Rysunki polskich statków handlowych
: 2013-05-12, 19:37
				
				Witam Kolegów Forumowiczów.
Jakiś czas temu pojawiła się Mała Encyklopedia Statków Polskich, która stała się niestety tworem martwym.
Uzyskawszy błogosławieństwo Adminów proponuję wątek bliźniaczo podobny do Rysunków Okrętów Różnych Flot, z działu Wojny Światowe.
Jest jednak pewna zasadnicza różnica. Mają to być rysunki statków lub projektów, które faktycznie zostały wybudowane lub opracowane w polskich stoczniach, a nie fantazje. Jak widać nie są jakieś wygórowane zasady. No może jeszcze jedna.
  Jak widać nie są jakieś wygórowane zasady. No może jeszcze jedna.
Dobrze by było, aby rysunki były wyskalowane i w miarę możliwości podane zostały dane techniczne.
Mam nadzieję, że niezmilitaryzowani Koledzy dołączą się do tego wątku, a liczę przede wszystkim na okres po roku 1989. Jest to w pewnym sensie okres zapomniany.
Poniżej dla zachęty przedstawiam "Trzy POLONIE". Miały być cztery, ale tej najstarszej ciągle nie mogę skończyć 
 
Schemat opisu:
Nazwa; typ; armator; rok dla którego aktualna jest sylwetka.
Pojemność brutto w BRT lub GT; nośność; wymiary całkowite w metrach; moc siłowni w KM; prędkość w węzłach.
liczba miejsc pasażerskich; załoga.
Rysunki zostały wykonane w skali 1:2000 i z tego względu są to cienie. 
 
POLONIA - Prom kombinowany - Unity Line 1995
29 850 GT; 7250 ton; 169,9 x 28 x 5,9 - 6,2 m; 21 540 KM; 17 w.
666 mp; z. 82 (max.)
POLONIA - Liniowiec pasażerski/wycieczkowiec - PLO 1979 (projekt)
17 000 - 24 500 BRT; 175 x 25,3 x 7,0 m; 16 000 KM; 17,5 w.
750 mp; z. 310
POLONIA - Liniowiec pasażerski/wycieczkowiec - PLO 1964 (projekt)
23 000 BRT; 188 x 25 x 8,2 m; 27 000 KM; 23 w.
850 mp; z. 360
			Jakiś czas temu pojawiła się Mała Encyklopedia Statków Polskich, która stała się niestety tworem martwym.
Uzyskawszy błogosławieństwo Adminów proponuję wątek bliźniaczo podobny do Rysunków Okrętów Różnych Flot, z działu Wojny Światowe.
Jest jednak pewna zasadnicza różnica. Mają to być rysunki statków lub projektów, które faktycznie zostały wybudowane lub opracowane w polskich stoczniach, a nie fantazje.
 Jak widać nie są jakieś wygórowane zasady. No może jeszcze jedna.
  Jak widać nie są jakieś wygórowane zasady. No może jeszcze jedna.Dobrze by było, aby rysunki były wyskalowane i w miarę możliwości podane zostały dane techniczne.
Mam nadzieję, że niezmilitaryzowani Koledzy dołączą się do tego wątku, a liczę przede wszystkim na okres po roku 1989. Jest to w pewnym sensie okres zapomniany.
Poniżej dla zachęty przedstawiam "Trzy POLONIE". Miały być cztery, ale tej najstarszej ciągle nie mogę skończyć
 
 Schemat opisu:
Nazwa; typ; armator; rok dla którego aktualna jest sylwetka.
Pojemność brutto w BRT lub GT; nośność; wymiary całkowite w metrach; moc siłowni w KM; prędkość w węzłach.
liczba miejsc pasażerskich; załoga.
Rysunki zostały wykonane w skali 1:2000 i z tego względu są to cienie.
 
 POLONIA - Prom kombinowany - Unity Line 1995
29 850 GT; 7250 ton; 169,9 x 28 x 5,9 - 6,2 m; 21 540 KM; 17 w.
666 mp; z. 82 (max.)
POLONIA - Liniowiec pasażerski/wycieczkowiec - PLO 1979 (projekt)
17 000 - 24 500 BRT; 175 x 25,3 x 7,0 m; 16 000 KM; 17,5 w.
750 mp; z. 310
POLONIA - Liniowiec pasażerski/wycieczkowiec - PLO 1964 (projekt)
23 000 BRT; 188 x 25 x 8,2 m; 27 000 KM; 23 w.
850 mp; z. 360
 
  




