Strona 1 z 1

Panna Wodna

: 2011-09-11, 16:52
autor: Edward Teach
Statek Panna Wodna mógł przewozić 500 pasażerów w rejsach po Zatoce Gdańskiej lub 235 w rejsach przybrzeżnych. Początkowo w 1948 roku na pokładzie były cztery łodzie ratunkowe, w latach 1949 – 1952 ilość łodzi zwiększono do ośmiu. I raptem po przebudowie w 1956 roku z ośmiu łodzi zostało zaledwie dwie. Mam pytanie jaki wpływ miała ta przebudowa na bezpieczeństwo jednostki i jak to się miało do obowiązujących wtedy przepisów bezpieczeństwa?

http://www.mierzejewski.info/Panna_Wodna.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/SS_Panna_Wodna

Re: Panna Wodna

: 2011-09-12, 11:16
autor: Colonel
Bezpieczeństwo się poprawiło, obniżono żrodek cięzkości, ułatwiono dostęp pasażerów do środków ratunkowych.

Re: Panna Wodna

: 2011-09-12, 16:15
autor: Marek T
Przypuszczam, że dodano tratwy ratunkowe.

Re: Panna Wodna

: 2011-09-12, 21:12
autor: Edward Teach
Kupiłem dwa ostatnie numery Modelarza z planami Panny Wodnej. Nie ma tam żadnych tratw ratunkowych.

Re: Panna Wodna

: 2011-09-12, 22:35
autor: Marek T
Coś mi chodzi po głowie, że podstawy ławek były tratwami ratunkowymi.
Postaram się poszukać jakiegoś zdjęcia.

Re: Panna Wodna

: 2011-09-13, 18:02
autor: Colonel
O ile pamiętam to właśnie tak było. Tu w jednym z postów jest króciutka historia "Panny Wodnej",j est też zdjęcie załączone ponizej. Widać masywne ławki.

Re: Panna Wodna

: 2012-01-17, 11:52
autor: W.Danielewicz
O "Pannie Wodnej " pisałem w MSiO nr 2/2002. Marek Twardowski ma rację podstawy ławek były tzw. pływakami ratunkowymi, tratew nie było. Poza tym same ławki były przystosowane do utrzymywania się na wodzie a i tym samym mogły utrzymać ewntualnych rozbitków.