Kutry projektu KU-160
: 2012-10-13, 19:27
W latach 1954-1955 stocznia w Ustce zbudowała 13 (a może 14) kutrów typu KU-160/160Ł. Według opracowań (książka Micińskiego i Kolickiego oraz opracowanie Wiesława Bladego) były to:
KU-160
1) Wła-91 (SPRM "Gryf");
2) WsG-10 (SPRM "Front Narodowy");
3) WsG-1 (SPRM "Front Narodowy");
4) Łeb-14 (SPRM "10-lecia PRL");
5) Łeb-19 (SPRM "10-lecia PRL");
6) Łeb-20 (SPRM "10-lecia PRL");
7) Łeb-11 (SPRM "10-lecia PRL");
8) Łeb-21 (SPRM "10-lecia PRL");
9) Ust-11 (SPRM "Łosoś").
KU-160Ł
1) Łeb-24 (SPRM "10-lecia PRL");
2) Łeb-25 (SPRM "10-lecia PRL");
3) Łeb-26 (SPRM "10-lecia PRL");
4) Łeb-27 (SPRM "10-lecia PRL").
Kutry miały następujące wymiary:16,0(15,6)x4,8x1,6x[2,28] m, napędzane były 4-cylindrowymi silnikami o mocy 100 KM (Callesen albo Puck), które pozwalały na osiągnięcie 7-8 węzłów.
Miciński i Kolicki wymieniają 13 kutrów, ale jeden - Łeb-24 - zatonął 19 kwietnia 1961 roku (nie wiadomo, czy był liczony, bo autorzy piszą, że opisują stan jednostek na 20 czerwca 1961 roku).
Nie była to jedyna jednostka tego typu, która zatonęła, pozostałe to: 2. Ust-123 (pryw., 20 I 1976 r.), 3. Swb-40 (pryw., 8 IX 1976 r.), 4. Świ-3 (pryw., 15 X 1980 r.), 5. ZaG-5 (wersja Ł, pryw., 22 IV 1981 r.), 6. Łeb-64 (wersja Ł, pryw., 18 XIIIV 1981 r.), 7. Gdy-18 (wersja Ł, pryw., 4 II 1982 r.). Straty sięgneły połowy liczby zbudowanych kutrów, zatonęły wszystkie jednostki wersji KU-160Ł!
JB
KU-160
1) Wła-91 (SPRM "Gryf");
2) WsG-10 (SPRM "Front Narodowy");
3) WsG-1 (SPRM "Front Narodowy");
4) Łeb-14 (SPRM "10-lecia PRL");
5) Łeb-19 (SPRM "10-lecia PRL");
6) Łeb-20 (SPRM "10-lecia PRL");
7) Łeb-11 (SPRM "10-lecia PRL");
8) Łeb-21 (SPRM "10-lecia PRL");
9) Ust-11 (SPRM "Łosoś").
KU-160Ł
1) Łeb-24 (SPRM "10-lecia PRL");
2) Łeb-25 (SPRM "10-lecia PRL");
3) Łeb-26 (SPRM "10-lecia PRL");
4) Łeb-27 (SPRM "10-lecia PRL").
Kutry miały następujące wymiary:16,0(15,6)x4,8x1,6x[2,28] m, napędzane były 4-cylindrowymi silnikami o mocy 100 KM (Callesen albo Puck), które pozwalały na osiągnięcie 7-8 węzłów.
Miciński i Kolicki wymieniają 13 kutrów, ale jeden - Łeb-24 - zatonął 19 kwietnia 1961 roku (nie wiadomo, czy był liczony, bo autorzy piszą, że opisują stan jednostek na 20 czerwca 1961 roku).
Nie była to jedyna jednostka tego typu, która zatonęła, pozostałe to: 2. Ust-123 (pryw., 20 I 1976 r.), 3. Swb-40 (pryw., 8 IX 1976 r.), 4. Świ-3 (pryw., 15 X 1980 r.), 5. ZaG-5 (wersja Ł, pryw., 22 IV 1981 r.), 6. Łeb-64 (wersja Ł, pryw., 18 XIIIV 1981 r.), 7. Gdy-18 (wersja Ł, pryw., 4 II 1982 r.). Straty sięgneły połowy liczby zbudowanych kutrów, zatonęły wszystkie jednostki wersji KU-160Ł!
JB