"Tureckie B490" - bzdury w MSiO
: 2011-12-07, 11:15
Biorę sobie do ręki najnowszego Misia, przeglądam i momentalnie zatrzymuję się na pięknym zdjęciu, rzadko pojawiającego się na łamach prasy, tureckiego okrętu Iskenderun (A 1600). Podpis pod zdjęciem wzbudza moją podejrzliwość, choć nie takie rzeczy pojawiają się w prasie. Jednak po przeczytaniu ramki dotyczącej promów B490 włos mi się zjeżył. Wydawało mi się, że co jak co, ale historia współczesnego budownictwa okrętowego w Polsce, zwłaszcza odnoszącego się do tak powszechnie znanych serii statków jak promy, jest powszechnie znana, przynajmniej wśród renomowanych autorów. A tu taki "koszmarek".
W MSiO jest tak: Trzeci prom tej serii, zwodowany jako Masovia, został ukończony jako Isekenderun, a potem Stocznia Szczecińska zbudowała dla Turków jeszcze dwie jednostki - Ankara i Samsun, co jest bzdurą kompletną.
Prawidłowo powinno być tak: Masovia ostatecznie została ukończona jako Ankara, a potem w Szczecinie zbudowano jeszcze Samsuna. Natomiast Iskenderun powstał na bazie polskiego projektu w tureckiej stoczni Turkiye Gemi Sanayii, a jego budowę ukończono dopiero w 1991 roku! Od 2002 w składzie tureckiej Marynarki Wojennej.
W MSiO jest tak: Trzeci prom tej serii, zwodowany jako Masovia, został ukończony jako Isekenderun, a potem Stocznia Szczecińska zbudowała dla Turków jeszcze dwie jednostki - Ankara i Samsun, co jest bzdurą kompletną.
Prawidłowo powinno być tak: Masovia ostatecznie została ukończona jako Ankara, a potem w Szczecinie zbudowano jeszcze Samsuna. Natomiast Iskenderun powstał na bazie polskiego projektu w tureckiej stoczni Turkiye Gemi Sanayii, a jego budowę ukończono dopiero w 1991 roku! Od 2002 w składzie tureckiej Marynarki Wojennej.