Kutry typu JO-2 (KG-152)

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry typu JO-2 (KG-152)

Post autor: Chemik »

Dzięki Marku!!! :-)
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry typu JO-2 (KG-152)

Post autor: Chemik »

Chemik pisze:13) Arka 55 Dar-44, nr budowy 87/402
St. Rybacka w Gdyni, typ KG-152A, nr budowy 87/402, uk. 1949, ekspl. 31.III.1950
PRS 41160 --> ok.1970: PRS 410160
1949: Arka 55 Dar-44 (PPPK „Arka”)
31.III.1950: w eksploatacji
1.I.1951: Dar-44 (PPiUR „Barka”)
1.I.1952: Dar-44 (PPiUR „Kuter”)
III.-X.1952: Dar-6 (PPiUR „Kuter”)
1956: kuter hydrograficzny Bentos (Szczeciński Urząd Morski)
1965: kuter rybacki WsG-1 (Jan Wenda)
przed 1980: skreślony z Rejestru PRS (istniał w 1973 roku).
W rejestrze śródladowym PRS-u z 1966 roku (stan na koniec I. kw. 1966) znalazłem Bentosa!!!!!
Nie posiadam rejestrów późniejszych, więc nie mogę sprawdzić czy dalej w nich występuje.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry typu JO-2 (KG-152)

Post autor: Chemik »

Wykaz polskich kutrów rybackich Nr 12 (wersja 2.0)
Kutry typu KG-152 (JO-2)


1.) ARKA 24 Gdy-131, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 56/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, położenie stępki 1947, ukończony 30.VI.1948
PRS 41032; sygnał wywoławczy SOEJ
charakterystyka w 1949: 29.03 BRT, 9.04 NRT; 15.25(całk.)×4.95×~2.00 m, głębokość 2.00 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 1-cyl. silnik
Tuxham, moc 75/85 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz, 8 węzłów; załoga 4 osoby
1947: położenie stępki
30.VI.1948: ukończony jako Arka 24 Gdy-131 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Towarzystwo Połowów Morskich i Handlu
Zagranicznego „Arka”; Gdynia)
operował z portu władysławowskiego
30.XI.1948: Arka 24 Gdy-131 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
1949: załoga kutra zdobyła tytuł przodownika współzawodnictwa pracy
1.I.1950: Arka 24 Gdy-131 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
24.I.1951: Arka 24 Gdy-131 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
12.VII.1954 ok. godz. 14.30: w porcie władysławowskim zderzył się (szyper Rajmund Konkel) z kutrem „Wła-30”
18.XII.1954: przeznaczony do przekazania powstającemu w tym czasie „Szkunerowi”
I.1955: Gdy-131 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
† 10.III.1956 pomiędzy godz. 19.00 a 20.00: powracając w złych warunkach atmosferycznych z łowiska, rozbił się o zachodni falochron portu Władysławowo
(szper Konrad Lewandowski, kuter prowadził kierownik zespołu połowowego Władysław Kowalski), załogę uratowały kutry „Wła-102” i „Wła-103”.
uznany za stracony

2.) ARKA 22 Gdy-148, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 57/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, położenie stępki 1947, wodowany I.poł.1948, ukończony 3.VI.1948, w eksploatacji 12.VII.1948
PRS 41033, od 1975 --> PRS 410033; sygnał wywoławczy SOEE (odebrany w I. połowie lat 70-tych)
charakterystyka w I.1959: 29.03 BRT, 9.04 NRT; 15.25(całk.)/14.55 (rej.)×5.06×~2.00 m, głębokość 1.97 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl.
silnik Vølund M-240, nr silnika 2502, rok produkcji 1953, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 7 węzłów; załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1974: 29 BRT, 9 NRT; 15.25(całk.)/14.55 (rej.)×5.06×~2.00 m, głębokość 1.97 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik
Puck P-150, nr silnika 124/001, rok produkcji 1965, moc 135 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 7 węzłów; załoga 4 osoby
1947: położenie stępki
I.poł.1948: wodowany
3.VI.1948: ukończony jako Arka 22 Gdy-148 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Towarzystwo Połowów Morskich i Handlu Zagranicznego
„Arka”; Gdynia)
12.VII.1948: wszedł do eksploatacji
30.XI.1948: Arka 22 Gdy-148 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
1.I.1950: Arka 22 Gdy-148 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
tego dnia „Arka” przejęła kuter na własność
VI.1950: Arka 22 Dar-49 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Darłowo)
18.I.1951: Dar-49 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Darłowo)
24.I.1951: Dar-49 (Kombinat Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Darłowo)
1.I.1952: Dar-49 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
VIII.1952: Dar-12 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
25.I.1955: w porcie darłowskim zderzył się z kutrem „Dar-35”
XI.1955: Łeb-16 (Spółdzielnia Pracy Rybków Morskich im. „10-lecia PRL”; Łeba)
I.poł.1956: Łeb-16 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego im. „10-lecia PRL”; Łeba)
25.V.1962: w trakcie połowów doznał awarii silnika, przyholowany do portu
wycofany z eksploatacji i przeznaczony na sprzedaż
1.II.1963 po północy: 5 mil na płn.-wsch. od latarni Stilo, brał udział w ratowaniu kutra „Łeb-16”
II.1965: oferowany na przetargu, nie znalazł nabywcy
II/III.1965: na drugim przetargu kupiony przez Brunona Trendela z Chałup
2.IV.1965: Wła-50 (Brunon Trendel; Władysławowo)
VIII.1972: wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck P-150, nr silnika 124/001, rok produkcji 1965 o mocy 135 KM
IX(?).1975: Wła-50 (Henryk Trendel; Władysławowo)
przed IV.1976: Wła-50 (Mieczysław Trendel; Władysławowo)
† 28.IV.1976 godz. 10.20: w odległości niespełna 2 mil od portu władysławowskiego (szyper Leon Konkel), w wyniku zalania maszynowni przez silną falę
przyboju i awarii silnika, zdryfował na przybrzeżną mieliznę
7.V.1976: ściągnięty przez statek ratowniczy „Pasat” i odholowany do Władysławowa
wyslipowany, remont uznano za nieopłacalny, po prowizorycznym uszczelnieniu, spuszczony na wodę
1977(?): rozpoczęto rozbiórkę
UWAGA: nie wykluczone, iż w trakcie rozbiórki, przejęty przez Marynarkę Rzeczypospolitej i po przeholowaniu na poligon na Rewie Mew, został
zatopiony w trakcie ćwiczeń artyleryjskich

3.) ARKA 19 Gdy-139, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 58/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, położenie stępki 1947, wodowany II.poł.1947, ukończony 28.VII.1948
PRS 41034; sygnał wywoławczy SOFK (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w I.1959: 29 BRT, 9 NRT; 14.55(rej.)×5.06×~2.00 m, głębokość 1.97 m, wysokość boczna 2.40 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia;
2-cyl. silnik Vølund M-230, nr silnika 2535, rok produkcji 1948, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 6 węzłów; załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1967: 29 BRT, 9 NRT; 14.55(rej.)×5.06×~2.00 m, głębokość 2.40 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Kahler
KR 18D, moc 75 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; załoga 4 osoby
1947: położenie stępki
II.poł.1947: wodowany
28.VII.1948: ukończony jako Arka 19 Gdy-139 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Towarzystwo Połowów Morskich i Handlu
Zagranicznego „Arka”; Gdynia)
30.XI.1948: Arka 19 Gdy-139 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
1.I.1950: Arka 19 Gdy-139 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
tego dnia „Arka” przejęła kuter na własność
IV.1950: Arka 19 Dar-45 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Darłowo)
18.I.1951: Dar-45 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Darłowo)
24.I.1951: Dar-45 (Kombinat Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Darłowo)
1.I.1952: Dar-45 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
VIII.1952: Dar-10 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
27.II.1953: wszedł na piaszczystą mieliznę w pobliżu Darłowa
IX.1954: kuter hydrograficzny Litoral (Zarząd Portu Szczecin; Szczecin)
1956: kuter hydrograficzny Litoral (Szczeciński Urząd Morski; Szczecin)
1960: poza eksploatacją
1961: kuter rybacki Gdy-64 (Wincenty Chyła; Gdynia)
VIII(?).1966: Łeb-3 (Zbigniew Ratajczak; Łeba)
† 10.IV.1967 ok. godz. 23.00: w gęstej mgle, około 4 mile od portu w Łebie, wszedł na mieliznę, a następnie zatonął
załogę zdjęli ratownicy z Brzegowej Stacji Ratowniczej w Łebie, kuter nie został wydobyty

4.) GDY-144, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 59/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, położenie stępki 1947, wodowany II.poł.1947, ukończony IV.1948
PRS 41156, od 1975 --> PRS 410156; sygnał wywoławczy SOST, od IV.1953 --> SOWH (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w 1952: 31.03 BRT, 8.96 NRT; 15.25(całk.)×4.90×~2.00 m, głębokość 2.10 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Vølund, moc
70/80 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 9 węzłów; załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1959: 31.03 BRT, 8.96 NRT; 15.25(całk.)/15.20(rej)×4.90×~2.00 m, głębokość 2.10 m, wysokość boczna 2.40 m; kadłub drewniany,
1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik Puck A-4, nr silnika 24/13, rok produkcji 1955, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz;
9 węzłów; załoga 4 osoby
1947: położenie stępki
II.poł.1947: wodowany
IV.1948: ukończony jako Gdy-144 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Bałtycka Spółka Rybna; Gdynia)
XII.1948: wraz z kutrem „Gdy-143” uciekł do Szwecji (na pokładzie jednego z kutrów wyjechał m. in. dyrektor spółki Roman Zdrojewski)
szwedzki sąd przyznał własność kutra Bałtyckiej Spółce Rybnej (wówczas już w upadłości)
1951: rząd Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej odkupił własność kutra
I.1952: przyholowany (wraz z kutrem „Gdy-143”) do Polski przez holownik „Bawół”
I.poł.1952: Arka 30 Gdy-144 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
poławiał z Władysławowa
18.XII.1954: przeznaczony do przekazania powstającemu w tym czasie „Szkunerowi”
I.1955: Gdy-144 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
1955/1956(?): wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck A-4, nr silnika 24/13, rok produkcji 1955
25.VII.1956: Wła-127 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
VIII.1960: Wła-7 (Paweł Budzisz; Władysławowo)
3.IX.1964 po godz. 04.00: przeholował kuter „Wła-86” do portu we Władysławowie, nabierający wody w pobliżu wejścia do portu
1965/1966: producent zmienił nazwę typu silnika z A-4 na A-100
V.1976: Wła-7 (Henryk Białkowski; Władysławowo)
1978: Wła-7 (Henryk Jaskułka; Władysławowo)
III.1980: WsG-7 (Henryk Jaskułka; Górki Wschodnie)
X.1981: skreślony z ewidencji Urzędu Morskiego
dalsze losy nieznane

5.) GDY-143, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 60/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, położenie stępki 1947, ukończony IV.1948
PRS 41155, od 1975 --> PRS 410155; sygnał wywoławczy SOSM, od IV.1953 --> SOWB (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w 1952: 30.87 BRT, 8.94 NRT; 15.25(całk.)×4.90×~2.00 m, głębokość 1.95 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Vølund, moc
70/80 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 9 węzłów; załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1959: 30.87 BRT, 8.94 NRT; 15.25(całk.)/15.14(rej.)×4.90×~2.00 m, głębokość 1.95 m, wysokość boczna 2.40 m; kadłub drewniany,
1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik Puck A-4, nr silnika 34/39, rok produkcji 1956, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz;
9 węzłów; załoga 4 osoby
1947: położenie stępki
IV.1948: ukończony jako Gdy-143 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Bałtycka Spółka Rybna; Gdynia)
XII.1948: wraz z kutrem „Gdy-144” uciekł do Szwecji (na pokładzie jednego z kutrów wyjechał m. in. dyrektor spółki Roman Zdrojewski)
szwedzki sąd przyznał własność kutra Bałtyckiej Spółce Rybnej (wówczas już w upadłości)
1951: rząd Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej odkupił własność kutra
I.1952: przyholowany (wraz z kutrem „Gdy-144”) do Polski przez holownik „Bawół”
I.poł.1952: Arka 29 Gdy-143 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
poławiał z Władysławowa
18.XII.1954: przeznaczony do przekazania powstającemu w tym czasie „Szkunerowi”
I.1955: Gdy-143 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
25.VII.1956: Wła-126 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
II.1957(?): wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck A-4, nr silnika 34/39, rok produkcji 1956
VI.1960: Wła-126 (Bernard Necel; Władysławowo)
1972: Wła-126 (Maria Necel; Władysławowo)
II.1974: Wła-126 (Zygfryd Konkel; Władysławowo)
† 28.IV.1976 godz. 09.20: w czasie sztormu, wyrzucony na mieliznę u wejścia do portu we Władysławowie
załogę zdjęli ratownicy ze Stacji Ratownictwa Brzegowego,
4.V.1976: po dokonaniu oględzin kuter uznano za stracony
wrak po wydobyciu, został rozebrany na opał

6.) ARKA 11A Gdy-161, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 63/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, położenie stępki 1948(?), ukończony IX(?).1948, w eksploatacji 5.X.1948
PRS 41035, od 1975 --> PRS 410035; sygnał wywoławczy SODZ (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w 1948: 29.03 BRT, 9.04 NRT; 15.25(całk.)×5.06×~2.00 m, głębokość 1.97 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 1-cyl. silnik
Tuxham, moc 75/85 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 8 węzłów; załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1959: 29.03 BRT, 9.04 NRT; 14.55(rej.)×5.06×~2.00 m, głębokość 1.97 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik
Puck A-4, nr silnika 44/57, rok produkcji 1956, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 9 węzłów; załoga 4 osoby
1948(?): położenie stępki
IX(?).1948: ukończony jako Arka 11a Gdy-161 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Towarzystwo Połowów Morskich i Handlu
Zagranicznego „Arka”; Gdynia)
30.XI.1948: Arka 11a Gdy-161 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
1.I.1950: Arka 11a Gdy-161 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
24.I.1951: Arka 11a Gdy-161 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
18.XII.1954: przeznaczony do przekazania powstającemu w tym czasie „Szkunerowi”
I.1955: Gdy-161 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
25.VII.1956: Wła-129 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
IX.1956(?): wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck A-4, nr silnika 44/57, rok produkcji 1956
V.1960: Gdy-66 (Jan, Teodor i Stefan Kass; Gdynia)
1980: Gdy-66 (Jerzy Kass; Gdynia)
18.I.1982 ok. godz. 14.00: w odległości półtorej mili od głównego wejścia do portu gdyńskiego zaczął tonąć nabierając wody do ładowni oraz kubryku.
przyczyną było przetarcie i wybicie dziur w dziobnicy przez ostry lód, wezwane jednostki ratownicze uratowały kuter
28.III.1983: podjął z wody załogę płonącego kutra „Gdy-67”
III.1984: Gdy-66 (Stanisław Rychcik; Gdynia)
W.1985: wycofany z eksploatacji
I.1986: skreślony z ewidencji Urzędu Morskiego
dalsze losy nieznane

7.) ARKA 27 Gdy-95, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 64/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, położenie stępki 1948(?), ukończony 8.IX.1948, w eksploatacji 14.IX.1948
PRS 41036, od 1975 --> PRS 410036; sygnał wywoławczy SODX (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w 1948: 29.03 BRT, 9.04 NRT; 14.55(m.p.)×5.06×~2.00 m, głębokość 1.97 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 1-cyl. silnik
Tuxham, moc 75/85 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 8 węzłów; załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1959: 29.03 BRT, 9.04 NRT, 10 ton; 15.25(całk.)/14.55(rej.)×5.06×~2.00 m, głębokość 1.97 m, wysokość boczna 2.40 m; kadłub
drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl. silnik Vølund M-240, nr seryjny 2723, rok produkcji 1953, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 9 węzłów; załoga 4 osoby
1947: położenie stępki
8.IX.1948: ukończony jako Arka 27 Gdy-95 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Towarzystwo Połowów Morskich i Handlu
Zagranicznego „Arka”; Gdynia)
14.IX.1948: wszedł do eksploatacji
30.XI.1948: Arka 27 Gdy-95 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
1.I.1950: Arka 27 Gdy-95 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
tego dnia „Arka” przejęła kuter na własność
I.poł.1950: Arka 27 Dar-9 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Darłowo)
18.I.1951: Dar-9 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Darłowo)
24.I.1951: Dar-9 (Kombinat Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Darłowo)
1.I.1952: Dar-9 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
19523/1954: wymiana dotychczasowego silnika na 2-cyl. silnik Vølund M-240, nr seryjny 2723, rok produkcji 1953 o mocy 100 KM
X.1956: Dar-52 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
V.1960: Ust-17 (Marian Zdanowski; Ustka)
9.V.1961: na kutrze wybuchł pożar
17.VIII.1962: Hel-14 (Fryderyk Walkowc; Hel)
19.XI.1962: Jas-81 (Ignacy Konkel; Jastarnia)
II.1965: Jas-81 (Ignacy i Rajmund Konkel, Gerard Lisakowski, Leonard Budzisz; Jastarnia)
IV.1975: Jas-81 (Ignacy Kohnke; Jastarnia)
1979: wycofany z eksploatacji
pocz. 80-tych: rozebrany na opał i złom

8.) ARKA 28 Gdy-158, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 65/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, położenie stępki 1948(?), ukończony X(?).1948, w eksploatacji 27.X.1948
PRS 41037; sygnał wywoławczy SODY
charakterystyka w I.1959: 29 BRT, 9 NRT; 14.55(rej.)×5.06×~2.00 m, głębokość 1.97 m, wysokość boczna 2.40 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia;
1-cyl. silnik Tuxham, nr silnika 3188, rok produkcji 1947, moc 85 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 6 węzłów; załoga 4 osoby
1948(?): położenie stępki
X(?).1948: ukończony jako Arka 28 Gdy-158 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Towarzystwo Połowów Morskich i Handlu
Zagranicznego „Arka”; Gdynia)
27.X.1948: wszedł do eksploatacji
30.XI.1948: Arka 28 Gdy-158 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
1.I.1950: Arka 28 Gdy-158 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
tego dnia „Arka” przejęła kuter na własność
I.poł.1950: Arka 28 Dar-8 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Darłowo)
18.I.1951: Dar-8 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Darłowo)
24.I.1951: Dar-8 (Kombinat Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Darłowo)
1.I.1952: Dar-8 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
III.1953: wyrzucony na brzeg w pobliżu Darłowa
IX.1954: kuter hydrograficzny Antedon (Zarząd Portu Szczecin; Szczecin)
I.poł.1956(?): kuter hydrograficzny Antedon (Szczeciński Urząd Morski; Szczecin)
1959: skreślony z Rejestru Polskiego Rejestru Statków

9.) KOŁ-36, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 77/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, ukończony XI.1949, w eksploatacji pocz.1950
PRS 41351, od 1975 --> PRS 410351, po 1978 --> PRS 630373; sygnał wywoławczy SOIV (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w 1957: 26 BRT, 10 NRT; 15.53(rej.)×4.97×~2.00 m, głębokość 1.87 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl. silnik Vølund
M-240, nr silnika 2596, rok produkcji 1949, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 9 węzłów; załoga 4 osoby
XI.1949: ukończony jako Koł-36 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Kołobrzeg)
kon.XII.1949(?): zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Szczecinie
pocz.1950: wszedł do eksploatacji
24.1.I.1951: Koł-36 (właściciel: Morski Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Kombinat Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Kołobrzeg)
IX.1951: Arka 92 Koł-36 (właściciel: Morski Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Kołobrzeg)
13.X.1951: Arka 92 Wła-65 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Władysławowo)
VI.1954: wykonał roczny plan połowów (szyper Alfons Konkol)
18.XII.1954: przeznaczony do przekazania powstającemu w tym czasie „Szkunerowi”
11.II.1955: Wła-65 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
przejmował szyper Edmund Pobłocki
1960: osiągnął znakomite wyniki połowowe (szyper Albin Konkel)
X.1961: Koł-94 (Kazimierz Markowicz; Kołobrzeg)
23.III.1964 godz. 05.50: w czasie postoju przy Nabrzeżu Kłajpedzkim w porcie kołobrzeskim, został uderzony przez obracający się w porcie kuter „Koł-154”
kuter doznał wyłamania nadburcia
XI.1968: Koł-94 (Marian Popielarz; Kołobrzeg)
IX.1971: Koł-94 (Stefan Milinkiewicz; Kołobrzeg)
XI(?).1975: Koł-94 (Feliks Zachciał i wspólnicy; Kołobrzeg)
1978: wycofany z eksploatacji i wykreślony z Rejestru Polskiego Rejestru Statków
UWAGA: możliwe, że zakupiony przez Tadeusza Prus-Zajączkowskiego ze Szczecina z przeznaczeniem na jacht, przebudowa miała trwać od V.1985 do
XII.1987

10.) KOŁ-37, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 78/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, ukończony IV.kw.1949, rejestracja XII.1949, w eksploatacji pocz.1950
PRS 41329, od 1975 --> PRS 410329; sygnał wywoławczy SOJP (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w 1950: 2-cyl. silnik Vølund M-240, moc 100 KM
charakterystyka w I.1959: 26 BRT, 10 NRT, 10 ton; 15.53(całk.)/15.25(rej.)×4.97×~2.00 m, głębokość 1.87 m, wysokość boczna 2.40 m; kadłub drewniany,
1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik Puck A-4, nr silnika 34/46, rok produkcji 1956, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz;
8 węzłów; załoga 4 osoby
IV.kw.1949: ukończony jako Koł-37 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”;
Kołobrzeg)
XII.1949: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Szczecinie
pocz.1950: wszedł do eksploatacji
24.I.1951: Koł-37 (właściciel: Morski Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Kombinat Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Kołobrzeg)
1.I.1952: Koł-37 (właściciel: Morski Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Kołobrzeg)
1956/1957: wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck A-4, nr silnika 34/46, rok produkcji 1956
I.kw..1961: Koł-92 (Józef Drozdowski; Kołobrzeg)
20.IV.1961 godz. 03.20: w odległości 140 m od zachodniej główki falochronu zderzył się z kutrem „Koł-57”
19.IV.1962: osiadł na piaskach przybrzeża
1982/1984: Koł-92 (Jan Szwodner; Kołobrzeg)
1985/1986: wykreślony z Rejestru Polskiego Rejestru Statków

11.) KOŁ-38, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 79/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, ukończony 19.XII.1949, w eksploatacji pocz.1950
PRS 41290, od 1975 --> PRS 410290; sygnał wywoławczy SOIW (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w I.1959: 25.92 BRT, 10.33 NRT; 15.53(rej.)×4.97×~2.00 m, głębokość 1.87 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl. silnik
Kromhout 2H4, nr silnika 119373, rok produkcji 1949, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz; 9 węzłów; załoga 4 osoby
charakterystyka w później: silnik Vølund, moc 100 KM
19.XII.1949: ukończony jako Koł-38 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”;
Kołobrzeg)
w tym miesiącu zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Szczecinie
pocz.1950: wszedł do eksploatacji
24.I.1951: Koł-38 (właściciel: Morski Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Kombinat Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Kołobrzeg)
IX.1951: Arka 93 Koł-38 (właściciel: Morski Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Kołobrzeg)
13.X.1951: Arka 93 Wła-66 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Władysławowo)
pocz. XI.1952: wykonał roczny plan połowów (szyper Albin Muża)
26.I.1953 ok. godz. 11.00: na łowisku „R 7” wypadł za burtę i utonął szyper kutra
1.V.1954: makieta kutra wzięła udział w pochodzie 1-majowym
18.XII.1954: przeznaczony do przekazania powstającemu w tym czasie „Szkunerowi”
1.I.1955: Wła-66 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
26.II.1963: Hel-24 (Jan Duszyński; Hel)
14.I.1964 ok. godz. 07.30: w odległości 4 mil na płn.-wsch. od latarni morskiej w Helu zderzył się z kutrem „Gdy-185”
5.XII.1968: Wła-14 (Jan Duszyński; Władysławowo)
I.1975: Wła-14 (Henryk Duszyński; Władysławowo)
pocz1985(?): wycofany z eksploatacji
IV.1985: sprzedany Jerzemu Szomborgowi, który rozebrał go na opał i złom

12.) ARKA 48 Dar-38, typ KG-152, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 86/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, wodowany 1949, ukończony III.1950, w eksploatacji 30.III.1950
PRS 41081, od 1975 --> PRS 410081; sygnał wywoławczy SOLI (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w I.1959: 24.69 BRT, 8.74 NRT, 10 ton; 15.25(całk.)/15.16(rej.)×4.95×~2.00 m, głębokość 1.98 m, wysokość boczna 2.40 m; kadłub
drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl. silnik Vølund M-240, nr silnika 2646, rok produkcji 1950, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz, 9 węzła; załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1967: 24.69 BRT, 8.74 NRT, 10 ton; 15.25(całk.)/15.16(rej.)×4.95×~2.00 m, głębokość 1.98 m, wysokość boczna 2.40 m; kadłub
drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl. silnik Vølund M-240, nr silnika 2700, rok produkcji 1952, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie typu kecz, 9 węzła; załoga 4 osoby
charakterystyka w później: moc 120 KM
1949: wodowany
III.1950: ukończony jako Arka 48 Dar-38 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”;
Darłowo)
UWAGA: Kuter odziedziczył numer „Arki” i oznakę rybacką po kutrze przejętym wraz z sowiecką bazą rybacką w Darłowie w październiku 1948 r.
18.I.1951: Dar-38 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Darłowo)
24.I.1951: Dar-38 (Kombinat Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Darłowo)
1.I.1952: Dar-38 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
VIII.1952: Dar-7 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
VIII.1953: zrealizował roczny plan połowów (szyper Władysław Wicens)
X.1956: Dar-51 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
VI.1960: Ust-14 (Bolesław Czerski; Ustka)
19.I.1962: Wła-33 (Bolesław Czerski; Władysławowo)
6.III.1964 unieruchomiony na morzu w wyniku awarii silnika (szyper Bolesław Czerski), strzelane czerwone rakiety zauważył wschodnioniemiecki statek
„Graling”, który powiadomił służby ratownicze, odholowany do Władysławowa przez kuter ratowniczy „R-1”
1973: Wła-33 (Spadkobiercy Bolesława Czerskiego; Władysławowo)
nie eksploatowany, niszczał zacumowany w rogu basenu portowego
† poł.1979: zatonął w porcie władysławowskim
X.1979: podniesiony z dna basenu przez dźwig pływający „Maja”
rozebrany na opał, cześć kadłuba zachowano w skansenie we Władysławowie

13.) ARKA 55 Dar-44, typ KG-152A, Stocznia Rybacka w Gdyni, nr budowy 87/402
Stocznia Rybacka w Gdyni, wodowany 1949, ukończony I.kw.1950, w eksploatacji 31.III.1950
PRS 41160; sygnał wywoławczy SOLS (odebrany w II poł. lat 60-tych)
charakterystyka w I.1959: 29 BRT, 9 NRT; 15.25(całk.)/15.16(rej.)×4.95×~2.00 m, głębokość 1.98 m, wysokość boczna 2.40 m; kadłub drewniany, 1 pokład,
1 ładownia; 1-cyl. silnik Vølund M-155, nr silnika 2651, rok produkcji 1949, moc 85 KM, 2 maszty, 6 węzłów
1949: wodowany
I.kw.1950: ukończony jako Arka 55 Dar-44 (właściciel: Morski Centrala Handlowa; użytkownik: Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”;
Darłowo)
31.III.1950: wszedł do eksploatacji
18.I.1951: Dar-44 (Kombinat Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Darłowo)
1.I.1952: Dar-44 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
VIII.1952: Dar-6 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
VIII.1954: kuter hydrograficzny Bentos (Zarząd Portu Szczecin; Szczecin)
1956: kuter hydrograficzny Bentos (Szczeciński Urząd Morski; Szczecin)
XII.1966: kuter rybacki WsG-1 (Jan Wenda; Górki Wschodnie)
XI.1968: kuter rybacki WsG-1 (Włodzimierz Witkowski; Górki Wschodnie)
1970/1971: kuter rybacki WsG-1 (Henryk Hermasz; Górki Wschodnie)
1976/1978: skreślony z Rejestru Polskiego Rejestru Statków

Wersja z formatowanym tekstem na stronie Wojtka Zientary:
https://wojtekzientara.pl/hobby.html
ODPOWIEDZ