miczman pisze:Tak czy siak gość osiągnął cel-firma wyróżnia się na tle innych.
uważam, że firma wyróżnia się (tzn. osiągnęła "efekt medialny") nachalnym, upierdliwym PR'em, a nie przez nazwę...
zupełnie nieprofesjonalne "media" (traktujące swoją obecność na rynku WYŁĄCZNIE komercyjnie, bez żadnych ambicji co do rzetelności w przekazywaniu informacji, świadomego wyboru i selekcji podrzucanych PR-owskich gotowców) publikują WSZYSTKIE gotowce z tej firmy, a jest ich sporo... bo np. jej szefowie znajdują pretekst do "dania głosu" (skomentowania np. jakiegoś zjawiska rynkowego*) we WSZYSTKIM, nawet jeśli to nie ma bezpośredniego związu z obszarem jej własnej działalności...
no więc te nieprofesjonalne media "łykają" WSZYSTKO "jak leci" z gotowców U-boat Line (zapewne mając nadzieję, że dzięki temu dostaną płatną reklamę).... a jest tych gotowców tak dużo, że część z nich przedostaje się (bezkrytycznie publikowana) także do mediów większych i CIUT bardziej profesjonalnych...
poza tym firma stała się ZNANA dziennikarzom ekonomicznym w Polsce przez sam fakt wejścia na giełdę (chyba nie na ten rynek podstawowy WGPW, tylko na tzw. równoległy), a firm takich (mających cokolwiek wspólnego z transportem morskim obecnych na giełdzie) jest bardzo mało...
U-boat to (wbrew sugestii - "Line" w nazwie) oczywiście nie żaden przewoźnik morski, tylko broker - pośrednik bukujący miejsce na promach oraz chyba także spedytor (w tym - morski)...
jednym słowem nazwa głupia i raczej myląca (jeśli podchodzimy do nazw firm dosłownie i tradycyjnie)...
być może celowa prowokacja właśnie umotywowana komercyjnie, pro-reklamowo...
czy bulwersująca ?... nie to, zeby mnie specjalnie bulwersowała, ale jest po prostu śmieszna (przez swoją nieadekwatność, nietrafność, nawet nie bardzo mi chodzi o konotacje niemiecko-wojennomorskie) i jako taka nie wystawia najlepszego świadectwa inteligencji albo wiedzy pomysłodawcy...
a firma jest (nie sprawdzałem tak "do końca") chyba czeska albo z czeskim kapitałem, ale mocno ekspandująca na rynek polski (co widać po jej wejściu na polską giełdę i nie tylko)...
- co by wiele tłumaczyło z nieudaczności nazwy
_________
* nie zawsze mądrze, sensownie, etc, ale co to szkodzi publikującemu automatycznie i bezkrytycznie gotowce PR-owskie...