to wyglada dla wspomnianego HEL 86?

KSP tom 4 posiadam takze do '39 nie ma wiekszego problemu natomiast po '45 juz wiecej.

Pozdrowienia
Ch.
W pierwszych trzech rocznikach PRS-u (1959-1961) rodzina Walkows z Helu jest posiadaczem kutra HEL-73 (zbud. w 1935 w Gdańsku), ozn. HEL-86 pojawia się dopiero w 1960 roku jako kuter "Kogi" (typ K-15/R, nr bud. KS-235).
Może to ten którego szukasz?
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: Marek T »

Chemik pisze:3) Rekin Kuź 17 (MIR 22) ... PRS 410093
Powinno być PRS 410096.
Natomiast numer 410093 miał MIR 39 (i tak jest w spisie).
Mirek77
Posty: 1
Rejestracja: 2013-08-14, 21:09

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: Mirek77 »

Witam wszystkich. Będąc w Helu zrobiłem zdjęcie kutra. Zbudowany został w 1946 roku.Mam do Was pytanie jaki to typ?
Załączniki
Obraz 164.jpg
Obraz 164.jpg (339.2 KiB) Przejrzano 17320 razy
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: Chemik »

Cpt Morgan w/g Rejestru Jachtów Morskich z 2008/2009, został zbudowany w Danii (przez Jens Larsen & Sonner) w 1947 roku, w związku z tym nie należał do żadnego z typów budowanych w Polsce, a takowe są tu przez nas opisywane.
MichałK
Posty: 7
Rejestracja: 2013-10-03, 10:24

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: MichałK »

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.

Czytając ostatnio "Polską flotę rybacką...." Wiesława Bladego, natknąłem się na informację, że w 1939 jeden z kutrów MIR-20 zarejestrowany był jako GDY 9.
Zajmuję się genealogią rodziny i chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z szanownych forumowiczów nie potrafiłby prześledzić zmian własności tego kutra.
Chodzi mi szczególnie o lata przedwojenne. Wiem, że podczas wojny pradziadek łowił na GOT 9, a przed wojną, chyba jeszcze przed rokiem 34 na GDY 49, potem nie jest to już pewne, ale pada też numer GDY 9.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Pozdrawiam
Michał Konkel
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: Marek T »

GDY 9
1923 - zbudowany przez F. Ledkego dla Pawła Fichta.
1933 - wykazany jako GDY 49, własność Jana Konkola i Pawła Fichta.
1936 - nadano oznakę rybacką GDY 9, właściciele j.w. Prawdopodobnie oznaczało to, że większościowym właścicielem został Jan Konkol, gdyż do niego był przypisany numer GDY 9.
10.1939 - nadano oznakę GOT 9.
01.1945 - wcielony do Kriegsmarine z oznaczeniem D62G, jako jednostka do obsługi balonów.
03.1945 - pod koniec miesiąca odszedł do Lubeki z uciekinierami. Po wojnie użytkowany jako kuter rybacki z oznaczeniem LUF 149.
16.04.1946 - odszedł do Polski, kierowany przez Pawła Fichta; 20.04 przybył do kraju.
05.1946 - zarejestrowany jako GDY 78, użytkownicy Jak Konkel i Paweł Ficht.
03.1954 - odkupiony przez Szczepana Kaczora. Nr rejestru PRS: 410348.
08.1961 - przerejestrowany do Gdańska, ZAG 33, właściciel Marian Wiński.
04.1965 - przerejestrowany do Łeby, ŁEB 116. Dalsze losy nieznane.

Natomiast powojenny GDY 9 to faktycznie kuter typu MIR-20 - HENRYK / GDY 95.
W 1946 został z numerem GDY 9 zarejestrowany przez Anastazego Konkola.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: AvM »

Z rejestrow Lubeki znalazlem dwa kutry zbudowane w Gdyni
rejestr opracowany przez Hans Jürgen Abert

# -nr. rejstru morskiego Lubeki

#860 ms EMMA DRFH (Fischcutter)
1939 in Gotenhafen erbaut
23/8 64/21
13 , 73-4 ,85-1 , 90 m
1 Motor nicht bekannt etwa 80-90
nicht bekannt etwa 3
(30.6.1941) "Emma" K. A. Johannsen, Travemüinde , wurde angekauft.
(12. 5.1952) gelöscht , da an den Feind abgeliefert
Verbleib nicht bekannt.

#881 ms HEDI DRFK (Fischkutter)
1939 in Gotenhafen erbaut
23/8 65/22
13 , 70-4 ,88-1 ,90 m
1 Motor nicht bekannt etwa 80-90
nicht bekannt etwa 3
(19.8.1941) "Hedi" W. Johannsen, Travemünde , wurde angekauft.
(5. 5.1952) gelöscht , da an den Feind abgeliefert
Verbleib nicht bekannt.
Ostatnio zmieniony 2013-10-03, 23:47 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
MichałK
Posty: 7
Rejestracja: 2013-10-03, 10:24

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: MichałK »

Serdecznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Na szczęście chyba nie było między nimi szczególnej wrogości co do stanu posiadania kutra, ponieważ byli szwagrami.

Pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 169
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: stara zientara »

Przeglądając ten wątek znalazłem pewne nieścisłości.
44) Koł-26? (PRS 41289 --> PRS 410289) (SNHN; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 51/402, typ KG-150, rozp. 1947, odebr. 29.XI.1947; silnik Völund, nr silnika 17891, 70/80 KM) (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Józef Myślisz) --> przed IX.1948 Arka 26 Koł-26 (Arka) --> pocz. 1950 Dar-47 (Barka --> 1.I.1952Kuter) --> po II.1952 Dar-11 (Kuter) --> przed 1956 kuter hydrograficzy Dickson (Zarząd Portu Szczecin --> po 1955 SUM) --> 1960? Koł-85 --> Dzi-10 --> Hel-38 --> dalsze losy?
W rejestrach PRS z lat 1959-1961 DICKSON ma sygnał wywoławczy SOCK, numer PRS 41119 i silnik 2-cyl. Völund, 80 KM, nr 2540.
W rejestrach PRS z lat 1967-1972 KOŁ-85 ma numer PRS 41119 i silnik 2-cyl. Völund M-240, 100 KM, nr 2674.
W rejestrze 1962 nie występuje ani DICKSON, ani KOŁ-85, rejestrów 1963-66 nie mam.
54) Belona 1 Dzi-60 (PRS 41186 --> PRS 410186) ..... 1982 Stanisław Kurdziel) --> ???1987 jacht żaglowy s/y Oliver??? --> przebudowa nie zrealizowana ????
UWAGA: przebudowa na jacht żaglowy oficjalnie nie potwierdzona
Jacht OLIVER ex KOŁ-91 występuje w rejestrze jachtów PRS 1993 (i tylko w tym) z numerem 631554, w indeksie nazw PZŻ ma numer POL-2257.
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 169
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: stara zientara »

I jeszcze:
jacht BONAWENTURA - Zakupiony w 2010 r. przez Barbarę Staniewicz-Zalewską i Daniela Zalewskiego. Przeszedł generalny remont w 2013 r. W eksploatacji (1.15)

PS. Numery PRS są 5-cyfrowe jeszcze w Rejestrze 1972, więc parę w/wym kutrów nie miało 6-cyfrowych (choć tak jest w spisie).
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: Chemik »

Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 169
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: stara zientara »

Nie znałem tej strony :(

Ale...
Oliver - sprawdź w rejestrze jachtów PRS 1993.
Bonawentura - informacja o zmianie właściciela i remoncie jest od nowej właścicielki (z forum.zegluj.net)
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: Chemik »

stara zientara pisze:Numery PRS są 5-cyfrowe jeszcze w Rejestrze 1972, więc parę w/wym kutrów nie miało 6-cyfrowych (choć tak jest w spisie).
zapomniałem napisać, że zmiana numeracji na 6-cyfrową nastąpiła w Rejestrach PRS-u z roku 1975

Dzięki za uzupełnienia!!!
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: Chemik »

mars78
Posty: 6
Rejestracja: 2017-06-15, 17:51

Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150

Post autor: mars78 »

Witam.W żadnym wykazie nie widać kutra Gdy- 4. Zbudowany prawdopodobnie w latach 20 i przetrwał wojnę. Gdzie mogę go znaleźć?
ODPOWIEDZ