- Źródło: Huras B., Twardowski M. "Księga statków Polskich" t.4
- MIR-20a(2).jpg (124.5 KiB) Przejrzano 14827 razy
1)
Lech Gdy 14
(MIR 20) (SOEJ; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, uk. XI.1936, rej. 30.IV.1937; 22,9 BRT, 10,9 NRT, ? ton; 15,15×4,81×? m; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, nr silnika 47, 60 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jakub Dettlaff II) -->
X.1939 niem. Lech(?) Got 14 (Jakub Dettlaff II)(?) --> 1941 niem. pomocniczy trałowiec M 3118 --> VII.1942 niem. pomocniczy dozorowiec DH 17 (Kriegsmarine) --> niem. NFV 2 --> po V.1945 niem. NEU 2 --> niem.
MA 1[/color] --> rewindykowany 31.VII.1946, wyruszył do kraju 25.VIII.1946, powrócił do kraju 31.VIII.1946 --> 31.VIII.1946
Der-6 (Wacław Grzelak) --> V.1947?
Dar-6 (Wacław Grzelak) --> 27.III.1949 wszedł we mgle na mieliznę koło latarni Czołpino, ściągnięty 10.VI.1949 --> I.1950
Dzi-68 (PRS 41042 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410042) --> VIII.1950
Koł-3 (Bałtyk) --> VI.1963
Wła-63 --> w 1979 sprzedany z przeznaczeniem na jacht, w 1980 skreślony z rejestru PRS, dalsze losy?
- Źródło: Huras B., Twardowski M. "Księga statków Polskich" t.4
- Lech Gdy 14(1).jpg (144.99 KiB) Przejrzano 14827 razy
2)
Ludwika Gdy 67
(MIR 21) (SOER; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, uk. I.1937; rej. 26.X.1937(?); 22,4 BRT, 11,15 NRT, ? ton; 15,14×4,85×? m; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Ludwik Staszewski) -->
X.1939 niem. Ludwika(?) Got 67 (Ludwik Staszewski)(?) --> niem. NFV 1 --> niem. Go 42 --> rewindykowany 31.VII.1946, wyruszył do kraju 25.VIII.1946, powrócił do kraju 31.VIII.1946 --> 31.VIII.1946
Der-8 (Bolesław Tomicki) --> V.1947?
Dar-8 (Bolesław Tomicki) --> po I.poł.1950
Dzi-75 (PRS 41313) -->
Koł-4 (Bałtyk)(?) --> przed 1961
Dzi-3 (Belona) --> skasowany w 1964 roku
3)
Rekin Kuź 17
(MIR 22) (SOES; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, uk. XII.1936, rej. 26.X.1937(?); 22,4 BRT, 11,5 NRT, ? ton; 15,10×4,81×? m; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Edmund Budzisz) -->
X.1939 niem. Rekin(?) Kuß 17 (Edmund Budzisz)(?) --> VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Kuß 17 (Kriegsmarine) --> zwr. 15.IV.1941 niem. Kuß 17 (Edmund Budzisz)(?) --> niem. Kra 2 --> po V.1945 niem. Luf 135 (Fishery Control Board) --> rewindykowany 31.VII.1946, wyruszył do kraju 25.VIII.1946, powrócił do kraju 31.VIII.1946 --> 31.VIII.1946
Kuź-68 (Edmund Budzisz) --> 1949
Wła-40 (właściciel: Morska Centrala Handlowa, użytkownik: Edmund Budzisz) (PRS 41093 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410093) --> VII.1957
Jas-12 (Józef Muża -->
Józef Detlaff) --> w 1983 rozebrany na opał
- Źródło: http://zrm-op.org
- Jas-12(1).jpg (86.86 KiB) Przejrzano 14827 razy
4)
Brygida Jas 4
(MIR 28) (SOEZ; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, uk. XII.1937, rej. 12.V.1938(?); 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Adam Długi) -->
X.1939 niem. Brygida(?) P. Hei 4 (Adam Długi)(?) --> 30.IV.1941 niem. poławiacz torped P. Hei 4 (Kriegsmarine) --> po przejściu frontu w III.1945 był osadzony na mieliźnie na Zatoce Gdańskiej, podniesiony przed VII.1945 --> VII.1945
Jas-1 (PRS 41365 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410365) (Jan Długi --> w II. poł. 1945 rekw.
Polska Marynarka Wojenna --> zwr. pocz. 1946 -->
Adam Długi) --> VII.1974
Wła-30 --> w 1984 roku uprowadzony do Szwecji i tam sprzedany --> 1984 szwed.
???? --> istniał w 1989 roku, dalsze losy?
5)
Bernard WWs 5
(MIR 29) (SOFA; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, uk. XII.1937, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jakub Myślisz) -->
X.1939 niem. Bernard(?) Groß 5 --> po przejściu frontu w III.1945 był zatopiony we Władysławowie, podniesiony przed IX.1945 --> IX.1945
Bernard WWs-5
(prywatny) --> 1950?
Wła-5 (PRS 41087 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410087) (prywatny --> przed 1961
Gryf --> przed 1985
Wojciech i Józef Schmidt) (w 1990: 19 BRT, 5 NRT, 7 ton; 15,20×4,87×1,53 m; silnik 4-cyl. Puck B-100, 100 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; 8 węzłów) --> 16.I.1961 w sztormie, wszedł na mieliznę, ok. 1 Mm na wsch. od Władysławowa, ściągnięty --> XI.1987 sprzedany z przeznaczeniem na jacht, do 1990 roku wykazywany przez PRS jako kuter rybacki, dalsze losy?
6)
Cecylia Gdy 35
(MIR 30) (SOFB; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20,uk. I.1938, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Mikołaj Deppisz) --> w chwili wybuchu wojny poławiał w Skagerraku, przeszedł do Göteborgu, a potem do Bergen, prawdopodobnie sprzedany w Norwegii w IV. kw. 1939 roku, w 1940 roku rewindykowany przez Niemców -->
1940 niem. KRA 1 --> dalsze losy?
UWAGA: Przyporządkowanie nazwy KRA 1 hipotetyczne.
- Źródło: Huras B., Twardowski M. "Księga statków Polskich" t.4
- Cecylia Gdy 35(1).jpg (187.02 KiB) Przejrzano 14827 razy
7)
Cyryl Chł 30
(MIR 31) (SOFC; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, uk. 1938, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Józef Czapp) -->
X.1939 niem. Cyryl(?) Chl 30(Józef Czapp)(?) --> po przejściu frontu w III.1945 był zatopiony we Władysławowie, podniesiony przed XII.1945 --> XII.1945
Chł-3 (Józef Czapp) --> IX.1949
Wła-30 (PRS 41251 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410251) --> VI.1956
Koł-82 --> XI.1957 uprowadzony do Danii, potem rewindykowany --> 1958
Świ-1 --> III.1960
Gdy-34 --> 1974?
Gdy-30 --> Wykreślony z rejestrów PRS-u w 1978 roku, skasowany?
8 )
Daniel WWs 37
(MIR 32) (SOFD; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. XII.1937, rej. 12.V.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Juliusz Dettlaff) -->
X.1939 niem. Daniel(?) Groß 37 (Albert Dettlaff) --> 7.IX.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Groß 37 (Kriegsmarine) --> zwr. 6.III.1941 niem. Groß 37 (Albert Dettlaff)(?) --> niem. Sas 23 --> w 1947 oczekujący na rewindykację, nie rewindykowany --> dalsze losy ??
9)
Donata Gdy 27
(MIR 33) (SOFE; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. VIII.1938, rej. 29.VIII.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, nr silnika 66, 60 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Feliks Wesserling) -->
X.1939 niem. Donata Got 27 (Feliks Wesserling) --> 15.III.1941 niem. poławiacz torped Got 27 (Kriegsmarine) --> zwr. 11.XII.1941 niem. Got 27 (Feliks Wesserling)(?) --> niem. Ki 336 --> rewindykowany 21.VI.1946, wyruszył do kraju 25.VIII.1946, powrócił do kraju 31.VIII.1946 --> IX.1946
Gda-?? --> IX.1946
WsG-21 (Leonard Muża) --> X.1951
Jas-30 (PRS 41366 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410366) --> VI.1955
Gdy-51 --> †30.III.1955 ok. 7 Mm na płn.-wsch. od Helu, podniesiony i naprawiony --> I.1964
Wła-35 --> V.1980
WsG-26 (Aleksander Jakiel) --> XII.1981 roku wycofany z eksploatacji, skreślony z rejestru PRS po 1984, a przed 1990 rokiem
- Źródło: Huras B., Twardowski M. "Księga statków Polskich" t.4
- Donata Gdy 27(1).jpg (167.07 KiB) Przejrzano 14827 razy
10)
Edward Gdy 61
(MIR 34) (SOFH; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. VII.1938, rej. 29.VIII.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jakub Scheibe II) -->
X.1939 niem. Edward(?) Got 61 --> 26.V.1941 niem. poławiacz torped Got 61 (Kriegsmarine) --> przed V.1945 niem.
EK 35 --> rewindykowany VII.1946, powrócił do kraju 22.IX.1946 --> 27.IX.1945
Gdy-61 (Antoni Scheibe) --> po V.1947
Gdy-29 (PRS 41102 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410102) (Antoni Scheibe) (w 1966: 22 BRT, 8 NRT, ? ton; 15,22×4,91×1,78 m; silnik 2-cyl. Skandia 262A, nr silnika 2223317(?222317), rok prod. 1947, 85 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; ? węzłów) --> V.1976
Hel-19 --> prawdopodobnie rozebrany na opał po 1984 roku
- Źródło: Huras B., Twardowski M. "Księga statków Polskich" t.4
- Gdy-29(2).jpg (90.24 KiB) Przejrzano 14827 razy
11)
Emilia Hel 6
(MIR 35) (SOFI; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, uk. 1938, rej. 29.VIII.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,20×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jan Myślisz) -->
X.1939 niem. Emilia(?) Groß 44 (Jan Myślisz) --> 25.VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Groß 44 (Kriegsmarine) --> 1942 niem. jednostka pomocnicza DPr 31 (Kriegsmarine) --> 1944 niem. pomocniczy dozorowiec Vs 331 (Kriegsmarine) --> rewindykowany 16.IV.1946, powrócił do kraju 20.IV.1946 --> 20.IV.1946
Hel-43 (PRS 41095 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410095) (Jan Myślisz) --> w 1977 roku rozebrany na opał
12)
Filip Gdy 83
(MIR 36) (SOFJ; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20(?), uk. 1938, rej. 29.VIII.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik Deutz, 100 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Paweł Krüger) -->
X.1939 niem. Filip(?) Got 83 (Paweł Krüger)(?) --> 15.III.1941 niem. poławiacz torped Got 83 (Kriegsmarine) --> zwr. IV.1942 niem. Got 1 --> 1943? niem. Taucherboot 2 (Kriegsmarine) --> niem. Thora (Kriegsmarine) --> po V.1945? niem. L 2250 --> rewindykowany 15.VIII.1946, wyruszył do kraju 18.XII.1946, powrócił do kraju 21.XII.1946 --> I.1947
Gdy-83 (Szczepan Felisiak) --> III.1947
Koł-26 (Szczepan Felisiak) --> ok. IX.1947
Ust-26 (Edward Sowiński) --> I.1948
Dar-26 (Edward Sowiński, Wiktor Malczewski --> ok.1949
Wiktor Malczewski) --> po 1949?
Ust-11 --> III.1952
Zorza(?) Ust-29 --> III.1952 wyrzucony na brzeg koło Władysławowa, ściągnięty --> IV.1953
Wła-95 (PRS 41162) (SOTP)
(Gryf) --> † 8.XII.1961 w wyniku przecieku, zatonął na wysokości Chłapowa
UWAGA: Jest bardzo prawdopodobne, że w III.1947 nie został zarejestrowany w Kołobrzegu.
13)
Felicja Kuź 16
(MIR 37) (SOFK; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, uk. VIII.1938, rej. 29.VIII.1938; 22,5 BRT, 8,5 NRT, ? ton; 15,20×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Wiktor Budzisz) -->
X.1939 niem. Felicja(?) Kuß 16 (Wiktor Budzisz)(?) --> 7.IX.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Kuß 16 (Kriegsmarine) --> po V.1945 niem. Fle 125 --> rewindykowany 31.VII.1946, wyruszył do kraju 25.VIII.1946, powrócił do kraju 31.VIII.1946 --> IX.1946
Hel-19 (Leonard Budzisz) --> VII.1947
Kuź-76 (prywatny) --> III.1949
Wła-44 (PRS 41100 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410100) (prywatny) --> VI.1974
WsG-21 --> wykreślony z rejestru PRS w 1979 roku, w 1983 roku poinformowano, iż uległ zniszczeniu
14)
Irena Jas 6
(MIR 38) (SOFQ; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> nie odebrany ze stoczni z powodu usterek, przydzielony Ryszardowi Kohnke w zamian za kuter zatopiony na Depce --> IX.1939
Jas 6 (Ryszard Konhke) -->
X.1939 niem. P.Hei 6 (Ryszard Konhke) --> 10.VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza P. Hei 6 (Kriegsmarine) --> 26.V.1941 niem. poławiacz torped P. Hei 6 (Kriegsmarine) --> zwr. 24.X.1942 niem. P.Hei 6 (Ryszard Konhke) --> powrócił do kraju IV.1946 --> V.1946
Jas-66 (PRS 41367 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410367) (Ryszard Konhke) --> wykreślony z rejestru PRS w 1978 roku
15)
Ignacy Hel 22
(MIR 39) (SOFP; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. IX.1937, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(F. Foth)(?) --> 31(?).VIII.1939 zmobilizowany
T-?(z numerem w zakresie od 1 do 24)
(Polska Marynarka Wojenna) -->
X.1939 Ingrid Hel 22 (F. Foth) --> 10.VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza C 127 Mo (Kriegsmarine) --> †26.X.1940 kanał Gravelines, wypadek, podn. i napr. --> niem. Ingrid Hel 22 (F. Foth) --> po V.1945 niem. Luf 137 (Fishery Control Board) --> rewindykowany 3.V.1946, wyruszył do kraju 29.V.1946, powrócił do kraju 2.VI.1946 --> 2.VI.1946
Gdy-81 (PRS 41093) (Czesław Szydłowski) --> IV.1965
Łeb-30 (Jerzy Konkel) --> †5.III.1969 osiadł na mieliźnie w pobliżu wejścia do portu w Łebie, nie ściągnięty, rozbity przez przybój
UWAGA: Prawdopodobnie oznaczenia w PMW nie namalowano na kadłubie i kuter w dalszym ciągu używał swojego znaku rybackiego Hel 22.
16)
Helena Gdy 29
(MIR 41) (SOFO; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. X.1938, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,18×4,87×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Jan Hermann) -->
X.1939 niem. Helene Got 29 (Jan Hermann)(?) --> 10.VIII.1940 (rekw., Op. „Seelöwe”) niem. jednostka pomocnicza Got 29 (Kriegsmarine) --> zwr. 1941(?) niem. Fortuna Got 3 --> po przejściu frontu w III.1945 był zatopiony na mieliźnie, podniesiony przed VIII.1945 --> VIII.1945
Gdy-3 (PRS 41105 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410105) (Jan Hermann) (w 1966: 23 BRT, 9 NRT, 8 ton; 15,09×4,90×1,83 m; silnik 2-cyl. Skandia 262A, nr silnika 222731, rok prod. 1949, 85 KM, pomocnicze ożaglowanie ok.43 m kw.; 7 węzłów) --> IV.1970
Jas-24 --> w 1983 roku wycofany z eksploatacji i wykreślony z rejestru PRS
17)
Gabryela Gdy 94
(MIR 42) (SOFM; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1939, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,18×4,81×? m; silnik Bergedorf, 90 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów)
(Hermann Krüger) -->
X.1939 niem. Gabryela(?) Got 52 (Hermann Krüger) --> 15.III.1941 niem. poławiacz torped Got 52 (Kriegsmarine) --> zwr. 11.XII:1941 niem. Got 52 (Hermann Krüger)(?) --> po V.1945 niem. Luf 20 (Fishery Control Board) --> rewindykowany 3.V.1946, wyruszył do kraju 29.V.1946, powrócił do kraju 2.VI.1946 --> 2.VI.1946
Gdy-18 (PRS 41127 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 4101267) (Michał Sołończyk) --> IX.1966
Jas-65 --> VII.1979
Hel-36 --> † 1983 port w Helu
UWAGA: możliwe, iż po V.1945 Niemcy używali go w Stralsundzie pod oznaczeniem Vit 5 lub był zatopiony w Gdyni.
18)
Henryk Gdy 95
(MIR 43) (SOFN; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1939, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,20×4,91×? m; silnik Bergedorf, 90 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) -->
po IX.1939 niem. ??? --> po V.1945 niem. Luf 26 (Fishery Control Board) --> rewindykowany 31.VII.1946, wyruszył do kraju 25.VIII.1946, powrócił do kraju 11.XI.1946 --> 11.IX.1946
Gdy-9 (PRS 41107 --> przeł. lat 60-tych i 70-tych
PRS 410107) (Anastazy Konkol) --> XI.1961
Jas-42 (Bronisław Wysocki, Elżbieta Budzisz) --> †14.XI.1979 podczas holowania, w wyniku przecieku do maszynowni i ładowni
UWAGA: przed wybuchem wojny nie przekazany w użytkowanie, zdobyty przez Niemców.
- Źródło: Huras B., Twardowski M. "Księga statków Polskich" t.4
- Gdy-9(1).jpg (68.3 KiB) Przejrzano 14827 razy
19)
Gdy 96 (MIR 44) (SOFZ; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1939, rej. 17.II.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,22×4,91×? m; silnik Bergedorf, 90 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> 31(?).VIII.1939 zmobilizowany
T-?(z numerem w zakresie od 1 do 24)
(Polska Marynarka Wojenna) -->
po IX.1939 niem. Westerplatte (Kriegsmarine) --> niem. Ki 353 --> po V.1945 niem.
Luf 26 (Fishery Control Board)[/color] --> w 1947 oczekujący na rewindykację, po zidentyfikowaniu zmienił miejsce postoju, nie odnaleziony ponownie --> dalsze losy ?
20)
Jeremi Gdy 98
(MIR 45) (SOFU; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. po IX.1939, rej. 21.VI.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,90×? m; silnik importowany, 110-120 KM, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> IX.1939 zdobyty przez Niemców, w stanie nieukończonym na terenie stoczni -->
po IX.1939 niem. ??? --> po V.1945 niem. Luf 184 (Fishery Control Board) --> w 1947 oczekujący na rewindykację, nie rewindykowany --> dalsze losy ?
21)
Janina Kuź 45?
(MIR 46) (SOFT; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. po IX.1939, rej. 21.VI.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,10×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> 1.IX.1939 wyholowany ze stoczni i pozostawiony na Zatoce w dryfie --> losy po IX.1939 roku ?
UWAGA: znak rybacki przyporządkowany hipotetycznie, losy we IX.1939 prawdopodobne.
22)
Karol Gdy 92
(MIR 47) (SOFW; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. po IX.1939, rej. 21.VI.1939; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,10×4,90×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> IX.1939 zdobyty przez Niemców, w stanie nieukończonym na terenie stoczni --> losy po IX.1939 roku?
23)
Krystyna Gdy 89?
(MIR 48) (SOFV; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1939, rej. 21.VI.1939(?); 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,09×4,91×? m; silnik ?, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; ? węzłów) --> po IX.1939 niem ??? --> po V.1945 niem. Luf 129 (Fishery Control Board) --> nie rewindykowany --> dalsze losy?
UWAGA: znak rybacki przyporządkowany hipotetycznie, przed wybuchem wojny nie przekazany w użytkowanie, zdobyty przez Niemców.
24) WWs 17 (MIR 51)(?) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,20×4,95×? m) --> zdobyty przez Niemców w trakcie budowy --> po IX.1939 niem ??? --> po V.1945 niem. Stral 32 --> dalsze losy?
UWAGA: znak rybacki przyporządkowany hipotetycznie, nie można wykluczyć, iż był to znak Gdy 81.
25) Gdy 81 (MIR 52)(?) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,10×4,90×? m) --> zdobyty przez Niemców w trakcie budowy --> losy po IX.1939 roku?
UWAGA: znak rybacki przyporządkowany hipotetycznie, nie można wykluczyć, iż był to znak WWs 17.
26) bez nazwy (MIR 53)(?) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ; 22,6 BRT, 8,9 NRT, ? ton; 15,10×4,90×? m) --> zdobyty przez Niemców w trakcie budowy --> po uk. niem. KOL 41 --> dalsze losy?
27) Gdy 30 (MIR ??) (SOFR; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, uk. 1938, rej. I.1939(?); 15,20×4,91×? m; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM) (Juliusz Dettlaff) --> X.1939 niem. ??? --> IV.1947 roku odnaleziony w rejonie Lubeki, nie rewindykowany --> dalsze losy?
28) Gizela Gdy 71 (MIR ??) (SOFG; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1938; 15,20×4,91×? m; Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM) (Józef Siewert) --> X.1939 niem ??? --> po V.1945 niem. F 1368 --> niem. HF 387 --> niem. HF 362 (O. Samnitz) --> IV.1947 roku odnaleziony w rejonie Blankenese, nie rewindykowany --> dalsze losy ?
29) Gdy 58 (MIR ??) (SOFX; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1939; 15,20×4,91×? m; Bergedorf, 90 KM) (Ksawery Tessmer) --> X.1939 niem ??? --> po V.1945 niem. HF 389 --> IV.1947 roku odnaleziony w rejonie Finkenwerder, później przeszedł do sowieckiej strefy okupacyjnej, nie rewindykowany --> dalsze losy ?
30) Gdy 74 (MIR ??) (SOFS; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1939; 15,20×4,91×? m; Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM) (Stefan Trella) --> X.1939 niem ??? --> IV.1947 roku odnaleziony w rejonie Cuxhaven, nie rewindykowany --> dalsze losy ?
31) Bór 21 (MIR ??) (Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20(?), uk. 1937, 15,22×4,91×? m) (Jan Hermann i Bolesław Miotk)(?) --> 31.VIII.1039 zmobilizowany przez PMW --> †2.IX.1939 w czasie ataku na pomocniczą bazę „Gdynia”, po IX.1939 roku podniesiony i naprawiony --> niem. D.Hei 21 --> dalsze losy?
32) Gustaw Gdy 97 (MIR ??) (SOFL; St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, uk. 1939) --> po IX.1939 niem. Westerplatte (Kriegsmarine) --> po V.1950 niem. Ki 353 --> IV.1948 powrócił do kraju --> IV.1948 Bebbi Gdy 97 --> w 1950 roku uprowadzony do Niemiec --> dalsze losy ?
UWAGA: możliwe, że po wojnie nosił inny znak rybacki
33) bez nazwy (MIR ??) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ) --> jego budowę planowano rozpocząć w 1939 roku, ale zamiary te przekreślił wybuch II. wojny światowej
34) bez nazwy (MIR ??) (St. Rybacka w Gdyni, typ MIR-20a, ∞ ) --> jego budowę planowano rozpocząć w 1939 roku, ale zamiary te przekreślił wybuch II. wojny światowej
Tych jednostek nie udało się przyporządkować do żadnego przedwojennego kutra:
a) 1949 Wła-23 (1938) (właściciel: Morska Centrala Handlowa, użytkownik: Józef Czapp)--> Gda-15 --> Gdy-113 (Jedność Rybacka) --> po 1961 Łeb-7 --> Wła-10 --> Jas-79 --> dalsze losy?
b) Maria Jas 6 (zbud. systemem gospodarczym, Jastarnia, uk. VII.1937, 15,22×4,91×? m) (Ryszard Kohnke)(?) --> †12.IX.1939 zarekwirowany przez PMW i zatopiony na Kanale Depki
UWAGA: możliwe, że był wzorowany na typie MIR-20
c) nazwa nieznana (Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20(?), uk. po IX.1939, 15,21×5,22×? m) --> zdobyty przez Niemców w trakcie budowy --> po IX.1939 niem ??? --> rewindykowany --> po 1945 K-7 (Polska Marynarka Wojenna) --> III.1958 wybrakowany z PMW, sprzedany --> VI.1958 Hel-21 --> †VII.1966 port w Helu, po wydobyciu rozebrany na opał
UWAGA: nie miał przyznanego numeru PRS.